13.1 C
València
Dissabte, 14 febrer, 2026

Podem critica el tancament de l’Hospital Doctor Moliner com un atac a les persones vulnerables

La formació política Podem ha expresat la seva preocupació davant el tancament progressiu de l’Hospital Doctor Moliner de Serra, també conegut com a Hospital de Porta Coeli. Aquesta decisió, segons Podem, representa “un atac a les persones més vulnerables” que depenen de serveis de sanitat pública.

El centre ha estat especialitzat en atenció sociosanitària i prolongada, deixant de rebre nous pacients des del 16 d’abril i preveu cessar totalment la seva activitat al mes de juny. Aquesta circumstància es materialitza en un moment en què la Conselleria de Sanitat ha anunciat una reforma integral de l’hospital amb una inversió de 60 milions d’euros i un termini de quatre a cinc anys per a la seva execució.

No obstant això, Podem ha assenyalat que, malgrat que el projecte de remodelació és necessari, s’ha planificat “sense garanties” per a les persones ingressades o les seves famílies. Els familiars i professionals han expressat que el centre alternatiu designat per acollir la major part dels pacients, el Pare Jofré, ja es troba “saturat”.

Segons les informacions, es preveu que el Pare Jofré només pugui assumir el trasllat de 54 pacients, i per poder-ho fer serà imprescindible duplicar les habitacions, tenint en compte que actualment només hi ha dues habitacions dobles. Aquesta situació resulta especialment greu per als pacients en cures pal·liatives, que mereixen cada vegada més una atenció digna i de qualitat.

A més, Podem alerta de possibles conseqüències negatives sobre la qualitat de l’atenció, especialment pel que fa a serveis essencials com la rehabilitació física. Els pacients que actualment són atesos al Pare Jofré reben sessions llargues i freqüents, però amb l’augment del nombre d’ingressats, aquestes sessions podrien esdevenir més curtes i espaiades, afectant així la seva eficiència.

María Teresa Pérez, coordinadora autonòmica de Podem, ha qualificat la situació d'”inacceptable”, destacant que es deu l’escapament de responsabilitats i que la comunicació es deixa en mans del personal sanitari sense instruccions clares. Així mateix, ha expressat la seva inquietud per la falta de criteris públics sobre qui serà derivat a altres centres i què passarà amb aquells que necessiten continuïtat de tractament des de casa.

Actualment, l’Hospital Doctor Moliner atén pacients de llarga estada dels departaments de salut de Sagunt, Arnau-Llíria, Clínic, General, La Fe, Requena i La Ribera. Les famílies han estat informades que alguns pacients seran traslladats al Pare Jofré, al futur complex sanitari de Mislata-Quart o, en els pocs casos, al complex de Campanar, mentre que d’altres hauran de continuar el seu tractament des de casa.

Per a Podem, el tancament d’aquest centre sense alternatives adequades posarà en perill l’atenció d’aquells amb alta dependència i vulnerabilitat, i suposarà un retrocés en la qualitat de la sanitat pública valenciana. Per aquest motiu, han exigit al conseller de Sanitat, Marciano Gómez, que comparegui públicament per detallar els plans de trasllats, els recursos disponibles, les condicions d’atenció durant les obres i la implicació del personal i les famílies en el procés de decisió.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alerta roja a Castelló: Emergències emet un nou avís per ratxes de més de 140 km/h

La Generalitat ha emés un nou avís especial i s'ha activat l'alerta roja per vent en tota la província de Castelló, amb risc extrem. Des de la mitjanit i durant el dissabte s'esperen ratxes que poden superar els 140 km/h i fenòmens costaners en el litoral.

Morant acusa a Pérez Llorca d’encobrir assetjadors i li retrau el cas de l’alcalde de Jérica

La líder del PSPV-PSOE ha sostingut que Pérez Llorca encobrix als assetjadors i no ha demanat l'acta ni reprovat a l'alcalde de Jérica. També ha estés les seues crítiques a Alacant i a Mazón.

L’alerta per vent tanca parcs i suspén mercats i Carnestoltes en la Comunitat Valenciana

Els avisos taronja i roig per ratxes fortes per al dissabte han provocat tancaments preventius i la cancel·lació de mercats i actes de Carnestoltes en diverses ciutats.

La FFCV suspén tots els partits del dissabte en la Comunitat per vent

La FFCV ha informat de la suspensió de tots els partits de futbol i futbol sala del dissabte 14 de febrer per les alertes d'AEMET per vent. La federació també revisarà possibles tancaments municipals que afecten la vesprada del divendres i al diumenge.

Dos detinguts a Castelló per adhesius racistes en comerços de magrebins

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens i investigat a un altre a Borriana per col·locar adhesius amb lemes racistes en comerços de magrebins. Després d'analitzar denúncies similars, els jutjats de Vila-real han decretat la llibertat amb càrrecs per als arrestats.

Alerta roja a Castelló per ratxes de més de 140 km/h i avís especial d’Emergències

Emergències ha emés un avís especial per temporal de vent amb alerta roja en tota la província de Castelló. El dissabte es preveuen ratxes que poden superar els 140 km/h i es demana extremar la precaució, també en actes de Carnestoltes.

Xàbia guarda un minut de silenci per les dos víctimes de l’incendi de l’Arenal

Autoritats i veïns han guardat un minut de silenci després de l'incendi en un bloc de l'Arenal que va deixar dos morts i desenes de desallotjats. L'ajuntament ha decretat dol oficial i ha activat suport als afectats.

Desarticulada una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats: 10 detinguts i 17 investigats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que traficava internacionalment amb gasos fluorats, amb 10 detinguts i 17 investigats en deu províncies. El grup introduïa material des de la Xina a través del Marroc i Turquia, va comercialitzar més de 15 tones i va evitar quotes i impostos per uns 500.000 euros.