PSPV denuncia ‘ús partidista’ de la Presidència de Les Corts en atorgar la paraula a Mazón quan ‘no estava permès’

Presenta una queixa davant de la Mesa per «greu infracció» del reglament

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, ha presentat una queixa en la qual denuncia un ús «partidista i sistemàtic» del parlament valencià per part de la Presidència de la Càmera, que en la sessió de control d’aquest dijous ha concedit l’ús de la paraula al president de la Generalitat, Carlos Mazón, quan, segons sostenen els socialistes, «no estava permès pel reglament».

Segons exposa el dirigent socialista en l’escrit remès a la Taula de Les Corts, durant la sessió de control, la presidenta de la càmera «ha concedit l’ús de la paraula al president del Consell per a respondre al síndic de Compromís –Joan Baldoví–«, encara que, segons incideixen des del PSPV, «ja havia consumit el temps preceptiu de cinc minuts en la seua primera i, per tant, última intervenció».

En aquesta línia, els socialistes subratllen que, segons el reglament vigent, «després de la formulació concisa de la pregunta per part del síndic, contestarà el president del Consell», mentre que el portaveu del grup parlamentari «podrà intervenir de nou per a replicar o tornar a preguntar sobre el mateix tema i, després de la nova intervenció del president o presidenta, es tancarà aquesta primera fase de la compareixença».

No obstant això, i «malgrat aquesta disposició normativa», des del PSPV han denunciat que la Presidència de la càmera ha atorgat «una possibilitat de rèplica al president del Consell que no tenia cabuda», un fet que, per als socialistes, suposa «una greu infracció de la norma parlamentària» i evidència que el reglament «ha deixat de ser un text sobirà en l’hemicicle».

Muñoz, en representació del Grup Parlamentari Socialista, sol·licita que la Presidència dels Corts «respecte fidelment» les disposicions normatives del Reglament de la càmera autonòmica i que prenga «d’una vegada per sempre» les mesures necessàries per a «frenar de manera competent» el «ús partidista» que, al seu judici, es fa del parlament, la qual cosa «deteriora la qualitat democràtica del poble valencià i la separació de poders».

El dirigent socialista ha subratllat que el reglament ha sigut vulnerat en «numerades ocasions» en l’hemicicle, la qual cosa, per a Muñoz, evidencia que la Presidència ha «institucionalitzat l’ús partidista del parlament valencià en benefici dels grups parlamentaris de PP i Vox».

Últimes notícies

Última prova de l’Elx davant el Toulouse abans de l’estrena en LALIGA

L’Elx tanca este dissabte la pretemporada contra el Toulouse en Pinatar Arena, amb el debut possible de Javi Morcillo i diverses baixes per lesió abans d’estrenar-se en LALIGA davant el Deportivo el 17 d’agost.

Així serà la flota llogada per a l’eixida de The Ocean Race a Alacant

La SPTD ha tret a licitació per 517.217 euros el lloguer de més de 40 embarcacions que garantiran l’organització, la seguretat i la cobertura mediàtica de l’eixida de The Ocean Race Alicante 2027.

El propietari d’un bar de València que ha matat un jove passarà hui a disposició judicial

El propietari del bar 'La Esquina Tropical' de València, detingut per la mort d’un jove de 20 anys, passarà esta vesprada a disposició judicial després de confessar el crim al 091.

Presó per a quatre homes per robar cotxes d’alta gamma clonant les claus electròniques

Quatre homes han ingressat en presó provisional després de ser detinguts a Alacant i Múrcia, acusats de robar quatre cotxes d’alta gamma valorats en 400.000 euros amb claus electròniques clonades.

Crítiques a un cartell de festes de Sagunt per una imatge de sotmetiment sexual

La Coordinadora Feminista de Camp de Morvedre ha denunciat un cartell d’una penya de les festes de Sagunt per mostrar la imatge d’un toro sotmetent sexualment una dona nua i qüestiona el silenci de l’Ajuntament.

La sinistralitat laboral deixa 32 morts en mig any a la Comunitat Valenciana, 12 menys que en 2025

Els accidents laborals han causat 32 morts en la Comunitat Valenciana en el primer semestre de 2026, 12 menys que un any abans, dins d’un context estatal amb 358 víctimes mortals. La majoria de sinistres s’han produït en jornada de treball i afecten sobretot treballadors assalariats i sectors com servicis i construcció.

La compravenda de vivendes es manté estable al juny a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes ha mantingut al juny el mateix volum que fa un any a la Comunitat Valenciana, amb 8.558 operacions, en un context de lleu repunt a Espanya després de cinc mesos de caigudes.

Cauen 77 detinguts en Espanya d’una macroxarxa de tràfic de migrants i drogues al Mediterrani

Una operació internacional ha desmantellat una de les majors xarxes de tràfic de migrants, drogues i armes al Mediterrani, amb 77 detinguts en Espanya i ramificacions en la Comunitat Valenciana.
FILMOTECA D'ESTIU