10.9 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

El primer país que ja comença a posar la tercera dosi contra la Covid-19

La tercera dosi del vaccí contra la Covid-19 cada cop sobrevola més a prop. Els diferents governs comencen a pensar si serà necessària la seva injecció, però ja n'hi ha que s'ho han plantejat seriosament i la comencen a oferir als seus ciutadans.

 

Aquest és el cas d'Israel, un país que ja es va desmarcar de bon principi amb la gran efectivitat de vaccinació als seus veïns i veïnes. Ara, en una decisió capdavantera, ha decidit començar posar la tercera dosi de la vacuna contra la Covid-19. En concret, ho farà als majors de 60 anys.

 

Segons recull la premsa local, el ministeri de Salut ho ha decidit aquest dijous i, a partir de diumenge, oferirà una dosi extra de la vacuna de Pfizer-BioNTech a aquest grup d'edat. 

 

Israel, amb el 61% de la població vacunada amb dues dosis, és el primer país que anuncia l'inici d'una campanya de vacunació de reforç. Una decisió que s'ha pres un dia després que Pfizer hagi publicat dades preliminars que indicarien una millor protecció a la variant Delta amb la tercera dosi.

 

La informació que ha proporcionat la farmacèutica es basa en un estudi amb només una vintena de persones. Així mateix, encara, no s'ha revisat científicament. De totes maneres, Pfizer planeja demanar a l'agost l'autorització del regulador dels Estats Units per posar la tercera injecció de la vacuna contra la Covid-19.

 

Les farmacèutiques preparen la tercera dosi

Tot i no confirmar-se científicament l'efectivitat de les terceres dosi de la vacuna, Pfizer i Moderna ja preparen noves remeses. Aquestes anirien destinades a certs grups de població més vulnerables.

 

La intenció principal és reforçar les dues dosis ja administrades anteriorment. Aquesta serviria de record per minimitzar al màxim l'impacte de noves mutacions del virus.

 

En aquest sentit, l'Administració d'Aliments i Fàrmacs (FDA) dels Estats Units i l'Agència Europea del Medicament estan estudiant aquesta opció de la tercera pauta. Les farmacèutiques, tot i no garantir el seu resultat, ja treballen en provisions i esperen publicar dades definitives.

 

Pfizer i Moderna, les principals administradores del vaccí, ja planegen quan s'hauria d'inocular la tercera dosi de les seves respectives fórmules. En recomanen l'administració a qui ja tingui les dues dosis posades sis mesos abans. 

Últimes notícies

Es desactiva l’alerta groga per vent en la Comunitat Valenciana

Emergències ha donat per finalitzada l'alerta groga per vent i no queden avisos actius en la Comunitat Valenciana. Els últims avisos a Castelló, València i Alacant també han cessat.

Els sindicats mèdics convoquen una setmana de vaga al mes des del 16 de febrer

El Comité de Vaga anuncia un atur indefinit articulat en setmanes mensuals des del 16 de febrer. Protesten per l'estatut marc i exigixen una regulació específica.

CGT convoca tres dies de vaga ferroviària i reclama un canvi immediat

CGT convoca una vaga del 9 a l'11 de febrer i se suma a l'atur dels maquinistes de Semaf per a prioritzar la seguretat després dels accidents. Transports considera que l'atur no és necessari i obri la via del diàleg.

Presó per a dos detinguts per la mort d’un home a Benifaió

El Jutjat d'Instrucció 2 de Carlet ordena presó provisional per a dos implicats en la mort d'un veí de Benifaió i l'incendi de la seua vivenda. La investigació apunta a l'entorn pròxim i manté a altres dos investigats amb mesures cautelars.

Ingrid deixarà un temporal atlàntic amb vent molt fort, pluges i nevades

Els fronts de la borrasca Ingrid deixaran este dijous un temporal atlàntic amb pluges generalitzades, ratxes molt fortes i neu en cotes mitjanes. Galícia mantindrà l'avís roig per fenòmens costaners i hi haurà avís taronja a Astúries, Cantàbria, País Basc i Andalusia.

Tres detinguts per la mort d’un home a Benifaió i l’incendi simulat de la seua vivenda

Tres jóvens han sigut detinguts per l'homicidi d'un veí de Benifaió i per l'incendi posterior en la vivenda. La investigació atribuïx el foc al fill de la víctima i el crim a dos afins.

Paterna ensenya als seus veïns a reconéixer les sirenes d’emergència i reaccionar a temps

L'Ajuntament ha iniciat formacions amb sons reals, pautes de confinament i evacuació i material pràctic per a actuar davant diferents riscos.

Castro apel·la a la marató i demana màxim lliurament abans del Llevant-Elx

El tècnic del Llevant va insistir que la Lliga és una marató i que cada jornada s'afrontarà com una final. Abans de rebre a l'Elx, va reclamar suport i paciència amb els reforços.