Sanitat detecta dos nous casos de pigota del mico a València i Alacant

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha informat aquest dimecres que existeixen dos casos més sospitosos de la pigota del mico, un d’ells a València i un altre a la província d’Alacant.

Així mateix, la Conselleria ha informat que s’ha descartat el cas sospitós de València que van notificar el dimarts. En aqueix moment hi ha tres casos sospitosos pendents de confirmació (un per província).

En el cas del de la província de Castelló ha sigut donat d’alta hospitalària a l’espera dels resultats de la PCR, però ha de continuar en aïllament en el seu domicili, fins a saber si està contagiat.

Quins són els seus símptomes i què fer en cas de contagi sospitós

Els símptomes de la pigota del mico són febre, dolors d’esquena, cap i musculars, a més d’esgarrifances i esgotament general. Es consideren més lleus que els produïts per la pigota humana, encara que també desenvolupa erupcions en la pell que solen començar en la cara i estendre’s a mans i peus.

El període d’incubació va de cinc a vint-i-un dies, encara que els símptomes solen desaparéixer espontàniament a les dos o tres setmanes, ja que de moment no existeix tractament mèdic.

Es transmet per contacte i exposició a gotes, mitjançant saliva, excrecions respiratòries i exsudat de lesions.

Segons les indicacions sanitàries, davant qualsevol cas sospitós s’ha de contactar de manera urgent amb el centre de salut, escometre un aïllament domiciliari i evitar el contacte amb persones i animals fins que desapareguen els símptomes i les erupcions.

Anuncios

Últimes notícies

Barcala rep a les noves belleas del foc i els reconeix com a símbol de les Fogueres

L'alcalde d'Alacant i la corporació municipal han rebut oficialment a les noves belleas del foc adulta i infantil i a les seues dames, als qui han reconegut com a ambaixadores de les Fogueres durant tot l'any.

Robatori de 800 metres de línia elèctrica deixa sense enllumenat a la pedania del Escorratel a Orihuela

El robatori d'uns 800 metres de cablejat elèctric, entre línies subterrànies i aèries, ha deixat sense enllumenat públic a la pedania del Escorratel, a Orihuela, mentres l'Ajuntament treballa per a reposar el servici amb caràcter d'urgència.

Detingut un jove de 26 anys per un apunyalament mortal en un comerç de València

La Policia Nacional ha detingut a un jove de 26 anys per la mort a ganivetades d'un altre home en un comerç del barri de Russafa, a València. El Grup d'Homicidis investiga les causes del crim i la Policia Científica analitza l'escena.

La dura temporada de Carlos Álvarez en el Llevant acaba una altra vegada en la infermeria

Carlos Álvarez, heroi de l'últim ascens del Llevant, s'ha lesionat el turmell esquerre i està pràcticament descartat per als quatre partits finals de LaLiga EA Sports després d'un curs plagat de problemes físics.

El Consell insistix a tendir la mà a les associacions de víctimes de la dana malgrat les seues crítiques

El Consell afirma que mantindrà el diàleg amb totes les associacions de víctimes de la dana, malgrat l'absència de dos col·lectius en una reunió clau i a les seues crítiques per la falta de respostes a les seues necessitats urgents.

Macrooperació policial a Benidorm: 80 detinguts per tràfic de drogues en locals d’oci

Una macrooperació conjunta en una zona d'oci de Benidorm se salda amb 80 detinguts per presumptes delictes de tràfic de drogues i pertinença a grup criminal, a més de diverses sancions administratives als locals inspeccionats.

El València Basket perseguix una remuntada històrica davant el Panathinaikos en l’Eurolliga

El València Basket necessita alçar un 0-2 davant el Panathinaikos per a entrar en la Final Four de l'Eurolliga, una gesta que només va aconseguir el Reial Madrid davant el Partizan en 2023.

El Consell titlla de caos la regularització extraordinària d’immigrants del Govern central

El Govern valencià acusa l'Executiu central d'impulsar una regularització extraordinària d'immigrants sense memòria econòmica i alerta del seu impacte en sanitat, educació, servicis socials i vivenda.