PACMA denuncia ‘els brams desesperats d’un bou al ser embolat a Castelló’

El Partit Animalista PACMA ha documentat este dissabte a la nit l’embolat de 15 bous per 15 quadrilles d’uns 150 emboladors amb motiu de la festivitat de Sant Antoni, a Castelló.

A les imatges obtingudes, la formació política animalista descriu els animals patint “altíssims nivells d’estrés, salivant, bramant, panteixant i agitant violentament el cap per fugir del foc i de la multitud, arribant-se a torçar el coll en diverses ocasions”. 


L’esdeveniment ha tingut lloc en un nucli urbà, sota el nom de «I Trobada d´Emboladors», grup Rosari, organitzador de l’esdeveniment, ha catalogat l’acte taurí com un “rècord Guinness” d’embolats en una sola nit. 

Per a PACMA, “crida l’atenció el comportament d’un dels bous, que sembla trobar-se a estat de pànic dins del mateix calaix, des del qual poden escoltar-se els seus crits segons abans de donar-li eixida i girar violentament sobre el piló en estirar la corda que té subjecta a la cornamenta. L’animal, que pot assolir mitja tona de pes, gemega de terror mentre un grup de mossos li instal·la les ferramentes i li cala foc”.

PACMA ha qualificat l’escena com una “decadent vetlada de maltractament animal”. Al vídeo, difós a les xarxes del Partit Animalista, “s’observa pràcticament la presència dels emboladors i escàs públic”.

El Partit Animalista recorda que la celebració d’este festeig, que qualifica d’ “alt risc”, ha estat facilitada pel PSOE, PP, Ciudadanos i Vox després que, el desembre del 2022, consensuaren que la sanitat pública valenciana assumira parcialment els costos derivats de l’atenció mèdica que pogueren requerir els participants en cas d’accident durant la celebració dels bous al carrer, doncs les asseguradores, que fins ara s’hauria encarregat dels costos, van acabar negant-se a assumir-los durant més temps. Segons PACMA, Compromís va xifrar estes despeses, amb dades de la Conselleria de Sanitat, a més d’un milió d’euros públics anuals si es tenen com a referència els més de 5.400 ferits a bous al carrer des del 2016.

“No obstant això, el mateix Compromís, al costat del PSOE i Podem permeten i motiven la celebració dels bous a la Comunitat Valenciana”, critica el president de PACMA, Javier Luna. «És vergonyós que estes imatges traspassin fronteres i deixin Espanya com un país de bàrbars als ulls d’Europa i de la resta del món», explica. 



Últimes notícies

Robatori al MUVI: sostreuen gran part del llegendari Tresor de Villena

Gran part del mític Tresor de Villena, un conjunt únic d’orfebreria de l’Edat del Bronze descobert en 1963, ha sigut robat del Museu de Villena (MUVI). La col·lecció inclou 59 peces, majoritàriament d’or, considerades de les més importants d’Europa.

Roben el Tresor de Villena: 66 joies úniques amb quasi 10 quilos d’or

Un robatori al museu de Villena s’ha saldat amb la desaparició de les 66 peces del Tresor, un conjunt únic de quasi 10 quilos d’or i dues peces amb ferro d’origen meteòric, considerat un dels grans símbols arqueològics de la península Ibèrica.

La DGT calcula més de 908.000 viatges per carretera en el retorn de l’estiu a la Comunitat

La DGT ha previst 908.160 desplaçaments per les carreteres de la Comunitat Valenciana en l’operació especial Retorn 2026, activa des de divendres fins dilluns 31 d’agost, amb punts conflictius destacats en les tres províncies.

PLD Space dissenyarà la nova generació de llançadors privats europeus

PLD Space, amb seu a Elx, ha sigut escollida per l’Agència Espacial Europea per desenvolupar la pròxima generació de llançadors privats, amb un contracte de quasi 159 milions d’euros.

Roben en minuts gran part del Tresor de Villena del museu MUVI

Uns lladres han sostret en pocs minuts la major part de les peces del Tresor de Villena exposades al MUVI, en un assalt nocturn que ha activat les alarmes del museu i del poliesportiu municipal.

València bat el rècord amb 30 nits tòrrides este 2026, segons Aemet

València ha encadenat 30 nits tòrrides en 2026, amb mínimes de 25 graus o més, un rècord històric segons Aemet. Castelló de la Plana i Alacant també han superat els seus màxims de calor nocturna.

Quatre detinguts a Elx per un frau amb targetes en compres per internet

La Policia Nacional ha detingut a Elx quatre hòmens d’entre 21 i 33 anys per integrar presumptament un grup que comprava telèfons d’alta gamma per internet amb targetes bancàries sostretes. S’han relacionat amb almenys set estafes en diverses ciutats per més de 10.500 euros.

Sis cetacis rescatats de Canadà arriben a l’Oceanogràfic de València per a evitar la seua eutanasia

Dos belugues i quatre dofins rescatats del parc Marineland de Canadà han arribat esta matinada a l’Oceanogràfic de València després d’un trasllat internacional complex pensat per a garantir el seu benestar i evitar la seua eutanasia.