8.7 C
València
Dijous, 20 novembre, 2025

Països europeus suspenen els procediments d’asil per a ciutadans sirians després de la caiguda d’Al Assad

Les autoritats de França, Alemanya i Àustria, entre altres, diuen analitzar d’a prop la situació

MADRID, 9 (EUROPA PRESS)

Les autoritats de diversos països europeus han anunciat hui dilluns la suspensió de tots els procediments d’aquelles sol·licituds d’asil presentades per ciutadans sirians després de la caiguda el cap de setmana del règim del president de Síria, Bashar al Assad, que ha fugit del país i es troba ja a Rússia.

Un portaveu de l’Oficina de Migració i Refugiats d’Alemanya ha confirmat que els processos han sigut suspesos, una decisió que afectarà a uns 47.000 sol·licitants d’asil atès que la situació política a Síria era un component fonamental a valorar a l’hora de resoldre estes sol·licituds, segons ha indicat l’agència de notícies DPA.

“L’Oficina de Migració i Refugiats revisa cada cas de forma individual i analitza la situació sobre el terreny en el país d’origen dels sol·licitants en qüestió”, ha asseverat el portaveu durant una roda de premsa.

Així mateix, les autoritats franceses han aclarit que el Ministeri de l’Interior es troba “treballant en la suspensió de les sol·licituds d’asil que es trobaven pendents de ser resoltes, seguint el mateix model que Alemanya”, segons han revelat fonts del Govern a la cadena de televisió BFM TV.

Per la seua banda, el Govern austríac ha suspès també de forma temporal estes sol·licituds d’asil fins a un altre avís i ha engegat un pla de deportació. Això deixa a uns 12.500 ciutadans sirians a l’espera, segons informacions del diari ‘Kronen Zeitung’.

“He ordenat al Ministeri preparar un pla per a la repatriació i deportació apropiada d’estos ciutadans en els casos en què siga necessari”, ha asseverat el ministre de l’Interior austríac, Gerhard Karner, que ha afirmat que Viena ha de “reevaluar la situació al complet”.

Es tracta de la postura més contundent en el referent amb la qüestió migratòria donada des d’Europa davant de la caiguda del règim d’Al Assad. S’estima que uns 95.000 ciutadans sirians es troben residint actualment en territori austríac, si be encara queden pendents unes 13.000 sol·licituds.

NORUEGA I DINAMARCA

A estos països s’ha sumat Noruega, que ha decidit al seu torn suspendre estos procediments “fins a una altra ordre”, tal com ha explicat la Direcció Noruega d’Immigració (UDI) en un comunicat.

“La raó d’esta decisió són els últims esdeveniments que han tingut lloc a Síria. No obstant això, la situació seguix sense estar molt clara. Detenir estos procediments no implica rebutjar les sol·licituds, però tampoc acceptar-les, almenys de moment”, ha indicat l’autoritat migratòria.

En este sentit, ha confirmat que la mesura ja ha entrat en vigor este mateix dilluns i ha confirmat que aquells que no hagen sigut citats per a una entrevista amb les autoritats competents no seran cridats de moment.

Per la seua banda, el Govern danés ha assenyalat també que desenes de sirians han vist els seus procediments suspesos de moment fins que s’analitze amb deteniment la situació sobre el terreny.

El Comitè de Coordinació de la Junta de Refugiats ha confirmat esta decisió en un comunicat en el qual ha matisat que la mesura afecta a 69 persones. Les autoritats no han ordenat la deportació de ciutadans sirians des de l’anys 2020 per “motius de política exterior”, segons arreplega el document.

“La Junta de Refugiats està seguint detingudament els esdeveniments a Síria i abordarà la situació i les seues possibles conseqüències durant la reunió prevista per al 16 de gener”, ha puntualitzat.

Últimes notícies

La Fiscalia investiga al bisbe Munilla per declaracions sobre teràpies de conversió

La Fiscalia Provincial de Madrid ha incoat diligències per possible delicte d'odi o lesió a la dignitat després d'unes manifestacions del bisbe Josep Ignacio Munilla. La denúncia va partir de la plataforma El teu poble i el meu i el prelat nega haver atacat a col·lectius LGTBI.

Morant defén que la llibertat de Cerdán és una decisió jurídica i reivindica les mesures del PSOE

La ministra ha subratllat que l'eixida de presó de Santos Cerdán depén dels jutges, mentres el PSOE ha actuat de manera interna amb la seua expulsió i la petició de l'acta. També ha contraposat la resposta socialista amb la del PP a Almeria i ha reiterat la col·laboració amb la justícia.

Morant defén la ciència enfront dels negacionistes i destaca la reconstrucció després de la DANA

La ministra ha reivindicat la inversió en investigació i el paper de l'evidència abans, durant i després de la DANA, amb un homenatge a més de 200 professionals. A més, ha demanat un pacte d'Estat contra l'emergència climàtica.

Tellado dona per fet que PP i Vox anteposaran l’interés general en la Comunitat Valenciana

Miguel Tellado ha assegurat que PP i Vox tancaran en termini un acord en la Comunitat Valenciana i que anteposaran l'interés general al partidista. Ha situat la reconstrucció de la província de València després de la DANA com a prioritat del futur pacte.

València prova l’evacuació a la Torre i activa per primera vegada una alarma sonora

L'Ajuntament ha realitzat un simulacre d'inundació a la Torre per a provar l'evacuació de persones vulnerables i un nou sistema d'avís sonor. Més d'un centenar de professionals han participat per a mesurar temps de resposta i coordinació.

Morant acusa a Feijóo i Abascal de ‘condemnar als valencians a repetir la història’

La líder dels socialistes valencians ha qüestionat que el PP plantege eleccions en totes les autonomies menys en la Comunitat Valenciana i ha rebutjat la candidatura de Juanfran Pérez Llorca, que vincula a un pacte amb la ultradreta.

L’Elx allibera el dijous les últimes mil entrades per a rebre al Reial Madrid

L'Elx posarà a la venda este dijous, des de les 11.00 i només en línia, les últimes mil localitats per al partit del diumenge (21.00) en el Martínez Valero. El ple està quasi assegurat i hi ha seients amb visibilitat reduïda.

El retrobament de Ferrer i Berdych com a capitans a l’Espanya-República Txeca

Espanya i República Txeca es mesuren a Bolonya per un lloc en semifinals, amb l'atractiu del dol en les banquetes entre David Ferrer i Tomas Berdych, exrivales amb 8-8.