20.8 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

PP apel·la al deure ‘de responsabilitat’ per a aprovar els pressupostos del 2025 ‘més enllà’ de ‘polarització’ nacional

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

El PP ha apel·lat al deure “de responsabilitat” dels diferents partits, i no “només” de Vox, de cara a l’aprovació dels pressupostos de la Generalitat del 2025 “més enllà” de la “polarització” i la “revolada” que existix a nivell nacional. Per la seua banda, el PSPV ha subratllat que els ‘populars’ ja han decidit “amb qui volen negociar” els comptes autonòmics i és amb la formació de Santiago Abascal.

D’esta manera ho han manifestat els síndics d’ambdues formacions, Juanfran Pérez Llorca (PP) i José Muñoz (PSPV), este dimarts després de la junta de síndics, després que el líder de Vox, Santiago Abascal, insistira este dilluns en els “atacs” del PP a la seua formació i advertira que no cedirà “a xantatges ni pressions” per a pactar els pressupostos autonòmics.

D’un costat, el ‘popular’ Juanfran Pérez Llorca ha demanat, “més enllà de la polarització” i de la “revolada” que al seu juí existix a nivell nacional, “no oblidar la perspectiva” que els pressupostos de la Generalitat del 2025 són “especials” en ser “els de la reconstrucció” després de la dana del passat 29 d’octubre.

“Hi ha un deure responsabilitat que hem de tenir totes les formacions polítiques, i això tampoc només ha de recaure en Vox, també en Compromís i el PSPV”, ha argumentat, al mateix temps que ha criticat als dos últims que, si “foren responsables” i pensaren “pel bé d’esta Comunitat”, no “inventarien relats, històries i excuses per a no recolzar els pressupostos”.

El síndic del PP ha insistit que la idea és presentar els comptes autonòmics i espera que obtinguen el “suficient suport per a traure’ls avant”. “És de responsabilitat de qualsevol partit al marge de la ideologia”, ha argumentat.

Últimes notícies

Morant, davant accions legals de Gómez per injúries: continuaré defenent als valencians

Diana Morant ha respost a l'anunci d'accions legals per injúries de Marciano Gómez assegurant que continuarà defenent els drets dels valencians. La líder del PSPV-PSOE exigix investigar les presumptes irregularitats vinculades a Ribera Salut i critica la falta de reacció del Consell.

La consellera d’Educació tendirà la mà als sindicats per a pactar el màxim de millores

Carmen Ortí es compromet a escoltar les organitzacions i activa una taula de negociació que arranca el 10 de febrer, amb focus en millores per al professorat.

El Govern recorrerà la Llei d’Acompanyament valenciana per retallades en drets LGTBI

El Govern ha anunciat que presentarà abans que acabe febrer un recurs contra la Llei d'Acompanyament del Consell per restringir drets LGTBI. Entitats i Diana Morant han recolzat el pas i l'han descrit com un escut per al col·lectiu

Redó alerta que el negacionismo de l’extrema dreta està alimentant la violència

La ministra d'Igualtat ha vinculat l'auge del negacionismo i del discurs d'odi amb un increment de la violència i ha assenyalat repunts a Andalusia i la Comunitat Valenciana.

CCOO denuncia impagaments: professors sense cobrar des de novembre i nòmines incompletes

CCOO ha denunciat impagaments i nòmines incompletes en l'educació pública valenciana des de novembre. Educació replica que només hi ha 15 incidències tècniques a Alacant.

MClan, La Fúmiga i El Diluvi lideren el Maror Festival a la Vila Joiosa al juny

La tercera edició del Maror Festival se celebrarà el 26 i 27 de juny a la platja de la Antoneta, a la Vila Joiosa, amb MClan, La Fúmiga i El Diluvi al capdavant. El cartell suma bandes de pop i rock, DJs i una zona gastronòmica; les entrades ja estan disponibles en marorfest.com.

Sanitat diagnostica 66 casos de mutilació genital femenina en 2025 en la Comunitat Valenciana

Sanitat ha diagnosticat 66 dones afectades per mutilació genital femenina en 2025 en la Comunitat Valenciana. L'actualització del protocol i noves ferramentes reforcen la prevenció i el seguiment.

El Suprem obliga a Ábalos i Koldo a comparéixer en persona en l’audiència preliminar del cas Koldo

El Suprem ha rebutjat que José Luis Ábalos i Koldo García seguisquen per videoconferència l'audiència preliminar del dia 12 i els obliga a acudir en persona. La providència arriba després de revisar els seus escrits i informes mèdics i antecedix a l'acte que obrirà la via al juí, previsiblement a l'abril.