PP, Compromís i Vox reproven a l’equip de Govern de Paiporta per ‘la seua ineficàcia en la gestió’ de la dana

El PSPV, que es queda a soles, defensa la seua labor i considera la moció “una cortina de fum”

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

El ple de l’Ajuntament de Paiporta ha aprovat hui dilluns la moció presentada pel PP per a reprovar a l’alcaldessa socialista, Maribel Albalat, i al seu equip de Govern per “la seua ineficàcia i la seua falta de gestió” de la dana, amb l’única oposició del PSPV –que governa en minoria amb 9 regidors– i que ha titllat la proposta d'”una cortina fum”.

Així, la proposta ha explicat el suport dels dos grups de l’oposició PP (set regidors) i Vox (tres regidors) i també del soci de govern de Compromís (dos regidors) en un ple extraordinari amb sol dos punts, que ha sigut interromput en diverses ocasions pels nombrosos veïns que assistit per a protestar també per l’acció municipal.

La portaveu ‘popular’, Chelo Lisarde, ha justificat esta iniciativa perquè l’equip de Govern “no pot traure pit de cap de les gestions que ha estat fent des de la dana”. “Arriba tard i malament a tot”, ha recalcat. De fet, ha lamentat que este equip de govern “va reconèixer la seua pròpia incapacitat demanant-li a òrgans supramunipals que ens tutelaren i que prengueren les regnes d’este Ajuntament”.

De la mateixa manera, els ha enlletgit “la falta de transparència i missatge” –“estan demostrant que o no saben o que viuen en una realitat que no és la que estem vivint a Paiporta”, ha assenyalat– i els ha retret que no hagen acceptar l’ajuda que tots els altres els han brindat des del principi. Lisarde ha qualificat de “ruin” a l’equip de Govern per tractar de “tirar culpes fora” i ha etzibat a l’alcaldessa: “Agafe les regnes o marxe’s perquè si no, no anem absolutament a cap lloc”.

Així mateix, ha criticat l’hora posada per al ple i ha acusat a l’equip de Govern de “prevaricació” per no acceptar la inclusió en l’ordre del dia del punt de resolució en el qual demanava retirar el sou als regidors alliberats de l’equip de govern amb “l’excusa” que en el ple d’agost de 23 es va assignar les retribucions als càrrecs i no a les persones quan en el ple de juliol sí es va aprovar retirar-li-ho al regidor de Vox Daniel Furió per compartir una publicació en el seu perfil en la xarxa X on demanava aplicar plom als immigrants il·legals. “Una de les dos resolucions, a gratcient, és injusta i això té un nom: prevaricació”.

“COM A POLLASTRE SENSE CAP”

Per la seua banda des de Compromís María Ángels Val Canós, que ha atribuït la gran responsabilitat de la tragèdia al govern del PP i especialment a Carlos Mazón, als qui seguiran demanant responsabilitats, ha justificat el seu suport a la moció perquè “s’està tardant molt a donar resposta” i “la situació continua desbordant clarament les capacitats de l’alcaldia i de l’equip de govern”. “Seguix sense haver-hi un pla d’acció que ordene i jerarquitze els problemes i les solucions, l’Ajuntament va com a pollastre sense cap”, ha assenyalat.

A més, ha acusat a l’equip de Govern de “sectaris” per rebutjar el suport i la col·laboració de la resta de formacions per a treballar des de la unitat. “Demanem rendició de comptes i un canvi per a implementar noves polítiques amb propostes de solucions i millores reals per al nostre poble”, ha postil·lat.

Per contra, el portaveu de Vox Daniel Furió ha recolzat la moció per “la falta de capacitat, empatia i dignitat” de l’equip de govern i sobre este tema ha recalcat que l’alcaldessa “no ha sabut respondre ni abans, ni durant, ni després de la riuada”. “L’única solució per a Paiporta és la seua dimissió, vostè no mereix representar a este poble, si li queda un mínim de decència, faça un pas al costat, que el seu temps ha acabat”, ha etzibat a Albalat.

“SENSE PARAR DE TREBALLAR”

Per contra, el tinent d’alcalde, Vicent Ciscar, ha defensat la seua gestió i ha assenyalat que esta moció és “una cortina de fum” per a tapar amb “manipulació i amb suficients mentides” la “incompetència” del grup ‘popular’, als qui ha acusat de “no fer res” davant del Consell, del seu mateix color polític, per a solucionar els problemes de Paiporta.

Ciscar, que ha assenyalat que s’hauria d’estar retraient al Govern de la Generalitat que “ens ha portat a esta situació”, ha recalcat: “Nosaltres estem i estarem treballant per els ciutadans de Paiporta”.

Així, ha admès que “pot ser que en algun moment haja faltat informació” perquè “el desastre era molt gran”, però ha recalcat que l’equip de Govern “no ha parat de treballar amb totes les Administracions” i ha demanat col·laboració a la resta de grups. “Ens hem de coordinar, no podem anar cadascun pel seu lloc”, ha assenyalat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Ull Gargot transforma el dibuix en solitari en una comunitat creativa a l’aire lliure a València

Ull Gargot ha convertit l'acte íntim de dibuixar en una trobada mensual i gratuïta en espais públics de València, on professionals i aficionats compartixen quaderns, processos i idees a l'aire lliure.

Cel nuvolós i lleuger repunt de temperatures a l’interior per a tancar abril en la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta l'últim dissabte d'abril amb cel nuvolós, possibilitat de pluges en l'extrem sud, temperatures quasi sense canvis i vent fluix de component este.

La majoria del professorat valencià recolza una vaga indefinida des de l’11 de maig

Quasi deu mil docents valencians participen en una consulta sindical i s'inclinen majoritàriament per iniciar una vaga indefinida l'11 de maig, amb un ampli suport a mantindre-la el temps que siga necessari.

Diana Morant acusa a Pérez Llorca d’anteposar l’agenda de Vox a les prioritats dels valencians

Diana Morant critica que el Govern valencià de Juanfran Pérez Llorca seguix l'agenda pactada amb Vox, amb privatització de servicis públics i falta de celebració del 25 d’Abril.

TastArròs 2026 plena d’arròs i tradició la plaça de l’Ajuntament de València

La plaça de l'Ajuntament de València celebra la primera jornada de TastArròs 2026, una trobada popular que reivindica l'arròs amb propostes gastronòmiques, activitats culturals i tradició local.

El Real Oviedo s’agarra a la seua última opció davant un Elx encara sense guanyar fora de casa

El Real Oviedo, cuer de Primera Divisió, es juga gran part de les seues opcions de permanència davant un Elx que encara no ha guanyat a domicili però arriba llançat en resultats recents.

Bernabé contraposa la prioritat veïnal del PSPV a l’abandó de Catalá en Orriols

Pilar Bernabé reivindica en Orriols la prioritat veïnal del PSPV i acusa el govern de María José Catalá d'abandonar el barri i retallar inversions i servicis bàsics.

Màxim Quiles domina de nou a Jerez i passa a la Q2 amb el millor temps en Moto3

Màxim Quiles torna a marcar la referència en Moto3 en el Gran Premi d'Espanya, lidera la segona jornada de lliures a Jerez sobre asfalt mullat i accedix a la Q2 amb solvència.