Pérez Llorca anima a treballar sense soroll per una Comunitat més segura i unida

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha aprofitat este 9 d’Octubre per cridar els valencians a treballar ‘sense fer soroll i sense demanar permís’ per ser el que són, amb l’objectiu de deixar a les noves generacions una Comunitat Valenciana ‘més pròspera, més segura i més unida’.

En el seu primer discurs del Dia de la Comunitat Valenciana com a president, pronunciat este divendres a València, ha destacat que més de cinc milions de persones han celebrat ‘en pau i llibertat el seu dia’ i ha subratllat que els valencians ‘no viuen en la confrontació’, sinó que ‘esperen solucions, no soroll’.

Pérez Llorca ha remarcat que ‘els grans desafiaments requerixen grans enteniments’ i ha defensat que hi ha polítiques que ‘haurien de superar els governs’. En este punt ha citat la vivenda, l’educació, la ciència, les infraestructures, la cohesió territorial i la sostenibilitat dels servicis públics, àmbits que, al seu juí, ‘no poden començar de zero cada quatre anys’.

Valencians sense complexos

El cap del Consell ha reivindicat ‘la veu pròpia del poble valencià’, una veu que ‘no necessita cridar però que s’ha de fer escoltar’. Segons ha afirmat, ‘no és la veu de l’enfrontament ni del victimisme, sinó la d’un poble treballador, obert i generós’ que ‘no vol ser més que ningú, però no accepta ser menys que ningú’.

‘Valencians sense complexos, i no la sucursal de ningú; espanyols sense dubtes i europeus sense reserves’, ha proclamat Pérez Llorca. A continuació ha apel·lat a defensar els interessos dels valencians ‘amb serenitat, determinació i rigor institucional’, per a reclamar ‘l’aigua que necessita ja el camp’ i les infraestructures necessàries per a continuar creixent.

El president també ha insistit en la necessitat d’exigir una finançació justa. Ha recordat que els valencians porten ‘massa anys’ pagant com ‘el que més’ però rebent ‘menys que altres’, una situació que ha qualificat ‘d’injustícia’. I ha advertit: ‘Les injustícies no es gestionen ni es pacten, es corregixen’.

‘No demanem privilegis, demanem igualtat. I la demanem des del diàleg, amb arguments, lleialtat i serenitat, però també amb fermesa’, ha remarcat Pérez Llorca, que ha situat així l’equitat en el finançament com una reivindicació central.

Un llegat que creix amb cada generació

En el seu discurs, el president ha recordat el llegat que va deixar Jaume I fa 750 anys, un llegat que, segons ha apuntat, ‘no es vol tancar i creix amb cada generació’. Ha relacionat este llegat amb l’arribada de ‘nous alacantins, castellonencs i valencians vinguts de tot el món, que han triat esta terra per a estudiar, treballar i, en definitiva, viure’.

‘Som, en definitiva, una terra feta de capes de gent que ve a treballar, a respectar les nostres lleis i costums mentre aporta el millor d’ella mateixa, i a fer-se seua per a ser un valencià més’, ha afirmat. Ha afegit que la Comunitat Valenciana està ‘orgullosa de parlar en valencià o en castellà, en llibertat’.

Pérez Llorca ha defensat que la identitat valenciana ‘mai ha necessitat anar contra ningú per a ser ella mateixa’, ni necessita ‘renunciar a res per a ser, al mateix temps, una part essencial d’Espanya i d’Europa’. ‘El que volem ser no es demana, s’exercix i es defensa: ací i ara, ací i on faça falta’, ha asseverat.

El president ha reivindicat que l’autogovern permet gestionar els servicis públics i garantix que els senyals d’identitat ‘pertanyen a tots’. Ha destacat que la Senyera ‘no té peatges’, que la llengua ‘no demana més complicitat que l’afecte’ i que les tradicions valencianes ‘no tenen propietaris’ perquè són ‘de tots’.

Segons ha explicat, ‘este 9 d’Octubre és una oportunitat per a proclamar, amb serenitat però amb fermesa, que ningú té dret a apropiar-se d’allò que és de tots’. També ha reclamat una terra ‘que cuide més i millor’, on els jóvens puguen treballar i tindre una vivenda, i on l’economia facilite el dia a dia de les famílies.

Record per la dana de 2024

Pérez Llorca ha assenyalat que cada generació és la suma de les lliçons apreses, ‘algunes molt amargues’. Per això ha dedicat un record especial a la dana de 2024, que, en les seues paraules, ‘va colpejar amb una crueltat’ que els valencians no oblidaran.

Ha assegurat que les víctimes i les seues famílies ‘estaran sempre en la memòria’ i ha afirmat que eixa experiència obliga a ‘treballar en la reconstrucció i en una terra millor preparada’. Així ha lligat el record de la tragèdia amb el compromís de reforçar la seguretat i la resiliència del territori davant de futurs episodis greus.

Últimes notícies

Milers de persones omplin València el 9 d’Octubre per defensar la identitat valenciana i l’escola pública

La manifestació unitària del 9 d’Octubre ha recorregut el centre de València per reivindicar la identitat valenciana, la llengua, l’escola pública, la vivenda i una millor financiació, en una jornada massiva i sense incidents.

De la Fuente veu en Mestalla l’escenari ideal per a l’últim partit de la selecció

Luis de la Fuente ha defensat a València que Mestalla aculla un últim partit de la selecció espanyola abans del seu tancament, previsiblement amb uns quarts de final de la Lliga de Nacions. El seleccionador s’ha mostrat emocionat pel suport rebut i ha reivindicat els valors personals en la formació dels jóvens futbolistes.

Mestalla s’apunta per a acollir els quarts de la Nations League i la seua gran despedida

La RFEF vol que el partit de quarts de final de la Nations League es jugue a Mestalla com a últim gran duel abans del trasllat al Nou Mestalla. La decisió es prendrà entre el 25 i el 29 de març.

Tres ferits lleus per la caiguda d’una farola en un acte amb Luis de la Fuente a València

Tres persones han resultat ferides lleus en caure una farola sobre el públic durant una visita de Luis de la Fuente a un mural de la selecció a Monteolivet, València. La Policia i una ambulància han atés ràpidament els afectats.

Suspenen la gala pirotècnica de diumenge a València per la inseguretat a la plaça

El sector pirotècnic ha decidit cancel·lar l’espectacle inaugural del festival internacional de focs artificials d’este diumenge a la plaça de l’Ajuntament de València per la falta de garanties de seguretat derivades de l’acampada pel dret a la vivenda.

Milers de persones omplin València en una Processó Cívica tranquil·la i sense incidents

La Processó Cívica de la Senyera del 9 d’Octubre ha recorregut el centre de València amb normalitat i sense incidents destacats, en una jornada marcada per la convivència amb l’acampada pel dret a la vivenda i la suspensió de la mascletà.

Pérez Llorca encapçalarà la delegació valenciana en el primer míting electoral de Feijóo a Madrid

Juanfran Pérez Llorca liderarà este dissabte la delegació del PPCV que viatjarà a Madrid per a donar suport a Alberto Núñez Feijóo en el seu primer míting electoral de precampanya, amb una àmplia mobilització de militants i simpatitzants valencians.

L’inici del pont del Pilar ja col·lapsa diverses carreteres valencianes

L’arrancada del pont del Pilar ha deixat ja trànsit molt intens en les principals eixides i accessos de València, Castelló i Alacant, especialment a l’AP-7, l’A-3 i l’A-7, segons la DGT. Diversos accidents en altres punts d’Espanya, inclòs un a Gandia, empitjoren la situació viària.