10.6 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

PSPV denuncia ‘ús partidista’ de la Presidència de Les Corts en atorgar la paraula a Mazón quan ‘no estava permès’

Presenta una queixa davant de la Mesa per “greu infracció” del reglament

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, ha presentat una queixa en la qual denuncia un ús “partidista i sistemàtic” del parlament valencià per part de la Presidència de la Càmera, que en la sessió de control d’aquest dijous ha concedit l’ús de la paraula al president de la Generalitat, Carlos Mazón, quan, segons sostenen els socialistes, “no estava permès pel reglament”.

Segons exposa el dirigent socialista en l’escrit remès a la Taula de Les Corts, durant la sessió de control, la presidenta de la càmera “ha concedit l’ús de la paraula al president del Consell per a respondre al síndic de Compromís –Joan Baldoví–“, encara que, segons incideixen des del PSPV, “ja havia consumit el temps preceptiu de cinc minuts en la seua primera i, per tant, última intervenció”.

En aquesta línia, els socialistes subratllen que, segons el reglament vigent, “després de la formulació concisa de la pregunta per part del síndic, contestarà el president del Consell”, mentre que el portaveu del grup parlamentari “podrà intervenir de nou per a replicar o tornar a preguntar sobre el mateix tema i, després de la nova intervenció del president o presidenta, es tancarà aquesta primera fase de la compareixença”.

No obstant això, i “malgrat aquesta disposició normativa”, des del PSPV han denunciat que la Presidència de la càmera ha atorgat “una possibilitat de rèplica al president del Consell que no tenia cabuda”, un fet que, per als socialistes, suposa “una greu infracció de la norma parlamentària” i evidència que el reglament “ha deixat de ser un text sobirà en l’hemicicle”.

Muñoz, en representació del Grup Parlamentari Socialista, sol·licita que la Presidència dels Corts “respecte fidelment” les disposicions normatives del Reglament de la càmera autonòmica i que prenga “d’una vegada per sempre” les mesures necessàries per a “frenar de manera competent” el “ús partidista” que, al seu judici, es fa del parlament, la qual cosa “deteriora la qualitat democràtica del poble valencià i la separació de poders”.

El dirigent socialista ha subratllat que el reglament ha sigut vulnerat en “numerades ocasions” en l’hemicicle, la qual cosa, per a Muñoz, evidencia que la Presidència ha “institucionalitzat l’ús partidista del parlament valencià en benefici dels grups parlamentaris de PP i Vox”.

Últimes notícies

Pedro Martínez lamenta el segon quart després de la derrota davant el Mònaco

València Basket va cedir davant Mònaco i el seu tècnic va subratllar que el segon quart va ser determinant per les pèrdues i l'encert rival. Spanoulis va destacar la solidesa defensiva i el repartiment de responsabilitats.

Sadiq arriba al València traspassat per la Reial Societat i firma fins a 2028

Umar Sadiq es va convertir este dijous en nou jugador del València després de l'acord de traspàs amb la Reial Societat. El davanter va firmar fins a 2028.

El PP acusa a Morant d’atacar a tot el partit perquè els seus alcaldes no avalen el relat de la reconstrucció

Fernando Pastor ha acusat a Diana Morant de carregar contra tot el PP al no aconseguir l'aval d'alcaldes socialistes al relat sobre la reconstrucció després de la dana. El síndic ha defés que les obres estan executades i ha criticat la judicialització del debat.

Rosa Peris presidirà la gestora del PSPV a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per assetjament

El PSOE situarà a Rosa Peris al capdavant d'una gestora a Almussafes després de l'expulsió de Toni González. L'alcalde manté el càrrec des del grup mixt.

Carmen Martínez substituirà a Alejandro Soler com a coordinadora del PSPV en el Congrés

Carmen Martínez rellevarà a Alejandro Soler en la coordinació del PSPV en el Congrés. El PSPV ajustarà també la seua estructura en Les Corts amb canvis previstos i continuïtat.

Morant acusa el PP de deixar sense executar el 50% dels diners estatals per a la dana

Diana Morant ha denunciat que el Consell i el PP han deixat sense executar la mitat dels fons transferits pel Govern per a la recuperació després de la dana de 2024 en la Comunitat Valenciana. També ha defés el nou model de finançament i ha anunciat una conferència política del PSPV al maig a Alacant.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demana la seua compareixença en un jutjat

Alberto Núñez Feijóo atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en el Congrés per la causa de la DANA, malgrat un recurs que demanava seu judicial pròxima. La magistrada va avalar la via telemàtica a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demanava la seua compareixença en un jutjat

El president del PP atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en la Cambra, autoritzat per la jutgessa a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal. La diligència seguix avant mentres es resol un recurs que sol·licitava la seua declaració en un jutjat pròxim al seu domicili.