El primer país que ja comença a posar la tercera dosi contra la Covid-19

La tercera dosi del vaccí contra la Covid-19 cada cop sobrevola més a prop. Els diferents governs comencen a pensar si serà necessària la seva injecció, però ja n'hi ha que s'ho han plantejat seriosament i la comencen a oferir als seus ciutadans.

 

Aquest és el cas d'Israel, un país que ja es va desmarcar de bon principi amb la gran efectivitat de vaccinació als seus veïns i veïnes. Ara, en una decisió capdavantera, ha decidit començar posar la tercera dosi de la vacuna contra la Covid-19. En concret, ho farà als majors de 60 anys.

 

Segons recull la premsa local, el ministeri de Salut ho ha decidit aquest dijous i, a partir de diumenge, oferirà una dosi extra de la vacuna de Pfizer-BioNTech a aquest grup d'edat. 

 

Israel, amb el 61% de la població vacunada amb dues dosis, és el primer país que anuncia l'inici d'una campanya de vacunació de reforç. Una decisió que s'ha pres un dia després que Pfizer hagi publicat dades preliminars que indicarien una millor protecció a la variant Delta amb la tercera dosi.

 

La informació que ha proporcionat la farmacèutica es basa en un estudi amb només una vintena de persones. Així mateix, encara, no s'ha revisat científicament. De totes maneres, Pfizer planeja demanar a l'agost l'autorització del regulador dels Estats Units per posar la tercera injecció de la vacuna contra la Covid-19.

 

Les farmacèutiques preparen la tercera dosi

Tot i no confirmar-se científicament l'efectivitat de les terceres dosi de la vacuna, Pfizer i Moderna ja preparen noves remeses. Aquestes anirien destinades a certs grups de població més vulnerables.

 

La intenció principal és reforçar les dues dosis ja administrades anteriorment. Aquesta serviria de record per minimitzar al màxim l'impacte de noves mutacions del virus.

 

En aquest sentit, l'Administració d'Aliments i Fàrmacs (FDA) dels Estats Units i l'Agència Europea del Medicament estan estudiant aquesta opció de la tercera pauta. Les farmacèutiques, tot i no garantir el seu resultat, ja treballen en provisions i esperen publicar dades definitives.

 

Pfizer i Moderna, les principals administradores del vaccí, ja planegen quan s'hauria d'inocular la tercera dosi de les seves respectives fórmules. En recomanen l'administració a qui ja tingui les dues dosis posades sis mesos abans. 

Últimes notícies

Avís de crescudes sobtades en barrancs i rius menuts de Castelló este divendres

La Confederación Hidrográfica del Ebro ha alertat de possibles crescudes sobtades en barrancs i cursos menuts de Castelló i altres províncies per la vesprada d'este divendres, davant els avisos grocs per pluges intenses i tempestes de l'Aemet.

STAS denuncia que el reforç de vigilància forestal arriba massa tard

La secció sindical de STAS en Vaersa a València ha acusat la Generalitat d’improvisar en el reforç de la vigilància forestal, que arriba en ple agost, i ha criticat les condicions laborals dels brigadistes. El sindicat dona suport a la incorporació de 122 efectius però no descarta mobilitzacions ni una possible vaga.

Paterna demana tancar el Parc del Túria i la Vallesa durant l’eclipsi solar

L’Ajuntament de Paterna ha sol·licitat a la Generalitat Valenciana el tancament preventiu del Parc Natural del Túria i de l’entorn de la Vallesa durant l’eclipsi solar del 12 d’agost, davant la previsió d’una elevada afluència de visitants i per risc d’incendis.

Alfondeguilla dedicarà un carrer a Moncofa per l’ajuda en l’incendi de la Vall d’Uixó

Alfondeguilla ha aprovat dedicar l’actual carrer Herrero Tejedor a Moncofa com a agraïment per l’acollida dels evacuats durant l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que va obligar a desallotjar el municipi durant sis dies.

Risc màxim d’incendis en la Comunitat per a la jornada de l’eclipsi solar

La Generalitat ha declarat el nivell 3 de preemergència per risc màxim d’incendis el 12 d’agost, coincidint amb l’eclipsi solar, amb el tancament de nombrosos parcs naturals i fortes restriccions a l’ús del foc i a les acampades.

Compromís exigix que Pérez Llorca explique en Les Corts l’acollida de menors migrants

Compromís ha sol·licitat la compareixença urgent de Juanfran Pérez Llorca i Elena Albalat en la Diputació Permanent per a explicar els recursos que la Generalitat destina a l’acollida de menors migrants no acompanyats. El grup critica la posició de Vox i reclama que la Comunitat Valenciana complisca la normativa i actue amb humanitat.

Educació crea quasi 4.800 places d’FP en empresa a la Comunitat Valenciana

Educació ha impulsat 4.765 places de Formació en Empresa per al curs 2025-2026 a la Comunitat Valenciana, per a reforçar el vincle entre FP i mercat laboral. El pla es basa en quasi 1.800 empreses prospectades i informes per a planificar l’oferta de 2026-2027.

Compromís alerta d’un col·lapse “alarmant” en l’empadronament especial a València

Compromís per València denuncia un col·lapse administratiu en l’empadronament especial que deixa milers de persones sense accés a sanitat, educació o ajudes socials. El grup acusa el govern municipal de convertir el padró en “un mur” per a persones sense llar, migrants i veïns en vivenda precària.
FILMOTECA D'ESTIU