PP apel·la al deure ‘de responsabilitat’ per a aprovar els pressupostos del 2025 ‘més enllà’ de ‘polarització’ nacional

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

El PP ha apel·lat al deure «de responsabilitat» dels diferents partits, i no «només» de Vox, de cara a l’aprovació dels pressupostos de la Generalitat del 2025 «més enllà» de la «polarització» i la «revolada» que existix a nivell nacional. Per la seua banda, el PSPV ha subratllat que els ‘populars’ ja han decidit «amb qui volen negociar» els comptes autonòmics i és amb la formació de Santiago Abascal.

D’esta manera ho han manifestat els síndics d’ambdues formacions, Juanfran Pérez Llorca (PP) i José Muñoz (PSPV), este dimarts després de la junta de síndics, després que el líder de Vox, Santiago Abascal, insistira este dilluns en els «atacs» del PP a la seua formació i advertira que no cedirà «a xantatges ni pressions» per a pactar els pressupostos autonòmics.

D’un costat, el ‘popular’ Juanfran Pérez Llorca ha demanat, «més enllà de la polarització» i de la «revolada» que al seu juí existix a nivell nacional, «no oblidar la perspectiva» que els pressupostos de la Generalitat del 2025 són «especials» en ser «els de la reconstrucció» després de la dana del passat 29 d’octubre.

«Hi ha un deure responsabilitat que hem de tenir totes les formacions polítiques, i això tampoc només ha de recaure en Vox, també en Compromís i el PSPV», ha argumentat, al mateix temps que ha criticat als dos últims que, si «foren responsables» i pensaren «pel bé d’esta Comunitat», no «inventarien relats, històries i excuses per a no recolzar els pressupostos».

El síndic del PP ha insistit que la idea és presentar els comptes autonòmics i espera que obtinguen el «suficient suport per a traure’ls avant». «És de responsabilitat de qualsevol partit al marge de la ideologia», ha argumentat.

Últimes notícies

L’Audiència de València rebutja citar com a testimonis els consellers per la gestió de la DANA

L’Audiència de València ha confirmat que no declararan com a testimonis els aleshores consellers d’Educació i Agricultura en la causa penal per la gestió de la DANA d’octubre de 2024, en considerar que seria una diligència prospectiva.

Nits tòrrides a Alacant amb mínimes que no baixaran dels 26 graus

La nova ona de calor deixarà a Alacant mínimes per damunt dels 26 graus i una sensació tèrmica nocturna superior als 30, el que convertirà diverses nits en tòrrides i molt difícils de descansar.

Les comunitats del PP planten la Conferència Sectorial d’Educació i bloquegen 31 milions per a FP

Les comunitats autònomes governades pel PP han rebutjat participar en la Conferència Sectorial d’Educació convocada pel Ministeri, que pretenia repartir 31,2 milions per a FP i abordar la reforma de l’etapa de 0 a 3 anys. Educació parla de boicot i d’una falta de lleialtat institucional que retarda ajudes clau per a alumnat i professorat.

La defensa de Pradas reclama els missatges de Bernabé per aclarir què es sabia del barranc del Poyo

La defensa de l’exconsellera Salomé Pradas ha recorregut la decisió de la jutgessa de no demanar a la delegada del Govern, Pilar Bernabé, totes les seues comunicacions del 29 d’octubre de 2024 sobre la DANA, que considera clau per saber què es coneixia del risc al barranc del Poyo.

Els veïns afectats per l’incendi no hauran d’anar al jutjat fins divendres

La Sala de Govern del TSJCV ha prorrogat fins divendres les mesures especials per l’incendi iniciat a la Vall d’Uixó, que afecta diversos municipis de Castelló. Les persones citades als jutjats poden no acudir si tenen qualsevol dificultat, i la seua incompareixença es considerarà justificada.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua descontrolat i arrasa 9.300 hectàrees a la Serra d’Espadà

L’incendi forestal declarat dissabte en la Vall d’Uixó encadena cinc dies sense control, amb 9.300 hectàrees cremades i un perímetre de 81 quilòmetres, més de 10.000 persones evacuades i una situació que les autoritats qualifiquen de molt complexa.

Veïns desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó reben atenció a Nules i la Vilavella

Els desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó són reallotjats en diversos recursos de Nules, la Vilavella i Castelló, amb punts d’atenció i repartiment d’aigua potable.

Sánchez demana prudència tot i la millora dels incendis d’Àvila i Madrid

Pedro Sánchez ha assegurat que l’evolució dels incendis d’Àvila, Madrid i Toledo és favorable, però ha advertit que les pròximes dotze hores seran decisives. També ha demanat paciència i confiança a les persones confinades o desallotjades mentre continua la tasca de contenció.
FILMOTECA D'ESTIU