Ximo Puig fa una crida a la prudència i insta la població que es vacune contra la COVID i la grip

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha fet una crida a la “prudència” i la “corresponsabilitat” davant la previsió que es produïsca un augment de casos de coronavirus, i ha instat la població a vacunar-se contra la COVID-19 i la grip, ja que la vacunació, és “el gran ariet de la lluita contra la pandèmia, i la millor manera d’atacar aquest virus que encara està massa present entre nosaltres”.

Així ho ha manifestat després de la reunió que ha mantingut amb persones expertes de diferents àrees de coneixement per a tractar l’evolució de la pandèmia de COVID-19 en la Comunitat Valenciana, a la qual també ha assistit el conseller de Sanitat Universal i Salut Pública, Miguel Mínguez.

El responsable del Consell ha assenyalat que l’actual situació és “molt millor” que fa un any, ja que l’ocupació als hospitals no supera el 5%. No obstant això, ha afegit que la coincidència entre la COVID-19 i la grip en els pròxims mesos pot requerir un increment en l’atenció hospitalària a l’inici de l’any, com ja ve succeint tradicionalment amb la grip.

Durant la seua intervenció, Ximo Puig també ha avançat que s’està procedint a la vacunació de les persones majors de 60 anys, i ha recordat la importància tant d’immunitzar-se com d’usar màscara quan es té algun símptoma, en el transport públic i quan es compartisca espai amb persones vulnerables.

El president ha indicat que la situació de la Comunitat Valenciana “és positiva”, atés que el 72% de la població té una immunitat híbrida, és a dir, que o bé s’ha contagiat o està vacunada i, per tant, té una àmplia protecció enfront de totes les variants del virus.

Entre les persones que han participat en la reunió celebrada aquest dimecres es troben la subdirectora general d’Epidemiologia de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, Hermelinda Vanaclocha; el catedràtic de Geografia Humana a la Universitat de València i membre de l’Institut Interuniversitari de Desenvolupament Local, Joan Romero; el subdirector general d’Avaluació de la Gestió Assistencial de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, Ramón Limón; i el catedràtic de Psiquiatria de la Universitat de València, Rafa Tabarés.

També han intervingut el director d’investigació de l’Institut Valencià d’Investigacions Econòmiques, Francisco Pérez; el vicepresident de la Fundació Institut d’Investigació en Serveis de Salut, Ricard Menéu; i la científica Pilar Mateo, reconeguda internacionalment en el camp de la Química.

Així mateix, han participat la biòloga Gloria Sánchez, científica investigadora en l’Institut d’Agroquímica i Tecnologia d’Aliments (IATA-CSIC); i el cap del servei de Microbiologia de l’Hospital Clínic, David Navarro.

Finalment, i de manera telemàtica, han intervingut la directora general d’Anàlisi i Polítiques Públiques, Ana Berenguer; el director del departament de Salut Pública de la Universitat Miguel Hernández, Ildefons Hernández; i l’investigador de la Fundació d’Investigació Sanitària Biomèdica de la Comunitat Valenciana, Salvador Peiró.

Últimes notícies

Diana Morant agraïx a Ana Barceló la seua tasca després de renunciar a repetir com a alcaldessa d’Alacant

La ministra Diana Morant ha reconegut públicament el treball i el compromís d’Ana Barceló després que l’exconsellera de Sanitat haja anunciat que no repetirà com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027. La líder del PSPV ha destacat en xarxes socials la seua manera de fer política, centrada a millorar la vida de la gent.

Cullera activa un macrodispositiu amb 700 efectius per al festival Zevra

Cullera ha activat un dispositiu especial de més de 700 persones per garantir la seguretat del Zevra Festival, que espera més de 150.000 assistents en tres dies. L’Ajuntament remarca l’esforç de coordinació entre cossos policials i administracions per assegurar convivència i resposta ràpida davant emergències.

Les màximes es moderen al final de la tercera onada de calor però freguen encara els 40 graus

Les màximes han baixat fins a nou graus en la Comunitat Valenciana respecte a dijous, però moltes poblacions continuen acostant-se als 40. Requena, Beneixama, Teresa de Cofrentes i Alcoi han tornat a registrar valors molt alts.

PSPV i Compromís carreguen contra la deriva racista de PP i Vox en la llei d’acompanyament

PSPV i Compromís han acusat PP i Vox d’impulsar una deriva racista i xenòfoba en la llei d’acompanyament als pressupostos de la Generalitat i han anunciat mesures com un recurs d’inconstitucionalitat. Les crítiques se centren en la introducció del principi de prioritat nacional en normes socials com la Renda Valenciana d’Inclusió i la Llei de Serveis Socials.

Josan Ferrández seguirà un any més com a capità de l’Elx

L’Elx ha confirmat la renovació per una temporada del capità Josan Ferrández, que encadenarà així el seu desé curs al primer equip franjiverd.

PP i Vox blinden la ‘prioritat nacional’ en ajudes socials i funció pública

PP i Vox han pactat una trentena d'esmenes a la llei d'acompanyament perquè la 'prioritat nacional' regisca l'accés a prestacions socials i introduïxen noves obligacions en la funció pública, com treballar amb el rostre descobert.

El PP veu en el relleu de Barceló un intent del PSOE d’evitar un nou desastre electoral a Alacant

La portaveu del PP a Alacant, Mari Carmen de España, interpreta la renúncia d’Ana Barceló a repetir com a candidata a l’Alcaldia el 2027 com un moviment desesperat del PSOE per frenar un altre mal resultat a la ciutat.

El Consell rebutja la quita com a parxe i reclama una solució global a la infrafinançació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, considera que la quita de 11.000 milions plantejada pel Govern central és només un parxe i reclama un nou model de finançament autonòmic pactat per totes les comunitats, amb un fons de nivellació.