El PPCV demana al Govern d’Espanya aplicar la solidaritat hídrica i realitzar aportacions d’aigua en l’Albufera

El GPP ha sol·licitat al Govern d’Espanya aplicar la solidaritat hídrica, realitzar les aportacions d’aigua necessàries per a garantir l’equilibri ecològic en l’Albufera, així com l’aprovació del Pla d’Emergència per al parc natural.

El GPP ha presentat una proposta en Les Corts en la qual exigix al Govern d’Espanya respecte als drets hídrics dels ciutadans i els sectors productius de la Comunitat Valenciana i dels nostres espais naturals protegits; que les regles d’explotació del transvasament Tajo-Segura se sustenten en criteris tècnics i a través d’un grup de treball entre totes les comunitats autònomes; i avançar en la modernització de les infraestructures hídriques per a millorar en reutilització.

A més, en la PNL se sol·licita aconseguir un Pla Nacional de l’Aigua juntament amb les comunitats autònomes i l’aplicació del principi d’igualtat entre regions, així com la resolució del deute hídric contret des de fa anys amb la Comunitat Valenciana.

La portaveu d’Aigua del GPP, María Gómez, ha assenyalat que “la política d’aigua hauria de deixar de ser una arma de confrontació política entre territoris. Sol·licitem amb esta proposta en defensa de l’aigua necessària per a la Comunitat Valenciana que es practique a nivell nacional la mateixa solidaritat interterritorial que practiquem en la Comunitat Valenciana”.

Gómez ha indicat que “no pot ser que la disminució d’aigua provocada per les retallades del transvasament Tajo-Segura dels últims anys estiga provocant pèrdues econòmiques importants no sols per a la nostra regió sinó que també se’l perjudica el conjunt del territori nacional. I tot això sense tindre en compte encara la sequera que ens amenaça actualment en les conques hidrològiques tant del Sud d’Espanya com de Catalunya”.

La diputada popular ha afirmat que “no és un capritx. La Constitució Espanyola reconeix que l’aigua és domini públic de tots els espanyols, per la qual cosa és necessari impulsar una política nacional que aplique la solidaritat interterritorial i que puga equilibrar i repartir este recurs fonamental entre tots els territoris d’Espanya i que redunda en benefici de tots”.

María Gómez ha afirmat que “el president Carlos Mazón va assenyalar esta mateixa setmana la necessitat d’asseure’s a parlar del problema de l’aigua a Espanya amb rigor, perquè és un tema que competix a tots a nivell nacional. Per això demanem que s’emprenguen totes estes iniciatives en defensa de l’aigua necessària per a la Comunitat Valenciana”.

Últimes notícies

L’Elx refà el trio ofensiu amb el retorn d’Ezequiel Ponce

L’Elx ha tancat la renovació del seu trident d’atac per a la temporada 2026-27 amb el retorn d’Ezequiel Ponce, que s’unix als fitxatges de Fer Niño i Abiel Osorio en una davantera amb menys experiència en Primera que l’anterior.

El PPCV acusa l’Estat de retardar la justícia per a les víctimes del tren de Bejís

El PPCV denuncia que, quatre anys després de l'accident del tren de Bejís durant l'incendi forestal, les víctimes continuen sense resolució judicial ni indemnitzacions i critica la gestió del Govern central i de l'antic Consell.

El PSPV destaca que el Govern ha avançat 1.620 milions al Consell fins maig

El PSPV-PSOE assenyala que el Govern d’Espanya ha transferit fins maig 1.620 milions al Consell, l’avançament més alt registrat, i defensa el paper de Diana Morant i Arcadi España en la defensa dels interessos valencians.

El nou Llevant de Luís Castro debuta en LALIGA al camp de l’Espanyol sense Carlos Espí

L’Espanyol rep este diumenge el Llevant en l’estrena de LALIGA al RCDE Stadium, amb els valencians iniciant un nou projecte amb Luís Castro i el repte de la permanència sense el davanter Carlos Espí, traspasat al Real Madrid.

Ferran Torres firma pel PSG fins a 2031 i deixarà quasi un milió al València CF

Ferran Torres ha fitxat pel París Saint-Germain per cinc temporades i lluirà el dorsal 9. El traspàs ronda els 50 milions i deixarà prop d’un milió d’euros al València CF pels drets de formació.

El centre de salut Sant Vicent 1 sumarà Fisioteràpia i més espai per a embarassades

La Conselleria de Sanitat està ampliant el Centre de Salut Sant Vicent del Raspeig 1 amb més de 280 metres quadrats nous, per incorporar Fisioteràpia i millorar l’atenció a les dones embarassades.

Castielfabib aconseguix la distinció de Municipi Turístic de Singularitat

Castielfabib ha sigut reconegut com a Municipi Turístic de Singularitat de la Comunitat Valenciana, la qual cosa li obri l’accés a finançament extraordinari de Turisme. Amb esta incorporació, la Comunitat suma 40 municipis en esta categoria i un total de 85 destinacions amb distintiu turístic oficial.

Les Arts anuncia quatre grans estrenes d’òpera per a la temporada 2026-2027

El Palau de les Arts Reina Sofía incorporarà a la temporada 2026-2027 quatre noves produccions d’òpera a la Sala Principal: ‘Carmen’, ‘Lohengrin’, ‘La clemenza di Tito’ i ‘Simon Boccanegra’. Els muntatges comptaran amb direcció escènica de Ted Huffman, Damiano Michieletto, Rafael R. Villalobos i Àlex Ollé.