9 C
València
Dissabte, 20 desembre, 2025

El PPCV demana al Govern d’Espanya aplicar la solidaritat hídrica i realitzar aportacions d’aigua en l’Albufera

El GPP ha sol·licitat al Govern d’Espanya aplicar la solidaritat hídrica, realitzar les aportacions d’aigua necessàries per a garantir l’equilibri ecològic en l’Albufera, així com l’aprovació del Pla d’Emergència per al parc natural.

El GPP ha presentat una proposta en Les Corts en la qual exigix al Govern d’Espanya respecte als drets hídrics dels ciutadans i els sectors productius de la Comunitat Valenciana i dels nostres espais naturals protegits; que les regles d’explotació del transvasament Tajo-Segura se sustenten en criteris tècnics i a través d’un grup de treball entre totes les comunitats autònomes; i avançar en la modernització de les infraestructures hídriques per a millorar en reutilització.

A més, en la PNL se sol·licita aconseguir un Pla Nacional de l’Aigua juntament amb les comunitats autònomes i l’aplicació del principi d’igualtat entre regions, així com la resolució del deute hídric contret des de fa anys amb la Comunitat Valenciana.

La portaveu d’Aigua del GPP, María Gómez, ha assenyalat que “la política d’aigua hauria de deixar de ser una arma de confrontació política entre territoris. Sol·licitem amb esta proposta en defensa de l’aigua necessària per a la Comunitat Valenciana que es practique a nivell nacional la mateixa solidaritat interterritorial que practiquem en la Comunitat Valenciana”.

Gómez ha indicat que “no pot ser que la disminució d’aigua provocada per les retallades del transvasament Tajo-Segura dels últims anys estiga provocant pèrdues econòmiques importants no sols per a la nostra regió sinó que també se’l perjudica el conjunt del territori nacional. I tot això sense tindre en compte encara la sequera que ens amenaça actualment en les conques hidrològiques tant del Sud d’Espanya com de Catalunya”.

La diputada popular ha afirmat que “no és un capritx. La Constitució Espanyola reconeix que l’aigua és domini públic de tots els espanyols, per la qual cosa és necessari impulsar una política nacional que aplique la solidaritat interterritorial i que puga equilibrar i repartir este recurs fonamental entre tots els territoris d’Espanya i que redunda en benefici de tots”.

María Gómez ha afirmat que “el president Carlos Mazón va assenyalar esta mateixa setmana la necessitat d’asseure’s a parlar del problema de l’aigua a Espanya amb rigor, perquè és un tema que competix a tots a nivell nacional. Per això demanem que s’emprenguen totes estes iniciatives en defensa de l’aigua necessària per a la Comunitat Valenciana”.

Últimes notícies

1-1 a Mestalla: Leo Román i la saga sostenen al Mallorca davant un València bolcat

Un València dominador va igualar amb Hugo Duro el punt inicial de Samu Costa, però es va topar amb el pal i amb un excel·lent Leo Román. El Mallorca va resistir i es va emportar un punt valuós.

València demanarà a la Generalitat que el 16 de març siga festiu escolar per Falles

El Consell Escolar Municipal ha acordat sol·licitar que el 16 de març de 2026 siga no lectiu a València. La mesura permetria completar la setmana de Falles i es compensaria ampliant el curs fins al 22 de juny.

Marcelino recalca que el Vila-real pot ser a prop, però veu difícil disputar-li la Lliga a Madrid i Barça

El tècnic, abans de mesurar-se al Barcelona, va defendre la bona ratxa en Lliga i va admetre que les eliminacions van fer mal, amb baixes i dubtes que condicionen.

El València Basket presentarà una queixa davant l’Eurolliga per insults racistes d’aficionats del Maccabi

València Basket presentarà este divendres una queixa davant l'Eurolliga per insults racistes i violència verbal patits davant Maccabi. Aportarà proves gràfiques.

Sarabia considera injust el format de la Copa del Rei

Eder Sarabia va carregar contra el sistema de la Copa del Rei pel distint nombre de partits i l'absència de sorteig pur. Va reafirmar que l'Elx anirà pel torneig.

La Generalitat demana activar com més prompte millor la comissió mixta després de la DANA

La Generalitat ha demanat al Govern activar com més prompte millor la comissió mixta per a la recuperació després de la DANA. Martínez Mus va enviar una carta al ministre per a fixar composició i funcionament i emplaça a reunir-se abans de gener.

La jutgessa de la dana rebutja citar a Rufián a petició d’una acusació

La instructora de la causa per la gestió de la dana ha denegat citar a Gabriel Rufián i als pares de la menor morta. Considera que la corda exhibida no és prova i que repetir declaracions seria injustificat i perjudicial.

El PP aprova en solitari el pressupost de la Diputació d’Alacant per a 2026: 360,8 milions

El ple ha aprovat uns comptes de 360,8 milions, quasi un 8% més que l'any anterior, amb el vot exclusiu del PP i el rebuig de PSOE, Compromís i Vox.