Països europeus suspenen els procediments d’asil per a ciutadans sirians després de la caiguda d’Al Assad

Les autoritats de França, Alemanya i Àustria, entre altres, diuen analitzar d’a prop la situació

MADRID, 9 (EUROPA PRESS)

Les autoritats de diversos països europeus han anunciat hui dilluns la suspensió de tots els procediments d’aquelles sol·licituds d’asil presentades per ciutadans sirians després de la caiguda el cap de setmana del règim del president de Síria, Bashar al Assad, que ha fugit del país i es troba ja a Rússia.

Un portaveu de l’Oficina de Migració i Refugiats d’Alemanya ha confirmat que els processos han sigut suspesos, una decisió que afectarà a uns 47.000 sol·licitants d’asil atès que la situació política a Síria era un component fonamental a valorar a l’hora de resoldre estes sol·licituds, segons ha indicat l’agència de notícies DPA.

«L’Oficina de Migració i Refugiats revisa cada cas de forma individual i analitza la situació sobre el terreny en el país d’origen dels sol·licitants en qüestió», ha asseverat el portaveu durant una roda de premsa.

Així mateix, les autoritats franceses han aclarit que el Ministeri de l’Interior es troba «treballant en la suspensió de les sol·licituds d’asil que es trobaven pendents de ser resoltes, seguint el mateix model que Alemanya», segons han revelat fonts del Govern a la cadena de televisió BFM TV.

Per la seua banda, el Govern austríac ha suspès també de forma temporal estes sol·licituds d’asil fins a un altre avís i ha engegat un pla de deportació. Això deixa a uns 12.500 ciutadans sirians a l’espera, segons informacions del diari ‘Kronen Zeitung’.

«He ordenat al Ministeri preparar un pla per a la repatriació i deportació apropiada d’estos ciutadans en els casos en què siga necessari», ha asseverat el ministre de l’Interior austríac, Gerhard Karner, que ha afirmat que Viena ha de «reevaluar la situació al complet».

Es tracta de la postura més contundent en el referent amb la qüestió migratòria donada des d’Europa davant de la caiguda del règim d’Al Assad. S’estima que uns 95.000 ciutadans sirians es troben residint actualment en territori austríac, si be encara queden pendents unes 13.000 sol·licituds.

NORUEGA I DINAMARCA

A estos països s’ha sumat Noruega, que ha decidit al seu torn suspendre estos procediments «fins a una altra ordre», tal com ha explicat la Direcció Noruega d’Immigració (UDI) en un comunicat.

«La raó d’esta decisió són els últims esdeveniments que han tingut lloc a Síria. No obstant això, la situació seguix sense estar molt clara. Detenir estos procediments no implica rebutjar les sol·licituds, però tampoc acceptar-les, almenys de moment», ha indicat l’autoritat migratòria.

En este sentit, ha confirmat que la mesura ja ha entrat en vigor este mateix dilluns i ha confirmat que aquells que no hagen sigut citats per a una entrevista amb les autoritats competents no seran cridats de moment.

Per la seua banda, el Govern danés ha assenyalat també que desenes de sirians han vist els seus procediments suspesos de moment fins que s’analitze amb deteniment la situació sobre el terreny.

El Comitè de Coordinació de la Junta de Refugiats ha confirmat esta decisió en un comunicat en el qual ha matisat que la mesura afecta a 69 persones. Les autoritats no han ordenat la deportació de ciutadans sirians des de l’anys 2020 per «motius de política exterior», segons arreplega el document.

«La Junta de Refugiats està seguint detingudament els esdeveniments a Síria i abordarà la situació i les seues possibles conseqüències durant la reunió prevista per al 16 de gener», ha puntualitzat.

Últimes notícies

Confinen Onda pel fum de l’incendi de la Vall d’Uixó

El Centre de Coordinació d’Emergències ha ordenat confinar Onda per l’afectació del fum de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que crema sense control i ja ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones.

Pedro Sánchez visitarà dilluns la zona cremada per l’incendi de la Vall d’Uixó

Pedro Sánchez ha anunciat que viatjarà este dilluns a la Vall d’Uixó per vore sobre el terreny els danys de l’incendi, que ha cremat més de 4.300 hectàrees i ha forçat el desallotjament de més de 16.000 persones.

Evacuen Azuébar i Almedíjar per l’incendi descontrolat de la Vall d’Uixó

Emergències ha ordenat desallotjar Azuébar i Almedíjar, amb uns 600 habitants, per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ja ha obligat a evacuar més de 16.000 persones.

El València viatja a Regne Unit per a la segona concentració de pretemporada

El València CF viatjarà dilluns a Regne Unit per completar una segona concentració de pretemporada a St. George's Park, amb dos amistosos programats davant Derby County i Stoke City.

La pujada d’humitat dona una treva a l’incendi de la Vall d’Uixó però l’oratge empitjora

L’augment d’humitat ha millorat lleugerament les tasques d’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control, però les previsions de vent de llevant i l’orografia compliquen el treball dels Bombers de Castelló.

Dinou persones ateses per fum en l’incendi de la Vall d’Uixó i reforç sanitari a la zona

Dinou persones han sigut ateses per inhalació de fum en l’incendi de la Vall d’Uixó, set continuen en observació i dos romanen ingressades. Sanitat i altres conselleries han reforçat recursos sanitaris, socials i per a animals davant els desallotjaments.

El Govern descarta causes naturals en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Govern ha avançat que l’incendi forestal declarat a la Vall d’Uixó, amb 4.300 hectàrees arrasades i més de 16.000 evacuats, no sembla tindre un origen natural, tot i que la investigació continua oberta.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 4.300 hectàrees i manté 16.000 veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha calcinat unes 4.300 hectàrees en un front de 40 quilòmetres i continua fora de control, amb 16.000 persones desallotjades i confinaments en diversos municipis del sud de Castelló.