Publicat el calendari del pròxim curs escolar, del 9 setembre al 18 de juny

Educació avança el final de curs per a evitar la calor i la coincidència amb Sant Joan

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

El Diari Oficial de la Generalitat (DOGV) ha publicat la resolució que establix el calendari del pròxim curs escolar, que en les etapes d’Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Formació Professional s’iniciarà el 9 de setembre del 2024 i finalitzarà el 18 de juny del 2025.

Este nou calendari ha tingut en compte tant les opinions dels sindicats com de les famílies, que sol·licitaven acabar abans les classes per a evitar la calor i la coincidència amb les festes de Sant Joan. En atenció a aquestes peticions, el curs 2024-2025 tindrà 179 dies lectius en lloc dels 180 de l’actual, informa la Conselleria d’Educació.

Per la seua banda, els programes formatius de qualificació bàsica i FP de segona oportunitat començaran les classes l’11 de setembre de 2024 i finalitzaran el 18 de juny del 2025.

Quant a la formació de persones adultes, ensenyaments artístics de música i dansa, elementals i professionals, ensenyaments professionals d’arts plàstiques i disseny i ensenyaments esportius de règim especial, l’inici del curs serà el 16 de setembre del 2024 i finalitzarà el 13 de juny del 2025.

Finalment, les Escoles Oficials d’Idiomes (EOI) començaran a impartir les seues classes el 24 de setembre del 2024 i les acabaran el 18 de juny del 2025.

VACANCES

Els períodes no lectius durant el curs 2024-2025 comprenen les vacances de Nadal, del 23 de desembre de 2024 al 6 de gener del 2025 (tots dos inclosos), i les de Pasqua entre el 17 i el 28 d’abril (tots dos inclosos).

Durant el pròxim curs tampoc seran lectius els dies festius 9 d’octubre, Dia de la Comunitat Valenciana; 1 de novembre, Tots els Sants; 6 de desembre, Dia de la Constitució; 19 de març, Dia de San José, i 1 de maig, Dia Internacional dels Treballadors.

A més, els ajuntaments podran proposar com no lectius fins a un màxim de tres dies i la direcció general de Centres Docents podrà autoritzar, per a un centre o una localitat, un calendari escolar diferent de l’establit quan concórreguen circumstàncies excepcionals.

Últimes notícies

Un ninot gegant de Nino Bravo presidirà la falla municipal de València en 2027

La falla municipal de la plaça de l'Ajuntament de València per a les Falles de 2027 tindrà com a figura central un ninot gegant de Nino Bravo de 20 metres, sota el lema 'Vuelvo a mi tierra' i amb materials 100 % ecològics.

La Comunitat Valenciana rebrà 798 milions del Pla Estatal d’Habitatge fins a 2030

El Pla Estatal d’Habitatge 2026-2030 distribuirà 7.000 milions entre autonomies, dels quals 798 milions es destinaran a la Comunitat Valenciana fins a 2030.

Cinc joves detinguts per insults i agressions homòfobes a hòmens al llit del Túria

La Policia Nacional ha detingut cinc joves, dos d’ells menors, per presumptes delictes d’odi i robatori amb violencia i intimidacio contra diversos hòmens al llit del Túria, als quals insultaven i intentaven furtar pel fet de ser homosexuals.

Els missatges per confinar als pisos més alts es van arribar a plantejar a les 19.25 hores pel risc a Forata

Ignacio Grande va informar Susana Camarero que el Cecopi valorava a les 19.25 hores enviar missatges als mòbils perquè la població es confinara als pisos més alts davant el risc sobre la presa de Forata i l impacte en municipis com Montroy i Real de Montroy.

L’últim dia de vaga indefinida del professorat només suma un seguiment del 5,98 %

L’última jornada de la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic no universitari en la Comunitat Valenciana ha tancat amb un seguiment del 5,98 %, amb més suport en la província de València que en Castelló i Alacant.

Un cotxe en flames col·lapsa l’AP-7 a la Vila Joiosa en sentit València

L’incendi d’un vehicle en l’AP-7 a l’altura de la Vila Joiosa ha provocat llargues retencions en sentit València, tot i que no s’han registrat danys personals.

València reforçarà la seguretat al Jardí del Túria després d’agressions homòfobes

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha condemnat les agressions homòfobes al Jardí del Túria i ha anunciat més coordinació amb la Policia Local i el Servici d’Igualtat per prevenir nous casos.

Una avaria de senyalització obliga a parar uns minuts totes les línies de Metrovalencia

Un problema tècnic de senyalització i comunicacions ha obligat a detindre uns minuts la circulació de totes les línies de Metrovalencia i ha generat retards generalitzats, tot i que el servici ja s’ha restablit amb demores.