Porcelanosa impulsa a Vila-real la seua major planta solar per a autoconsum

Ejemplo de shortcode con estilo
Porcelanosa ha posat en marxa a Vila-real una planta fotovoltaica de 19.000 metres quadrats, la més gran del grup, destinada a autoconsum industrial i a reduir emissions de CO₂.

Porcelanosa Grupo ha posat en marxa una nova planta fotovoltaica a la seua seu central de Vila-real, a la Plana Baixa, en una parcel·la de 19.000 metres quadrats destinada a autoconsum energètic industrial i que s’ha convertit en la major infraestructura de generació renovable de la companyia fins ara.

La instal·lació se situa en un terreny colindant a Factoría 3 i disposa d’una potència instal·lada de 3.572 kWp, repartida en 5.808 mòduls fotovoltaics, segons ha detallat l’empresa.

Les obres van començar en març de 2026 i han finalitzat a principis de juliol. Des d’eixe moment, la planta ha iniciat l’activitat a ple rendiment i ja està subministrant energia a les instal·lacions del grup.

Amb esta incorporació, la potència fotovoltaica total instal·lada al complex central de Porcelanosa Grupo arriba als 9,449 MWp. Este conjunt inclou Factoría 4, el Centre Logístic 1, les marquesines solars i la nova planta a sòl de Vila-real.

La companyia calcula que la nova infraestructura generarà anualment 4.291.728 kWh destinats a l’autoconsum de dos de les seues quatre factories. Segons les dades facilitades per Porcelanosa, esta producció equival aproximadament al consum elèctric anual de 1.280 vivendes.

Impacte ambiental i objectius de descarbonització

Des del punt de vista mediambiental, l’empresa estima que la planta permetrà evitar l’emissió de 1.843 tones de CO₂ cada any. Esta reducció se suma a l’efecte acumulat d’altres instal·lacions fotovoltaiques ja actives al grup.

El director d’Instal·lacions Tècniques de Porcelanosa Grupo, Pablo Albiol, ha remarcat que la nova planta suposa ‘un pas més en el procés de descarbonització que estem impulsant des de la companyia’. Segons ha explicat, l’estratègia passa per disminuir el consum d’energia d’origen fòssil en la producció ceràmica i logística.

‘El nostre objectiu és seguir reduint la petjada de carboni de la nostra activitat i incrementar l’ús de fonts renovables en els nostres processos productius, contribuint a oferir productes cada vegada més sostenibles’, ha afegit Albiol.

Per al desenvolupament del projecte de Vila-real, Porcelanosa Grupo ha comptat amb Iberdrola com a soci tecnològic. Segons la companyia, la col·laboració s’emmarca en una estratègia global orientada a millorar l’eficiència dels processos de fabricació i avançar en la descarbonització de tota l’activitat productiva.

Nous projectes solars en Gamadecor

A més de la planta de Vila-real, Porcelanosa Grupo i Iberdrola tenen previst impulsar nous projectes fotovoltaics a Gamadecor durant el segon semestre de 2026. Esta firma del grup està especialitzada en mobiliari de cuina i bany i compta amb planta de producció i centre logístic propis.

Les actuacions inclouen la instal·lació de panells solars sobre les cobertes de la fàbrica i del centre logístic de Gamadecor. Una de les intervencions preveu la col·locació de 685 panells sobre una superfície de 1.850 metres quadrats.

La segona intervenció afegirà 201 panells distribuïts en 543 metres quadrats de coberta, també destinats a autoconsum de les instal·lacions.

Una vegada finalitzats tots estos treballs, Gamadecor disposarà de 2.655 panells fotovoltaics repartits sobre una superfície total de 5.814 metres quadrats. Gràcies a estes ampliacions, la seua potència instal·lada pujarà dels 807,70 kWp actuals fins als 1.249,53 kWp, segons les xifres comunicades per la companyia.

Energia solar també en la xarxa comercial

La seua estratègia d’incorporació d’energia renovable s’estén igualment a alguns edificis de la xarxa comercial de Porcelanosa Grupo, més enllà de les grans factories.

En l’actualitat, les delegacions de Leganés i Alcorcón, a la Comunitat de Madrid, així com les de Santander, Tomares, a Sevilla, i León compten amb plantes fotovoltaiques instal·lades a les cobertes dels seus showrooms, espais de treball i centres logístics.

En conjunt, estes instal·lacions comercials sumen 4.200 metres quadrats de superfície ocupada per panells, amb un total de 1.294 mòduls i una potència instal·lada de 726 kWp. L’electricitat generada es destina íntegrament a l’autoconsum dels propis edificis.

‘Es tracta d’un procés de millora contínua. Seguirem implementant noves instal·lacions i desenvolupant projectes que ens permeten avançar en la transició energètica, optimitzar els nostres recursos i continuar avançant en el nostre procés de descarbonització’, ha indicat Albiol.

Amb estes actuacions, Porcelanosa Grupo ha reforçat l’ús d’energies renovables tant en els seus centres industrials com en la seua xarxa comercial. L’objectiu declarat és reduir cada volta més les emissions associades a la seua activitat i consolidar un model energètic basat en l’autoconsum i la generació pròpia d’electricitat solar.

Últimes notícies

Aguirre, preocupat pels tres partits sense guanyar del València

Javier Aguirre ha expressat la seua preocupació després de la derrota del València davant el Vila-real (1-2), que ha remuntat en el minut 96. L’entrenador també ha parlat de la lesió d’Otorbi i de l’anunci de venda d’accions del club.

El Villarreal supera al Valencia en Mestalla pese a complicarse el triunfo

Iñigo Pérez ha calificat de merescuda la victòria per 1-2 del Villarreal davant del Valencia, tot i admetre que el gol local ha complicat el partit.

Pepelu lamenta que el València haja perdut en l’últim minut

Pepelu ha admés que el València no ha jugat bé davant el Vila-real i ha lamentat la derrota en el minut 93. L’equip continua en zona de descens i encara no ha guanyat amb Javier Aguirre.

Carlos Macià destaca el gran desgaste del Villarreal en Mestalla

Carlos Macià ha afirmat que el Villarreal ha patit un desgast físic molt gran en la victòria per 1-2 a Mestalla. L’equip havia jugat esta setmana a Liverpool en la Lliga de Campions.

El Villarreal remunta al València en Mestalla amb un gol en el 96

Georges Mikautadze ha completat la remuntada del Villarreal davant el València amb un gol en el minut 96, després dels gols de Pepelu i Freeman.

Les màximes baixen fins a cinc graus i Elx registra 24,1 °C

Les temperatures màximes han baixat de manera generalitzada a la Comunitat Valenciana. Elx ha registrat 24,1 graus, mentre que Alacant ha perdut cinc graus respecte al divendres.

Gayà entra en el top 6 històric del València amb 416 partits

José Luis Gayà ha arribat als 416 partits oficials amb el València i és el sisé jugador amb més presències del club. En Lliga, ocupa el tercer lloc amb 351 partits.

David Otorbi abandona en llitera el València-Vila-real per una lesió

David Otorbi s’ha lesionat la cuixa dreta en el minut 14 del València-Vila-real i ha eixit del camp en llitera. Era la seua primera titularitat des de l’arribada de Javier Aguirre.