Prorrogada la continuïtat del manteniment de les 16.376 papereres de València

València, 9 (EUROPA PRESS) – La Junta de Govern Local de l’Ajuntament de València ha aprovat la pròrroga del contracte de manteniment i llavat de les 16.376 papereres que hi ha repartides per tota la ciutat. Aquesta decisió, comunicada pel consistori, busca donar continuïtat al servei mentre es prepara un nou procés de licitació, valorant la eficàcia i correcció dels treballs realitzats fins ara.

Actualment, la freqüència de llavat per a les 4.000 papereres de major ús és mensual. L’Ajuntament ha ressaltat que, des de l’any passat, la ciutat compta amb 46 papereres intel·ligents que són capaces de compactar la brossa mitjançant energia solar, ubicades en 23 llocs de Ciutat Vella. Aquestes papereres, amb una capacitat de 120 litres, superen les convencionals de 50 litres, i són autònomes, ja que utilitzen plaques solars per al seu funcionament.

Cada ubicació disposa de dues papereres: una per a la fracció de residus d’envasos (paperera groga) i una altra per a la fracció restant (gris). A més, cadascuna està equipada amb un dipòsit separat per a burilles de cigarrets, garantint que no entrin en contacte amb els altres residus. Aquestes papereres estan connectades a una aplicació que monitoriza el seu ompliment, permetent així optimitzar la gestió del servei de buidada.

El contracte actual, gestionat per Sulo Ibèrica, SA, s’estendrà fins a la nova adjudicació, assegurant que totes les papereres estiguin netes, buides i en bon estat. L’adhesió del servei destaca la importància de mantenir les papereres en un estat òptim, essent especialment necessàries les intervencions després de festes. Per exemple, després de les Falles, 1.500 unitats van ser reparades per millorar el seu estat.

Últimes notícies

Robatori al MUVI: sostreuen gran part del llegendari Tresor de Villena

Gran part del mític Tresor de Villena, un conjunt únic d’orfebreria de l’Edat del Bronze descobert en 1963, ha sigut robat del Museu de Villena (MUVI). La col·lecció inclou 59 peces, majoritàriament d’or, considerades de les més importants d’Europa.

Roben el Tresor de Villena: 66 joies úniques amb quasi 10 quilos d’or

Un robatori al museu de Villena s’ha saldat amb la desaparició de les 66 peces del Tresor, un conjunt únic de quasi 10 quilos d’or i dues peces amb ferro d’origen meteòric, considerat un dels grans símbols arqueològics de la península Ibèrica.

La DGT calcula més de 908.000 viatges per carretera en el retorn de l’estiu a la Comunitat

La DGT ha previst 908.160 desplaçaments per les carreteres de la Comunitat Valenciana en l’operació especial Retorn 2026, activa des de divendres fins dilluns 31 d’agost, amb punts conflictius destacats en les tres províncies.

PLD Space dissenyarà la nova generació de llançadors privats europeus

PLD Space, amb seu a Elx, ha sigut escollida per l’Agència Espacial Europea per desenvolupar la pròxima generació de llançadors privats, amb un contracte de quasi 159 milions d’euros.

Roben en minuts gran part del Tresor de Villena del museu MUVI

Uns lladres han sostret en pocs minuts la major part de les peces del Tresor de Villena exposades al MUVI, en un assalt nocturn que ha activat les alarmes del museu i del poliesportiu municipal.

València bat el rècord amb 30 nits tòrrides este 2026, segons Aemet

València ha encadenat 30 nits tòrrides en 2026, amb mínimes de 25 graus o més, un rècord històric segons Aemet. Castelló de la Plana i Alacant també han superat els seus màxims de calor nocturna.

Quatre detinguts a Elx per un frau amb targetes en compres per internet

La Policia Nacional ha detingut a Elx quatre hòmens d’entre 21 i 33 anys per integrar presumptament un grup que comprava telèfons d’alta gamma per internet amb targetes bancàries sostretes. S’han relacionat amb almenys set estafes en diverses ciutats per més de 10.500 euros.

Sis cetacis rescatats de Canadà arriben a l’Oceanogràfic de València per a evitar la seua eutanasia

Dos belugues i quatre dofins rescatats del parc Marineland de Canadà han arribat esta matinada a l’Oceanogràfic de València després d’un trasllat internacional complex pensat per a garantir el seu benestar i evitar la seua eutanasia.