El primer país que ja comença a posar la tercera dosi contra la Covid-19

La tercera dosi del vaccí contra la Covid-19 cada cop sobrevola més a prop. Els diferents governs comencen a pensar si serà necessària la seva injecció, però ja n'hi ha que s'ho han plantejat seriosament i la comencen a oferir als seus ciutadans.

 

Aquest és el cas d'Israel, un país que ja es va desmarcar de bon principi amb la gran efectivitat de vaccinació als seus veïns i veïnes. Ara, en una decisió capdavantera, ha decidit començar posar la tercera dosi de la vacuna contra la Covid-19. En concret, ho farà als majors de 60 anys.

 

Segons recull la premsa local, el ministeri de Salut ho ha decidit aquest dijous i, a partir de diumenge, oferirà una dosi extra de la vacuna de Pfizer-BioNTech a aquest grup d'edat. 

 

Israel, amb el 61% de la població vacunada amb dues dosis, és el primer país que anuncia l'inici d'una campanya de vacunació de reforç. Una decisió que s'ha pres un dia després que Pfizer hagi publicat dades preliminars que indicarien una millor protecció a la variant Delta amb la tercera dosi.

 

La informació que ha proporcionat la farmacèutica es basa en un estudi amb només una vintena de persones. Així mateix, encara, no s'ha revisat científicament. De totes maneres, Pfizer planeja demanar a l'agost l'autorització del regulador dels Estats Units per posar la tercera injecció de la vacuna contra la Covid-19.

 

Les farmacèutiques preparen la tercera dosi

Tot i no confirmar-se científicament l'efectivitat de les terceres dosi de la vacuna, Pfizer i Moderna ja preparen noves remeses. Aquestes anirien destinades a certs grups de població més vulnerables.

 

La intenció principal és reforçar les dues dosis ja administrades anteriorment. Aquesta serviria de record per minimitzar al màxim l'impacte de noves mutacions del virus.

 

En aquest sentit, l'Administració d'Aliments i Fàrmacs (FDA) dels Estats Units i l'Agència Europea del Medicament estan estudiant aquesta opció de la tercera pauta. Les farmacèutiques, tot i no garantir el seu resultat, ja treballen en provisions i esperen publicar dades definitives.

 

Pfizer i Moderna, les principals administradores del vaccí, ja planegen quan s'hauria d'inocular la tercera dosi de les seves respectives fórmules. En recomanen l'administració a qui ja tingui les dues dosis posades sis mesos abans. 

Últimes notícies

Deting per tres robatoris de cablejat de coure valorats en 30.000 euros a Bunyol i Alborache

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 50 anys per tres delictes de furt i un de robatori amb força de cablejat d’enllumenat públic a Bunyol i Alborache, amb danys valorats en 30.000 euros que van afectar un polígon industrial i un centre educatiu.

Un informe de docents defensa que hi ha diners per a atendre les reivindicacions del professorat en vaga

Un informe de la plataforma Docents en lluita conclou que les demandes del professorat de l’ensenyament public no universitari en vaga indefinida a la Comunitat Valenciana son assumibles amb els recursos disponibles i previstos.

La Guàrdia Civil desmantella una xarxa de contraban de tabac amb 11 milions de cigarrets intervinguts

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització criminal de l’Europa de l’Est que elaborava i distribuïa tabac il·legal des de Màlaga, Granada, Còrdova i Valencia, amb 11 milions de cigarrets i més de huit tones de picadura intervinguts.

L’assassí masclista de Callosa de Segura passarà a disposició judicial des de dijous

L’home que ha confessat l’assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, en el domicili que compartien a Callosa de Segura (Alacant) està previst que passe a disposició judicial a partir d’este dijous, una volta es complete la investigació forense.

Descens de temperatures este dimecres i ratxes fortes de vent al nord de la Comunitat

Este dimecres baixen les temperatures a la Comunitat Valenciana, amb possibles ruixats febles al nord d’Alacant i sud de València i ratxes de vent molt fortes en zones exposades del nord.

El professorat valencià encadena 18 dies de vaga i manté l’acampada en el centre de València

El professorat de l'ensenyança pública no universitària en la Comunitat Valenciana suma 18 dies lectius de vaga indefinida mentres continua l'acampada reivindicativa en el centre de València i el conflicte amb Educació seguix bloquejat.

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.