Podem critica el tancament de l’Hospital Doctor Moliner com un atac a les persones vulnerables

La formació política Podem ha expresat la seva preocupació davant el tancament progressiu de l’Hospital Doctor Moliner de Serra, també conegut com a Hospital de Porta Coeli. Aquesta decisió, segons Podem, representa «un atac a les persones més vulnerables» que depenen de serveis de sanitat pública.

El centre ha estat especialitzat en atenció sociosanitària i prolongada, deixant de rebre nous pacients des del 16 d’abril i preveu cessar totalment la seva activitat al mes de juny. Aquesta circumstància es materialitza en un moment en què la Conselleria de Sanitat ha anunciat una reforma integral de l’hospital amb una inversió de 60 milions d’euros i un termini de quatre a cinc anys per a la seva execució.

No obstant això, Podem ha assenyalat que, malgrat que el projecte de remodelació és necessari, s’ha planificat «sense garanties» per a les persones ingressades o les seves famílies. Els familiars i professionals han expressat que el centre alternatiu designat per acollir la major part dels pacients, el Pare Jofré, ja es troba «saturat».

Segons les informacions, es preveu que el Pare Jofré només pugui assumir el trasllat de 54 pacients, i per poder-ho fer serà imprescindible duplicar les habitacions, tenint en compte que actualment només hi ha dues habitacions dobles. Aquesta situació resulta especialment greu per als pacients en cures pal·liatives, que mereixen cada vegada més una atenció digna i de qualitat.

A més, Podem alerta de possibles conseqüències negatives sobre la qualitat de l’atenció, especialment pel que fa a serveis essencials com la rehabilitació física. Els pacients que actualment són atesos al Pare Jofré reben sessions llargues i freqüents, però amb l’augment del nombre d’ingressats, aquestes sessions podrien esdevenir més curtes i espaiades, afectant així la seva eficiència.

María Teresa Pérez, coordinadora autonòmica de Podem, ha qualificat la situació d'»inacceptable», destacant que es deu l’escapament de responsabilitats i que la comunicació es deixa en mans del personal sanitari sense instruccions clares. Així mateix, ha expressat la seva inquietud per la falta de criteris públics sobre qui serà derivat a altres centres i què passarà amb aquells que necessiten continuïtat de tractament des de casa.

Actualment, l’Hospital Doctor Moliner atén pacients de llarga estada dels departaments de salut de Sagunt, Arnau-Llíria, Clínic, General, La Fe, Requena i La Ribera. Les famílies han estat informades que alguns pacients seran traslladats al Pare Jofré, al futur complex sanitari de Mislata-Quart o, en els pocs casos, al complex de Campanar, mentre que d’altres hauran de continuar el seu tractament des de casa.

Per a Podem, el tancament d’aquest centre sense alternatives adequades posarà en perill l’atenció d’aquells amb alta dependència i vulnerabilitat, i suposarà un retrocés en la qualitat de la sanitat pública valenciana. Per aquest motiu, han exigit al conseller de Sanitat, Marciano Gómez, que comparegui públicament per detallar els plans de trasllats, els recursos disponibles, les condicions d’atenció durant les obres i la implicació del personal i les famílies en el procés de decisió.

Últimes notícies

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.

El Consell acusa Sánchez de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, retreu al PSPV-PSOE les seues crítiques i acusa Pedro Sánchez i els seus socis de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana en matèria de finançament. El Consell reclama un sistema just i estable i qüestiona la proposta del Govern central i el fons de nivellació pendent.

El PSPV acusa Pérez Llorca de traïció per rebutjar més finançament per a la Comunitat

El PSPV-PSOE acusa Juanfran Pérez Llorca i el PP d’“enèsima traïció” per votar contra el nou model de finançament autonòmic, que preveu 3.669 milions d’euros anuals més per a la Comunitat Valenciana. Els socialistes reclamen que antepose els interessos valencians als seus càlculs polítics.

El PSOE acusa Feijóo de sacrificar la financiació autonòmica per confrontació política

Pilar Bernabé acusa Alberto Núñez Feijóo de preferir la confrontació i la crispació abans que millorar la finançació autonòmica, que hauria aportat 3.600 milions d'euros més a la Comunitat Valenciana.