PSPV denuncia ‘ús partidista’ de la Presidència de Les Corts en atorgar la paraula a Mazón quan ‘no estava permès’

Presenta una queixa davant de la Mesa per «greu infracció» del reglament

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, ha presentat una queixa en la qual denuncia un ús «partidista i sistemàtic» del parlament valencià per part de la Presidència de la Càmera, que en la sessió de control d’aquest dijous ha concedit l’ús de la paraula al president de la Generalitat, Carlos Mazón, quan, segons sostenen els socialistes, «no estava permès pel reglament».

Segons exposa el dirigent socialista en l’escrit remès a la Taula de Les Corts, durant la sessió de control, la presidenta de la càmera «ha concedit l’ús de la paraula al president del Consell per a respondre al síndic de Compromís –Joan Baldoví–«, encara que, segons incideixen des del PSPV, «ja havia consumit el temps preceptiu de cinc minuts en la seua primera i, per tant, última intervenció».

En aquesta línia, els socialistes subratllen que, segons el reglament vigent, «després de la formulació concisa de la pregunta per part del síndic, contestarà el president del Consell», mentre que el portaveu del grup parlamentari «podrà intervenir de nou per a replicar o tornar a preguntar sobre el mateix tema i, després de la nova intervenció del president o presidenta, es tancarà aquesta primera fase de la compareixença».

No obstant això, i «malgrat aquesta disposició normativa», des del PSPV han denunciat que la Presidència de la càmera ha atorgat «una possibilitat de rèplica al president del Consell que no tenia cabuda», un fet que, per als socialistes, suposa «una greu infracció de la norma parlamentària» i evidència que el reglament «ha deixat de ser un text sobirà en l’hemicicle».

Muñoz, en representació del Grup Parlamentari Socialista, sol·licita que la Presidència dels Corts «respecte fidelment» les disposicions normatives del Reglament de la càmera autonòmica i que prenga «d’una vegada per sempre» les mesures necessàries per a «frenar de manera competent» el «ús partidista» que, al seu judici, es fa del parlament, la qual cosa «deteriora la qualitat democràtica del poble valencià i la separació de poders».

El dirigent socialista ha subratllat que el reglament ha sigut vulnerat en «numerades ocasions» en l’hemicicle, la qual cosa, per a Muñoz, evidencia que la Presidència ha «institucionalitzat l’ús partidista del parlament valencià en benefici dels grups parlamentaris de PP i Vox».

Últimes notícies

Jalance fregant els 43 °C i Alcoi per damunt dels 40 °C abans d’una nova ona de calor

Les màximes han arribat hui als 42,7 °C a Jalance i han superat els 40 °C en diverses localitats interiors, en vespres de la tercera ona de calor de juliol.

Un incendi forestal a Catí obliga a mobilitzar huit mitjans aeris i nombroses brigades

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Catí (Alt Maestrat) ha obligat a desplegar un ampli dispositiu amb nombrosos efectius terrestres i huit mitjans aeris, després que tot apunte que l’origen podria ser la caiguda d’un llamp.

L’emoció de Spanish Brass després d’interpretar l’himne en la final del Mundial 2026

El quintet valencià Spanish Brass ha viscut un moment històric en tocar l’himne espanyol a la final del Mundial 2026 als Estats Units, una experiència que definixen com a inoblidable.

Mor ofegat un home al port de Peníscola en plena matinada

Un home ha mort esta matinada, presumptament ofegat, a la zona del port de Peníscola. La Guàrdia Civil ha obert una investigació per a aclarir les circumstàncies del succés.

Mor un conductor en eixir de la via i xocar contra un mur a Utiel

Un conductor ha mort este dilluns a Utiel després d’eixir de la via a la N-III i col·lisionar contra un mur. Els bombers l’han hagut d’excarcerar del vehicle, però no han pogut salvar-li la vida.

Foios es bolca per homenatjar Ferran Torres després del seu gol històric al Mundial

Foios prepara un homenatge especial per a Ferran Torres, heroi del pas a la final del Mundial, i l’Ajuntament estudia nomenar-lo fill predilecte del municipi.

Diego Conde jugarà cedit al Betis una temporada amb opció de compra

El porter Diego Conde arriba al Betis cedit pel Villarreal per una temporada, amb opció de compra i després de l’eixida de Pau López a l’Andorra.

Hugo Sotelo reforça el mig del Llevant cedit pel Celta amb opció de compra

El migcampista gallec Hugo Sotelo jugarà esta temporada al Llevant cedit pel Celta de Vigo, que ha inclòs una opció de compra del 50% dels seus drets. El futbolista, que ja és a València, s’incorpora esta vesprada a la pretemporada de l’equip de Luís Castro.