Pradas exigeix al Govern que ‘deixe d’enganyar deliberadament’ als valencians i ‘envie l’aigua a l’Albufera’

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

La consellera de Medi ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, Salomé Pradas, ha exigit al Govern central que «deixe d’enganyar deliberadament» als valencians i als sectors que depenen del parc natural de l’Albufera i «envie els 20 hectòmetres que reclama des de desembre el president de la Generalitat, Carlos Mazón, i que venen recollits en l’article 13 del Pla Hidrològic».

Així s’ha referit Pradas a la resposta de l’Executiu a les reclamacions de l’aigua per a la llacuna que formula la Generalitat. «Exigim a l’Executiu que acabe amb aquesta farsa i diga per on ha entrat l’aigua que addueix i explique qui ha registrat aquesta entrada. No ens valen interpretacions torticeras del pla que perjudiquen a l’ecosistema de la llacuna», ha enlletgit.

En aquest sentit, ha manifestat que «els 20 hectòmetres que es reclamen són els que la llei estableix com a mínims i essencials per a mantenir l’Albufera viva i amb l’aigua en bon estat i el Govern ens els està negant, posant en perill la nostra joia de la naturalesa».

«Davant del flagrant incompliment de la ministra –per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, Teresa– Ribera anem a seguir actuant perquè arribe l’aigua que per llei ha de rebre L’Albufera», ha sostingut la consellera, segons ha indicat la Generalitat en un comunicat.

Salomé Pradas ha remarcat que el Pla Hidrològic del Xúquer, aprovat el 2023 pel Govern, contempla com a restricció als sistemes 14,5 hectòmetres d’estalvis de la Sèquia Real del Xúquer procedents del Sistema Xúquer, altres 10 hectòmetres d’aquest mateix sistema i 10 hectòmetres més del sistema Túria.

Les aportacions al parc per les concessions de Sueca i Cullera porten vigents més de 15 anys i no contribueixen a renovar el llac, ha assenyalat, i ha agregat que, per aquest motiu, es va modificar el pla amb els 20 hectòmetres d’aportacions «que ara el Govern nega».

Pradas ha reclamat a Ribera «que no confonga de manera deliberada l’aportació al parc natural amb el que la llacuna ha de rebre per llei i que en aquest cas sol han sigut dos hectòmetres i no amb la qualitat que volem». «Falten, per tant, 18 hectòmetres», ha postil·lat.

La consellera ha retret que «amb l’Albufera no es menteix» i afegit que «és un patrimoni natural que ens pertany a tots». «Per açò exigim rigor i que la ministra Ribera no jugue amb ella, perquè fer-ho és calcigar amb les seues mentides la dignitat de tots els valencians», ha censurat.

Últimes notícies

Rafa Mir recorre la condemna a huit anys i mig de presó i posa en dubte la sentència

Rafa Mir ha presentat recurs contra la condemna a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions dictada per l’Audiència de València i critica que la sentència no valore uns vídeos aportats per la defensa ni la intervenció de la Policia Local de Bétera.

Pedro Martínez rep pensa oferta del Real Madrid mentre el València Basket mou fitxa per a que es quede

Pedro Martínez ha rebut una oferta del Real Madrid, que està disposat a pagar la seua clàusula d’1 milió d’euros, mentres el València Basket li ha presentat una nova proposta per a intentar retenir-lo després del títol de la Lliga Endesa.

Així queda el risc d’incendis forestals demà en la Comunitat Valenciana

Emergències de la Generalitat ha advertit que este dimarts hi haurà risc extrem d’incendis forestals en tota la província d’Alacant i en el litoral i interior sud de Castelló, amb calor intensa i possibilitat de tempestes seques.

Evacuen una nau industrial a Villena per un incendi que deixa un treballador ferit per fum

Un incendi en una nau industrial al polígon Rubial de Villena ha obligat a desallotjar els treballadors i ha deixat un home de 38 anys ferit lleu per inhalació de fum.

Canvi en la cúpula de Mercadona amb l’eixida pactada d’Héctor Hernández

Héctor Hernández ha deixat el Comitè de Direcció de Mercadona per acord mutu després de 23 anys. L’empresa redistribuïx funcions clau i incorpora Enric Carbonell al màxim òrgan executiu.

Altibaixos en les màximes a la Comunitat amb fins a 36 °C a Elx

Les temperatures màximes han tingut pujades i baixades a la Comunitat Valenciana en una jornada marcada pels 36 graus registrats a Elx, segons Aemet.

Dos persones majors ferides en un accident de trànsit en la CV-724 a Dénia

Una dona de 71 anys i un home de 78 han resultat ferits en un accident de trànsit este dilluns en la CV-724, al terme municipal de Dénia, i han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia.

Bautista s’acomiada del seu últim Wimbledon després de perdre amb Fonseca en primera ronda

Roberto Bautista, de 38 anys, s’ha acomiadat en primera ronda del seu últim Wimbledon després de perdre davant el brasiler Joao Fonseca en tres sets, malgrat tindre opcions en l’inici del partit.