Ximo Puig fa una crida a la prudència i insta la població que es vacune contra la COVID i la grip

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha fet una crida a la “prudència” i la “corresponsabilitat” davant la previsió que es produïsca un augment de casos de coronavirus, i ha instat la població a vacunar-se contra la COVID-19 i la grip, ja que la vacunació, és “el gran ariet de la lluita contra la pandèmia, i la millor manera d’atacar aquest virus que encara està massa present entre nosaltres”.

Així ho ha manifestat després de la reunió que ha mantingut amb persones expertes de diferents àrees de coneixement per a tractar l’evolució de la pandèmia de COVID-19 en la Comunitat Valenciana, a la qual també ha assistit el conseller de Sanitat Universal i Salut Pública, Miguel Mínguez.

El responsable del Consell ha assenyalat que l’actual situació és “molt millor” que fa un any, ja que l’ocupació als hospitals no supera el 5%. No obstant això, ha afegit que la coincidència entre la COVID-19 i la grip en els pròxims mesos pot requerir un increment en l’atenció hospitalària a l’inici de l’any, com ja ve succeint tradicionalment amb la grip.

Durant la seua intervenció, Ximo Puig també ha avançat que s’està procedint a la vacunació de les persones majors de 60 anys, i ha recordat la importància tant d’immunitzar-se com d’usar màscara quan es té algun símptoma, en el transport públic i quan es compartisca espai amb persones vulnerables.

El president ha indicat que la situació de la Comunitat Valenciana “és positiva”, atés que el 72% de la població té una immunitat híbrida, és a dir, que o bé s’ha contagiat o està vacunada i, per tant, té una àmplia protecció enfront de totes les variants del virus.

Entre les persones que han participat en la reunió celebrada aquest dimecres es troben la subdirectora general d’Epidemiologia de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, Hermelinda Vanaclocha; el catedràtic de Geografia Humana a la Universitat de València i membre de l’Institut Interuniversitari de Desenvolupament Local, Joan Romero; el subdirector general d’Avaluació de la Gestió Assistencial de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, Ramón Limón; i el catedràtic de Psiquiatria de la Universitat de València, Rafa Tabarés.

També han intervingut el director d’investigació de l’Institut Valencià d’Investigacions Econòmiques, Francisco Pérez; el vicepresident de la Fundació Institut d’Investigació en Serveis de Salut, Ricard Menéu; i la científica Pilar Mateo, reconeguda internacionalment en el camp de la Química.

Així mateix, han participat la biòloga Gloria Sánchez, científica investigadora en l’Institut d’Agroquímica i Tecnologia d’Aliments (IATA-CSIC); i el cap del servei de Microbiologia de l’Hospital Clínic, David Navarro.

Finalment, i de manera telemàtica, han intervingut la directora general d’Anàlisi i Polítiques Públiques, Ana Berenguer; el director del departament de Salut Pública de la Universitat Miguel Hernández, Ildefons Hernández; i l’investigador de la Fundació d’Investigació Sanitària Biomèdica de la Comunitat Valenciana, Salvador Peiró.

Últimes notícies

El Valencia Basket celebra la segona Lliga Endesa just abans dels 40 anys del club

El Valencia Basket s'ha proclamat campió de la Lliga Endesa este 24 de juny, el seu segon títol ACB que arriba a les portes del 40 aniversari del club i també el segon en quatre temporades amb Pedro Martínez en la banqueta.

Jean Montero destapa el secret del València Basket campió: joves, ambiciosos i sense títols previs

Jean Montero destaca que el títol de la Lliga Endesa del València Basket davant el Barça s’explica per un equip jove, ambiciós i sense experiència prèvia en grans trofeus. L’escolta dominicà, MVP de la final, evita parlar del seu futur mentre la Fonteta li demana que es quede.

La jove estrella de Larrea corona 20 hores màgiques: draft NBA i Lliga ACB amb el València Basket

Sergio De Larrea, base vallisoletà de 20 anys del València Basket, ha sigut triat en la primera ronda del draft de la NBA i ha celebrat el seu primer títol de la Lliga ACB en només 20 hores.

Jean Montero, elegit MVP de la final de la Lliga Endesa guanyada pel València Basket

El dominicà Jean Montero ha sigut designat MVP de la final de la Lliga Endesa després del triomf del València Basket davant el Barça al Palau Blaugrana, tancant la sèrie en el quart partit.

Valencia Basket conquereix la Lliga Endesa amb una pallissa històrica al Barça

El Valencia Basket s'ha proclamat campió de la Lliga Endesa per segona vegada després de guanyar el Barça per 84-108 en el quart partit de la final al Palau Blaugrana, amb una actuació decisiva de Kameron Taylor i Jean Montero.

La calor ofegant dispara fins als 38,2 graus les màximes a Anna i generalitza els més de 30 a la Comunitat

Les temperatures han superat els 30 graus en pràcticament tots els municipis de la Comunitat Valenciana i han arribat als 38,2 graus a Anna, en una jornada de calor extrema que ha deixat també tres morts atribuïbles a l’onada de calor.

L’incendi de vegetació de Torrent queda estabilitzat i ja sense mitjans aeris

L’incendi de vegetació declarat a la zona de Cumbres de Calicanto, a Torrent, ha quedat estabilitzat i els set mitjans aeris mobilitzats s’han retirat després de l’activació del nivell 1 del PEIF.

Sis mitjans aeris lluiten contra un incendi de vegetació a Torrent

Sis mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen en l’extincio d’un incendi de vegetacio declarat a Torrent, que ha obligat a activar la situacio 1 del Pla Especial front al Risc d’Incendis Forestals.