20.4 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

PACMA denuncia ‘els brams desesperats d’un bou al ser embolat a Castelló’

El Partit Animalista PACMA ha documentat este dissabte a la nit l’embolat de 15 bous per 15 quadrilles d’uns 150 emboladors amb motiu de la festivitat de Sant Antoni, a Castelló.

A les imatges obtingudes, la formació política animalista descriu els animals patint “altíssims nivells d’estrés, salivant, bramant, panteixant i agitant violentament el cap per fugir del foc i de la multitud, arribant-se a torçar el coll en diverses ocasions”. 


L’esdeveniment ha tingut lloc en un nucli urbà, sota el nom de “I Trobada d´Emboladors”, grup Rosari, organitzador de l’esdeveniment, ha catalogat l’acte taurí com un “rècord Guinness” d’embolats en una sola nit. 

Per a PACMA, “crida l’atenció el comportament d’un dels bous, que sembla trobar-se a estat de pànic dins del mateix calaix, des del qual poden escoltar-se els seus crits segons abans de donar-li eixida i girar violentament sobre el piló en estirar la corda que té subjecta a la cornamenta. L’animal, que pot assolir mitja tona de pes, gemega de terror mentre un grup de mossos li instal·la les ferramentes i li cala foc”.

PACMA ha qualificat l’escena com una “decadent vetlada de maltractament animal”. Al vídeo, difós a les xarxes del Partit Animalista, “s’observa pràcticament la presència dels emboladors i escàs públic”.

El Partit Animalista recorda que la celebració d’este festeig, que qualifica d’ “alt risc”, ha estat facilitada pel PSOE, PP, Ciudadanos i Vox després que, el desembre del 2022, consensuaren que la sanitat pública valenciana assumira parcialment els costos derivats de l’atenció mèdica que pogueren requerir els participants en cas d’accident durant la celebració dels bous al carrer, doncs les asseguradores, que fins ara s’hauria encarregat dels costos, van acabar negant-se a assumir-los durant més temps. Segons PACMA, Compromís va xifrar estes despeses, amb dades de la Conselleria de Sanitat, a més d’un milió d’euros públics anuals si es tenen com a referència els més de 5.400 ferits a bous al carrer des del 2016.

“No obstant això, el mateix Compromís, al costat del PSOE i Podem permeten i motiven la celebració dels bous a la Comunitat Valenciana”, critica el president de PACMA, Javier Luna. “És vergonyós que estes imatges traspassin fronteres i deixin Espanya com un país de bàrbars als ulls d’Europa i de la resta del món”, explica. 



Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Presó provisional per a l’assassí de la seua exmuller i la seua filla a Xilxes (Castelló)

Una jutgessa ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al detingut per l'assassinat de la seua exmuller i la seua filla a Xilxes. Està investigat per dos homicidis/assassinats i un trencament de condemna, amb la causa sota secret.

Veïns de Campanar destaquen els reptes i l’avanç de la reconstrucció de l’edifici

En el segon aniversari de l'incendi, els propietaris subratllen els reptes i els avanços de la rehabilitació, el suport d'administracions i Mapfre, i la meta de tornar a final d'any.

La Generalitat impulsa la reintroducció del linx ibèric en 2028 en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha presentat el pla de conservació del linx ibèric que obri la porta a la seua reintroducció en 2028 en la Comunitat Valenciana. L'estudi en marxa avalua hàbitat, preses i connectivitat amb el principi de precaució

Veïns de l’edifici incendiat de Campanar subratllen reptes i suports de la reconstrucció

A dos anys del sinistre, propietaris i institucions destaquen avanços i desafiaments en la rehabilitació integral. La comunitat confia a tornar per Nadal.

Condemna institucional i minuts de silenci pel doble assassinat masclista de Xilxes

Les principals institucions valencianes han guardat minuts de silenci per a condemnar l'assassinat d'una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes. Els actes han subratllat la gravetat de la violència de gènere i la necessitat de recursos d'atenció.

Un menor, investigat per una agressió sexual a una companya en un institut de Vinaròs

La Guàrdia Civil investiga a un menor per una presumpta agressió sexual a una companya de la seua mateixa edat ocorreguda el dimarts en un institut de Vinaròs. La denúncia va partir del centre d'acolliment on residix la víctima, tutelada per la Generalitat, i les diligències continuen obertes.

El Museu de Belles Arts de València suma 22 obres de Goya, Ribera, Zuloaga i Julio González

El MuBAV ha incorporat 22 peces per a cobrir etapes poc representades, amb obres de Goya, Ribera, Zuloaga i Julio González. L'operació reforça el XIX i la figuració del XX.

El cap d’escortes de Mazón declara que no era la primera vegada que prescindia del servici

El cap del dispositiu de seguretat de Carlos Mazón ha declarat que el 29-O el llavors president va prescindir de l'escorta i que eixa situació ja s'havia donat. Detalla que l'orde es va comunicar per telèfon, sense registre escrit, i explica la cronologia d'aquella vesprada durant la DANA.