7.8 C
València
Dissabte, 10 gener, 2026

Països europeus suspenen els procediments d’asil per a ciutadans sirians després de la caiguda d’Al Assad

Les autoritats de França, Alemanya i Àustria, entre altres, diuen analitzar d’a prop la situació

MADRID, 9 (EUROPA PRESS)

Les autoritats de diversos països europeus han anunciat hui dilluns la suspensió de tots els procediments d’aquelles sol·licituds d’asil presentades per ciutadans sirians després de la caiguda el cap de setmana del règim del president de Síria, Bashar al Assad, que ha fugit del país i es troba ja a Rússia.

Un portaveu de l’Oficina de Migració i Refugiats d’Alemanya ha confirmat que els processos han sigut suspesos, una decisió que afectarà a uns 47.000 sol·licitants d’asil atès que la situació política a Síria era un component fonamental a valorar a l’hora de resoldre estes sol·licituds, segons ha indicat l’agència de notícies DPA.

“L’Oficina de Migració i Refugiats revisa cada cas de forma individual i analitza la situació sobre el terreny en el país d’origen dels sol·licitants en qüestió”, ha asseverat el portaveu durant una roda de premsa.

Així mateix, les autoritats franceses han aclarit que el Ministeri de l’Interior es troba “treballant en la suspensió de les sol·licituds d’asil que es trobaven pendents de ser resoltes, seguint el mateix model que Alemanya”, segons han revelat fonts del Govern a la cadena de televisió BFM TV.

Per la seua banda, el Govern austríac ha suspès també de forma temporal estes sol·licituds d’asil fins a un altre avís i ha engegat un pla de deportació. Això deixa a uns 12.500 ciutadans sirians a l’espera, segons informacions del diari ‘Kronen Zeitung’.

“He ordenat al Ministeri preparar un pla per a la repatriació i deportació apropiada d’estos ciutadans en els casos en què siga necessari”, ha asseverat el ministre de l’Interior austríac, Gerhard Karner, que ha afirmat que Viena ha de “reevaluar la situació al complet”.

Es tracta de la postura més contundent en el referent amb la qüestió migratòria donada des d’Europa davant de la caiguda del règim d’Al Assad. S’estima que uns 95.000 ciutadans sirians es troben residint actualment en territori austríac, si be encara queden pendents unes 13.000 sol·licituds.

NORUEGA I DINAMARCA

A estos països s’ha sumat Noruega, que ha decidit al seu torn suspendre estos procediments “fins a una altra ordre”, tal com ha explicat la Direcció Noruega d’Immigració (UDI) en un comunicat.

“La raó d’esta decisió són els últims esdeveniments que han tingut lloc a Síria. No obstant això, la situació seguix sense estar molt clara. Detenir estos procediments no implica rebutjar les sol·licituds, però tampoc acceptar-les, almenys de moment”, ha indicat l’autoritat migratòria.

En este sentit, ha confirmat que la mesura ja ha entrat en vigor este mateix dilluns i ha confirmat que aquells que no hagen sigut citats per a una entrevista amb les autoritats competents no seran cridats de moment.

Per la seua banda, el Govern danés ha assenyalat també que desenes de sirians han vist els seus procediments suspesos de moment fins que s’analitze amb deteniment la situació sobre el terreny.

El Comitè de Coordinació de la Junta de Refugiats ha confirmat esta decisió en un comunicat en el qual ha matisat que la mesura afecta a 69 persones. Les autoritats no han ordenat la deportació de ciutadans sirians des de l’anys 2020 per “motius de política exterior”, segons arreplega el document.

“La Junta de Refugiats està seguint detingudament els esdeveniments a Síria i abordarà la situació i les seues possibles conseqüències durant la reunió prevista per al 16 de gener”, ha puntualitzat.

Últimes notícies

Ximo Puig defén que el nou finançament és una oportunitat històrica per a la Comunitat

El expresident ha qualificat la proposta d'Hisenda com una oportunitat històrica per a la Comunitat Valenciana i ha reclamat rigor, responsabilitat i voluntat política per a tancar-la amb un gran acord.

Demanen presó per a una viuda que va cobrar set anys la pensió del seu marit mort

La Fiscalia sol·licita quatre anys de presó per a una dona que va mantindre durant quasi set anys el cobrament de la pensió d'incapacitat absoluta del seu marit mort. El juí està fixat per al dijous 15 en l'Audiència Provincial d'Alacant.

Dissabte amb cels poc nuvolosos i ratxes molt fortes a l’interior de Castelló

Ratxes molt fortes de nord-oest afectaran hui l'interior de Castelló, mentres la resta de la Comunitat tindrà cels poc nuvolosos amb núvols alts. Les temperatures baixaran lleugerament, amb màximes de 16 i mínimes de 8 en les capitals.

La UPV reproduïx la inundació de la DANA a l’Horta Sud i obri noves vies per a emergències

La UPV ha reproduït amb modelatge hidràulic 2D la inundació provocada per la DANA del 29 d'octubre de 2024 a l'Horta Sud. El treball valguda simulacions quasi en temps real i aporta ferramentes per a busques i revisió d'infraestructures.

Salomé Pradas afronta el dilluns un acarament per la DANA amb l’excap de gabinet de Mazón

La jutgessa ha citat a Salomé Pradas i a José Manuel Cuenca a un acarament per a aclarir suposades contradiccions sobre la gestió de la DANA. Un informe de l'Advocacia detalla anomenades en les quals es va abordar el possible confinament.

El PSOE demanarà que Feijóo comparega el 27 de gener en la comissió de la DANA del Congrés

El Grup Socialista va anunciar que reclamarà la compareixença d'Alberto Núñez Feijóo el 27 de gener en la comissió sobre la DANA. Diana Morant li va exigir donar explicacions.

Marc Márquez reapareix en el Aspar Circuit quasi cent dies després de la seua lesió

Marc Márquez va reaparéixer en el Aspar Circuit de Guadassuar quasi cent dies després de la seua caiguda a Indonèsia. Va completar dos jornades privades amb una Ducati Panigale V2S sota la supervisió de Davide Tardozzi i al costat de diversos pilots mundialistes, com a part de la seua preparació per a 2026.

Morant defén el nou model de finançament i acusa el Consell de buscar objeccions

Diana Morant ha defés que el nou model de finançament autonòmic és el millor per als valencians i ha acusat el Consell de buscar objeccions. Ha destacat que la proposta del Govern duplica la plantejada per Pérez Llorca i ha reclamat suport en la reunió del pròxim dimecres.