PP, Compromís i Vox reproven a l’equip de Govern de Paiporta per ‘la seua ineficàcia en la gestió’ de la dana

El PSPV, que es queda a soles, defensa la seua labor i considera la moció «una cortina de fum»

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

El ple de l’Ajuntament de Paiporta ha aprovat hui dilluns la moció presentada pel PP per a reprovar a l’alcaldessa socialista, Maribel Albalat, i al seu equip de Govern per «la seua ineficàcia i la seua falta de gestió» de la dana, amb l’única oposició del PSPV –que governa en minoria amb 9 regidors– i que ha titllat la proposta d'»una cortina fum».

Així, la proposta ha explicat el suport dels dos grups de l’oposició PP (set regidors) i Vox (tres regidors) i també del soci de govern de Compromís (dos regidors) en un ple extraordinari amb sol dos punts, que ha sigut interromput en diverses ocasions pels nombrosos veïns que assistit per a protestar també per l’acció municipal.

La portaveu ‘popular’, Chelo Lisarde, ha justificat esta iniciativa perquè l’equip de Govern «no pot traure pit de cap de les gestions que ha estat fent des de la dana». «Arriba tard i malament a tot», ha recalcat. De fet, ha lamentat que este equip de govern «va reconèixer la seua pròpia incapacitat demanant-li a òrgans supramunipals que ens tutelaren i que prengueren les regnes d’este Ajuntament».

De la mateixa manera, els ha enlletgit «la falta de transparència i missatge» –«estan demostrant que o no saben o que viuen en una realitat que no és la que estem vivint a Paiporta», ha assenyalat– i els ha retret que no hagen acceptar l’ajuda que tots els altres els han brindat des del principi. Lisarde ha qualificat de «ruin» a l’equip de Govern per tractar de «tirar culpes fora» i ha etzibat a l’alcaldessa: «Agafe les regnes o marxe’s perquè si no, no anem absolutament a cap lloc».

Així mateix, ha criticat l’hora posada per al ple i ha acusat a l’equip de Govern de «prevaricació» per no acceptar la inclusió en l’ordre del dia del punt de resolució en el qual demanava retirar el sou als regidors alliberats de l’equip de govern amb «l’excusa» que en el ple d’agost de 23 es va assignar les retribucions als càrrecs i no a les persones quan en el ple de juliol sí es va aprovar retirar-li-ho al regidor de Vox Daniel Furió per compartir una publicació en el seu perfil en la xarxa X on demanava aplicar plom als immigrants il·legals. «Una de les dos resolucions, a gratcient, és injusta i això té un nom: prevaricació».

«COM A POLLASTRE SENSE CAP»

Per la seua banda des de Compromís María Ángels Val Canós, que ha atribuït la gran responsabilitat de la tragèdia al govern del PP i especialment a Carlos Mazón, als qui seguiran demanant responsabilitats, ha justificat el seu suport a la moció perquè «s’està tardant molt a donar resposta» i «la situació continua desbordant clarament les capacitats de l’alcaldia i de l’equip de govern». «Seguix sense haver-hi un pla d’acció que ordene i jerarquitze els problemes i les solucions, l’Ajuntament va com a pollastre sense cap», ha assenyalat.

A més, ha acusat a l’equip de Govern de «sectaris» per rebutjar el suport i la col·laboració de la resta de formacions per a treballar des de la unitat. «Demanem rendició de comptes i un canvi per a implementar noves polítiques amb propostes de solucions i millores reals per al nostre poble», ha postil·lat.

Per contra, el portaveu de Vox Daniel Furió ha recolzat la moció per «la falta de capacitat, empatia i dignitat» de l’equip de govern i sobre este tema ha recalcat que l’alcaldessa «no ha sabut respondre ni abans, ni durant, ni després de la riuada». «L’única solució per a Paiporta és la seua dimissió, vostè no mereix representar a este poble, si li queda un mínim de decència, faça un pas al costat, que el seu temps ha acabat», ha etzibat a Albalat.

«SENSE PARAR DE TREBALLAR»

Per contra, el tinent d’alcalde, Vicent Ciscar, ha defensat la seua gestió i ha assenyalat que esta moció és «una cortina de fum» per a tapar amb «manipulació i amb suficients mentides» la «incompetència» del grup ‘popular’, als qui ha acusat de «no fer res» davant del Consell, del seu mateix color polític, per a solucionar els problemes de Paiporta.

Ciscar, que ha assenyalat que s’hauria d’estar retraient al Govern de la Generalitat que «ens ha portat a esta situació», ha recalcat: «Nosaltres estem i estarem treballant per els ciutadans de Paiporta».

Així, ha admès que «pot ser que en algun moment haja faltat informació» perquè «el desastre era molt gran», però ha recalcat que l’equip de Govern «no ha parat de treballar amb totes les Administracions» i ha demanat col·laboració a la resta de grups. «Ens hem de coordinar, no podem anar cadascun pel seu lloc», ha assenyalat.

Últimes notícies

L’augment d’humitat dona un respir en l’incendi forestal de Tírig i manté Catí confinada

L’incendi de Tírig es troba sectoritzat en dos sectors i continua en emergència nivell 2, amb Catí confinada. L’augment previst de la humitat fins al 70 % ha de facilitar les tasques d’extinció dels quasi 200 efectius terrestres desplegats.

L’onada de calor dispara les màximes fins als 41,6 °C a Ontinyent

Les màximes han superat este dissabte els 40 graus en diversos punts del sud de la província de València i la Marina Alta. Ontinyent ha registrat 41,6 graus i Carcaixent 41,3, entre les deu temperatures més altes d’Espanya.

Confinat el municipi de Catí per l’incendi forestal de Tírig

L’incendi forestal de Tírig ha obligat a confinar els veïns de Catí per precaució, amb avís massiu mitjançant Es-Alert. Els bombers continuen treballant en una orografia complicada i amb vegetació molt seca.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 38 °C a l’interior de València

Aemet ha activat per a diumenge l’avís groc per màximes de fins a 38 graus a l’interior de València i 36 al litoral sud d’Alacant, amb alertes també per tempestes i oratge advers a diverses comarques.

Aemet alerta d’un possible gir brusc del vent a l’incendi de Tírig

Aemet advertix que en les pròximes hores podria produir-se un gir brusc i breu del vent en la zona de l’incendi forestal de Tírig, originat ahir previsiblement per un llamp.

La UCI de l’Hospital Sant Joan d’Alacant estrena monitorització avançada per al pacient crític

La UCI de l’Hospital Universitari Sant Joan d’Alacant ha incorporat un sistema de monitorització avançada amb 16 punts i alarmes personalitzades que permet detectar abans complicacions en pacients crítics i millorar-ne la seguretat.

Risc extrem d’incendis diumenge a la Comunitat Valenciana i tempestes seques a Alacant

El nivell roig de risc d’incendis forestals s’ha activat per a diumenge a tota la Comunitat Valenciana i es preveuen possibles tempestes seques a la província d’Alacant.

Sánchez demana màxima precaució pels incendis de Huelva i Castelló

Pedro Sánchez ha fet una crida a la màxima precaució pels incendis de Huelva i Castelló i ha traslladat el seu suport als veïns desallotjats, remarcant que la seua seguretat és la prioritat.
FILMOTECA D'ESTIU