PACMA denuncia ‘els brams desesperats d’un bou al ser embolat a Castelló’

El Partit Animalista PACMA ha documentat este dissabte a la nit l’embolat de 15 bous per 15 quadrilles d’uns 150 emboladors amb motiu de la festivitat de Sant Antoni, a Castelló.

A les imatges obtingudes, la formació política animalista descriu els animals patint “altíssims nivells d’estrés, salivant, bramant, panteixant i agitant violentament el cap per fugir del foc i de la multitud, arribant-se a torçar el coll en diverses ocasions”. 


L’esdeveniment ha tingut lloc en un nucli urbà, sota el nom de «I Trobada d´Emboladors», grup Rosari, organitzador de l’esdeveniment, ha catalogat l’acte taurí com un “rècord Guinness” d’embolats en una sola nit. 

Per a PACMA, “crida l’atenció el comportament d’un dels bous, que sembla trobar-se a estat de pànic dins del mateix calaix, des del qual poden escoltar-se els seus crits segons abans de donar-li eixida i girar violentament sobre el piló en estirar la corda que té subjecta a la cornamenta. L’animal, que pot assolir mitja tona de pes, gemega de terror mentre un grup de mossos li instal·la les ferramentes i li cala foc”.

PACMA ha qualificat l’escena com una “decadent vetlada de maltractament animal”. Al vídeo, difós a les xarxes del Partit Animalista, “s’observa pràcticament la presència dels emboladors i escàs públic”.

El Partit Animalista recorda que la celebració d’este festeig, que qualifica d’ “alt risc”, ha estat facilitada pel PSOE, PP, Ciudadanos i Vox després que, el desembre del 2022, consensuaren que la sanitat pública valenciana assumira parcialment els costos derivats de l’atenció mèdica que pogueren requerir els participants en cas d’accident durant la celebració dels bous al carrer, doncs les asseguradores, que fins ara s’hauria encarregat dels costos, van acabar negant-se a assumir-los durant més temps. Segons PACMA, Compromís va xifrar estes despeses, amb dades de la Conselleria de Sanitat, a més d’un milió d’euros públics anuals si es tenen com a referència els més de 5.400 ferits a bous al carrer des del 2016.

“No obstant això, el mateix Compromís, al costat del PSOE i Podem permeten i motiven la celebració dels bous a la Comunitat Valenciana”, critica el president de PACMA, Javier Luna. «És vergonyós que estes imatges traspassin fronteres i deixin Espanya com un país de bàrbars als ulls d’Europa i de la resta del món», explica. 



Últimes notícies

Anselmi demana a l’Elx competir a Barcelona com en els últims partits

Martín Anselmi reclama que l’Elx mantinga el nivell competitiu mostrat en les últimes jornades en la visita a l’Espanyol, malgrat ser colista i no haver guanyat encara.

Ryunosuke Sato torna a la selecció absoluta del Japó després de quedar-se sense Mundial

El migcampista del València Ryunosuke Sato ha sigut cridat de nou per la selecció absoluta del Japó per a la Copa Desafiament Kirin i la Copa Kirin Futbol, després d’haver-se quedat fora de la llista del passat Mundial. La convocatòria li impedirà participar en la ‘pretemporada’ de tres setmanes del club de Mestalla, que encara espera nou entrenador.

Oportunitats de networking i estratègia patrimonial en el Valencia Real Estate Summit 2026

Participa en el Valencia Real Estate Summit per descobrir les clau del networking en el sector immobiliari i financer.

Les obres contra inundacions a Aldaia responen en el primer gran episodi de pluja

Aldaia ha comprovat esta matinada el bon funcionament de les noves obres d’evacuació d’aigües pluvials, que han reduït el cabal del barranc de La Saleta i han evitat danys majors al nucli urbà.

Carolina Holguín deixa la presidència de l’Eldense en plena venda a Messi

Carolina Holguín ha deixat de ser presidenta del CD Eldense enmig del procés de venda del club a Leo Messi. L’entitat alacantina no ha aclarit si la colombiana continua com a màxima accionista ni com afecta la demanda recent de Pascual Pérez.

Garatges i túnels inundats a Torrent mentre creix la preocupació pels barrancs

Torrent ha patit inundacions en túnels i garatges després de superar els 97 litres per metre quadrat i alerta ara del risc als barrancs encara sense netejar.

Les pluges obliguen Alfafar a vigilar el clavegueram per sobrecàrregues puntuals

L’Ajuntament d’Alfafar manté la vigilància sobre el sistema de clavegueram després de registres puntuals de sobrecàrrega i acumulació d’aigua en alguns carrers.

Pérez Llorca defensa l’Es-Alert a la Comunitat Valenciana i remarca que es va enviar per previsió d’avingudes

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha defensat l’enviament de l’Es-Alert per criteris tècnics i de prevenció davant un possible augment del cabal dels barrancs, malgrat que només hi havia avís taronja.