Països europeus suspenen els procediments d’asil per a ciutadans sirians després de la caiguda d’Al Assad

Les autoritats de França, Alemanya i Àustria, entre altres, diuen analitzar d’a prop la situació

MADRID, 9 (EUROPA PRESS)

Les autoritats de diversos països europeus han anunciat hui dilluns la suspensió de tots els procediments d’aquelles sol·licituds d’asil presentades per ciutadans sirians després de la caiguda el cap de setmana del règim del president de Síria, Bashar al Assad, que ha fugit del país i es troba ja a Rússia.

Un portaveu de l’Oficina de Migració i Refugiats d’Alemanya ha confirmat que els processos han sigut suspesos, una decisió que afectarà a uns 47.000 sol·licitants d’asil atès que la situació política a Síria era un component fonamental a valorar a l’hora de resoldre estes sol·licituds, segons ha indicat l’agència de notícies DPA.

«L’Oficina de Migració i Refugiats revisa cada cas de forma individual i analitza la situació sobre el terreny en el país d’origen dels sol·licitants en qüestió», ha asseverat el portaveu durant una roda de premsa.

Així mateix, les autoritats franceses han aclarit que el Ministeri de l’Interior es troba «treballant en la suspensió de les sol·licituds d’asil que es trobaven pendents de ser resoltes, seguint el mateix model que Alemanya», segons han revelat fonts del Govern a la cadena de televisió BFM TV.

Per la seua banda, el Govern austríac ha suspès també de forma temporal estes sol·licituds d’asil fins a un altre avís i ha engegat un pla de deportació. Això deixa a uns 12.500 ciutadans sirians a l’espera, segons informacions del diari ‘Kronen Zeitung’.

«He ordenat al Ministeri preparar un pla per a la repatriació i deportació apropiada d’estos ciutadans en els casos en què siga necessari», ha asseverat el ministre de l’Interior austríac, Gerhard Karner, que ha afirmat que Viena ha de «reevaluar la situació al complet».

Es tracta de la postura més contundent en el referent amb la qüestió migratòria donada des d’Europa davant de la caiguda del règim d’Al Assad. S’estima que uns 95.000 ciutadans sirians es troben residint actualment en territori austríac, si be encara queden pendents unes 13.000 sol·licituds.

NORUEGA I DINAMARCA

A estos països s’ha sumat Noruega, que ha decidit al seu torn suspendre estos procediments «fins a una altra ordre», tal com ha explicat la Direcció Noruega d’Immigració (UDI) en un comunicat.

«La raó d’esta decisió són els últims esdeveniments que han tingut lloc a Síria. No obstant això, la situació seguix sense estar molt clara. Detenir estos procediments no implica rebutjar les sol·licituds, però tampoc acceptar-les, almenys de moment», ha indicat l’autoritat migratòria.

En este sentit, ha confirmat que la mesura ja ha entrat en vigor este mateix dilluns i ha confirmat que aquells que no hagen sigut citats per a una entrevista amb les autoritats competents no seran cridats de moment.

Per la seua banda, el Govern danés ha assenyalat també que desenes de sirians han vist els seus procediments suspesos de moment fins que s’analitze amb deteniment la situació sobre el terreny.

El Comitè de Coordinació de la Junta de Refugiats ha confirmat esta decisió en un comunicat en el qual ha matisat que la mesura afecta a 69 persones. Les autoritats no han ordenat la deportació de ciutadans sirians des de l’anys 2020 per «motius de política exterior», segons arreplega el document.

«La Junta de Refugiats està seguint detingudament els esdeveniments a Síria i abordarà la situació i les seues possibles conseqüències durant la reunió prevista per al 16 de gener», ha puntualitzat.

Últimes notícies

L’incendi de Tírig continua actiu però la nit es preveu favorable

L’incendi forestal de Tírig seguix actiu i ha obligat a evacuar Catí, però la previsió per a esta nit és bona i 250 efectius terrestres continuaran treballant per frenar el foc i protegir vivendes i més de 60 granges.

El vent afluixa en l’incendi de Tírig i dona un respir a l’extinció

Aemet preveu que el vent vaja perdent força esta nit en la zona de l’incendi de Tírig, fet que pot facilitar els treballs d’extinció, centrats sobretot en la protecció de Catí i de les explotacions ramaderes pròximes.

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.