PP, Compromís i Vox reproven a l’equip de Govern de Paiporta per ‘la seua ineficàcia en la gestió’ de la dana

El PSPV, que es queda a soles, defensa la seua labor i considera la moció «una cortina de fum»

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

El ple de l’Ajuntament de Paiporta ha aprovat hui dilluns la moció presentada pel PP per a reprovar a l’alcaldessa socialista, Maribel Albalat, i al seu equip de Govern per «la seua ineficàcia i la seua falta de gestió» de la dana, amb l’única oposició del PSPV –que governa en minoria amb 9 regidors– i que ha titllat la proposta d'»una cortina fum».

Així, la proposta ha explicat el suport dels dos grups de l’oposició PP (set regidors) i Vox (tres regidors) i també del soci de govern de Compromís (dos regidors) en un ple extraordinari amb sol dos punts, que ha sigut interromput en diverses ocasions pels nombrosos veïns que assistit per a protestar també per l’acció municipal.

La portaveu ‘popular’, Chelo Lisarde, ha justificat esta iniciativa perquè l’equip de Govern «no pot traure pit de cap de les gestions que ha estat fent des de la dana». «Arriba tard i malament a tot», ha recalcat. De fet, ha lamentat que este equip de govern «va reconèixer la seua pròpia incapacitat demanant-li a òrgans supramunipals que ens tutelaren i que prengueren les regnes d’este Ajuntament».

De la mateixa manera, els ha enlletgit «la falta de transparència i missatge» –«estan demostrant que o no saben o que viuen en una realitat que no és la que estem vivint a Paiporta», ha assenyalat– i els ha retret que no hagen acceptar l’ajuda que tots els altres els han brindat des del principi. Lisarde ha qualificat de «ruin» a l’equip de Govern per tractar de «tirar culpes fora» i ha etzibat a l’alcaldessa: «Agafe les regnes o marxe’s perquè si no, no anem absolutament a cap lloc».

Així mateix, ha criticat l’hora posada per al ple i ha acusat a l’equip de Govern de «prevaricació» per no acceptar la inclusió en l’ordre del dia del punt de resolució en el qual demanava retirar el sou als regidors alliberats de l’equip de govern amb «l’excusa» que en el ple d’agost de 23 es va assignar les retribucions als càrrecs i no a les persones quan en el ple de juliol sí es va aprovar retirar-li-ho al regidor de Vox Daniel Furió per compartir una publicació en el seu perfil en la xarxa X on demanava aplicar plom als immigrants il·legals. «Una de les dos resolucions, a gratcient, és injusta i això té un nom: prevaricació».

«COM A POLLASTRE SENSE CAP»

Per la seua banda des de Compromís María Ángels Val Canós, que ha atribuït la gran responsabilitat de la tragèdia al govern del PP i especialment a Carlos Mazón, als qui seguiran demanant responsabilitats, ha justificat el seu suport a la moció perquè «s’està tardant molt a donar resposta» i «la situació continua desbordant clarament les capacitats de l’alcaldia i de l’equip de govern». «Seguix sense haver-hi un pla d’acció que ordene i jerarquitze els problemes i les solucions, l’Ajuntament va com a pollastre sense cap», ha assenyalat.

A més, ha acusat a l’equip de Govern de «sectaris» per rebutjar el suport i la col·laboració de la resta de formacions per a treballar des de la unitat. «Demanem rendició de comptes i un canvi per a implementar noves polítiques amb propostes de solucions i millores reals per al nostre poble», ha postil·lat.

Per contra, el portaveu de Vox Daniel Furió ha recolzat la moció per «la falta de capacitat, empatia i dignitat» de l’equip de govern i sobre este tema ha recalcat que l’alcaldessa «no ha sabut respondre ni abans, ni durant, ni després de la riuada». «L’única solució per a Paiporta és la seua dimissió, vostè no mereix representar a este poble, si li queda un mínim de decència, faça un pas al costat, que el seu temps ha acabat», ha etzibat a Albalat.

«SENSE PARAR DE TREBALLAR»

Per contra, el tinent d’alcalde, Vicent Ciscar, ha defensat la seua gestió i ha assenyalat que esta moció és «una cortina de fum» per a tapar amb «manipulació i amb suficients mentides» la «incompetència» del grup ‘popular’, als qui ha acusat de «no fer res» davant del Consell, del seu mateix color polític, per a solucionar els problemes de Paiporta.

Ciscar, que ha assenyalat que s’hauria d’estar retraient al Govern de la Generalitat que «ens ha portat a esta situació», ha recalcat: «Nosaltres estem i estarem treballant per els ciutadans de Paiporta».

Així, ha admès que «pot ser que en algun moment haja faltat informació» perquè «el desastre era molt gran», però ha recalcat que l’equip de Govern «no ha parat de treballar amb totes les Administracions» i ha demanat col·laboració a la resta de grups. «Ens hem de coordinar, no podem anar cadascun pel seu lloc», ha assenyalat.

Últimes notícies

Trobeu la documentació de la jove desapareguda a Sueca prop del cadàver localitzat a Llaurí

La Guàrdia Civil ha localitzat la documentació de la jove de 25 anys desapareguda a Sueca a escassa distància del cadàver trobat a Llaurí, encara pendent d’identificació oficial.

El calcer espanyol cau al 23é lloc mundial amb un 14,2 % menys de producció

El sector del calcer espanyol ha produït uns 60 milions de parells en 2025, un 14,2 % menys que en 2024, i baixa del 19é al 23é lloc del rànquing mundial, amb només el 0,24 % de la producció global.

Les compres de vivenda per estrangers es disparen un 31 % a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes per estrangers ha crescut un 31 % a la Comunitat Valenciana entre abril i juny, en un context de caiguda general del mercat i preus en màxims històrics a Espanya.

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.
FILMOTECA D'ESTIU