11.9 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Publicat el calendari del pròxim curs escolar, del 9 setembre al 18 de juny

Educació avança el final de curs per a evitar la calor i la coincidència amb Sant Joan

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

El Diari Oficial de la Generalitat (DOGV) ha publicat la resolució que establix el calendari del pròxim curs escolar, que en les etapes d’Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Formació Professional s’iniciarà el 9 de setembre del 2024 i finalitzarà el 18 de juny del 2025.

Este nou calendari ha tingut en compte tant les opinions dels sindicats com de les famílies, que sol·licitaven acabar abans les classes per a evitar la calor i la coincidència amb les festes de Sant Joan. En atenció a aquestes peticions, el curs 2024-2025 tindrà 179 dies lectius en lloc dels 180 de l’actual, informa la Conselleria d’Educació.

Per la seua banda, els programes formatius de qualificació bàsica i FP de segona oportunitat començaran les classes l’11 de setembre de 2024 i finalitzaran el 18 de juny del 2025.

Quant a la formació de persones adultes, ensenyaments artístics de música i dansa, elementals i professionals, ensenyaments professionals d’arts plàstiques i disseny i ensenyaments esportius de règim especial, l’inici del curs serà el 16 de setembre del 2024 i finalitzarà el 13 de juny del 2025.

Finalment, les Escoles Oficials d’Idiomes (EOI) començaran a impartir les seues classes el 24 de setembre del 2024 i les acabaran el 18 de juny del 2025.

VACANCES

Els períodes no lectius durant el curs 2024-2025 comprenen les vacances de Nadal, del 23 de desembre de 2024 al 6 de gener del 2025 (tots dos inclosos), i les de Pasqua entre el 17 i el 28 d’abril (tots dos inclosos).

Durant el pròxim curs tampoc seran lectius els dies festius 9 d’octubre, Dia de la Comunitat Valenciana; 1 de novembre, Tots els Sants; 6 de desembre, Dia de la Constitució; 19 de març, Dia de San José, i 1 de maig, Dia Internacional dels Treballadors.

A més, els ajuntaments podran proposar com no lectius fins a un màxim de tres dies i la direcció general de Centres Docents podrà autoritzar, per a un centre o una localitat, un calendari escolar diferent de l’establit quan concórreguen circumstàncies excepcionals.

Últimes notícies

El vent aconseguix ratxes de 122 km/h a Xixona, Alcoi, Ayora i Xert

Ratxes de fins a 122 km/h s'han mesurat a Xixona, Alcoi, Xert i Ayora, amb nombrosos municipis per damunt de 100 km/h. Bombers i carreteres, activats.

Emergències activa el nivell extrem de risc d’incendis pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

La Conselleria d'Emergències i Interior ha elevat a nivell extrem el risc d'incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana pel temporal de vent i ha activat el nivell groc. Les autoritats han demanat màxima precaució, prohibixen qualsevol foc i han detallat 18 incidències ateses pels bombers.

Pilar Bernabé afirma que a Feijóo només li va interessar que Mazón isquera bonic durant la DANA de València

Pilar Bernabé ha acusat a Alberto Núñez Feijóo de prioritzar la imatge de Carlos Mazón durant la DANA de 2024 a València. També ha reclamat coordinació institucional i respecte a les víctimes.

El València espera en hores a Guido Rodríguez per a tancar el seu acord

El València confia que Guido Rodríguez arribe en les pròximes hores per a tancar l'acord. L'argentí es va desvincular del West Ham i busca continuïtat.

El vent aconseguix 122 km/h a Xixona i 111 a Alcoi en una jornada d’alerta groga

L'episodi de vent ha deixat ratxes de fins a 122 km/h a Xixona i 111 km/h a Alcoi. L'alerta groga es manté i hi ha incidències per gel a Castelló.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un incendi en una vivenda de Tres Forques este dissabte ha deixat un home mort i 19 persones ateses per inhalació lleu de fum, entre elles quatre menors. Set han sigut traslladades a hospitals i l'origen del foc no s'ha precisat.

Dani J busca posar la bandera de la bachata a Espanya al Benidorm Fest 2026

Després de girar per més de 30 països, Dani J arriba al Benidorm Fest 2026 amb 'Ballant-te' per a reivindicar la bachata a Espanya. Vol trencar el 'sostre de cristall' dels ritmes llatins en els certàmens nacionals.

Emergències activa l’alerta per plaques de gel al Baix Maestrat, Els Ports i Utiel

La Generalitat ha activat l'alerta per plaques de gel al Baix Maestrat, Els Ports i Utiel. La CV-391 esta tallada entre els km 25 i 30 i es demana conduir amb suavitat.