PSPV no presentarà candidats al Consell d’Administració i denuncia que Mazón ‘intenta controlar i manipular’ À Punt

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)

El síndic del PSPV-PSOE a Les Corts, José Muñoz, ha sostingut que la formació no presentarà cap candidat per al Consell d’Administració que arreplega la nova llei d’À Punt i ha retret al president de la Generalitat, Carlos Mazón, d'»intentar controlar i manipular la televisió pública».

«El PP el que vol és controlar la televisió pública valenciana», ha criticat, i ha censurat que els ‘populars’ «ja van modificar la llei, de l’Agència Antifrau, que s’ha vist que ha perdut qualsevol tipus de capacitat d’investigació i d’anàlisi per a ser un mer organisme al servici de Carlos Mazón; i s’està veient, es va a veure amb la televisió pública valenciana en la qual el PP va canviar la llei perquè l’òrgan d’administració fóra triat pel partit majoritari, en este cas per Carlos Mazón i el PP.

En este sentit, ha sostingut que «tant és així» que el cap del Consell, «en aquell famós menjar que li va impedir estar al capdavant de l’emergència produïda per la dana el 29 d’octubre, ja va oferir el lloc de director general a una periodista». «Entenc que este oferiment no només s’ha produït a esta persona, sinó a més professionals i no professionals dels mitjans de comunicació», ha manifestat, en declaracions remeses este dilluns als mitjans de comunicació.

«A més, tenint en compte que si la dana ens ha demostrat una cosa és que fa falta experts i professionals al capdavant de les administracions públiques, també del Consell d’Administració, i veient els antecedents de Carlos Mazón, probablement les persones que propose siguen afins al PP per a tenir un ferri control de la televisió pública valenciana, tal com van fer els seus antecessors Eduardo Zaplana i Francisco Camps», ha denunciat.

Per tot això, ha recalcat que el PSPV-PSOE «no pot estar d’acord amb esta manera d’entendre el públic». «Ens anem a oposar frontalment al control partidista de Carlos Mazón de la televisió pública valenciana, i a més en un moment en el qual no deixa de ser sorprenent que Carlos Mazón estiga pendent de controlar la televisió pública en lloc de treballar per a pal·liar els efectes de l’emergència provocats per la dana», ha conclòs.

Segons s’arreplega en la nova llei de la Corporació Audiovisual de la Comunitat Valenciana (CACVSA), aprovada a Les Corts Valencianes amb els vots del PP i Vox, el nou Consell d’Administració comptarà amb huit membres, dels quals set seran triats per Les Corts i el huitè, per la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP).

Este Consell serà l’encarregat de proposar al director general, que podrà ser triat en primera votació de tres cinquenes parts de Les Corts i, en cas contrari, per majoria absoluta.

Últimes notícies

Autocaravana completa en la Comunitat Valenciana per a vore l’eclipsi solar

Les autocaravanes s’han convertit en una alternativa als hotels per a vore l’eclipsi solar del 12 d’agost, amb el parc valencià ja completament llogat.

8,7 milions per a la segona fase d’obres en la presa de Buseo després de la DANA

El Consell ha declarat d’emergència la segona fase d’obres en la presa de Buseo, amb una inversió de 8,7 milions per a reforçar-ne la seguretat després de la DANA d’octubre de 2024. Després d’una primera intervenció ja acabada, es preveu una tercera fase per a augmentar la capacitat de desguàs davant crescudes extraordinàries.

El Consell manté congelats els preus universitaris i amplia les ajudes de 500 euros per material escolar per la dana

El Consell ha aprovat mantindre congelats un any més els preus públics universitaris a la Comunitat Valenciana i ha ampliat les ajudes extraordinàries de 500 euros per a material escolar a nous col·lectius d’estudiants afectats per la dana, amb un pressupost màxim de 20 milions d’euros per a 2026.

56,4 milions per a recuperar les conques del Túria, Magre, Poyo i Picassent afectades per la dana

El Consell ha autoritzat una inversió de 56,4 milions en 48 mesos per a renaturalitzar les conques del Túria, Magre, Poyo i Picassent afectades per la dana. Els treballs arribaran a 52 municipis valencians i se centraran en previndre danys futurs i millorar la biodiversitat.

Alicant activa un ampli dispositiu de seguretat pel pròxim eclipsi solar

L’Ajuntament d’Alacant ha organitzat un operatiu especial de seguretat als principals punts d’observació de la ciutat per l’eclipsi solar del 12 d’agost, que arribarà a tapar el 99,14 % del sol. El dispositiu es reforçarà en castells i miradors, i inclou recomanacions per a una observació segura.

Quatre detinguts en desmantellar dos laboratoris de marihuana a la Marina Alta

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens i ha desmantellat dos laboratoris interiors de marihuana a la Marina Alta, amb registres a Oliva, Adsubia i la Vall de la Gallinera. Els arrestats, de 21 a 44 anys, estan investigats per pertinença a grup criminal, delicte contra la salut pública i altres càrrecs.

Sagunt a Escena programa ‘Original Greek’ i la proposta participativa ‘Bailarina a la carta’

El festival Sagunt a Escena acollirà este dijous 6 d’agost la comèdia ‘Original Greek’ i l’espectacle participatiu de dansa ‘Bailarina a la carta’ a Sagunt.

El Levante es mesura al Vila-real en el amistós més exigent de l’estiu

El Levante visitarà este dimecres la ciutat esportiva del Vila-real per disputar el seu amistós més exigent de l’estiu, l’únic davant un rival de Primera i penúltim test abans de LaLiga EA Sports.
FILMOTECA D'ESTIU