El PPCV demana al Govern d’Espanya aplicar la solidaritat hídrica i realitzar aportacions d’aigua en l’Albufera

El GPP ha sol·licitat al Govern d’Espanya aplicar la solidaritat hídrica, realitzar les aportacions d’aigua necessàries per a garantir l’equilibri ecològic en l’Albufera, així com l’aprovació del Pla d’Emergència per al parc natural.

El GPP ha presentat una proposta en Les Corts en la qual exigix al Govern d’Espanya respecte als drets hídrics dels ciutadans i els sectors productius de la Comunitat Valenciana i dels nostres espais naturals protegits; que les regles d’explotació del transvasament Tajo-Segura se sustenten en criteris tècnics i a través d’un grup de treball entre totes les comunitats autònomes; i avançar en la modernització de les infraestructures hídriques per a millorar en reutilització.

A més, en la PNL se sol·licita aconseguir un Pla Nacional de l’Aigua juntament amb les comunitats autònomes i l’aplicació del principi d’igualtat entre regions, així com la resolució del deute hídric contret des de fa anys amb la Comunitat Valenciana.

La portaveu d’Aigua del GPP, María Gómez, ha assenyalat que “la política d’aigua hauria de deixar de ser una arma de confrontació política entre territoris. Sol·licitem amb esta proposta en defensa de l’aigua necessària per a la Comunitat Valenciana que es practique a nivell nacional la mateixa solidaritat interterritorial que practiquem en la Comunitat Valenciana”.

Gómez ha indicat que “no pot ser que la disminució d’aigua provocada per les retallades del transvasament Tajo-Segura dels últims anys estiga provocant pèrdues econòmiques importants no sols per a la nostra regió sinó que també se’l perjudica el conjunt del territori nacional. I tot això sense tindre en compte encara la sequera que ens amenaça actualment en les conques hidrològiques tant del Sud d’Espanya com de Catalunya”.

La diputada popular ha afirmat que “no és un capritx. La Constitució Espanyola reconeix que l’aigua és domini públic de tots els espanyols, per la qual cosa és necessari impulsar una política nacional que aplique la solidaritat interterritorial i que puga equilibrar i repartir este recurs fonamental entre tots els territoris d’Espanya i que redunda en benefici de tots”.

María Gómez ha afirmat que “el president Carlos Mazón va assenyalar esta mateixa setmana la necessitat d’asseure’s a parlar del problema de l’aigua a Espanya amb rigor, perquè és un tema que competix a tots a nivell nacional. Per això demanem que s’emprenguen totes estes iniciatives en defensa de l’aigua necessària per a la Comunitat Valenciana”.

Últimes notícies

Mor una xiqueta de 11 anys en desplomar-se un pilar d’una vivenda a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit en desplomar-se un pilar d’una vivenda a la zona del Motor de l’Aigua-Casella, a Alzira, segons el CICU.

El Consell anirà al CPFF però votarà en contra del nou model de finançament

La Conselleria d’Hisenda ha confirmat que assistirà este divendres al Consell de Política Fiscal i Financera, on defensarà el vot en contra del nou model de finançament autonòmic, després que la Comunitat de Madrid haja anunciat que no acudirà.

L’interior de València crema: màximes per damunt dels 38 graus en ple setembre

L’interior de la província de València ha patit este dijous màximes de fins a 38,7 graus, amb avís groc per calor extrema segons Aemet. Les capitals de província han registrat valors més moderats, al voltant dels 31-32 graus.

Els 38 processats del cas Azud: així es repartixen els papers en la trama

La fi de la instrucció del cas Azud ha deixat una radiografia detallada dels 38 processats, el paper que haurien jugat en la trama i els delictes que la jutgessa els atribuïx de manera indiciària.

El Levante estrenarà una quarta equipació blau marí en homenatge al seu fundador

El Levante ha presentat una nova quarta equipació blau marí que ret homenatge al fundador del club, José Ballester Gozalvo, i a la seua esposa, Teresa Molins Gausach. L’equip estrenarà la camiseta este diumenge a La Rosaleda davant el Málaga, coincidint amb el 117é aniversari de la fundació del club.

Trobe de restes òssies d’un bebé en una casa de Tarragona després de la denúncia del seu iaio

Els Mossos d'Esquadra han localitzat restes òssies d’un bebé en una casa de Santa Bàrbara (Tarragona), on buscaven proves després que el iaio denunciara la desaparició del menut. Els pares han sigut detinguts a València en una causa per homicidi.

L’Eldense reforça la banda esquerra amb el fitxatge de Juan Larios

L’Eldense ha incorporat el lateral esquerre andalús Juan Larios, de 22 anys i ex del Real Zaragoza, amb contracte fins al 30 de juny de 2028. El defensa arriba lliure després de formar-se en clubs d’elit com Sevilla, Barcelona i Manchester City i de debutar amb el Southampton en la Premier League.

Deting per agredir i retenir la seua parella a València després que ella demanara ajuda

La Policia Local de València ha detingut de matinada un home acusat de maltractar i retenir la seua parella al domicili. La víctima va avisar una amiga per missatges i quatre agents han resultat ferits lleus en la intervenció.