13.3 C
València
Divendres, 21 novembre, 2025

El PPCV demana al Govern d’Espanya aplicar la solidaritat hídrica i realitzar aportacions d’aigua en l’Albufera

El GPP ha sol·licitat al Govern d’Espanya aplicar la solidaritat hídrica, realitzar les aportacions d’aigua necessàries per a garantir l’equilibri ecològic en l’Albufera, així com l’aprovació del Pla d’Emergència per al parc natural.

El GPP ha presentat una proposta en Les Corts en la qual exigix al Govern d’Espanya respecte als drets hídrics dels ciutadans i els sectors productius de la Comunitat Valenciana i dels nostres espais naturals protegits; que les regles d’explotació del transvasament Tajo-Segura se sustenten en criteris tècnics i a través d’un grup de treball entre totes les comunitats autònomes; i avançar en la modernització de les infraestructures hídriques per a millorar en reutilització.

A més, en la PNL se sol·licita aconseguir un Pla Nacional de l’Aigua juntament amb les comunitats autònomes i l’aplicació del principi d’igualtat entre regions, així com la resolució del deute hídric contret des de fa anys amb la Comunitat Valenciana.

La portaveu d’Aigua del GPP, María Gómez, ha assenyalat que “la política d’aigua hauria de deixar de ser una arma de confrontació política entre territoris. Sol·licitem amb esta proposta en defensa de l’aigua necessària per a la Comunitat Valenciana que es practique a nivell nacional la mateixa solidaritat interterritorial que practiquem en la Comunitat Valenciana”.

Gómez ha indicat que “no pot ser que la disminució d’aigua provocada per les retallades del transvasament Tajo-Segura dels últims anys estiga provocant pèrdues econòmiques importants no sols per a la nostra regió sinó que també se’l perjudica el conjunt del territori nacional. I tot això sense tindre en compte encara la sequera que ens amenaça actualment en les conques hidrològiques tant del Sud d’Espanya com de Catalunya”.

La diputada popular ha afirmat que “no és un capritx. La Constitució Espanyola reconeix que l’aigua és domini públic de tots els espanyols, per la qual cosa és necessari impulsar una política nacional que aplique la solidaritat interterritorial i que puga equilibrar i repartir este recurs fonamental entre tots els territoris d’Espanya i que redunda en benefici de tots”.

María Gómez ha afirmat que “el president Carlos Mazón va assenyalar esta mateixa setmana la necessitat d’asseure’s a parlar del problema de l’aigua a Espanya amb rigor, perquè és un tema que competix a tots a nivell nacional. Per això demanem que s’emprenguen totes estes iniciatives en defensa de l’aigua necessària per a la Comunitat Valenciana”.

Últimes notícies

Pren possessió el nou cap de la Guàrdia Civil en la Comunitat Valenciana

José Antonio Fernández de Llum ha pres possessió com a nou cap de la Guàrdia Civil en la Comunitat Valenciana en un acte presidit per Mercedes González. La seua trajectòria a València i els reptes de reconstrucció de casernes, ciberdelinqüència i atenció a víctimes han centrat el focus.

Un jutjat d’Alzira investiga la mort d’una xiqueta després d’un tractament dental

El Jutjat d'Instrucció 5 d'Alzira ha obert diligències per la mort d'una xiqueta de 6 anys després d'un tractament dental. Una altra menor atesa en la mateixa clínica roman en l'UCI.

Mor una xiqueta de 6 anys després d’un tractament dental a Alzira i una altra de 4 seguix ingressada

Una menor de sis anys ha mort després de ser atesa en una clínica dental d'Alzira. Una altra xiqueta, de quatre, roman en l'UCI pediàtrica del Clínic de València.

La jutgessa de la DANA cita com a testimonis als escortes i al xofer de Mazón el 29-O

La instructora de la causa penal per la gestió de la DANA ha ordenat citar com a testimonis als escortes i al xofer de Carlos Mazón que van estar de servici entre les 15 i les 21 hores. Busca verificar si van escoltar crides o comentaris rellevants d'eixe tram horari.

Abascal confia en un acord amb el PP en la Comunitat i exigix infraestructures hidràuliques

Abascal ha assegurat que el pacte amb el PP en la Comunitat Valenciana pot tancar-se si arreplega les infraestructures hidràuliques pendents. També ha acusat el PP de frenar acords en migració, gènere i memòria, i ha negat qualsevol distanciament amb Giorgia Meloni.

Patronal i sindicats reclamen més pes del diàleg social en els pressupostos de la Generalitat

CEV, CCOO-PV i UGT-PV han reivindicat que el diàleg social tinga un rol central en els comptes autonòmics. Demanen participar en la negociació per a aportar certitud, allunyar la polarització i no ser moneda de canvi.

Mor una xiqueta de 6 anys després d’un tractament en una clínica dental d’Alzira i una altra de 4 seguix ingressada

Una xiqueta de sis anys ha mort després de ser atesa en una clínica dental d'Alzira. Una altra menor de quatre anys, atesa el mateix dia, roman en l'UCI pediàtrica del Clínic de València.

La fortalesa del Vila-real en La Ceràmica repta la debilitat a domicili del Mallorca

El Vila-real, tercer i molt sòlid a casa, rep a un Mallorca fràgil anara amb objectius oposats: pressionar als de dalt i posar terra pel mig amb el descens.