13.3 C
València
Diumenge, 15 febrer, 2026

PACMA denuncia ‘els brams desesperats d’un bou al ser embolat a Castelló’

El Partit Animalista PACMA ha documentat este dissabte a la nit l’embolat de 15 bous per 15 quadrilles d’uns 150 emboladors amb motiu de la festivitat de Sant Antoni, a Castelló.

A les imatges obtingudes, la formació política animalista descriu els animals patint “altíssims nivells d’estrés, salivant, bramant, panteixant i agitant violentament el cap per fugir del foc i de la multitud, arribant-se a torçar el coll en diverses ocasions”. 


L’esdeveniment ha tingut lloc en un nucli urbà, sota el nom de “I Trobada d´Emboladors”, grup Rosari, organitzador de l’esdeveniment, ha catalogat l’acte taurí com un “rècord Guinness” d’embolats en una sola nit. 

Per a PACMA, “crida l’atenció el comportament d’un dels bous, que sembla trobar-se a estat de pànic dins del mateix calaix, des del qual poden escoltar-se els seus crits segons abans de donar-li eixida i girar violentament sobre el piló en estirar la corda que té subjecta a la cornamenta. L’animal, que pot assolir mitja tona de pes, gemega de terror mentre un grup de mossos li instal·la les ferramentes i li cala foc”.

PACMA ha qualificat l’escena com una “decadent vetlada de maltractament animal”. Al vídeo, difós a les xarxes del Partit Animalista, “s’observa pràcticament la presència dels emboladors i escàs públic”.

El Partit Animalista recorda que la celebració d’este festeig, que qualifica d’ “alt risc”, ha estat facilitada pel PSOE, PP, Ciudadanos i Vox després que, el desembre del 2022, consensuaren que la sanitat pública valenciana assumira parcialment els costos derivats de l’atenció mèdica que pogueren requerir els participants en cas d’accident durant la celebració dels bous al carrer, doncs les asseguradores, que fins ara s’hauria encarregat dels costos, van acabar negant-se a assumir-los durant més temps. Segons PACMA, Compromís va xifrar estes despeses, amb dades de la Conselleria de Sanitat, a més d’un milió d’euros públics anuals si es tenen com a referència els més de 5.400 ferits a bous al carrer des del 2016.

“No obstant això, el mateix Compromís, al costat del PSOE i Podem permeten i motiven la celebració dels bous a la Comunitat Valenciana”, critica el president de PACMA, Javier Luna. “És vergonyós que estes imatges traspassin fronteres i deixin Espanya com un país de bàrbars als ulls d’Europa i de la resta del món”, explica. 



Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Suprem desestima el recurs de la UMH i consolida el grau de Medicina en la UA

L'alt tribunal inadmet el recurs de cassació de la UMH contra el grau de Medicina de la Universitat d'Alacant, confirma la fallada del TSJCV i imposa costes.

Temporal a Granada: voluntaris de València, rescat en Alfacar i Órgiva sense aigua

El temporal ha activat una resposta solidària i d'emergència: equips de València han secundat els acovardisques a la Vega i Huétor Tájar, la Guàrdia Civil ha evacuat a un veí en Alfacar i Órgiva s'ha quedat sense subministrament d'aigua pel trencament de la canonada general.

El Consell demana actuacions urgents i declarar 60 municipis zones greument afectades per la borrasca Harry

El Consell ha acordat sol·licitar al Govern la declaració de zones greument afectades per a 60 municipis i reclama obres urgents de regeneració del litoral després del temporal.

El PP reclama una auditoria urgent de les infraestructures ferroviàries a la província de València

El PP en la Diputació de València ha presentat una moció per a instar a Adif a una auditoria extraordinària de la xarxa ferroviària provincial. La proposta exigix un pla urgent amb calendari i pressupost i demana responsabilitats polítiques, inclosa la dimissió del ministre Óscar Puente

Donya Letizia visitarà la fàbrica de calçat Pedro García pel seu centenari

Donya Letizia visitarà el 19 de febrer la fàbrica Pedro García a Elda amb motiu del centenari de la firma. Recorrerà la cadena de producció i serà rebuda per autoritats i responsables de l'empresa.

Tanquen el port de València pel temporal i l’avís groc de Aemet

L'Autoritat Portuària de València ha decidit tancar este divendres el port a entrades i eixides per condicions meteorològiques adverses. Aemet ha activat avís groc en el litoral entre les 14 i les 22 hores i Emergències ha elevat les alertes per al dissabte.

Morant ha acusat a Camarero d’impulsar el canvi normatiu que va permetre irregularitats en la VPP d’Alacant

Diana Morant ha denunciat un escàndol en una promoció de VPP a Alacant i ha assenyalat a Susana Camarero per impulsar el canvi normatiu. Ha exigit explicacions en Les Corts i la devolució dels pisos adjudicats de manera irregular.

Morant defén que les paraules d’Óscar López sobre Lambán són una anàlisi política des del respecte

Diana Morant ha emmarcat les declaracions d'Óscar López sobre Javier Lambán com una anàlisi política realitzada des del respecte. Ha reclamat fer oposició al PP per a frenar a la ultradreta, ha rebutjat separar les eleccions generals i ha defés el seu suport a la llei de multireincidència impulsada per Junts.