Podem critica el tancament de l’Hospital Doctor Moliner com un atac a les persones vulnerables

La formació política Podem ha expresat la seva preocupació davant el tancament progressiu de l’Hospital Doctor Moliner de Serra, també conegut com a Hospital de Porta Coeli. Aquesta decisió, segons Podem, representa «un atac a les persones més vulnerables» que depenen de serveis de sanitat pública.

El centre ha estat especialitzat en atenció sociosanitària i prolongada, deixant de rebre nous pacients des del 16 d’abril i preveu cessar totalment la seva activitat al mes de juny. Aquesta circumstància es materialitza en un moment en què la Conselleria de Sanitat ha anunciat una reforma integral de l’hospital amb una inversió de 60 milions d’euros i un termini de quatre a cinc anys per a la seva execució.

No obstant això, Podem ha assenyalat que, malgrat que el projecte de remodelació és necessari, s’ha planificat «sense garanties» per a les persones ingressades o les seves famílies. Els familiars i professionals han expressat que el centre alternatiu designat per acollir la major part dels pacients, el Pare Jofré, ja es troba «saturat».

Segons les informacions, es preveu que el Pare Jofré només pugui assumir el trasllat de 54 pacients, i per poder-ho fer serà imprescindible duplicar les habitacions, tenint en compte que actualment només hi ha dues habitacions dobles. Aquesta situació resulta especialment greu per als pacients en cures pal·liatives, que mereixen cada vegada més una atenció digna i de qualitat.

A més, Podem alerta de possibles conseqüències negatives sobre la qualitat de l’atenció, especialment pel que fa a serveis essencials com la rehabilitació física. Els pacients que actualment són atesos al Pare Jofré reben sessions llargues i freqüents, però amb l’augment del nombre d’ingressats, aquestes sessions podrien esdevenir més curtes i espaiades, afectant així la seva eficiència.

María Teresa Pérez, coordinadora autonòmica de Podem, ha qualificat la situació d'»inacceptable», destacant que es deu l’escapament de responsabilitats i que la comunicació es deixa en mans del personal sanitari sense instruccions clares. Així mateix, ha expressat la seva inquietud per la falta de criteris públics sobre qui serà derivat a altres centres i què passarà amb aquells que necessiten continuïtat de tractament des de casa.

Actualment, l’Hospital Doctor Moliner atén pacients de llarga estada dels departaments de salut de Sagunt, Arnau-Llíria, Clínic, General, La Fe, Requena i La Ribera. Les famílies han estat informades que alguns pacients seran traslladats al Pare Jofré, al futur complex sanitari de Mislata-Quart o, en els pocs casos, al complex de Campanar, mentre que d’altres hauran de continuar el seu tractament des de casa.

Per a Podem, el tancament d’aquest centre sense alternatives adequades posarà en perill l’atenció d’aquells amb alta dependència i vulnerabilitat, i suposarà un retrocés en la qualitat de la sanitat pública valenciana. Per aquest motiu, han exigit al conseller de Sanitat, Marciano Gómez, que comparegui públicament per detallar els plans de trasllats, els recursos disponibles, les condicions d’atenció durant les obres i la implicació del personal i les famílies en el procés de decisió.

Últimes notícies

Cinc ferits en un xoc entre una furgoneta i un autobús de l’EMT a El Saler

Cinc persones han resultat ferides en un accident entre un autobús de la línia 25 de l’EMT i una furgoneta a la CV-500, a l’altura d’El Saler, i han sigut traslladades a hospitals de València.

Continua ingressat l’home detingut per matar la seua dona i la filla a Alacant

L’home de 53 anys detingut per apunyalar mortalment la seua dona i una filla a la Cañada del Fenollar continua hospitalitzat sota custòdia policial i encara no ha declarat.

El alcalde d’Alacant haurà de donar explicacions per les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

La comissió municipal que investiga possibles irregularitats en l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan ha citat l’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, a comparéixer el 24 de juliol, després de la petició conjunta de tota l’oposició.

L’incendi de Soneja continua sense perimetrar amb 300 efectius desplegats i l’onada de calor com a principal amenaça

La Generalitat manté el desallotjament preventiu de Azuébar mentre 16 mitjans aeris treballen en la zona i el Seprona investiga l’origen del foc

Nit sufocant en pobles de tot el territori en l’inici d’una nova onada de calor

Diversos municipis de Castelló, València i Alacant han encadenat una nit tòrrida amb mínimes superiors als 26 graus en l’inici d’una nova onada de calor que podria deixar màximes de fins a 44 graus.

Onada de calor amb fins a 40 graus este dilluns a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta este dilluns un dia de cel ras i temperatures màximes de fins a 40 graus a l’interior de València, que augmentaran encara més dimarts amb valors de fins a 44 graus al sud de la província.

Juan Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra evitar el protocol

Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a favor d’Isaac del Toro, però ha destacat que això li permet esquivar les obligacions de protocol.

Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra que s’estalvia el protocol

El xabier Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a mans d’Isaac del Toro, però assegura que el resultat és bo i que així evita el protocol d’entrevistes.