7.2 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

PSPV no presentarà candidats al Consell d’Administració i denuncia que Mazón ‘intenta controlar i manipular’ À Punt

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)

El síndic del PSPV-PSOE a Les Corts, José Muñoz, ha sostingut que la formació no presentarà cap candidat per al Consell d’Administració que arreplega la nova llei d’À Punt i ha retret al president de la Generalitat, Carlos Mazón, d'”intentar controlar i manipular la televisió pública”.

“El PP el que vol és controlar la televisió pública valenciana”, ha criticat, i ha censurat que els ‘populars’ “ja van modificar la llei, de l’Agència Antifrau, que s’ha vist que ha perdut qualsevol tipus de capacitat d’investigació i d’anàlisi per a ser un mer organisme al servici de Carlos Mazón; i s’està veient, es va a veure amb la televisió pública valenciana en la qual el PP va canviar la llei perquè l’òrgan d’administració fóra triat pel partit majoritari, en este cas per Carlos Mazón i el PP.

En este sentit, ha sostingut que “tant és així” que el cap del Consell, “en aquell famós menjar que li va impedir estar al capdavant de l’emergència produïda per la dana el 29 d’octubre, ja va oferir el lloc de director general a una periodista”. “Entenc que este oferiment no només s’ha produït a esta persona, sinó a més professionals i no professionals dels mitjans de comunicació”, ha manifestat, en declaracions remeses este dilluns als mitjans de comunicació.

“A més, tenint en compte que si la dana ens ha demostrat una cosa és que fa falta experts i professionals al capdavant de les administracions públiques, també del Consell d’Administració, i veient els antecedents de Carlos Mazón, probablement les persones que propose siguen afins al PP per a tenir un ferri control de la televisió pública valenciana, tal com van fer els seus antecessors Eduardo Zaplana i Francisco Camps”, ha denunciat.

Per tot això, ha recalcat que el PSPV-PSOE “no pot estar d’acord amb esta manera d’entendre el públic”. “Ens anem a oposar frontalment al control partidista de Carlos Mazón de la televisió pública valenciana, i a més en un moment en el qual no deixa de ser sorprenent que Carlos Mazón estiga pendent de controlar la televisió pública en lloc de treballar per a pal·liar els efectes de l’emergència provocats per la dana”, ha conclòs.

Segons s’arreplega en la nova llei de la Corporació Audiovisual de la Comunitat Valenciana (CACVSA), aprovada a Les Corts Valencianes amb els vots del PP i Vox, el nou Consell d’Administració comptarà amb huit membres, dels quals set seran triats per Les Corts i el huitè, per la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP).

Este Consell serà l’encarregat de proposar al director general, que podrà ser triat en primera votació de tres cinquenes parts de Les Corts i, en cas contrari, per majoria absoluta.

Últimes notícies

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en el Ciutat per la seua falta de gol

Empat 1-1 en el Ciutat de València amb els gols en un minut. Losada va respondre al punt de Carlos Romero i Puado es va retirar als tres minuts per un colp en el genoll.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 després de dos gols seguits i escàs encert

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en el Ciutat de València amb dos tants seguits. El domini local i la falta de rematada van marcar un dol que es va embossar al final.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en un dol sense pegada

Un gol de Carlos Romero i la rèplica immediata d'Iker Losada van deixar un 1-1 en el Ciutat de València. El Llevant va tornar a quedar-se sense el seu primer triomf a casa.

Llevant i Espanyol es repartixen els punts en un 1-1 decidit en un minut

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en un dol amb els dos gols en tot just un minut. Després de la igualada, el domini posterior no es va traduir en ocasions clares.

Protesta davant el Circ de Nadal contra l’ús d’animals en l’espectacle

Col·lectius animalistas protesten davant el Circ de Nadal a Alfafar contra l'ús d'animals i qüestionen el missatge a la infància. Vídeos en xarxes reaviven el debat i les entitats anuncien noves mobilitzacions.

El Llevant domina a l’Espanyol però es va al descans sense gol després d’un primer temps d’ocasions (0-0)

El Llevant va portar la iniciativa i va generar diverses ocasions clares, però l'encert de Dmitrovic i el desencert en la definició van mantindre el 0-0 al descans.

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.