El PPCV reclama a Sánchez que pague el deute de dependència amb la Comunitat

La portaveu de Política Social del Grup Popular a Les Corts, Elena Bastidas, ha exigit al Govern de Pedro Sánchez que abone el suposat deute acumulat amb la Comunitat Valenciana en dependència, que ha xifrat en més de 4.000 milions d’euros, i que complisca el compromís de finançar el 50% del sistema.

Bastidas ha indicat que el PP ha defensat durant anys que l’Estat assumisca la mitat del cost efectiu de la dependència. Segons ha remarcat, les persones dependents i les seues famílies ‘no necessiten més anuncis ni més titulars, sinó finançament real i estable’.

‘No es pot continuar generant expectatives sense garantir els recursos necessaris per a fer-les efectives’, ha assenyalat la diputada del PPCV. Per a ella, la falta de finançament estatal frena la consolidació i l’ampliació dels servicis de suport.

Més pes per a les famílies cuidadores

La representant popular ha explicat que l’envelliment de la població i l’augment de persones dependents obliguen a reforçar recursos. Ha defensat que cal donar un major suport a qui cuida cada dia dels seus familiars, sovint sense prou ajuda professional.

El sistema continua descansant de manera massiva sobre les famílies, especialmente en zones rurals o on no hi ha suficients servicis professionals, i el Govern d’Espanya ha d’assumir la part que li correspon’, ha afirmat.

Segons Bastidas, la Comunitat Valenciana atén ja més de 188.000 persones en el sistema de dependència. Ha detallat que són 40.000 més que en 2023 i que ‘hui hi ha més persones ateses, més recursos i més inversió que mai, malgrat la infrafinanciació i malgrat l’abandó del Govern central’.

La diputada ha recordat que la llei establix que l’Estat ha d’assumir el 50% del cost efectiu del sistema de dependència. No obstant això, ha denunciat que en la Comunitat Valenciana ‘amb prou faenes aporta el 20%, mentres la Generalitat suporta el 80% restant‘.

Crítiques als ministres per falta de resposta

Bastidas també ha criticat ‘el silenci absolut‘ dels ministeris d’Hisenda i de Drets Socials davant les peticions de reunió de la Generalitat. Segons ha indicat, la consellera Elena Albalat ha remés sol·licituds des de fa huit mesos sense resposta.

‘Ni el ministeri que dirigix el valencià Arcadi España ni el de Drets Socials s’han dignat ni tan sols a contestar les cartes de la Generalitat per a abordar esta situació’, ha lamentat. En aquest temps, ha remarcat, ‘és el Consell qui continua garantint l’atenció a milers de famílies valencianes’.

Últimes notícies

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.

El dèficit públic valencià baixa fins a 1.694 milions però continua en l’1,02 % del PIB

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana ha arribat en el primer semestre a 1.694 milions d’euros, l’1,02 % del PIB, per davall dels 1.960 milions i l’1,25 % d’un any abans. A Espanya, el dèficit de les administracions públiques (sense locals) ha pujat un 6,4 % fins als 33.668 milions, l’1,89 % del PIB.

La Universitat de València reclama més finançament i defensa la educació pública

El rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandía, ha reclamat en l’obertura del curs 2026-2027 un finançament suficient i previsible i ha defensat la universitat i la educació pública davant el creixement de la privada. L’acte ha comptat amb la ministra Diana Morant i ha servit per a reivindicar igualtat d’oportunitats, estabilitat investigadora i un marc davant els reptes de la intel·ligència artificial.

Obres d’emergència al tram urbà del riu Magre a Utiel després de la DANA

El Consell ha avalat la declaració d’emergència per reparar amb 4,7 milions el tram urbà del riu Magre al seu pas per Utiel, molt afectat per la DANA del 29 d’octubre de 2024, i millorar-ne el funcionament hidràulic.