Primeres prohibicions d’aparcar per la instal·lació de les llums de Falles

L'encesa de la il·luminació fallera que cada any preparen moltes entitats falleres de la ciutat de València no s'iniciarà fins al dia 9 de març, però des de ja, en molts carrers del Cap i Casal s'està prohibint aparcar en determinades zones amb motiu de la instal·lació d'eixes llums. En casos com el del barri de Russafa, amb les falles de Cuba i Sueca-Literato Azorín, l'envergadura de la instal·lació és enorme i es necessita temps per a muntar-la.

 

 

Per això, des de l'Ajuntament de València ja s'anuncia que estan vigents les primeres restriccions a l'estacionament i fins el dia 8 de març, un dia abans de l'esperada encesa i l'inici de l'espectacle. Estes primeres prohibicions afecten als carrers on es planten les falles de Sueca i Cuba-Literato Azorín, i a poc a poc aniran afectant a més zones d'una ciutat que ja respirar olor a Falles per tots els costats.

 

 

 

El divendres 9 de març tindrà lloc l'encesa en totes les falles participants en el concurs de llums, que faran coincidir les seues enceses en la seua majoria. Entre estes es troben, entre altres, les dos comissions anomenades, així com també la subcampiona de l'any passat, la Falla Malvarrosa-Antonio Ponz.

 

 

Els horaris exactes de les dos principals comissions favorites, per tant, són els següents:

FALLA SUECA-LITERATO AZORÍN: Inauguració el divendres 9 de març a les 20.15 hores i tots els dies des d'aleshores a partir de les 20.00 hores.

FALLA CUBA-LITERATO AZORÍN: Inauguració el divendres 9 de març a les 20.30 hores i tots els dies des d'aleshores a partir de les 20.15 hores.

Últimes notícies

Compromís dona llum verda a Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València

L’executiva de Compromís per València ha aprovat per consens iniciar el procés per a convocar una assemblea extraordinària que ratifique Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València, a proposta de l’exalcalde Joan Ribó.

El Valencia Basket remunta a temps i castiga el Bilbao en un final d’infart (83-80)

El Valencia Basket remunta tretze punts en tres minuts i mig davant el Surne Bilbao Basket al Roig Arena (83-80) i s’avança en l’eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa després d’un partit que els visitants havien controlat durant 34 minuts.

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.

Mora una dona de 61 anys en un greu accident de trànsit al centre d’Alcoi

Una dona de 61 anys ha mort este dimecres a migdia en un atropellament al centre d’Alcoi després que un cotxe col·lisionara, arrancara dos arbres i impactara contra ella. Una altra dona de 79 anys ha resultat ferida amb politraumatismes i ha sigut traslladada a l’Hospital d’Alcoi.

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.

El CSN eleva a nivell 2 un incident a la central nuclear de Cofrents del 2 de maig

El Consell de Seguretat Nuclear ha classificat com a incident de nivell 2 a l'escala internacional el sucsés ocorregut el 2 de maig a la central nuclear de Cofrents, relacionat amb el funcionament anòmal de huit vàlvules d'aïllament de vapor, sense conseqüències per a persones ni medi ambient.

Un club de futbol base investiga un possible espectacle eròtic en una festa amb menors

El CB Bonrepòs i Mirambell ha obert una investigació interna per aclarir si en una celebració del seu equip juvenil en una instal·lació municipal es va fer un espectacle eròtic amb menors presents i ja ha pres mesures cautelars.

Pérez Llorca anuncia una línia rècord de 50 milions per a modernitzar el camp valencià

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Carlet la major línia d’ajudes de la història de la Comunitat Valenciana per a modernitzar explotacions agràries, dotada amb 50 milions d’euros i amb especial suport a jóvens i zones rurals.