11 C
València
Dijous, 1 gener, 2026

PP, Compromís i Vox reproven a l’equip de Govern de Paiporta per ‘la seua ineficàcia en la gestió’ de la dana

El PSPV, que es queda a soles, defensa la seua labor i considera la moció “una cortina de fum”

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

El ple de l’Ajuntament de Paiporta ha aprovat hui dilluns la moció presentada pel PP per a reprovar a l’alcaldessa socialista, Maribel Albalat, i al seu equip de Govern per “la seua ineficàcia i la seua falta de gestió” de la dana, amb l’única oposició del PSPV –que governa en minoria amb 9 regidors– i que ha titllat la proposta d'”una cortina fum”.

Així, la proposta ha explicat el suport dels dos grups de l’oposició PP (set regidors) i Vox (tres regidors) i també del soci de govern de Compromís (dos regidors) en un ple extraordinari amb sol dos punts, que ha sigut interromput en diverses ocasions pels nombrosos veïns que assistit per a protestar també per l’acció municipal.

La portaveu ‘popular’, Chelo Lisarde, ha justificat esta iniciativa perquè l’equip de Govern “no pot traure pit de cap de les gestions que ha estat fent des de la dana”. “Arriba tard i malament a tot”, ha recalcat. De fet, ha lamentat que este equip de govern “va reconèixer la seua pròpia incapacitat demanant-li a òrgans supramunipals que ens tutelaren i que prengueren les regnes d’este Ajuntament”.

De la mateixa manera, els ha enlletgit “la falta de transparència i missatge” –“estan demostrant que o no saben o que viuen en una realitat que no és la que estem vivint a Paiporta”, ha assenyalat– i els ha retret que no hagen acceptar l’ajuda que tots els altres els han brindat des del principi. Lisarde ha qualificat de “ruin” a l’equip de Govern per tractar de “tirar culpes fora” i ha etzibat a l’alcaldessa: “Agafe les regnes o marxe’s perquè si no, no anem absolutament a cap lloc”.

Així mateix, ha criticat l’hora posada per al ple i ha acusat a l’equip de Govern de “prevaricació” per no acceptar la inclusió en l’ordre del dia del punt de resolució en el qual demanava retirar el sou als regidors alliberats de l’equip de govern amb “l’excusa” que en el ple d’agost de 23 es va assignar les retribucions als càrrecs i no a les persones quan en el ple de juliol sí es va aprovar retirar-li-ho al regidor de Vox Daniel Furió per compartir una publicació en el seu perfil en la xarxa X on demanava aplicar plom als immigrants il·legals. “Una de les dos resolucions, a gratcient, és injusta i això té un nom: prevaricació”.

“COM A POLLASTRE SENSE CAP”

Per la seua banda des de Compromís María Ángels Val Canós, que ha atribuït la gran responsabilitat de la tragèdia al govern del PP i especialment a Carlos Mazón, als qui seguiran demanant responsabilitats, ha justificat el seu suport a la moció perquè “s’està tardant molt a donar resposta” i “la situació continua desbordant clarament les capacitats de l’alcaldia i de l’equip de govern”. “Seguix sense haver-hi un pla d’acció que ordene i jerarquitze els problemes i les solucions, l’Ajuntament va com a pollastre sense cap”, ha assenyalat.

A més, ha acusat a l’equip de Govern de “sectaris” per rebutjar el suport i la col·laboració de la resta de formacions per a treballar des de la unitat. “Demanem rendició de comptes i un canvi per a implementar noves polítiques amb propostes de solucions i millores reals per al nostre poble”, ha postil·lat.

Per contra, el portaveu de Vox Daniel Furió ha recolzat la moció per “la falta de capacitat, empatia i dignitat” de l’equip de govern i sobre este tema ha recalcat que l’alcaldessa “no ha sabut respondre ni abans, ni durant, ni després de la riuada”. “L’única solució per a Paiporta és la seua dimissió, vostè no mereix representar a este poble, si li queda un mínim de decència, faça un pas al costat, que el seu temps ha acabat”, ha etzibat a Albalat.

“SENSE PARAR DE TREBALLAR”

Per contra, el tinent d’alcalde, Vicent Ciscar, ha defensat la seua gestió i ha assenyalat que esta moció és “una cortina de fum” per a tapar amb “manipulació i amb suficients mentides” la “incompetència” del grup ‘popular’, als qui ha acusat de “no fer res” davant del Consell, del seu mateix color polític, per a solucionar els problemes de Paiporta.

Ciscar, que ha assenyalat que s’hauria d’estar retraient al Govern de la Generalitat que “ens ha portat a esta situació”, ha recalcat: “Nosaltres estem i estarem treballant per els ciutadans de Paiporta”.

Així, ha admès que “pot ser que en algun moment haja faltat informació” perquè “el desastre era molt gran”, però ha recalcat que l’equip de Govern “no ha parat de treballar amb totes les Administracions” i ha demanat col·laboració a la resta de grups. “Ens hem de coordinar, no podem anar cadascun pel seu lloc”, ha assenyalat.

Últimes notícies

Presó provisional per al detingut per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al sospitós de l'incendi d'un edifici a Crevillent. La causa està oberta per incendi, assassinat i lesions.

Mor Enric Mestre als 89 anys, referent de la ceràmica contemporània

L'Ajuntament d'Alboraia va anunciar la defunció del ceramista als 89 anys. La seua obra geomètrica va deixar empremta en espais públics del municipi i la seua última aparició va ser al novembre amb un premi a l'excel·lència.

Un incendi en un edifici de Paiporta deixa 11 ferits, cinc traslladats a l’hospital

Onze persones d'entre 3 i 79 anys han sigut ateses després d'un incendi en un edifici del carrer l'Horta. Cinc han sigut traslladades, quatre per fum i una per cremades.

Rescaten a diverses persones a Paiporta per un incendi en un pis de la primera planta

Bombers han rescatat a diverses persones en un edifici de Paiporta després de declarar-se un incendi en un pis de la primera planta. El fum s'ha propagat cap a les plantes superiors i diverses persones han rebut atenció sanitària.

Estenen tres dies la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Les autoritats indonèsies van decidir estendre fins al diumenge la busca de tres espanyols després del naufragi del vaixell turístic KM Putri Sakinah. La mesura arriba després de set jornades de rastreig i una petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

Rescaten a diverses persones d’un edifici de Paiporta després d’un incendi en la primera planta

Un incendi en un pis de la primera planta d'un edifici de Paiporta ha generat un dens núvol de fum i ha obligat a rescatar a diverses persones. El foc ha sigut extingit després de la mobilització de sis dotacions.

Estenen tres jornades la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Indonèsia va prolongar fins al diumenge l'operatiu per a localitzar a tres espanyols desapareguts després del naufragi d'un vaixell turístic en Komodo. L'ampliació es recolza en les dades de set dies de rastreig i en la petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

El Vila-real busca trencar la seua mala ratxa d’estrenes davant l’Elx en el Martínez Valero

L'equip groc visita el Martínez Valero en la primera jornada de 2026 després de dos derrotes seguides en els seus primers partits de l'any i un llarg període invicte.