Pradas exigeix al Govern que ‘deixe d’enganyar deliberadament’ als valencians i ‘envie l’aigua a l’Albufera’

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

La consellera de Medi ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, Salomé Pradas, ha exigit al Govern central que «deixe d’enganyar deliberadament» als valencians i als sectors que depenen del parc natural de l’Albufera i «envie els 20 hectòmetres que reclama des de desembre el president de la Generalitat, Carlos Mazón, i que venen recollits en l’article 13 del Pla Hidrològic».

Així s’ha referit Pradas a la resposta de l’Executiu a les reclamacions de l’aigua per a la llacuna que formula la Generalitat. «Exigim a l’Executiu que acabe amb aquesta farsa i diga per on ha entrat l’aigua que addueix i explique qui ha registrat aquesta entrada. No ens valen interpretacions torticeras del pla que perjudiquen a l’ecosistema de la llacuna», ha enlletgit.

En aquest sentit, ha manifestat que «els 20 hectòmetres que es reclamen són els que la llei estableix com a mínims i essencials per a mantenir l’Albufera viva i amb l’aigua en bon estat i el Govern ens els està negant, posant en perill la nostra joia de la naturalesa».

«Davant del flagrant incompliment de la ministra –per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, Teresa– Ribera anem a seguir actuant perquè arribe l’aigua que per llei ha de rebre L’Albufera», ha sostingut la consellera, segons ha indicat la Generalitat en un comunicat.

Salomé Pradas ha remarcat que el Pla Hidrològic del Xúquer, aprovat el 2023 pel Govern, contempla com a restricció als sistemes 14,5 hectòmetres d’estalvis de la Sèquia Real del Xúquer procedents del Sistema Xúquer, altres 10 hectòmetres d’aquest mateix sistema i 10 hectòmetres més del sistema Túria.

Les aportacions al parc per les concessions de Sueca i Cullera porten vigents més de 15 anys i no contribueixen a renovar el llac, ha assenyalat, i ha agregat que, per aquest motiu, es va modificar el pla amb els 20 hectòmetres d’aportacions «que ara el Govern nega».

Pradas ha reclamat a Ribera «que no confonga de manera deliberada l’aportació al parc natural amb el que la llacuna ha de rebre per llei i que en aquest cas sol han sigut dos hectòmetres i no amb la qualitat que volem». «Falten, per tant, 18 hectòmetres», ha postil·lat.

La consellera ha retret que «amb l’Albufera no es menteix» i afegit que «és un patrimoni natural que ens pertany a tots». «Per açò exigim rigor i que la ministra Ribera no jugue amb ella, perquè fer-ho és calcigar amb les seues mentides la dignitat de tots els valencians», ha censurat.

Últimes notícies

Garatges i túnels inundats a Torrent mentre creix la preocupació pels barrancs

Torrent ha patit inundacions en túnels i garatges després de superar els 97 litres per metre quadrat i alerta ara del risc als barrancs encara sense netejar.

Les pluges obliguen Alfafar a vigilar el clavegueram per sobrecàrregues puntuals

L’Ajuntament d’Alfafar manté la vigilància sobre el sistema de clavegueram després de registres puntuals de sobrecàrrega i acumulació d’aigua en alguns carrers.

Pérez Llorca defensa l’Es-Alert a la Comunitat Valenciana i remarca que es va enviar per previsió d’avingudes

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha defensat l’enviament de l’Es-Alert per criteris tècnics i de prevenció davant un possible augment del cabal dels barrancs, malgrat que només hi havia avís taronja.

Els municipis afectats per la dana superen una nit de fortes pluges sense danys greus

Paiporta, Torrent, Aldaia, Alaquàs, Alfafar i Utiel han patit fortes trombes d’aigua i incidències puntuals, però han superat la nit sense danys greus. La principal preocupació s’ha centrat en els barrancs i el clavegueram.

Les incidències de Metrovalencia per les pluges afecten sobretot les línies 1 i 2

Les pluges han provocat este dimecres incidències a Metrovalencia, sobretot en les línies 1 i 2, amb retards i algunes supressions puntuals però mantenint la circulació en metro i tramvia.

Messi impulsa el nou projecte de l’Eldense i convenç Calleja per a la banqueta

Javier Calleja ha assumit la banqueta de l’Eldense fins a 2028 i assegura que l’entrada de Lionel Messi com a nou propietari ha sigut clau per a acceptar el repte i per al creixement del club alacantí.

Per què la Generalitat ha enviat l’avís Es_Alert per risc de desbordaments

El conseller d’Emergències i Interior, Juan Carlos Valderrama, ha explicat que l’Es_Alert enviat anit a les 22.08 hores va ser un avís executiu per l’augment sobtat d’incidències per les fortes pluges i el risc real de desbordament de barrancs com el Carraixet, el Poyo i la Saleta.

El clavegueram danyat per la DANA continua sense reparar-se i el Govern deixa sols els ajuntaments

Quasi dos anys després de la DANA, el clavegueram continua danyat i el Govern deixa sols els ajuntaments.