Pradas exigeix al Govern que ‘deixe d’enganyar deliberadament’ als valencians i ‘envie l’aigua a l’Albufera’

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

La consellera de Medi ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, Salomé Pradas, ha exigit al Govern central que «deixe d’enganyar deliberadament» als valencians i als sectors que depenen del parc natural de l’Albufera i «envie els 20 hectòmetres que reclama des de desembre el president de la Generalitat, Carlos Mazón, i que venen recollits en l’article 13 del Pla Hidrològic».

Així s’ha referit Pradas a la resposta de l’Executiu a les reclamacions de l’aigua per a la llacuna que formula la Generalitat. «Exigim a l’Executiu que acabe amb aquesta farsa i diga per on ha entrat l’aigua que addueix i explique qui ha registrat aquesta entrada. No ens valen interpretacions torticeras del pla que perjudiquen a l’ecosistema de la llacuna», ha enlletgit.

En aquest sentit, ha manifestat que «els 20 hectòmetres que es reclamen són els que la llei estableix com a mínims i essencials per a mantenir l’Albufera viva i amb l’aigua en bon estat i el Govern ens els està negant, posant en perill la nostra joia de la naturalesa».

«Davant del flagrant incompliment de la ministra –per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, Teresa– Ribera anem a seguir actuant perquè arribe l’aigua que per llei ha de rebre L’Albufera», ha sostingut la consellera, segons ha indicat la Generalitat en un comunicat.

Salomé Pradas ha remarcat que el Pla Hidrològic del Xúquer, aprovat el 2023 pel Govern, contempla com a restricció als sistemes 14,5 hectòmetres d’estalvis de la Sèquia Real del Xúquer procedents del Sistema Xúquer, altres 10 hectòmetres d’aquest mateix sistema i 10 hectòmetres més del sistema Túria.

Les aportacions al parc per les concessions de Sueca i Cullera porten vigents més de 15 anys i no contribueixen a renovar el llac, ha assenyalat, i ha agregat que, per aquest motiu, es va modificar el pla amb els 20 hectòmetres d’aportacions «que ara el Govern nega».

Pradas ha reclamat a Ribera «que no confonga de manera deliberada l’aportació al parc natural amb el que la llacuna ha de rebre per llei i que en aquest cas sol han sigut dos hectòmetres i no amb la qualitat que volem». «Falten, per tant, 18 hectòmetres», ha postil·lat.

La consellera ha retret que «amb l’Albufera no es menteix» i afegit que «és un patrimoni natural que ens pertany a tots». «Per açò exigim rigor i que la ministra Ribera no jugue amb ella, perquè fer-ho és calcigar amb les seues mentides la dignitat de tots els valencians», ha censurat.

Últimes notícies

Les tres capitals valencianes baixen de 20 º en la nit més fresca des de juny

València, Castelló i Alacant han registrat esta nit mínimes per davall de 20 graus, cosa que no passava des del 16 de juny, amb valors especialment baixos a l’interior.

L’Hospital Doctor Peset, centre de referència per a regenerar cartílag de genoll i turmell

L’Hospital Universitari Doctor Peset ha sigut designat per Sanitat com a unitat de referència per al trasplantament autòleg de condrocits, una tècnica puntera per a regenerar cartílag de genoll i turmell en pacients joves i actius.

Onze milions per a reforçar el control de la mosca de la fruita en la Comunitat

La Conselleria d'Agricultura ha destinat 11 milions este any al control de la mosca de la fruita mitjançant un pla integral que combina prevenció, vigilància i tractaments en més de 140.000 hectàrees.

Almassora accelera la neteja dels embornals davant possibles pluges intenses

L’Ajuntament d’Almassora ha activat un pla especial de revisió i neteja d’embornals i estacions de bombeig davant el risc de pluges intenses en les pròximes setmanes.

Queixa per la falta de cadires amfíbies en la platja accessible de Muchavista

El Síndic de Greuges ha obert una investigació per la manca d’una de les dos cadires amfíbies a la platja accessible de Muchavista, a El Campello, arran de la queixa d’una mare d’una jove amb discapacitat greu.

L’incendi de la Devesa-El Saler continua estabilitzat i sense rebrots importants

L’incendi forestal de la Devesa-El Saler, a València, continua estabilitzat este dissabte, amb el perímetre consolidat i sense rebrots importants durant la nit.

La hostaleria d’El Saler exigix ajudes per les pèrdues de l’incendi

SOS Hostelería ha reclamat a l’Ajuntament de València i a l’Agència Tributària mesures fiscals urgents per a més de vint locals d’El Saler afectats per l’incendi i els talls d’accessos en plena fi de vacacions.

Detinguda una parella a Alacant amb 400 grams de marihuana en patinet

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un home i una dona que circulaven en patinet amb 400 grams de marihuana i que, segons la investigació, regentaven una associació cannàbica amb més droga emmagatzemada al seu domicili.