16.7 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

Pedro Porro i Pau Cubarsí, principals novetats per als duels davant de Dinamarca i Sèrbia

MADRID, 4 (EUROPA PRESS)

Els defensers Pedro Porro, del Tottenham anglés, i Pau Cubarsí, del FC Barcelona, són les principals novetats de la llista del seleccionador nacional de futbol Luis de la Fuente per als partits davant de Dinamarca i Sèrbia de la Lliga de Nacions 2024-2025.

El lateral dret, que ja va ser cridat pel de Haro amb anterioritat per a la seua primera llista com a seleccionador Absolut i per als amistosos d’enguany amb Colòmbia i Brasil, veu premiat el seu bon rendiment amb els ‘Spurs’ i retorna per a pal·liar els problemes en esta posició ja que Dani Carvajal (Reial Madrid) està sancionat per al primer partit. En este sentit, rivalitzarà per ser el titular davant dels danesos amb un Óscar Mingueza (RC Cèltic) que es manté en la llista.

Per la seua banda, el jove Pau Cubarsí torna a gaudir de la confiança del tècnic de La Rioja per a cobrir la baixa per lesió del central hispà-francés Robin Le Normand, on ha guanyat la partida a altres opcions com el seu company d’equip Íñigo Martínez, Nacho Fernández o Diego Llorente. El blaugrana va estar en la prelista per a l’Eurocopa després de la seua irrupció el 2024, però finalment va ser un dels tres descartes.

A més, en la convocatòria estan campions d’Europa el passat estiu com el capità Álvaro Morata (Milà) i els migcampistes Mikel Merino (Arsenal), que dimarts passat va tenir els seus primers minuts després de superar diversos problemes físics, i Alex Baena (Vila-real), tots ells absents en una anterior llista de la qual es mantenen novetats llavors com, a més de l’esmentat Mingueza, el central Pau Torres (Aston Vila), el migcampista Aleix García (Bayer Leverkusen) i el porter Robert Sánchez (Chelsea), i de la qual cau el valencianista Pepelu.

De la Fuente no ha pogut explicar per a esta doble jornada de la Lliga de Nacions amb jugadors claus com el migcampista del Manchester City Rodri Hernández, lesionat de gravetat en el genoll, el porter de l’Athletic Club Unai Simón, el migcampista del FC Barcelona Dani Olmo, recuperant-se d’una lesió muscular, el central hispà-francès de l’Atlètic de Madrid Robin Le Normand, que va patir un traumatisme cranoencefàlic amb hematoma subdural en el derbi, i amb el davanter del Vila-real Ayoze Pérez, també lesionat.

D’altra banda, De la Fuente no ha citat a jugadors que estaven en bon moment de forma i que aspiraven a entrar com Oihan Sancet (Athletic Club) o un Samu Omorodion, que estava vivint una gran arrencada golejadora de temporada amb el Porto portugués i que manté en la Sub-21 de Santi Denia.

L’actual campiona d’Europa afrontarà en la pròxima aturada internacional la segona i tercera jornada de la fase de grups de la Lliga de Nacions, competició en la qual defensa títol i en la qual sumisca quatre punts després d’empatar sense gols a domicili davant de Sèrbia i golejar (1-4) a Suïssa també de visita.

Ara, la ‘Roja’ es mesurarà a Dinamarca el pròxim 12 d’octubre en l’Estadi Enrique Roca de Múrcia, i tres dies després al combinat serbi en el Nou Arcàngel de Còrdova. La concentració de l’equip començarà dilluns que ve 7 d’octubre en la Ciutat del Futbol de les Rozas a partir de les 13.00 hores.

–LLISTA DE CONVOCATS

PORTEROS: David Raya (Arsenal), Álex Remiro (Real Sociedad) y Robert Sánchez (Chelsea).

DEFENSES: Marc Cucurella (Chelsea), Dani Carvajal (Real Madrid), Óscar Mingueza (Celta), Dani Vivian (Athletic Club), Aymeric Laporte (Al Nassr), Pau Torres (Aston Villa), Pau Cubarsí (FC Barcelona), Pedro Porro (Tottenham) i Alejandro Grimaldo (Leverkusen).

MIGCAMPISTES: Martín Zubimendi (Real Sociedad), Mikel Merino (Arsenal), Alex Baena (Villarreal), Fabián Ruiz (PSG), Aleix García (Leverkusen) i Pedri (FC Barcelona).

DAVANTERS: Álvaro Morata (Milán), Lamine Yamal y Ferran Torres (FC Barcelona), Nico Williams (Athletic Club), Yéremi Pino (Villarreal), Mikel Oyarzabal (Real Sociedad) i Joselu Mato (Al Gharafa).

Últimes notícies

Luis Rioja lamenta la derrota davant el Betis després del seu gol inicial

L'extrem del València va lamentar la derrota 2-1 en el camp del Betis malgrat obrir el marcador. Va destacar que l'equip va competir bé i va demanar quedar-se amb el positiu.

101-65: el València Basket va arrasar al Hiopos Lleida amb una pluja primerenca de triples

El València Basket va firmar 12 triples al descans (55%) i va deixar el partit vist per a sentència abans de l'intermedi. El Lleida, sense Diagne en la segona part, va claudicar.

Es puja al sostre d’un avió en l’aeroport de Manises i retarda un vol dos hores

Un home es va pujar al sostre d'un avió de Vueling en l'aeroport de Manises i el vol a Amsterdam va eixir dos hores tard. Va ser reduït, atés i denunciat.

Fornals resol en el 88 i el Betis tomba al València (2-1)

Un gol de Pablo Fornals en el 88 va donar al Betis una victòria patida davant el València en La Cartoixa. Va haver-hi dos penals: Vallés va detindre un i Chimy Ávila va convertir un altre.

Fornals dona els tres punts al Betis en un final que feia olor d’empat (2-1)

El Betis es va imposar 2-1 al València en La Cartoixa gràcies a una miqueta de Pablo Fornals en el minut 88. Luis Rioja va obrir el marcador i Chimy Ávila va empatar de penal.

Betis i València empaten 1-1 al descans en La Cartoixa

Betis i València marxen al descans amb 1-1 en un dol molt equilibrat en La Cartoixa. Luis Rioja va obrir el marcador i Chimy Ávila va empatar de penal tres minuts després.

Gerard Moreno veu a Pamplona un punt d’inflexió

El davanter del Vila-real va valorar el 2-2 davant Osasuna com un punt d'inflexió després de dos derrotes fora. Va reclamar autocrítica pels gols encaixats i va mirar a l'Espanyol.

Matías Moreno ja està a casa després de passar la nit a l’hospital per un xoc amb Sorloth

El central del Llevant va rebre l'alta este diumenge després de passar la nit en observació pel colp al cap patit en el minut 23 davant l'Atlètic. El club va actuar per prevenció i va seguir el protocol.