PSPV denuncia ‘ús partidista’ de la Presidència de Les Corts en atorgar la paraula a Mazón quan ‘no estava permès’

Presenta una queixa davant de la Mesa per «greu infracció» del reglament

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, ha presentat una queixa en la qual denuncia un ús «partidista i sistemàtic» del parlament valencià per part de la Presidència de la Càmera, que en la sessió de control d’aquest dijous ha concedit l’ús de la paraula al president de la Generalitat, Carlos Mazón, quan, segons sostenen els socialistes, «no estava permès pel reglament».

Segons exposa el dirigent socialista en l’escrit remès a la Taula de Les Corts, durant la sessió de control, la presidenta de la càmera «ha concedit l’ús de la paraula al president del Consell per a respondre al síndic de Compromís –Joan Baldoví–«, encara que, segons incideixen des del PSPV, «ja havia consumit el temps preceptiu de cinc minuts en la seua primera i, per tant, última intervenció».

En aquesta línia, els socialistes subratllen que, segons el reglament vigent, «després de la formulació concisa de la pregunta per part del síndic, contestarà el president del Consell», mentre que el portaveu del grup parlamentari «podrà intervenir de nou per a replicar o tornar a preguntar sobre el mateix tema i, després de la nova intervenció del president o presidenta, es tancarà aquesta primera fase de la compareixença».

No obstant això, i «malgrat aquesta disposició normativa», des del PSPV han denunciat que la Presidència de la càmera ha atorgat «una possibilitat de rèplica al president del Consell que no tenia cabuda», un fet que, per als socialistes, suposa «una greu infracció de la norma parlamentària» i evidència que el reglament «ha deixat de ser un text sobirà en l’hemicicle».

Muñoz, en representació del Grup Parlamentari Socialista, sol·licita que la Presidència dels Corts «respecte fidelment» les disposicions normatives del Reglament de la càmera autonòmica i que prenga «d’una vegada per sempre» les mesures necessàries per a «frenar de manera competent» el «ús partidista» que, al seu judici, es fa del parlament, la qual cosa «deteriora la qualitat democràtica del poble valencià i la separació de poders».

El dirigent socialista ha subratllat que el reglament ha sigut vulnerat en «numerades ocasions» en l’hemicicle, la qual cosa, per a Muñoz, evidencia que la Presidència ha «institucionalitzat l’ús partidista del parlament valencià en benefici dels grups parlamentaris de PP i Vox».

Últimes notícies

Més Guàrdia Civil per l’Arenal Sound mentre seguix l’incendi de la Vall d’Uixó

La Delegació del Govern ha anunciat un reforç de la Guàrdia Civil amb agents d’altres províncies per cobrir l’Arenal Sound i l’incendi de la Vall d’Uixó.

L’abandó rural convertix el territori en una mecha forestal contínua

El geògraf de la Universitat de València Javier Berenguer alerta que l’abandó rural ha creat una 'mecha forestal ininterrompuda' i augmenta el risc d’incendis, especialment en la frontera entre vivendes i muntanya a la Comunitat Valenciana.

Marcos Benavent, el ‘ionqui dels diners’, ja està empresonat per la primera condemna del cas Imelsa

Marcos Benavent, exgerent d'Imelsa conegut com el 'ionqui dels diners', ja està a la presó de Picassent per complir la primera condemna del cas Imelsa, de quasi huit anys. Va ingressar de manera voluntària abans que expirara el termini marcat per l'Audiència Provincial de València.

Air Nostrum torna als beneficis amb 10,5 milions en 2025 després d’alçar ingressos un 11 %

Air Nostrum ha tancat 2025 amb un benefici net abans d’impostos de 10,5 milions d’euros i uns ingressos de 690,1 milions, un 11 % més que en 2024. La companyia ha millorat ocupació, passatgers i resultat d’explotació, i continua tornant el deute de la pandèmia.

Rescaten cinc gossos, tres gats i un ocell de cases desallotjades per l’incendi de la Vall d’Uixó

Un centre caní de Vila-real ha tret cinc gossos, tres gats i un ocell de vivendes de municipis desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó, després de més de cinc dies sols. Els animals s’han reunit amb els seus amos, que han viscut el rescat amb una forta càrrega emocional.

La quarta ona de calor deixarà fins a 40 graus este dijous a la Comunitat

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor en punts d’Alacant i València, amb màximes que podran arribar als 40 graus.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua actiu i arrasa 9.300 hectàrees en un perímetre de 81 km

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó continua sense estar controlat després de cinc dies, amb un perímetre de 81 quilòmetres i 9.300 hectàrees cremades. Més de 1.200 professionals i una trentena de mitjans aeris treballen coordinats en les tasques d’extinció.

El Trofeu Festa d’Elx s’ajorna per les obres al Martínez Valero

L’Elche ha decidit no disputar el Trofeu Festa d’Elx abans de l’inici de LaLiga per les obres de millora al Martínez Valero. El club no descarta buscar una nova data en la finestra de setembre, però no pot garantir que el torneig es jugue enguany.
FILMOTECA D'ESTIU