Pedro Porro i Pau Cubarsí, principals novetats per als duels davant de Dinamarca i Sèrbia

MADRID, 4 (EUROPA PRESS)

Els defensers Pedro Porro, del Tottenham anglés, i Pau Cubarsí, del FC Barcelona, són les principals novetats de la llista del seleccionador nacional de futbol Luis de la Fuente per als partits davant de Dinamarca i Sèrbia de la Lliga de Nacions 2024-2025.

El lateral dret, que ja va ser cridat pel de Haro amb anterioritat per a la seua primera llista com a seleccionador Absolut i per als amistosos d’enguany amb Colòmbia i Brasil, veu premiat el seu bon rendiment amb els ‘Spurs’ i retorna per a pal·liar els problemes en esta posició ja que Dani Carvajal (Reial Madrid) està sancionat per al primer partit. En este sentit, rivalitzarà per ser el titular davant dels danesos amb un Óscar Mingueza (RC Cèltic) que es manté en la llista.

Per la seua banda, el jove Pau Cubarsí torna a gaudir de la confiança del tècnic de La Rioja per a cobrir la baixa per lesió del central hispà-francés Robin Le Normand, on ha guanyat la partida a altres opcions com el seu company d’equip Íñigo Martínez, Nacho Fernández o Diego Llorente. El blaugrana va estar en la prelista per a l’Eurocopa després de la seua irrupció el 2024, però finalment va ser un dels tres descartes.

A més, en la convocatòria estan campions d’Europa el passat estiu com el capità Álvaro Morata (Milà) i els migcampistes Mikel Merino (Arsenal), que dimarts passat va tenir els seus primers minuts després de superar diversos problemes físics, i Alex Baena (Vila-real), tots ells absents en una anterior llista de la qual es mantenen novetats llavors com, a més de l’esmentat Mingueza, el central Pau Torres (Aston Vila), el migcampista Aleix García (Bayer Leverkusen) i el porter Robert Sánchez (Chelsea), i de la qual cau el valencianista Pepelu.

De la Fuente no ha pogut explicar per a esta doble jornada de la Lliga de Nacions amb jugadors claus com el migcampista del Manchester City Rodri Hernández, lesionat de gravetat en el genoll, el porter de l’Athletic Club Unai Simón, el migcampista del FC Barcelona Dani Olmo, recuperant-se d’una lesió muscular, el central hispà-francès de l’Atlètic de Madrid Robin Le Normand, que va patir un traumatisme cranoencefàlic amb hematoma subdural en el derbi, i amb el davanter del Vila-real Ayoze Pérez, també lesionat.

D’altra banda, De la Fuente no ha citat a jugadors que estaven en bon moment de forma i que aspiraven a entrar com Oihan Sancet (Athletic Club) o un Samu Omorodion, que estava vivint una gran arrencada golejadora de temporada amb el Porto portugués i que manté en la Sub-21 de Santi Denia.

L’actual campiona d’Europa afrontarà en la pròxima aturada internacional la segona i tercera jornada de la fase de grups de la Lliga de Nacions, competició en la qual defensa títol i en la qual sumisca quatre punts després d’empatar sense gols a domicili davant de Sèrbia i golejar (1-4) a Suïssa també de visita.

Ara, la ‘Roja’ es mesurarà a Dinamarca el pròxim 12 d’octubre en l’Estadi Enrique Roca de Múrcia, i tres dies després al combinat serbi en el Nou Arcàngel de Còrdova. La concentració de l’equip començarà dilluns que ve 7 d’octubre en la Ciutat del Futbol de les Rozas a partir de les 13.00 hores.

–LLISTA DE CONVOCATS

PORTEROS: David Raya (Arsenal), Álex Remiro (Real Sociedad) y Robert Sánchez (Chelsea).

DEFENSES: Marc Cucurella (Chelsea), Dani Carvajal (Real Madrid), Óscar Mingueza (Celta), Dani Vivian (Athletic Club), Aymeric Laporte (Al Nassr), Pau Torres (Aston Villa), Pau Cubarsí (FC Barcelona), Pedro Porro (Tottenham) i Alejandro Grimaldo (Leverkusen).

MIGCAMPISTES: Martín Zubimendi (Real Sociedad), Mikel Merino (Arsenal), Alex Baena (Villarreal), Fabián Ruiz (PSG), Aleix García (Leverkusen) i Pedri (FC Barcelona).

DAVANTERS: Álvaro Morata (Milán), Lamine Yamal y Ferran Torres (FC Barcelona), Nico Williams (Athletic Club), Yéremi Pino (Villarreal), Mikel Oyarzabal (Real Sociedad) i Joselu Mato (Al Gharafa).

Últimes notícies

Setembre de 2026 estarà entre els tres més càlids des de 1950 a la Comunitat Valenciana

Aemet ha avançat que el setembre de 2026 se situarà entre els tres més càlids a la Comunitat Valenciana des de 1950, amb valors similars als de 1964 i 1987. L’episodi de calor actual marca el pic d’un mes que ha tingut fins a tres onades càlides i temperatures més pròpies de l’estiu.

El nou Valencia Basket femení s’estrena en la Supercopa davant el Casademont Zaragoza

El Valencia Basket inicia este dissabte a Torrejón de Ardoz el seu nou projecte femení davant el Casademont Zaragoza en la semifinal de la Supercopa Endesa, amb sis noves jugadores i el debut de Javi Torralba com a primer entrenador en l’elit.

Compromís i PSPV exigixen que Juanma Badenas deixe l’Ajuntament després de ser citat com a investigat

Compromís i PSPV-PSOE han reclamat el cessament immediat del regidor de Vox Juanma Badenas a l’Ajuntament de València després que un jutge l’haja citat com a investigat per una denúncia del Sindicat d’Estudiants per entrar en la seua seu sense permís.

Ortí defensa la neutralitat de la inspecció i es mostra oberta a un pacte educatiu després del PISA

La consellera d’Educació, Carmen Ortí, ha reivindicat la neutralitat de la inspecció educativa, ha atribuït els mals resultats PISA a la LOMLOE i al Botànic i s’ha declarat disposada a un gran acord educatiu que vaja més enllà d’una legislatura.

El Consell resta importància al debat intern sobre Pérez Llorca i posa el focus en altres preocupacions

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha assegurat que la ciutadania està més preocupada per altres qüestions que per la candidatura de Juanfran Pérez Llorca a la presidència de la Generalitat, i ha defensat que arriba al debat de Política General en Les Corts amb tots els deures fets. També ha descartat acollir més menors migrants de Ceuta per la saturació dels centres valencians.

Les 35 hores setmanals en la Generalitat, més a prop: el Consell ratifica l’acord

El Consell ha ratificat l’acord de la Mesa Sectorial de Funció Pública que permet implantar la jornada general de 35 hores setmanals i la d’especial dedicació de 37,5 hores per al personal de l’Administració de la Generalitat.

La Generalitat podrà augmentar el deute en fins a 1.859 milions en 2026 per la dana

El Consell ha autoritzat que el deute de la Generalitat puga créixer fins a 1.859,7 milions en 2026 per finançar la recuperació de les zones afectades per la dana de 2024. L’operació està emmarcada en la Llei de Pressupostos de 2026 i en la normativa d’hisenda pública valenciana.

La nova Llei del Sòl busca retallar burocràcia i agilitzar l’urbanisme

El Consell ha aprovat el projecte de la nova Llei del Sòl de la Comunitat Valenciana, que simplifica tràmits, reforça la seguretat jurídica i protegeix el medi ambient, amb especial atenció a la vivenda protegida i als xicotets municipis.