11.3 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

Pradas exigeix al Govern que ‘deixe d’enganyar deliberadament’ als valencians i ‘envie l’aigua a l’Albufera’

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

La consellera de Medi ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, Salomé Pradas, ha exigit al Govern central que “deixe d’enganyar deliberadament” als valencians i als sectors que depenen del parc natural de l’Albufera i “envie els 20 hectòmetres que reclama des de desembre el president de la Generalitat, Carlos Mazón, i que venen recollits en l’article 13 del Pla Hidrològic”.

Així s’ha referit Pradas a la resposta de l’Executiu a les reclamacions de l’aigua per a la llacuna que formula la Generalitat. “Exigim a l’Executiu que acabe amb aquesta farsa i diga per on ha entrat l’aigua que addueix i explique qui ha registrat aquesta entrada. No ens valen interpretacions torticeras del pla que perjudiquen a l’ecosistema de la llacuna”, ha enlletgit.

En aquest sentit, ha manifestat que “els 20 hectòmetres que es reclamen són els que la llei estableix com a mínims i essencials per a mantenir l’Albufera viva i amb l’aigua en bon estat i el Govern ens els està negant, posant en perill la nostra joia de la naturalesa”.

“Davant del flagrant incompliment de la ministra –per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, Teresa– Ribera anem a seguir actuant perquè arribe l’aigua que per llei ha de rebre L’Albufera”, ha sostingut la consellera, segons ha indicat la Generalitat en un comunicat.

Salomé Pradas ha remarcat que el Pla Hidrològic del Xúquer, aprovat el 2023 pel Govern, contempla com a restricció als sistemes 14,5 hectòmetres d’estalvis de la Sèquia Real del Xúquer procedents del Sistema Xúquer, altres 10 hectòmetres d’aquest mateix sistema i 10 hectòmetres més del sistema Túria.

Les aportacions al parc per les concessions de Sueca i Cullera porten vigents més de 15 anys i no contribueixen a renovar el llac, ha assenyalat, i ha agregat que, per aquest motiu, es va modificar el pla amb els 20 hectòmetres d’aportacions “que ara el Govern nega”.

Pradas ha reclamat a Ribera “que no confonga de manera deliberada l’aportació al parc natural amb el que la llacuna ha de rebre per llei i que en aquest cas sol han sigut dos hectòmetres i no amb la qualitat que volem”. “Falten, per tant, 18 hectòmetres”, ha postil·lat.

La consellera ha retret que “amb l’Albufera no es menteix” i afegit que “és un patrimoni natural que ens pertany a tots”. “Per açò exigim rigor i que la ministra Ribera no jugue amb ella, perquè fer-ho és calcigar amb les seues mentides la dignitat de tots els valencians”, ha censurat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les tres diputacions de la Comunitat abordaran els servicis d’assistència a municipis

La Diputació d'Alacant celebrarà el divendres la primera trobada dels SAM amb Castelló i València per a compartir models, detectar millores i donar continuïtat amb un protocol.

Barcones acusa el PP de voler pervertir el sistema de Protecció Civil

La directora general ha defés al Senat que l'emergència d'interés nacional es declara per Interior a petició autonòmica i ha retret al PP intentar canviar les regles del sistema.

ACAIP denuncia indefensió dels funcionaris després d’una nova agressió a la presó de Picassent

ACAIP-UGT ha denunciat la indefensió dels funcionaris després de l'agressió a un treballador a Picassent, ocorreguda amb dos efectius en lloc de tres. El sindicat reclama protocol, reconeixement com a autoritat i reforços en mòduls conflictius.

Dos jóvens d’Elda creen una sabatilla 100% impresa en 3d i sacsegen el sector del calçat

Callnak Brand, fundada a l'agost a Elda, rep comandes del seu primer model fet íntegrament amb impressió 3d, reciclable i fabricat amb cadena local

La Generalitat detecta empadronats no beneficiaris en vivendes públiques d’Alacant

La Generalitat ha alertat al jutjat que en la promoció pública Els Naus hi ha persones empadronades que no van ser adjudicatàries. La conselleria ha reforçat el control i estudia exercir el dret de tanteig si es planteja una venda.

Un assessor sosté que va estar amb Mazón 25 minuts en el seu despatx abans d’anar al Cecopi

Josep Lanuza va declarar que el expresident va arribar al Palau entre les 19.32 i les 19.42, va romandre uns 25 minuts i va eixir a les 20.00 cap al Cecopi. La seua versió xoca amb la dels escortes i situa l'És-alert de les 20.11 quan ja anaven en ruta.

La setmana comença amb cel poc nuvolós i mínimes a l’alça en la Comunitat Valenciana

Cels poc nuvolosos i boires puntuals marquen l'inici de setmana en la Comunitat Valenciana. Les mínimes pugen lleugerament i les màximes es mantenen.

Les víctimes de la DANA lamenten en Les Corts que la descoordinació va agreujar la tragèdia

Associacions de víctimes han exposat en Les Corts que la falta d'avisos i la descoordinació van agreujar la DANA del 29-O. Reclamen responsabilitats i plans clars.