Prorrogada la continuïtat del manteniment de les 16.376 papereres de València

València, 9 (EUROPA PRESS) – La Junta de Govern Local de l’Ajuntament de València ha aprovat la pròrroga del contracte de manteniment i llavat de les 16.376 papereres que hi ha repartides per tota la ciutat. Aquesta decisió, comunicada pel consistori, busca donar continuïtat al servei mentre es prepara un nou procés de licitació, valorant la eficàcia i correcció dels treballs realitzats fins ara.

Actualment, la freqüència de llavat per a les 4.000 papereres de major ús és mensual. L’Ajuntament ha ressaltat que, des de l’any passat, la ciutat compta amb 46 papereres intel·ligents que són capaces de compactar la brossa mitjançant energia solar, ubicades en 23 llocs de Ciutat Vella. Aquestes papereres, amb una capacitat de 120 litres, superen les convencionals de 50 litres, i són autònomes, ja que utilitzen plaques solars per al seu funcionament.

Cada ubicació disposa de dues papereres: una per a la fracció de residus d’envasos (paperera groga) i una altra per a la fracció restant (gris). A més, cadascuna està equipada amb un dipòsit separat per a burilles de cigarrets, garantint que no entrin en contacte amb els altres residus. Aquestes papereres estan connectades a una aplicació que monitoriza el seu ompliment, permetent així optimitzar la gestió del servei de buidada.

El contracte actual, gestionat per Sulo Ibèrica, SA, s’estendrà fins a la nova adjudicació, assegurant que totes les papereres estiguin netes, buides i en bon estat. L’adhesió del servei destaca la importància de mantenir les papereres en un estat òptim, essent especialment necessàries les intervencions després de festes. Per exemple, després de les Falles, 1.500 unitats van ser reparades per millorar el seu estat.

Últimes notícies

STEPV, CCOO i UGT mantenen el pols i rebutgen la nova oferta d’Educació sobre ràtios i sous

STEPV, CCOO i UGT rebutgen la nova proposta de la Conselleria d'Educació per a desconvocar la vaga indefinida del professorat i la sotmetran a consulta entre els docents.

Detingut a València un home per agressió sexual a una menor a l’eixida del col·legi

La Policia Local de València ha detingut a un home de 38 anys acusat d'una presumpta agressió sexual a una menor de 16 anys a l'eixida del seu centre escolar, on va ser retingut fins a l'arribada dels agents.

PP i Vox imposen el tancament de la comissió de la dana en Les Corts amb el seu únic vot

PP i Vox aproven en solitari el dictamen de la comissió de la dana de 2024 en Les Corts, malgrat el rebuig de l'oposició, que denuncia un tancament en fals i un relat fal·laç dels fets.

Pérez Llorca garantix que els compromisos educatius es veuran en els pròxims pressupostos

Juanfran Pérez Llorca afirma que els compromisos aconseguits amb el sector educatiu s'incorporaran als pròxims pressupostos de la Generalitat, amb més fons per a infraestructures, climatització de centres i pujada salarial docent.

Més de 4.600 agents reforçaran la seguretat en les Fogueres d’Alacant 2026

Més de 4.600 agents de diferents cossos integren el dispositiu de seguretat per a les Fogueres d'Alacant 2026, amb controls reforçats en punts clau i mesures específiques de prevenció.

Educació demana servicis mínims del 100% en els tribunals de la PAU per a garantir els exàmens

La Conselleria d'Educació sol·licita a Treball servicis mínims del 100% per al professorat dels tribunals de la PAU amb la finalitat d'assegurar les proves i protegir el dret a l'educació de l'alumnat valencià.

Pérez Llorca admet preocupació i fastig pels nous escàndols de corrupció que afecten el PSOE

Juanfran Pérez Llorca reconeix que seguix amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

Pérez Llorca mostra preocupació pels registres de l’UCO en la seu del PSOE pel cas Leire

Juanfran Pérez Llorca expressa la seua preocupacion i cansament davant els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.