El primer país que ja comença a posar la tercera dosi contra la Covid-19

La tercera dosi del vaccí contra la Covid-19 cada cop sobrevola més a prop. Els diferents governs comencen a pensar si serà necessària la seva injecció, però ja n'hi ha que s'ho han plantejat seriosament i la comencen a oferir als seus ciutadans.

 

Aquest és el cas d'Israel, un país que ja es va desmarcar de bon principi amb la gran efectivitat de vaccinació als seus veïns i veïnes. Ara, en una decisió capdavantera, ha decidit començar posar la tercera dosi de la vacuna contra la Covid-19. En concret, ho farà als majors de 60 anys.

 

Segons recull la premsa local, el ministeri de Salut ho ha decidit aquest dijous i, a partir de diumenge, oferirà una dosi extra de la vacuna de Pfizer-BioNTech a aquest grup d'edat. 

 

Israel, amb el 61% de la població vacunada amb dues dosis, és el primer país que anuncia l'inici d'una campanya de vacunació de reforç. Una decisió que s'ha pres un dia després que Pfizer hagi publicat dades preliminars que indicarien una millor protecció a la variant Delta amb la tercera dosi.

 

La informació que ha proporcionat la farmacèutica es basa en un estudi amb només una vintena de persones. Així mateix, encara, no s'ha revisat científicament. De totes maneres, Pfizer planeja demanar a l'agost l'autorització del regulador dels Estats Units per posar la tercera injecció de la vacuna contra la Covid-19.

 

Les farmacèutiques preparen la tercera dosi

Tot i no confirmar-se científicament l'efectivitat de les terceres dosi de la vacuna, Pfizer i Moderna ja preparen noves remeses. Aquestes anirien destinades a certs grups de població més vulnerables.

 

La intenció principal és reforçar les dues dosis ja administrades anteriorment. Aquesta serviria de record per minimitzar al màxim l'impacte de noves mutacions del virus.

 

En aquest sentit, l'Administració d'Aliments i Fàrmacs (FDA) dels Estats Units i l'Agència Europea del Medicament estan estudiant aquesta opció de la tercera pauta. Les farmacèutiques, tot i no garantir el seu resultat, ja treballen en provisions i esperen publicar dades definitives.

 

Pfizer i Moderna, les principals administradores del vaccí, ja planegen quan s'hauria d'inocular la tercera dosi de les seves respectives fórmules. En recomanen l'administració a qui ja tingui les dues dosis posades sis mesos abans. 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Gerard Moreno i Pépé encarrilen el triomf del Vila-real davant un Celta molt fràgil

Un penal convertit per Gerard Moreno en el primer minut i un gol de Pépé abans de la mitja hora permeten al Vila-real anar-se al descans amb un 2-0 enfront d'un Celta molt bla arrere.

Dos morts en caure un cotxe al riu Clariano des d’un pont a Ontinyent

Dos persones han mort i una tercera ha resultat ferida després de precipitar-se un cotxe per un pont al riu Clariano, a Ontinyent, quan circulava per la CV-668.

Un jove de 26 anys resulta ferit per cremades en l’incendi d’una cuina a Alfafar

Un incendi en la cuina d'una vivenda a Alfafar ha provocat cremades a un jove de 26 anys, que ha sigut traslladat a l'hospital La Fe, i ha afectat per fum a altres tres persones que han sigut donades d'alta en el lloc.

Associacions de víctimes s’unixen a València per a denunciar negligències en la dana, el cribratge de mama i les residències de Madrid

Col·lectius de víctimes de la dana de València, del cribratge de càncer de mama a Andalusia i de les residències de Madrid durant la covid s'agermanen en una concentració que reclama responsabilitats polítiques i judicials.

Els bombers intenten controlar un incendi en una planta de reciclatge d’Onda

Bombers del Consorci provincial de Castelló treballen per a extingir un incendi molt desenrotllat en la planta de reciclatge d'Onda, que ha generat una gran columna de fum.

Els bombers rescaten a un cavall caigut en una séquia a Borriana

Un cavall que havia caigut a una séquia a Borriana és rescatat en bon estat pels bombers de la Plana Baixa mitjançant un dispositiu amb vehicle de rescat en altura.

L’Elx marxa al descans amb un 0-2 davant l’Oviedo

L'Elx s'imposa 0-2 a l'Oviedo al descans en el Carlos Tartiere, amb gols matiners de Pedro Bigas i Gonzalo Villar en els primers vint minuts.

L’aventura agrícola de Vicente Blasco Ibáñez a l’Argentina centra una conferència a València

Una conferència a València recupera la poc coneguda etapa de Vicente Blasco Ibáñez com a empresari agrícola a l'Argentina, on va impulsar dos colònies que van marcar la seua vida.