Pluges de la DANA deixen més de 100 l/m² en 12 hores a La Safor i Marina Alta

La DANA que afecta la Comunitat Valenciana deixa en 12 hores més de 100 l/m² en punts de La Safor i la Marina Alta. Les pluges són persistents i d’intensitat molt forta; en tot just mitja hora s’han arribat a registrar 40 l/m² en alguns punts, un ritme que afavorix embassades i pujades ràpides en llits menors.

Es tracta de precipitacions sense tempesta. Aemet explica que l’entrada d’aire humit del nord-est, canalitzada pel vent, al costat de l’ascens forçat en les serres litorals, reforça bandes de pluja que es regeneren i descarreguen de forma continuada. En el sud d’Alacant, les tempestes romanen en la mar, encara que no es descarta que toquen terra en zones de la Vega Baixa i del Baix Vinalopó en les pròximes hores.

Les últimes dades

Els registres més alts es concentren entre el sud de València i el nord d’Alacant: Castellonet de la Conquesta aconseguix 106,9 l/m², La Vall de Gallinera 106,6, Beniflà 101,3 i Miramar 100,8. També destaquen La Vall d’Ebo amb 97, Almiserà 95,3, Rafelcofer 94,4, La Font d’en Carròs 93,9, Alfauir 93,2 i Vilallonga 91,4, a més d’Oliva, que supera els 90. A Gandia es mesuren 87,3 i a Potries 86. En paral·lel, se superen els 70 l/m² en comarques de l’interior sud valencià com la Costera i la Vall d’Albaida, mentres que a les illes Columbretes l’acumulat ascendix a 164 l/m².

Amb estos acumulats, els servicis d’emergència han atés desenes d’avisos des de primera hora del matí. Els bombers del Consorci han realitzat des de les 6.00 fins a les 11.30 intervencions per acovardisques d’aigua i revisió de filtracions a Alcàsser, Gandia i Cullera; sanejaments d’elements de façana en risc de caiguda a Gandia i Alzira; i retirada de branques o arbres al Puig, Xeraco i Burjassot, entre altres. També s’ha retirat un ficus que va caure sobre un camió en la intersecció dels carrers Universitat i Pintor Sorolla, a la ciutat de València, sense persones afectades.

La Confederació Hidrogràfica del Xúquer indica que la situació en els embassaments és de normalitat i que, de moment, no s’han superat llindars de cabal. Així i tot, advertix de perill de crescudes i inundacions sobtades en llits i rambles i demana molta precaució. Amb un flux humit sostingut i pluges que es repetixen sobre les mateixes zones, el terreny se satura i augmenten les incidències puntuals en la xarxa viària i àrees baixes, especialment si s’encadenen nous ruixats intensos.

Últimes notícies

Un voleó de Pablo García en el 83 enfonsa el València CF a Mestalla

Un gol de volea de Pablo García en el minut 83 ha donat la victòria al Betis a Mestalla i ha encés de nou la protesta de l’afició del València CF, que encadena dos jornades sense marcar.

Nathan Saliba reforça el mig del camp del Villarreal fins a 2031

El Villarreal ha tancat el fichatge del migcampista canadenc Nathan Saliba, de 22 anys, procedent de l'Anderlecht, amb un contracte fins al 30 de juny de 2031.

La Cova de les Dones opta als Premis +Historia de National Geographic

El santuari romà de la Cova de les Dones, a Millares, ha sigut nominat als Premis +Historia de National Geographic com a Millor Hallatge Històric Nacional i es pot votar fins al 12 d’octubre.

València encadena una de les jornades més caloroses d’Espanya amb més de 37 graus

Les màximes han arribat hui als 37,2 graus a l’aeroport de València, entre les més altes d’Espanya, i als 36,7 graus a la capital.

El receptor argentí Mauro Zelayeta reforça el Léleman Conqueridor per a la Superlliga

El Léleman Conqueridor ha incorporat el receptor argentí Mauro Zelayeta per a la temporada 2026-2027, després de proclamar-se campió de la Divisió d'Honor d'Argentina amb Ciudad Vóley. El jugador, amb experiència prèvia en la Superlliga, fixa com a objectiu arribar almenys a les semifinals de la lliga i de la Copa del Rei.

Oriol Rey compleix 100 partits amb el Llevant en El Sadar

El migcampista Oriol Rey ha complit els 100 partits oficials amb el Llevant en l’empat sense gols davant Osasuna en El Sadar, consolidant-se com una peça habitual del centre del camp granota.

El central del València Justin de Haas patix un esquinç al turmell dret

Justin de Haas, central neerlandés del València CF, ha patit un esquinç al turmell dret en el partit de Lliga a Mestalla contra el Celta i estarà de baixa mentre seguix tractament mèdic i rehabilitació.

El BBVA Open Internacional de València reunirà un top-5 mundial i nou espanyoles al quadre principal

La cinquena edició del BBVA Open Internacional de València, torneig WTA 125 en terra batuda del 13 al 20 de setembre, comptarà amb un top-5 de nivell internacional i nou jugadores espanyoles al quadre principal.