Obert el termini per a votar els pressupostos participatius 2022-2023 ‘Decidim València’

L’Ajuntament de València a través de la Regidoria de Participació Ciutadana i Acció Veïnal ha posat en marxa la 7a edició dels Pressupostos Participatius 2022-2023 Decidim VLC, un instrument de democràcia participativa directa que permet a les veïnes i veïns de València involucrar-se en la presa de decisions públiques i decidir en què volen invertir els 16 milions d’euros repartits en els districtes i pobles de València.

La ciutadania de València ha pogut presentar propostes de projectes d’inversió per al districte o poble que trie. Podrà secundar les que més li agraden en qualsevol dels districtes i/o pobles.

Per a prendre la decisió s’avalua els Serveis Tècnics de l’Ajuntament de València, que estudiaran la seua viabilitat jurídica, tècnica i /o pressupostària.

Les propostes viables seran sotmeses a votació ciutadana i les seleccionades iniciaran la seua execució en el 2023.

Els Pressupostos Participatius d’Inversions són un instrument de democràcia directa que permet a les veïnes i veïns de la ciutat de València involucrar-se en la presa de decisions sobre l’execució d’una part del pressupost municipal destinat a realitzar inversions.

Votació Ciutadana

En la fase de votació es pot decidir com gastar el pressupost assignat al districte o poble que preferisca. Cada persona pot votar propostes fins a aconseguir l’import total que tinga assignat el districte o poble que haja seleccionat.

Les propostes més votades, fins a esgotar el pressupost del districte o poble, seran les triades per a començar a executar-se l’any 2023.

Del 14 d’octubre al 7 de novembre, totes les persones empadronades a València majors de 16 anys poden votar els projectes d’inversió per als districtes i barris de la ciutat a través de la pàgina web decidimvlc.valencia.es

Procediment

El procediment de votació és el següent:

1.- Registre en la web.

2.- Votació de les propostes d’inversió.

3.- Cada persona pot canviar el seu vot en qualsevol moment fins al final de la votació.

4.- S’habilitaran punts d’informació i assistència. L’horari i localització d’aquests es comunicarà en la web i xarxes socials de l’Ajuntament de València.

5.- Les propostes més votades iniciaran la seua execució en 2023.

La Regidora de Participació Ciutadana i Acció Veïnal de l’Ajuntament de València, Elisa Valía Cotanda, explica que “volem fomentar la participació de tota la ciutadania per a incrementar la qualitat democràtica de les institucions públiques i, per tant, millorar la gestió institucional. D’aquesta manera decidim conjuntament el que volem per a la nostra ciutat”.

Per a finalitzar, Elisa, afig que, “entre totes les persones que vivim a València estem construint un nou model de ciutat, per això us convidem a donar difusió en aquest procés participatiu que millora la nostra cultura democràtica”.

Últimes notícies

Luis García Plaza lloa la insistència del Sevilla per tombar el València

Luis García Plaza ha ressaltat la insistència i l’actitud del Sevilla en el triomf per 1-0 davant el València, amb un gol tardà de Juan Iglesias que consolida els sevillistes amb deu punts en l’inici de LALIGA EA Sports.

Muñoz assegura al Puig que tota Espanya mira al PP i dona per fet Feijóo a la Moncloa

La portaveu del PP en el Congrés, Esther Muñoz, ha afirmat al Puig de Santa Maria que tota Espanya té la vista posada en el PP i que Alberto Núñez Feijóo serà president, en un acte de reinici de curs polític del PPCV presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.