PSPV no presentarà candidats al Consell d’Administració i denuncia que Mazón ‘intenta controlar i manipular’ À Punt

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)

El síndic del PSPV-PSOE a Les Corts, José Muñoz, ha sostingut que la formació no presentarà cap candidat per al Consell d’Administració que arreplega la nova llei d’À Punt i ha retret al president de la Generalitat, Carlos Mazón, d'”intentar controlar i manipular la televisió pública”.

“El PP el que vol és controlar la televisió pública valenciana”, ha criticat, i ha censurat que els ‘populars’ “ja van modificar la llei, de l’Agència Antifrau, que s’ha vist que ha perdut qualsevol tipus de capacitat d’investigació i d’anàlisi per a ser un mer organisme al servici de Carlos Mazón; i s’està veient, es va a veure amb la televisió pública valenciana en la qual el PP va canviar la llei perquè l’òrgan d’administració fóra triat pel partit majoritari, en este cas per Carlos Mazón i el PP.

En este sentit, ha sostingut que “tant és així” que el cap del Consell, “en aquell famós menjar que li va impedir estar al capdavant de l’emergència produïda per la dana el 29 d’octubre, ja va oferir el lloc de director general a una periodista”. “Entenc que este oferiment no només s’ha produït a esta persona, sinó a més professionals i no professionals dels mitjans de comunicació”, ha manifestat, en declaracions remeses este dilluns als mitjans de comunicació.

“A més, tenint en compte que si la dana ens ha demostrat una cosa és que fa falta experts i professionals al capdavant de les administracions públiques, també del Consell d’Administració, i veient els antecedents de Carlos Mazón, probablement les persones que propose siguen afins al PP per a tenir un ferri control de la televisió pública valenciana, tal com van fer els seus antecessors Eduardo Zaplana i Francisco Camps”, ha denunciat.

Per tot això, ha recalcat que el PSPV-PSOE “no pot estar d’acord amb esta manera d’entendre el públic”. “Ens anem a oposar frontalment al control partidista de Carlos Mazón de la televisió pública valenciana, i a més en un moment en el qual no deixa de ser sorprenent que Carlos Mazón estiga pendent de controlar la televisió pública en lloc de treballar per a pal·liar els efectes de l’emergència provocats per la dana”, ha conclòs.

Segons s’arreplega en la nova llei de la Corporació Audiovisual de la Comunitat Valenciana (CACVSA), aprovada a Les Corts Valencianes amb els vots del PP i Vox, el nou Consell d’Administració comptarà amb huit membres, dels quals set seran triats per Les Corts i el huitè, per la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP).

Este Consell serà l’encarregat de proposar al director general, que podrà ser triat en primera votació de tres cinquenes parts de Les Corts i, en cas contrari, per majoria absoluta.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Ull Gargot transforma el dibuix en solitari en una comunitat creativa a l’aire lliure a València

Ull Gargot ha convertit l'acte íntim de dibuixar en una trobada mensual i gratuïta en espais públics de València, on professionals i aficionats compartixen quaderns, processos i idees a l'aire lliure.

Cel nuvolós i lleuger repunt de temperatures a l’interior per a tancar abril en la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta l'últim dissabte d'abril amb cel nuvolós, possibilitat de pluges en l'extrem sud, temperatures quasi sense canvis i vent fluix de component este.

La majoria del professorat valencià recolza una vaga indefinida des de l’11 de maig

Quasi deu mil docents valencians participen en una consulta sindical i s'inclinen majoritàriament per iniciar una vaga indefinida l'11 de maig, amb un ampli suport a mantindre-la el temps que siga necessari.

Diana Morant acusa a Pérez Llorca d’anteposar l’agenda de Vox a les prioritats dels valencians

Diana Morant critica que el Govern valencià de Juanfran Pérez Llorca seguix l'agenda pactada amb Vox, amb privatització de servicis públics i falta de celebració del 25 d’Abril.

TastArròs 2026 plena d’arròs i tradició la plaça de l’Ajuntament de València

La plaça de l'Ajuntament de València celebra la primera jornada de TastArròs 2026, una trobada popular que reivindica l'arròs amb propostes gastronòmiques, activitats culturals i tradició local.

El Real Oviedo s’agarra a la seua última opció davant un Elx encara sense guanyar fora de casa

El Real Oviedo, cuer de Primera Divisió, es juga gran part de les seues opcions de permanència davant un Elx que encara no ha guanyat a domicili però arriba llançat en resultats recents.

Bernabé contraposa la prioritat veïnal del PSPV a l’abandó de Catalá en Orriols

Pilar Bernabé reivindica en Orriols la prioritat veïnal del PSPV i acusa el govern de María José Catalá d'abandonar el barri i retallar inversions i servicis bàsics.

Màxim Quiles domina de nou a Jerez i passa a la Q2 amb el millor temps en Moto3

Màxim Quiles torna a marcar la referència en Moto3 en el Gran Premi d'Espanya, lidera la segona jornada de lliures a Jerez sobre asfalt mullat i accedix a la Q2 amb solvència.