15.8 C
València
Divendres, 5 desembre, 2025

Ximo Puig fa una crida a la prudència i insta la població que es vacune contra la COVID i la grip

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha fet una crida a la “prudència” i la “corresponsabilitat” davant la previsió que es produïsca un augment de casos de coronavirus, i ha instat la població a vacunar-se contra la COVID-19 i la grip, ja que la vacunació, és “el gran ariet de la lluita contra la pandèmia, i la millor manera d’atacar aquest virus que encara està massa present entre nosaltres”.

Així ho ha manifestat després de la reunió que ha mantingut amb persones expertes de diferents àrees de coneixement per a tractar l’evolució de la pandèmia de COVID-19 en la Comunitat Valenciana, a la qual també ha assistit el conseller de Sanitat Universal i Salut Pública, Miguel Mínguez.

El responsable del Consell ha assenyalat que l’actual situació és “molt millor” que fa un any, ja que l’ocupació als hospitals no supera el 5%. No obstant això, ha afegit que la coincidència entre la COVID-19 i la grip en els pròxims mesos pot requerir un increment en l’atenció hospitalària a l’inici de l’any, com ja ve succeint tradicionalment amb la grip.

Durant la seua intervenció, Ximo Puig també ha avançat que s’està procedint a la vacunació de les persones majors de 60 anys, i ha recordat la importància tant d’immunitzar-se com d’usar màscara quan es té algun símptoma, en el transport públic i quan es compartisca espai amb persones vulnerables.

El president ha indicat que la situació de la Comunitat Valenciana “és positiva”, atés que el 72% de la població té una immunitat híbrida, és a dir, que o bé s’ha contagiat o està vacunada i, per tant, té una àmplia protecció enfront de totes les variants del virus.

Entre les persones que han participat en la reunió celebrada aquest dimecres es troben la subdirectora general d’Epidemiologia de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, Hermelinda Vanaclocha; el catedràtic de Geografia Humana a la Universitat de València i membre de l’Institut Interuniversitari de Desenvolupament Local, Joan Romero; el subdirector general d’Avaluació de la Gestió Assistencial de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, Ramón Limón; i el catedràtic de Psiquiatria de la Universitat de València, Rafa Tabarés.

També han intervingut el director d’investigació de l’Institut Valencià d’Investigacions Econòmiques, Francisco Pérez; el vicepresident de la Fundació Institut d’Investigació en Serveis de Salut, Ricard Menéu; i la científica Pilar Mateo, reconeguda internacionalment en el camp de la Química.

Així mateix, han participat la biòloga Gloria Sánchez, científica investigadora en l’Institut d’Agroquímica i Tecnologia d’Aliments (IATA-CSIC); i el cap del servei de Microbiologia de l’Hospital Clínic, David Navarro.

Finalment, i de manera telemàtica, han intervingut la directora general d’Anàlisi i Polítiques Públiques, Ana Berenguer; el director del departament de Salut Pública de la Universitat Miguel Hernández, Ildefons Hernández; i l’investigador de la Fundació d’Investigació Sanitària Biomèdica de la Comunitat Valenciana, Salvador Peiró.

Últimes notícies

Bernabé reivindica la Constitució com un contracte que exigix responsabilitat i lleialtat

En l'acte pel Dia de la Constitució a València, Pilar Bernabé ha defés la Carta Magna com un contracte que exigix responsabilitat i lleialtat i ha apel·lat a cuidar la democràcia cada dia.

Pilar Bernabé admet fallades del PSOE en atendre les denunciants de Paco Salazar

La secretària d'Igualtat del PSOE reconeix que el partit no va estar a l'altura amb les dones que van denunciar a Paco Salazar i anuncia una revisió del protocol.

Bernabé titlla d’intolerable que Mazón seguisca com a diputat després dels seus missatges amb Pradas en la DANA

La delegada del Govern critica que el expresident mantinga l'escó i l'aforament després de divulgar-se els xats del dia de la DANA amb Salomé Pradas. Assenyala al PP per protegir-lo.

Els Arts estrena Luisa Miller de Verdi amb el debut operístic de sir Mark Elder

El Palau de les Arts presenta el 10 de desembre Luisa Miller de Verdi, amb el debut operístic de sir Mark Elder i direcció escènica de Valentina Carrasco. La producció forma part del 20 aniversari del coliseu valencià.

El sector hoteler de la Comunitat Valenciana preveu una ocupació del 77% en el pont

La Comunitat Valenciana anticipa una ocupació mitjana del 77% en el pont de la Constitució i la Immaculada. València frega el 'ple tècnic' per la Marató i l'interior registra bones xifres.

Jorge Suárez entrega a la jutgessa notes manuscrites seues i de Pradas del Cecopi

El subdirector d'Emergències ha aportat a la instrucció els seus apunts i les notes manuscrites de Salomé Pradas de la reunió del Cecopi del 29 d'octubre. Els documents reflectixen recomanacions considerades per a l'És-Alert que no van arribar a l'avís final.

La Diputació de València presenta ‘La teua fas gran el nostre Nadal’ per a la seua campanya de Nadal

La corporació ha presentat la campanya nadalenca amb el lema 'El teu fas gran el nostre Nadal'. La programació inclourà la 'Vila del Nadal', concerts, tallers, circ i una exposició de pesebres.

Paiporta ha condecorat a la ciutadania i a 900 agents per la seua ajuda en la DANA

Paiporta ha condecorat a la ciutadania i a més de 900 agents per la seua labor durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. La cerimònia ha reunit un miler de persones i ha posat en valor la coordinació entre administracions i cossos de seguretat.