Obert el termini per a votar els pressupostos participatius 2022-2023 ‘Decidim València’

L’Ajuntament de València a través de la Regidoria de Participació Ciutadana i Acció Veïnal ha posat en marxa la 7a edició dels Pressupostos Participatius 2022-2023 Decidim VLC, un instrument de democràcia participativa directa que permet a les veïnes i veïns de València involucrar-se en la presa de decisions públiques i decidir en què volen invertir els 16 milions d’euros repartits en els districtes i pobles de València.

La ciutadania de València ha pogut presentar propostes de projectes d’inversió per al districte o poble que trie. Podrà secundar les que més li agraden en qualsevol dels districtes i/o pobles.

Per a prendre la decisió s’avalua els Serveis Tècnics de l’Ajuntament de València, que estudiaran la seua viabilitat jurídica, tècnica i /o pressupostària.

Les propostes viables seran sotmeses a votació ciutadana i les seleccionades iniciaran la seua execució en el 2023.

Els Pressupostos Participatius d’Inversions són un instrument de democràcia directa que permet a les veïnes i veïns de la ciutat de València involucrar-se en la presa de decisions sobre l’execució d’una part del pressupost municipal destinat a realitzar inversions.

Votació Ciutadana

En la fase de votació es pot decidir com gastar el pressupost assignat al districte o poble que preferisca. Cada persona pot votar propostes fins a aconseguir l’import total que tinga assignat el districte o poble que haja seleccionat.

Les propostes més votades, fins a esgotar el pressupost del districte o poble, seran les triades per a començar a executar-se l’any 2023.

Del 14 d’octubre al 7 de novembre, totes les persones empadronades a València majors de 16 anys poden votar els projectes d’inversió per als districtes i barris de la ciutat a través de la pàgina web decidimvlc.valencia.es

Procediment

El procediment de votació és el següent:

1.- Registre en la web.

2.- Votació de les propostes d’inversió.

3.- Cada persona pot canviar el seu vot en qualsevol moment fins al final de la votació.

4.- S’habilitaran punts d’informació i assistència. L’horari i localització d’aquests es comunicarà en la web i xarxes socials de l’Ajuntament de València.

5.- Les propostes més votades iniciaran la seua execució en 2023.

La Regidora de Participació Ciutadana i Acció Veïnal de l’Ajuntament de València, Elisa Valía Cotanda, explica que “volem fomentar la participació de tota la ciutadania per a incrementar la qualitat democràtica de les institucions públiques i, per tant, millorar la gestió institucional. D’aquesta manera decidim conjuntament el que volem per a la nostra ciutat”.

Per a finalitzar, Elisa, afig que, “entre totes les persones que vivim a València estem construint un nou model de ciutat, per això us convidem a donar difusió en aquest procés participatiu que millora la nostra cultura democràtica”.

Últimes notícies

Metrovalencia guanya usuaris en juliol mentre el TRAM d’Alacant retrocedix

Metrovalencia ha transportat 6,6 milions de persones en juliol, un 6,22 % més que en 2025, mentres que el TRAM d’Alacant ha baixat fins a 1,7 milions, un 2,48 % menys. El TRAM de Castelló ha crescut un 9,63 % fins als 242.180 viatgers.

Riazor celebra el retorn del Dépor a Primera en l’estrena d’Anselmi amb l’Elche

El Deportivo torna a Primera huit anys després davant un Elche que inicia el projecte de Martín Anselmi, encara amb la plantilla per tancar.

El Levante inscriu Ryan, Mandi i Tunde per a debutar hui en Lliga davant l’Espanyol

El Levante ha aconseguit inscriure a temps Matt Ryan, Aïssa Mandi i Kareem Tunde per a poder jugar esta vesprada al camp de l’Espanyol en l’estrena de Lliga, amb només 15 jugadors del primer equip disponibles.

Els Centres Dona atenen més de 7.000 víctimes en mig any i creixen un 18%

La Xarxa de Centres Dona de la Generalitat ha atés 7.093 dones en el primer semestre de 2026, quasi 1.100 més que un any abans, amb un augment de recursos, professionals i nous centres especialitzats.

Anselmi afronta el debut de LALIGA amb il·lusió i moltes ganes de competir

L’entrenador de l’Elche, Martín Anselmi, assegura que l’equip arriba al debut a LALIGA davant el Deportivo de La Coruña amb il·lusió, entusiasme i voluntat de competir després d’una llarga pretemporada.

El Valencia Basket arranca la pretemporada de Xavi Albert condicionat per les seleccions

El Valencia Basket, vigent campió de la Liga Endesa, inicia esta setmana la pretemporada del nou projecte de Xavi Albert, marcat per moltes novetats en la plantilla i per les absències dels internacionals per les finestres FIBA.

Gran revolució en l’onze del València en l’estrena de Lliga

El València afrontarà el debut de Lliga contra el Celta amb entre cinc i huit canvis respecte a l’estrena de la passada temporada, inclòs un nou sistema tàctic.

El Museu Faller completa la col·lecció infantil amb el ninot indultat de 1969

El Museu Faller de València ha localitzat el ninot infantil indultat de 1969, 'Tot és cant', desaparegut des dels anys 90, i ha iniciat el procés per a restaurar-lo i exposar-lo de nou.