19.5 C
València
Divendres, 23 maig, 2025

Ouigo vendrà els primers bitllets del seu AVE ‘low cost’ de Madrid a València

L’AVE ‘low cost’ d’Ouigo que uneix Madrid amb València i Alacant té previst començar a funcionar després de l’estiu. A partir del pròxim 30 de juny es posaran comprar els bitllets, que tindran un preu des dels 9 euros.


Aqueix mateix dia, la companyia anunciarà la data d’inici de les seues operacions en la Comunitat Valenciana, que depén del fet que el túnel que uneix l’estació de Chamartín amb Porta d’Atocha puga entrar en funcionament.

- Advertisement -Telegram València Diari

Fonts del sector ferroviari han indicat que l’AVE d’Ouigo que unirà Madrid amb València i Alacant té previst començar a operar després de l’estiu, encara que no es descarta que s’avance la seua estrena si es donen les condicions necessàries.

Començaran amb Chamartín

Els trens d’Ouigo només podrien, en aquests moments, operar des de l’estació de Madrid-Chamartín cap a la Comunitat Valenciana. El motiu, segons detalla la companyia en un comunicat, és que els trens funcionen amb el sistema de seguretat estàndard europeu (ERTMS), però el tram que connecta Atocha amb el corredor que va cap a la Comunitat compta amb el sistema de seguretat històric espanyol (LZB) fins a Torrejón de Velasco, “la qual cosa fa impossible” que els trens puguen circular des de Madrid-Porta d’Atocha a València i Alacant.

Necessita el túnel que uneix Chamartín amb Atocha

Per a operar en aquest corredor, Ouigo necessita que la infraestructura que s’ha desenvolupat, el túnel que uneix Chamartín amb Porta d’Atocha i compta amb el sistema ERTMS, estiga en funcionament. El túnel està acabat, però actualment s’estan realitzant unes obres en el seu entorn i a més la seua posada en marxa està pendent de l’autorització de l’Agència Estatal de Seguretat Ferroviària (AESF).

A més, encara que la companyia ha iniciat la formació de maquinistes en la ruta fins a València, després haurà de formar-los també en aquest tram, així com acabar d’homologar els trens en aquest túnel.
Per tot això, Ouigo ha explicat que no compta encara amb la data d’entrada en funcionament del túnel, i ha assegurat que està “treballant tot el ràpid que pot” amb Adif, l’AESF i la resta d’actors del sector per a “arribar com més prompte millor fins a València”.

Estem desitjant arribar i poder oferir tots els beneficis que la liberalització porta amb si. Aquests beneficis ja s’estan deixant veure en el corredor entre Madrid i Barcelona, amb baixades de preu de bitllets del 50% de mitjana, nous perfils com a famílies i joves en l’alta velocitat, un augment del trànsit de viatgers del 75% o una major descarbonització del transport, entre altres“, ha indicat la companyia.

Últimes notícies

Chayanne conquesta València amb un espectacle energètic deu anys després

Chayanne torna a València després de deu anys amb el seu 'Ballem Una altra Vegada Tour', oferint un concert ple d'amor, ball i èxit davant un públic entregat.

Fiscalia fa costat a jutgessa que atribuïx a la Generalitat la gestió exclusiva de l’emergència per la DANA

La Fiscalia de València recolza a la jutgessa que assenyala al Govern valencià com a únic responsable en la gestió de l'emergència per les inundacions del 29 d'octubre ocasionades per la DANA.

Avís taronja per fortes precipitacions en el litoral d’Alacant amb fins a 40 litres en una hora

La Aemet activa un avís taronja en el litoral d'Alacant a causa de fortes pluges que poden aconseguir els 40 litres per metre quadrat en una hora, amb tempestes i acumulats de fins a 80 litres en 12 hores.

Temps estable en la Comunitat Valenciana durant el cap de setmana després de tempestes i baixada tèrmica

La Comunitat Valenciana viurà un cap de setmana amb temps estable i temperatures en recuperació després de les tempestes i la baixada tèrmica registrades el divendres.

Detingut a València per agredir amb una arma blanca a una turista italiana en el centre històric

Un home de 31 anys ha sigut detingut a València després d'agredir amb una arma blanca a una turista italiana de 23 anys en el centre històric de la ciutat. La víctima va ser ingressada i donada d'alta després de ser atesa.

El Govern impulsa un pla integral per a protegir la població i reduir riscos per inundacions

El Govern d'Espanya avança en un pla estratègic per a previndre riscos d'inundacions, protegir la població i revitalitzar les zones afectades per la DANA a València, incloent-hi reformes hidràuliques i millores en protocols d'emergència.

Carlos Fabra i Álex Debón absolts del delicte de suborn pel patrocini de l’aeroport de Castelló

Carlos Fabra i Álex Debón van ser absolts del delicte de suborn relacionat amb un patrocini de l'aeroport de Castelló. El jurat va dictaminar la seua innocència després d'avaluar les proves i arguments presentats en el juí.

Funeral d’Estat a València per les 228 víctimes de la DANA en el primer aniversari

El primer aniversari de la DANA serà amb un funeral d'Estat laic a València per les 228 víctimes mortals, amb participació de diferents religions i enfocament inclusiu.