PSPV denuncia ‘ús partidista’ de la Presidència de Les Corts en atorgar la paraula a Mazón quan ‘no estava permès’

Presenta una queixa davant de la Mesa per «greu infracció» del reglament

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, ha presentat una queixa en la qual denuncia un ús «partidista i sistemàtic» del parlament valencià per part de la Presidència de la Càmera, que en la sessió de control d’aquest dijous ha concedit l’ús de la paraula al president de la Generalitat, Carlos Mazón, quan, segons sostenen els socialistes, «no estava permès pel reglament».

Segons exposa el dirigent socialista en l’escrit remès a la Taula de Les Corts, durant la sessió de control, la presidenta de la càmera «ha concedit l’ús de la paraula al president del Consell per a respondre al síndic de Compromís –Joan Baldoví–«, encara que, segons incideixen des del PSPV, «ja havia consumit el temps preceptiu de cinc minuts en la seua primera i, per tant, última intervenció».

En aquesta línia, els socialistes subratllen que, segons el reglament vigent, «després de la formulació concisa de la pregunta per part del síndic, contestarà el president del Consell», mentre que el portaveu del grup parlamentari «podrà intervenir de nou per a replicar o tornar a preguntar sobre el mateix tema i, després de la nova intervenció del president o presidenta, es tancarà aquesta primera fase de la compareixença».

No obstant això, i «malgrat aquesta disposició normativa», des del PSPV han denunciat que la Presidència de la càmera ha atorgat «una possibilitat de rèplica al president del Consell que no tenia cabuda», un fet que, per als socialistes, suposa «una greu infracció de la norma parlamentària» i evidència que el reglament «ha deixat de ser un text sobirà en l’hemicicle».

Muñoz, en representació del Grup Parlamentari Socialista, sol·licita que la Presidència dels Corts «respecte fidelment» les disposicions normatives del Reglament de la càmera autonòmica i que prenga «d’una vegada per sempre» les mesures necessàries per a «frenar de manera competent» el «ús partidista» que, al seu judici, es fa del parlament, la qual cosa «deteriora la qualitat democràtica del poble valencià i la separació de poders».

El dirigent socialista ha subratllat que el reglament ha sigut vulnerat en «numerades ocasions» en l’hemicicle, la qual cosa, per a Muñoz, evidencia que la Presidència ha «institucionalitzat l’ús partidista del parlament valencià en benefici dels grups parlamentaris de PP i Vox».

Últimes notícies

Antiviolència planteja tancar dos mesos el camp del Racing i un el del Deportivo i l’Eldense

La Comissió Antiviolència ha proposat clausurar dos mesos el camp del Racing Club i un mes els estadis del Deportivo de la Coruña i de l’Eldense pels greus incidents en els partits d’ascens.

Ferran Torres iguala Puchades com a valencià amb més partits en un Mundial

Ferran Torres ha jugat el seu sisé partit en una fase final d’un Mundial i iguala així Antonio Puchades com a futbolista valencià amb més presències en esta competició. El davanter de Foios pot quedar a soles al capdavant si juga davant Uruguai en l’últim duel de la fase de grups.

Sis morts per calor extrema en sis dies a la Comunitat Valenciana, cinc d’elles a la província de València

La Comunitat Valenciana ha registrat sis morts atribuïbles a les altes temperatures entre el 30 de maig i el 4 de juny, cinc a la província de València i una a Castelló, segons el sistema MoMo de Sanitat.

Quatre persones detingudes en trobar quasi 3 kg de marihuana en una vivenda de Vall d’Alba

La Guàrdia Civil ha detingut quatre persones a Vall d'Alba després d'intervindre quasi 3.000 grams de marihuana en dos immobles contigus, presumptament destinada a la seua distribució.

La calor arranca fort: més de 30 °C de bon matí i quasi 34 °C a La Vila Joiosa

Les temperatures han superat ja els 30 graus este dilluns de bon matí en nombrosos municipis valencians, amb 33,7 °C a La Vila Joiosa. Aemet ha activat un episodi de calor fins dimecres i Emergències ha decretat alerta groga i risc alt d'incendis.

Les nits tropicals continuen i Benidorm encadena una altra nit tòrrida amb 25,1 graus

Les mínimes han tornat a ser molt altes en la Comunitat Valenciana, amb nombroses nits tropicals i una nova nit tòrrida a Benidorm, on el termòmetre no ha baixat de 25,1 graus.

‘Descobrint Magenti’. Alberic, un poble que sona

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana és un text de caràcter cultural i divulgatiu sobre un llibre que reivindica Leopoldo Magenti com una figura clau de la música valenciana i com una institució per al poble d’Alberic

Desarticulat a Montroi un frau de renting amb cotxes d’alta gamma per més de 170.000 euros

La Guàrdia Civil ha detingut a Montroi una dona i investiga dos hòmens per un frau amb cotxes d’alta gamma valorats en més de 170.000 euros, contractats mitjançant leasing o renting i després venuts de forma fraudulenta.