PSPV denuncia ‘ús partidista’ de la Presidència de Les Corts en atorgar la paraula a Mazón quan ‘no estava permès’

Presenta una queixa davant de la Mesa per «greu infracció» del reglament

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, ha presentat una queixa en la qual denuncia un ús «partidista i sistemàtic» del parlament valencià per part de la Presidència de la Càmera, que en la sessió de control d’aquest dijous ha concedit l’ús de la paraula al president de la Generalitat, Carlos Mazón, quan, segons sostenen els socialistes, «no estava permès pel reglament».

Segons exposa el dirigent socialista en l’escrit remès a la Taula de Les Corts, durant la sessió de control, la presidenta de la càmera «ha concedit l’ús de la paraula al president del Consell per a respondre al síndic de Compromís –Joan Baldoví–«, encara que, segons incideixen des del PSPV, «ja havia consumit el temps preceptiu de cinc minuts en la seua primera i, per tant, última intervenció».

En aquesta línia, els socialistes subratllen que, segons el reglament vigent, «després de la formulació concisa de la pregunta per part del síndic, contestarà el president del Consell», mentre que el portaveu del grup parlamentari «podrà intervenir de nou per a replicar o tornar a preguntar sobre el mateix tema i, després de la nova intervenció del president o presidenta, es tancarà aquesta primera fase de la compareixença».

No obstant això, i «malgrat aquesta disposició normativa», des del PSPV han denunciat que la Presidència de la càmera ha atorgat «una possibilitat de rèplica al president del Consell que no tenia cabuda», un fet que, per als socialistes, suposa «una greu infracció de la norma parlamentària» i evidència que el reglament «ha deixat de ser un text sobirà en l’hemicicle».

Muñoz, en representació del Grup Parlamentari Socialista, sol·licita que la Presidència dels Corts «respecte fidelment» les disposicions normatives del Reglament de la càmera autonòmica i que prenga «d’una vegada per sempre» les mesures necessàries per a «frenar de manera competent» el «ús partidista» que, al seu judici, es fa del parlament, la qual cosa «deteriora la qualitat democràtica del poble valencià i la separació de poders».

El dirigent socialista ha subratllat que el reglament ha sigut vulnerat en «numerades ocasions» en l’hemicicle, la qual cosa, per a Muñoz, evidencia que la Presidència ha «institucionalitzat l’ús partidista del parlament valencià en benefici dels grups parlamentaris de PP i Vox».

Últimes notícies

Les màximes freguen els 39 °C a Xàtiva i superen els 36 °C en molts punts

Xàtiva ha registrat hui 38,7 °C, la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, i diverses localitats han superat els 36 °C. Aemet alerta d’una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous, amb màximes que podrien arribar als 42 o 43 °C.

Un incendi en una empresa de palets d’Algar s’estén a zona forestal

Un incendi originat en una empresa de palets de fusta a Algar del Palància s’ha estés a terreny forestal i ha mobilitzat bombers de València, Castelló i mitjans aeris de la Generalitat.

Bejís i Toràs demanaran ser zona catastròfica per la tromba d’aigua

Bejís i Toràs han patit greus danys per la tromba d’aigua i granís del dissabte i preparen la sol·licitud de zona afectada per emergència de protecció civil.

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.

Temperatures de fins a 43 graus i ponent persistent este dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat avisos per una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana, amb vent de ponent persistent, fins a 43 graus i risc extrem d'incendis, especialment a les províncies de València i Alacant.

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.

Aemet activa l’avís groc per calor extrema en bona part de la província de València

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor en l’interior i el litoral sud de la província de València, amb temperatures que poden arribar als 38 graus. Dimecres es repetiran els avisos a València i Alacant, mentre que este dilluns hi ha risc de fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló.