Països europeus suspenen els procediments d’asil per a ciutadans sirians després de la caiguda d’Al Assad

Les autoritats de França, Alemanya i Àustria, entre altres, diuen analitzar d’a prop la situació

MADRID, 9 (EUROPA PRESS)

Les autoritats de diversos països europeus han anunciat hui dilluns la suspensió de tots els procediments d’aquelles sol·licituds d’asil presentades per ciutadans sirians després de la caiguda el cap de setmana del règim del president de Síria, Bashar al Assad, que ha fugit del país i es troba ja a Rússia.

Un portaveu de l’Oficina de Migració i Refugiats d’Alemanya ha confirmat que els processos han sigut suspesos, una decisió que afectarà a uns 47.000 sol·licitants d’asil atès que la situació política a Síria era un component fonamental a valorar a l’hora de resoldre estes sol·licituds, segons ha indicat l’agència de notícies DPA.

“L’Oficina de Migració i Refugiats revisa cada cas de forma individual i analitza la situació sobre el terreny en el país d’origen dels sol·licitants en qüestió”, ha asseverat el portaveu durant una roda de premsa.

Així mateix, les autoritats franceses han aclarit que el Ministeri de l’Interior es troba “treballant en la suspensió de les sol·licituds d’asil que es trobaven pendents de ser resoltes, seguint el mateix model que Alemanya”, segons han revelat fonts del Govern a la cadena de televisió BFM TV.

Per la seua banda, el Govern austríac ha suspès també de forma temporal estes sol·licituds d’asil fins a un altre avís i ha engegat un pla de deportació. Això deixa a uns 12.500 ciutadans sirians a l’espera, segons informacions del diari ‘Kronen Zeitung’.

“He ordenat al Ministeri preparar un pla per a la repatriació i deportació apropiada d’estos ciutadans en els casos en què siga necessari”, ha asseverat el ministre de l’Interior austríac, Gerhard Karner, que ha afirmat que Viena ha de “reevaluar la situació al complet”.

Es tracta de la postura més contundent en el referent amb la qüestió migratòria donada des d’Europa davant de la caiguda del règim d’Al Assad. S’estima que uns 95.000 ciutadans sirians es troben residint actualment en territori austríac, si be encara queden pendents unes 13.000 sol·licituds.

NORUEGA I DINAMARCA

A estos països s’ha sumat Noruega, que ha decidit al seu torn suspendre estos procediments “fins a una altra ordre”, tal com ha explicat la Direcció Noruega d’Immigració (UDI) en un comunicat.

“La raó d’esta decisió són els últims esdeveniments que han tingut lloc a Síria. No obstant això, la situació seguix sense estar molt clara. Detenir estos procediments no implica rebutjar les sol·licituds, però tampoc acceptar-les, almenys de moment”, ha indicat l’autoritat migratòria.

En este sentit, ha confirmat que la mesura ja ha entrat en vigor este mateix dilluns i ha confirmat que aquells que no hagen sigut citats per a una entrevista amb les autoritats competents no seran cridats de moment.

Per la seua banda, el Govern danés ha assenyalat també que desenes de sirians han vist els seus procediments suspesos de moment fins que s’analitze amb deteniment la situació sobre el terreny.

El Comitè de Coordinació de la Junta de Refugiats ha confirmat esta decisió en un comunicat en el qual ha matisat que la mesura afecta a 69 persones. Les autoritats no han ordenat la deportació de ciutadans sirians des de l’anys 2020 per “motius de política exterior”, segons arreplega el document.

“La Junta de Refugiats està seguint detingudament els esdeveniments a Síria i abordarà la situació i les seues possibles conseqüències durant la reunió prevista per al 16 de gener”, ha puntualitzat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez ressalta la victòria coral del València Basket davant el Riu Breogán

Pedro Martínez celebra el triomf del València Basket davant el Riu Breogán com una victòria coral en la qual subratlla l'aportació defensiva d'Isaac Nogués i la bona faena de Yankuba Avenc i Kameron Taylor.

Montero lidera un València Basket coral per a doblegar al Riu Breogán (105-88)

València Basket s'imposa al Riu Breogán per 105-88 en el Roig Arena, en un triomf coral liderat pel dominicà Jean Montero i sustentat en la potència ofensiva local.

Mor als 78 anys Josep Piera, poeta i referent de la literatura valenciana

El poeta i narrador valencià Josep Piera, figura clau de la Generació dels 70 i autor àmpliament premiat, ha mort als 78 anys. Institucions i representants públics destaquen el seu llegat literari i el seu compromís amb la cultura valenciana.

Dos morts en la segona fase de l’operació de trànsit de Setmana Santa en la Comunitat Valenciana

La segona fase de l'operació especial de trànsit de Setmana Santa registra dos víctimes mortals a Vila-real i Calp i un alt volum de desplaçaments per carretera.

Remuntada del Celta a Mestalla per a afermar-se en llocs europeus

El Celta de Vigo remunta al València amb una espectacular segona part a Mestalla, s'aferra a la zona europea i deixa al conjunt local sense premi malgrat el doblet de Guido Rodríguez.

Les màximes freguen els 27 graus en una Jornada de Pasqua molt temperada en la Comunitat

La Comunitat Valenciana ha viscut un Diumenge de Pasqua molt temperat, amb màximes de fins a 27,5 graus en diversos municipis de l'interior i prelitoral, i valors una mica més moderats en les capitals de província.

El Celta remunta a Mestalla i consolida la seua plaça europea davant el València

El Celta de Vigo remunta al València amb una brillant segona part, s'imposa 2-3 a Mestalla i reforça la seua posició europea mentres el conjunt local deixa escapar una ocasió per a acostar-se a Europa.

Mor un ciclista de 57 anys en xocar amb un cotxe en la N-332 a Calp

Un ciclista de 57 anys ha mort després de col·lidir amb un cotxe en la N-332 al seu pas per Calp. Els servicis d'emergència van intentar reanimar-ho sense èxit.