16.1 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

Podem critica el tancament de l’Hospital Doctor Moliner com un atac a les persones vulnerables

La formació política Podem ha expresat la seva preocupació davant el tancament progressiu de l’Hospital Doctor Moliner de Serra, també conegut com a Hospital de Porta Coeli. Aquesta decisió, segons Podem, representa “un atac a les persones més vulnerables” que depenen de serveis de sanitat pública.

El centre ha estat especialitzat en atenció sociosanitària i prolongada, deixant de rebre nous pacients des del 16 d’abril i preveu cessar totalment la seva activitat al mes de juny. Aquesta circumstància es materialitza en un moment en què la Conselleria de Sanitat ha anunciat una reforma integral de l’hospital amb una inversió de 60 milions d’euros i un termini de quatre a cinc anys per a la seva execució.

No obstant això, Podem ha assenyalat que, malgrat que el projecte de remodelació és necessari, s’ha planificat “sense garanties” per a les persones ingressades o les seves famílies. Els familiars i professionals han expressat que el centre alternatiu designat per acollir la major part dels pacients, el Pare Jofré, ja es troba “saturat”.

Segons les informacions, es preveu que el Pare Jofré només pugui assumir el trasllat de 54 pacients, i per poder-ho fer serà imprescindible duplicar les habitacions, tenint en compte que actualment només hi ha dues habitacions dobles. Aquesta situació resulta especialment greu per als pacients en cures pal·liatives, que mereixen cada vegada més una atenció digna i de qualitat.

A més, Podem alerta de possibles conseqüències negatives sobre la qualitat de l’atenció, especialment pel que fa a serveis essencials com la rehabilitació física. Els pacients que actualment són atesos al Pare Jofré reben sessions llargues i freqüents, però amb l’augment del nombre d’ingressats, aquestes sessions podrien esdevenir més curtes i espaiades, afectant així la seva eficiència.

María Teresa Pérez, coordinadora autonòmica de Podem, ha qualificat la situació d'”inacceptable”, destacant que es deu l’escapament de responsabilitats i que la comunicació es deixa en mans del personal sanitari sense instruccions clares. Així mateix, ha expressat la seva inquietud per la falta de criteris públics sobre qui serà derivat a altres centres i què passarà amb aquells que necessiten continuïtat de tractament des de casa.

Actualment, l’Hospital Doctor Moliner atén pacients de llarga estada dels departaments de salut de Sagunt, Arnau-Llíria, Clínic, General, La Fe, Requena i La Ribera. Les famílies han estat informades que alguns pacients seran traslladats al Pare Jofré, al futur complex sanitari de Mislata-Quart o, en els pocs casos, al complex de Campanar, mentre que d’altres hauran de continuar el seu tractament des de casa.

Per a Podem, el tancament d’aquest centre sense alternatives adequades posarà en perill l’atenció d’aquells amb alta dependència i vulnerabilitat, i suposarà un retrocés en la qualitat de la sanitat pública valenciana. Per aquest motiu, han exigit al conseller de Sanitat, Marciano Gómez, que comparegui públicament per detallar els plans de trasllats, els recursos disponibles, les condicions d’atenció durant les obres i la implicació del personal i les famílies en el procés de decisió.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Emergències alça totes les alertes per vent i fenòmens costaners en la Comunitat Valenciana

Emergències de la Generalitat ha establit este dimarts la fi de les alertes per vent i per fenòmens costaners en la Comunitat Valenciana després de 30 dies de ponent. Aemet encara preveu ratxes molt fortes a l'interior al matí i una millora el dimecres.

Cel poc nuvolós i pujada de temperatures, amb vent fort a l’interior este dimarts

Cels poc nuvolosos o buidats i lleuger ascens de les temperatures, amb vent de l'oest i nord-oest moderat a fort i ratxes molt fortes a l'interior al matí. Aemet preveu demà núvols alts, mínimes en descens i nou episodi de vent de l'oest.

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana María en el seu centre de salut

Una concentració enfront del centre de salut ha condemnat l'assassinat d'Ana María, de 64 anys, presumptament a les mans del seu exmarit. El centre roman tancat i la Guàrdia Civil investiga.

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana en el centre de salut

Dons Progressistes de Benicàssim ha reunit desenes de persones per a repudiar l'assassinat d'Ana María, infermera de 64 anys, apunyalada en el seu treball. El presumpte autor ha sigut detingut; la investigació continua oberta i el centre roman tancat amb suport psicològic al personal.

Benicàssim decreta dos dies de dol i convoca un minut de silenci per l’assassinat d’una infermera

L'Ajuntament de Benicàssim ha decretat dos dies de dol per l'assassinat d'una infermera de 64 anys i ha convocat un minut de silenci per a demà a les 12.00. La seua exparella, de 70 anys, ja ha sigut detingut.

Troben mort un rorcual comú de 9 metres en la bocana del Real Club Nàutic de València

Un rorcual comú de 9 metres i 6,5 tones ha sigut localitzat sense vida en un espigó de la bocana del Real Club Nàutic de València. La necropsia determinarà, en la mesura que siga possible, l'origen de la defunció.

Castelló registra 26,2 °C, la màxima de la península i del continent, segons Aemet

Un vent sec i càlid ha disparat les màximes en la Comunitat Valenciana. Castelló ha arribat a 26,2 °C, el valor més alt de la península i del continent.

La primera Comissió Mixta després de la dana es reunix el dimecres al castell de Riba-roja de Túria

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana celebrarà la seua primera reunió este dimecres al castell de Riba-roja de Túria. La trobada activarà la coordinació entre administracions i definirà el treball immediat.