16 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Publicat el calendari del pròxim curs escolar, del 9 setembre al 18 de juny

Educació avança el final de curs per a evitar la calor i la coincidència amb Sant Joan

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

El Diari Oficial de la Generalitat (DOGV) ha publicat la resolució que establix el calendari del pròxim curs escolar, que en les etapes d’Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Formació Professional s’iniciarà el 9 de setembre del 2024 i finalitzarà el 18 de juny del 2025.

Este nou calendari ha tingut en compte tant les opinions dels sindicats com de les famílies, que sol·licitaven acabar abans les classes per a evitar la calor i la coincidència amb les festes de Sant Joan. En atenció a aquestes peticions, el curs 2024-2025 tindrà 179 dies lectius en lloc dels 180 de l’actual, informa la Conselleria d’Educació.

Per la seua banda, els programes formatius de qualificació bàsica i FP de segona oportunitat començaran les classes l’11 de setembre de 2024 i finalitzaran el 18 de juny del 2025.

Quant a la formació de persones adultes, ensenyaments artístics de música i dansa, elementals i professionals, ensenyaments professionals d’arts plàstiques i disseny i ensenyaments esportius de règim especial, l’inici del curs serà el 16 de setembre del 2024 i finalitzarà el 13 de juny del 2025.

Finalment, les Escoles Oficials d’Idiomes (EOI) començaran a impartir les seues classes el 24 de setembre del 2024 i les acabaran el 18 de juny del 2025.

VACANCES

Els períodes no lectius durant el curs 2024-2025 comprenen les vacances de Nadal, del 23 de desembre de 2024 al 6 de gener del 2025 (tots dos inclosos), i les de Pasqua entre el 17 i el 28 d’abril (tots dos inclosos).

Durant el pròxim curs tampoc seran lectius els dies festius 9 d’octubre, Dia de la Comunitat Valenciana; 1 de novembre, Tots els Sants; 6 de desembre, Dia de la Constitució; 19 de març, Dia de San José, i 1 de maig, Dia Internacional dels Treballadors.

A més, els ajuntaments podran proposar com no lectius fins a un màxim de tres dies i la direcció general de Centres Docents podrà autoritzar, per a un centre o una localitat, un calendari escolar diferent de l’establit quan concórreguen circumstàncies excepcionals.

Últimes notícies

Marcelino va assegurar que el dol davant Osasuna serà de ritme alt, intensitat i dificultat

El tècnic del Vila-real va assegurar este divendres que el xoc a Pamplona exigirà la millor versió, va subratllar la fortalesa local d'Osasuna i va confirmar diverses baixes.

El Consell insta el Govern a activar la clàusula de salvaguarda per a cítrics de Sud-àfrica

Comerç i Agricultura han remés un informe conjunt perquè l'Executiu sol·licite a Brussel·les l'activació de la salvaguarda. Assenyalen una caiguda del 24% en les exportacions de Castelló i demanen vigilància des d'octubre.

El Consell sosté que no hi ha risc de menor recaptació amb la rebaixa fiscal

Barrachina ha defés que la rebaixa fiscal no minvarà els ingressos en ampliar els límits de deduccions de l'IRPF amb retroactivitat a 1 de gener de 2025. També ha explicat el seu rebuig al decret òmnibus que inclou l'exempció d'ajudes per la DANA per mesclar matèries.

Pérez Llorca destaca l’impuls del Consell al progrés d’Ontinyent amb obres i servicis

El president Juanfran Pérez Llorca ha reafirmat el compromís de la Generalitat amb projectes clau a Ontinyent: hospital, Palacio de Justícia, Facultat de Veterinària i desdoblament de la CV-60. També s'impulsen corredors verds després de la dana.

Pérez Llorca demana que la Comissió Mixta de la DANA siga l’inici d’un enteniment

El president ha reclamat que la comissió que coordina la reconstrucció després de la DANA servisca per a superar la confrontació i centrar-se en la seguretat de les zones afectades. Ha admés que arriba molt tard i que potser hi ha assumptes sense solució.

Pérez Llorca demana al Govern explicacions i que rectifique per les indemnitzacions a víctimes de la DANA

El president ha exigit explicacions i una rectificació perquè les víctimes de la DANA no siguen tractades com de segona. A més, ha rebutjat la proposta de finançament autonòmic pel seu impacte fiscal en la Comunitat Valenciana.

El Consell acusa a Sánchez de tracte desigual: 72.000 a víctimes de la DANA a València enfront de 210.000 en Adamuz

Miguel Barrachina ha denunciat que les víctimes de la DANA en la Comunitat Valenciana han rebut 72.000 euros enfront dels 210.000 de l'accident ferroviari de Adamuz. També ha retret retards i ha demanat igualtat de tracte.

La Generalitat defén que lidera amb serietat el Pla Endavant i reclama corresponsabilitat al Govern

La Generalitat ha defés avanços en la reconstrucció després de la dana amb 176 de 343 actuacions en marxa o completades i un ritme d'execució duplicat. Ha reclamat coordinar-se amb el Govern i reactivar de manera urgent la comissió mixta.