El PPCV demana al Govern d’Espanya aplicar la solidaritat hídrica i realitzar aportacions d’aigua en l’Albufera

El GPP ha sol·licitat al Govern d’Espanya aplicar la solidaritat hídrica, realitzar les aportacions d’aigua necessàries per a garantir l’equilibri ecològic en l’Albufera, així com l’aprovació del Pla d’Emergència per al parc natural.

El GPP ha presentat una proposta en Les Corts en la qual exigix al Govern d’Espanya respecte als drets hídrics dels ciutadans i els sectors productius de la Comunitat Valenciana i dels nostres espais naturals protegits; que les regles d’explotació del transvasament Tajo-Segura se sustenten en criteris tècnics i a través d’un grup de treball entre totes les comunitats autònomes; i avançar en la modernització de les infraestructures hídriques per a millorar en reutilització.

A més, en la PNL se sol·licita aconseguir un Pla Nacional de l’Aigua juntament amb les comunitats autònomes i l’aplicació del principi d’igualtat entre regions, així com la resolució del deute hídric contret des de fa anys amb la Comunitat Valenciana.

La portaveu d’Aigua del GPP, María Gómez, ha assenyalat que “la política d’aigua hauria de deixar de ser una arma de confrontació política entre territoris. Sol·licitem amb esta proposta en defensa de l’aigua necessària per a la Comunitat Valenciana que es practique a nivell nacional la mateixa solidaritat interterritorial que practiquem en la Comunitat Valenciana”.

Gómez ha indicat que “no pot ser que la disminució d’aigua provocada per les retallades del transvasament Tajo-Segura dels últims anys estiga provocant pèrdues econòmiques importants no sols per a la nostra regió sinó que també se’l perjudica el conjunt del territori nacional. I tot això sense tindre en compte encara la sequera que ens amenaça actualment en les conques hidrològiques tant del Sud d’Espanya com de Catalunya”.

La diputada popular ha afirmat que “no és un capritx. La Constitució Espanyola reconeix que l’aigua és domini públic de tots els espanyols, per la qual cosa és necessari impulsar una política nacional que aplique la solidaritat interterritorial i que puga equilibrar i repartir este recurs fonamental entre tots els territoris d’Espanya i que redunda en benefici de tots”.

María Gómez ha afirmat que “el president Carlos Mazón va assenyalar esta mateixa setmana la necessitat d’asseure’s a parlar del problema de l’aigua a Espanya amb rigor, perquè és un tema que competix a tots a nivell nacional. Per això demanem que s’emprenguen totes estes iniciatives en defensa de l’aigua necessària per a la Comunitat Valenciana”.

Últimes notícies

Corberán admet vergonya per la imatge del València a Riazor

Carlos Corberán ha qualificat de vergonyosa la primera part del València a Riazor, en la derrota 3-1 contra el Deportivo. L’entrenador ha assumit la responsabilitat i ha criticat la falta d’activació i actitud competitiva del seu equip.

Dos gols en pròpia porta condemnen el Valencia a Riazor

El Valencia ha tornat a oferir una mala imatge a Riazor i ha perdut 3-1 davant el Deportivo, amb dos gols en pròpia porta de César Tárrega i Diakhaby. L’equip gallec ha celebrat així la seua primera victòria en Primera huit anys després, i continua invicte este curs.

Busquen aclarir la mort d’un home trobat al riu Xúquer a Sueca

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un home, encara sense identificar, localitzat este diumenge flotant al riu Xúquer al seu pas per Sueca. Els agents analitzen si va morir per accident, causes naturals o altres circumstàncies.

El Levante fitxa cedit el francés Axel Tape fins a final de temporada

El Levante UD ha tancat la incorporació en qualitat de cedit del centrecampista francés Axel Tape, de 19 anys, procedent del Bayer 04 Leverkusen fins a final de temporada.

Pego arriba als 37 graus i encapçala la pujada de temperatures a la Comunitat

Les màximes han pujat fins a 7 graus en municipis com Pego, que ha registrat 37 graus. A les comarques de València també s’han superat els 36 graus en alguns punts.

Enric Mas es corona en Aitana i es posa líder de la Vuelta

El mallorquí Enric Mas s’ha imposat en l’Alto de Aitana, ha estrenat el mallot roig i arriba al primer descans com a nou líder sòlid de la Vuelta 2026.

Set migrants arriben en pastera a una platja de Santa Pola en ple migdia

Una pastera amb set migrants d’origen magribí ha arribat este migdia a la platja de Santa Pola del Este, plena de banyistes. Els hòmens, alguns possiblement menors, han fugit pel passeig marítim fins que els han localitzat les forces de seguretat.

Mor un home en colpejar-se el cap al Pou Clar d’Ontinyent

Un home d’entre 35 i 40 anys ha mort este divendres al paratge del Pou Clar d’Ontinyent després de colpejar-se el cap amb una roca mentre estava amb la família.