10.6 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

Pedro Porro i Pau Cubarsí, principals novetats per als duels davant de Dinamarca i Sèrbia

MADRID, 4 (EUROPA PRESS)

Els defensers Pedro Porro, del Tottenham anglés, i Pau Cubarsí, del FC Barcelona, són les principals novetats de la llista del seleccionador nacional de futbol Luis de la Fuente per als partits davant de Dinamarca i Sèrbia de la Lliga de Nacions 2024-2025.

El lateral dret, que ja va ser cridat pel de Haro amb anterioritat per a la seua primera llista com a seleccionador Absolut i per als amistosos d’enguany amb Colòmbia i Brasil, veu premiat el seu bon rendiment amb els ‘Spurs’ i retorna per a pal·liar els problemes en esta posició ja que Dani Carvajal (Reial Madrid) està sancionat per al primer partit. En este sentit, rivalitzarà per ser el titular davant dels danesos amb un Óscar Mingueza (RC Cèltic) que es manté en la llista.

Per la seua banda, el jove Pau Cubarsí torna a gaudir de la confiança del tècnic de La Rioja per a cobrir la baixa per lesió del central hispà-francés Robin Le Normand, on ha guanyat la partida a altres opcions com el seu company d’equip Íñigo Martínez, Nacho Fernández o Diego Llorente. El blaugrana va estar en la prelista per a l’Eurocopa després de la seua irrupció el 2024, però finalment va ser un dels tres descartes.

A més, en la convocatòria estan campions d’Europa el passat estiu com el capità Álvaro Morata (Milà) i els migcampistes Mikel Merino (Arsenal), que dimarts passat va tenir els seus primers minuts després de superar diversos problemes físics, i Alex Baena (Vila-real), tots ells absents en una anterior llista de la qual es mantenen novetats llavors com, a més de l’esmentat Mingueza, el central Pau Torres (Aston Vila), el migcampista Aleix García (Bayer Leverkusen) i el porter Robert Sánchez (Chelsea), i de la qual cau el valencianista Pepelu.

De la Fuente no ha pogut explicar per a esta doble jornada de la Lliga de Nacions amb jugadors claus com el migcampista del Manchester City Rodri Hernández, lesionat de gravetat en el genoll, el porter de l’Athletic Club Unai Simón, el migcampista del FC Barcelona Dani Olmo, recuperant-se d’una lesió muscular, el central hispà-francès de l’Atlètic de Madrid Robin Le Normand, que va patir un traumatisme cranoencefàlic amb hematoma subdural en el derbi, i amb el davanter del Vila-real Ayoze Pérez, també lesionat.

D’altra banda, De la Fuente no ha citat a jugadors que estaven en bon moment de forma i que aspiraven a entrar com Oihan Sancet (Athletic Club) o un Samu Omorodion, que estava vivint una gran arrencada golejadora de temporada amb el Porto portugués i que manté en la Sub-21 de Santi Denia.

L’actual campiona d’Europa afrontarà en la pròxima aturada internacional la segona i tercera jornada de la fase de grups de la Lliga de Nacions, competició en la qual defensa títol i en la qual sumisca quatre punts després d’empatar sense gols a domicili davant de Sèrbia i golejar (1-4) a Suïssa també de visita.

Ara, la ‘Roja’ es mesurarà a Dinamarca el pròxim 12 d’octubre en l’Estadi Enrique Roca de Múrcia, i tres dies després al combinat serbi en el Nou Arcàngel de Còrdova. La concentració de l’equip començarà dilluns que ve 7 d’octubre en la Ciutat del Futbol de les Rozas a partir de les 13.00 hores.

–LLISTA DE CONVOCATS

PORTEROS: David Raya (Arsenal), Álex Remiro (Real Sociedad) y Robert Sánchez (Chelsea).

DEFENSES: Marc Cucurella (Chelsea), Dani Carvajal (Real Madrid), Óscar Mingueza (Celta), Dani Vivian (Athletic Club), Aymeric Laporte (Al Nassr), Pau Torres (Aston Villa), Pau Cubarsí (FC Barcelona), Pedro Porro (Tottenham) i Alejandro Grimaldo (Leverkusen).

MIGCAMPISTES: Martín Zubimendi (Real Sociedad), Mikel Merino (Arsenal), Alex Baena (Villarreal), Fabián Ruiz (PSG), Aleix García (Leverkusen) i Pedri (FC Barcelona).

DAVANTERS: Álvaro Morata (Milán), Lamine Yamal y Ferran Torres (FC Barcelona), Nico Williams (Athletic Club), Yéremi Pino (Villarreal), Mikel Oyarzabal (Real Sociedad) i Joselu Mato (Al Gharafa).

Últimes notícies

Alacant acull la Game Jam 2026, una marató de 48 hores per a crear videojocs

La Game Jam 2026 reunix al Parc Científic d'Alacant a uns 70 creadors durant 48 hores per a dissenyar videojocs a partir d'una temàtica sorpresa i amb mentors. L'esdeveniment s'integra en la Global Game Jam i conclourà amb jurat professional i premis.

Danys i talls de trànsit per vents de 118 km/h a Xàtiva

Vents de fins a 118 km/h han provocat nombrosos incidents a Xàtiva, amb talls de vies i tancament del pavelló de voleibol. No consten ferits.

Marc Pubill torna al Ciutat amb l’Atlètic després de deixar 8,4 milions en el Llevant

Marc Pubill torna este dissabte al Ciutat amb la samarreta de l'Atlètic per a mesurar-se al Llevant. La seua eixida a l'Almeria i la plusvàlua de 2025 van reportar 8,4 milions al club valencià.

Femeval veu en l’acord UE-Índia un impuls a les exportacions valencianes del metall

La patronal del metall ha afirmat que el pacte amb l'Índia reduirà aranzels sobre el 96,6% de les exportacions europees i obrirà cooperació tecnològica. Advertix de la necessitat de vigilar impactes desiguals i de complir estàndards per a un benefici equilibrat.

Ingressa a la presó per tres robatoris en comerços de Torrent cinc dies després d’eixir de la presó

La Policia Nacional va detindre a un home de 42 anys per tres robatoris amb força en dos dies en locals d'hostaleria de Torrent. El jutge va ordenar el seu ingrés a la presó en confirmar-se el patró repetit i la seua recent excarceració.

València demana al Consell intensificar el control de senglars en l’Albufera

L'Ajuntament ha sol·licitat a la Generalitat intensificar el control del senglar en l'Albufera, amb gàbies parany homologades, per a reduir riscos i millorar la seguretat.

Tres detinguts, dos menors, després del robatori en un local de Beniparrell (València)

Guàrdia Civil i Policia Local han detingut a tres persones instants després de sostraure la recaptació d'un local hostaler a Beniparrell. Els agents van intervindre 300 euros i els menors van quedar amb els seus progenitors

Mor un motorista de 23 anys després de xocar amb un cotxe en la CV-500, en Pinedo

Un jove de 23 anys va morir després de col·lidir la seua moto amb un cotxe en la CV-500, a l'altura de Pinedo. El Samu i una unitat de SVB van ser mobilitzats sense èxit.