Podem critica el tancament de l’Hospital Doctor Moliner com un atac a les persones vulnerables

La formació política Podem ha expresat la seva preocupació davant el tancament progressiu de l’Hospital Doctor Moliner de Serra, també conegut com a Hospital de Porta Coeli. Aquesta decisió, segons Podem, representa «un atac a les persones més vulnerables» que depenen de serveis de sanitat pública.

El centre ha estat especialitzat en atenció sociosanitària i prolongada, deixant de rebre nous pacients des del 16 d’abril i preveu cessar totalment la seva activitat al mes de juny. Aquesta circumstància es materialitza en un moment en què la Conselleria de Sanitat ha anunciat una reforma integral de l’hospital amb una inversió de 60 milions d’euros i un termini de quatre a cinc anys per a la seva execució.

No obstant això, Podem ha assenyalat que, malgrat que el projecte de remodelació és necessari, s’ha planificat «sense garanties» per a les persones ingressades o les seves famílies. Els familiars i professionals han expressat que el centre alternatiu designat per acollir la major part dels pacients, el Pare Jofré, ja es troba «saturat».

Segons les informacions, es preveu que el Pare Jofré només pugui assumir el trasllat de 54 pacients, i per poder-ho fer serà imprescindible duplicar les habitacions, tenint en compte que actualment només hi ha dues habitacions dobles. Aquesta situació resulta especialment greu per als pacients en cures pal·liatives, que mereixen cada vegada més una atenció digna i de qualitat.

A més, Podem alerta de possibles conseqüències negatives sobre la qualitat de l’atenció, especialment pel que fa a serveis essencials com la rehabilitació física. Els pacients que actualment són atesos al Pare Jofré reben sessions llargues i freqüents, però amb l’augment del nombre d’ingressats, aquestes sessions podrien esdevenir més curtes i espaiades, afectant així la seva eficiència.

María Teresa Pérez, coordinadora autonòmica de Podem, ha qualificat la situació d'»inacceptable», destacant que es deu l’escapament de responsabilitats i que la comunicació es deixa en mans del personal sanitari sense instruccions clares. Així mateix, ha expressat la seva inquietud per la falta de criteris públics sobre qui serà derivat a altres centres i què passarà amb aquells que necessiten continuïtat de tractament des de casa.

Actualment, l’Hospital Doctor Moliner atén pacients de llarga estada dels departaments de salut de Sagunt, Arnau-Llíria, Clínic, General, La Fe, Requena i La Ribera. Les famílies han estat informades que alguns pacients seran traslladats al Pare Jofré, al futur complex sanitari de Mislata-Quart o, en els pocs casos, al complex de Campanar, mentre que d’altres hauran de continuar el seu tractament des de casa.

Per a Podem, el tancament d’aquest centre sense alternatives adequades posarà en perill l’atenció d’aquells amb alta dependència i vulnerabilitat, i suposarà un retrocés en la qualitat de la sanitat pública valenciana. Per aquest motiu, han exigit al conseller de Sanitat, Marciano Gómez, que comparegui públicament per detallar els plans de trasllats, els recursos disponibles, les condicions d’atenció durant les obres i la implicació del personal i les famílies en el procés de decisió.

Últimes notícies

Una gran columna de fum alarma Villena per un incendi en una planta de reciclatge

Un incendi en una planta de reciclatge a la carretera de Caudete, a Villena, ha generat una gran columna de fum i ha mobilitzat nombrosos efectius de Bombers i mitjans de l’empresa.

Mor un jove ofegat mentre es banyava al riu Xúquer a Sumacàrcer

Un jove ha mort ofegat este dimecres al riu Xúquer, a l’àrea recreativa de l’Esgoletja de Sumacàrcer, malgrat l’ampli dispositiu de rescat mobilitzat.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor ha deixat este dimecres fins a 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis valencians, segons Avamet.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor que afecta la Comunitat Valenciana ha deixat este dimecres 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis de la Costera i voltants, segons Avamet.

El nou edifici d’hospitalització del Clínic obrirà en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics

El nou edifici d’hospitalització del Hospital Clínic de València ha assolit el 98 % d’execució, finalitzarà les obres en setembre i començarà a funcionar en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics.

Alboraia celebra el Dia de l’Orxata repartint més de mil litres i milers de gots

Alboraia ha celebrat la 57a edició del Dia de l'Orxata amb el repartiment gratuït de més de 1.000 litres d'orxata artesana, més de 3.000 gots i fartons, així com tallers, concursos i visites als camps de xufa.

Sanitaris de Villar del Arzobispo denuncien amenaces greus durant una guàrdia

Una infermera i altres professionals han patit una agressió verbal amb amenaces en el centre de salut de Villar del Arzobispo. SATSE reclama més seguretat, suport psicològic i jurídic i la implantació d’un botó del pànic.

El Suprem manté la regularització extraordinària de migrants i descarta portar-la a la UE

El Tribunal Suprem ha decidit no elevar al Tribunal de Justícia de la Unió Europea la regularització extraordinària de migrants ni suspendre cautelarment el reial decret que la desplega, impugnat per la Generalitat Valenciana i Aragó.