8.1 C
València
Dissabte, 22 novembre, 2025

PSPV denuncia ‘ús partidista’ de la Presidència de Les Corts en atorgar la paraula a Mazón quan ‘no estava permès’

Presenta una queixa davant de la Mesa per “greu infracció” del reglament

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, ha presentat una queixa en la qual denuncia un ús “partidista i sistemàtic” del parlament valencià per part de la Presidència de la Càmera, que en la sessió de control d’aquest dijous ha concedit l’ús de la paraula al president de la Generalitat, Carlos Mazón, quan, segons sostenen els socialistes, “no estava permès pel reglament”.

Segons exposa el dirigent socialista en l’escrit remès a la Taula de Les Corts, durant la sessió de control, la presidenta de la càmera “ha concedit l’ús de la paraula al president del Consell per a respondre al síndic de Compromís –Joan Baldoví–“, encara que, segons incideixen des del PSPV, “ja havia consumit el temps preceptiu de cinc minuts en la seua primera i, per tant, última intervenció”.

En aquesta línia, els socialistes subratllen que, segons el reglament vigent, “després de la formulació concisa de la pregunta per part del síndic, contestarà el president del Consell”, mentre que el portaveu del grup parlamentari “podrà intervenir de nou per a replicar o tornar a preguntar sobre el mateix tema i, després de la nova intervenció del president o presidenta, es tancarà aquesta primera fase de la compareixença”.

No obstant això, i “malgrat aquesta disposició normativa”, des del PSPV han denunciat que la Presidència de la càmera ha atorgat “una possibilitat de rèplica al president del Consell que no tenia cabuda”, un fet que, per als socialistes, suposa “una greu infracció de la norma parlamentària” i evidència que el reglament “ha deixat de ser un text sobirà en l’hemicicle”.

Muñoz, en representació del Grup Parlamentari Socialista, sol·licita que la Presidència dels Corts “respecte fidelment” les disposicions normatives del Reglament de la càmera autonòmica i que prenga “d’una vegada per sempre” les mesures necessàries per a “frenar de manera competent” el “ús partidista” que, al seu judici, es fa del parlament, la qual cosa “deteriora la qualitat democràtica del poble valencià i la separació de poders”.

El dirigent socialista ha subratllat que el reglament ha sigut vulnerat en “numerades ocasions” en l’hemicicle, la qual cosa, per a Muñoz, evidencia que la Presidència ha “institucionalitzat l’ús partidista del parlament valencià en benefici dels grups parlamentaris de PP i Vox”.

Últimes notícies

2-1: Oluwaseyi decidix i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant un Mallorca que s’apaga

Un gol de Oluwaseyi en el 82' va donar al Vila-real un 2-1 treballat. El Mallorca va competir bé en la primera part, però va perdre vigor després del descans.

Oluwaseyi decidix el 2-1 i manté la ratxa del Vila-real davant el Mallorca

Un gol del nigerià a huit del final va donar al Vila-real la victòria 2-1 i va prolongar la seua ratxa com a local. El Mallorca es va diluir després d'un bon primer temps.

Vila-real i Mallorca empaten després d’una arrancada elèctrica (1-1)

Vila-real i Mallorca empaten 1-1 amb gols abans del minut 8. Després de l'intercanvi, el partit es va tancar i els visitants van frenar a un Vila-real incòmode.

Convoquen una protesta davant Les Corts el dia de la investidura de Pérez Llorca

Acord Social Valencià convoca una protesta el 27 de novembre a les 10.30 davant Les Corts per a rebutjar la investidura de Juanfran Pérez Llorca. L'acció coincidix amb el ple i denúncia un continuisme en la gestió després de la DANA.

Finalitza sense incidents l’avís per vent a Castelló amb ratxes de fins a 80 km/h

Emergències ha tancat a les 15.00 l'avís groc per vent a la província. Aemet havia previst ratxes del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i 70 en el litoral nord.

Maíllo (IU) tatxa la condemna a Álvaro García Ortiz de colp d’Estat institucional

El coordinador federal d'IU ha denunciat que la sentència que inhabilita dos anys al fiscal general respon a una lògica institucional. També ha instat la joventut a assumir protagonisme polític.

La clínica dental d’Alzira que va tractar a la xiqueta morta no està autoritzada a anestesiar

Sanitat ha confirmat que la clínica que va tractar a la menor manca de permís per a tècniques d'anestèsia, inclosa la sedació intravenosa aplicada. El jutjat ha obert diligències, la inspecció ha suspés l'activitat i una altra xiqueta seguix en UCI.

El Reial Madrid visita a un Elx invicte a casa amb dubtes en defensa

El Reial Madrid torna a competir després de dos ensopegades i es mesura a un Elx que no ha perdut en el Martínez Valero. El líder necessita reaccionar en plena ratxa de partits fora.