Ximo Puig fa una crida a la prudència i insta la població que es vacune contra la COVID i la grip

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha fet una crida a la “prudència” i la “corresponsabilitat” davant la previsió que es produïsca un augment de casos de coronavirus, i ha instat la població a vacunar-se contra la COVID-19 i la grip, ja que la vacunació, és “el gran ariet de la lluita contra la pandèmia, i la millor manera d’atacar aquest virus que encara està massa present entre nosaltres”.

Així ho ha manifestat després de la reunió que ha mantingut amb persones expertes de diferents àrees de coneixement per a tractar l’evolució de la pandèmia de COVID-19 en la Comunitat Valenciana, a la qual també ha assistit el conseller de Sanitat Universal i Salut Pública, Miguel Mínguez.

El responsable del Consell ha assenyalat que l’actual situació és “molt millor” que fa un any, ja que l’ocupació als hospitals no supera el 5%. No obstant això, ha afegit que la coincidència entre la COVID-19 i la grip en els pròxims mesos pot requerir un increment en l’atenció hospitalària a l’inici de l’any, com ja ve succeint tradicionalment amb la grip.

Durant la seua intervenció, Ximo Puig també ha avançat que s’està procedint a la vacunació de les persones majors de 60 anys, i ha recordat la importància tant d’immunitzar-se com d’usar màscara quan es té algun símptoma, en el transport públic i quan es compartisca espai amb persones vulnerables.

El president ha indicat que la situació de la Comunitat Valenciana “és positiva”, atés que el 72% de la població té una immunitat híbrida, és a dir, que o bé s’ha contagiat o està vacunada i, per tant, té una àmplia protecció enfront de totes les variants del virus.

Entre les persones que han participat en la reunió celebrada aquest dimecres es troben la subdirectora general d’Epidemiologia de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, Hermelinda Vanaclocha; el catedràtic de Geografia Humana a la Universitat de València i membre de l’Institut Interuniversitari de Desenvolupament Local, Joan Romero; el subdirector general d’Avaluació de la Gestió Assistencial de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, Ramón Limón; i el catedràtic de Psiquiatria de la Universitat de València, Rafa Tabarés.

També han intervingut el director d’investigació de l’Institut Valencià d’Investigacions Econòmiques, Francisco Pérez; el vicepresident de la Fundació Institut d’Investigació en Serveis de Salut, Ricard Menéu; i la científica Pilar Mateo, reconeguda internacionalment en el camp de la Química.

Així mateix, han participat la biòloga Gloria Sánchez, científica investigadora en l’Institut d’Agroquímica i Tecnologia d’Aliments (IATA-CSIC); i el cap del servei de Microbiologia de l’Hospital Clínic, David Navarro.

Finalment, i de manera telemàtica, han intervingut la directora general d’Anàlisi i Polítiques Públiques, Ana Berenguer; el director del departament de Salut Pública de la Universitat Miguel Hernández, Ildefons Hernández; i l’investigador de la Fundació d’Investigació Sanitària Biomèdica de la Comunitat Valenciana, Salvador Peiró.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Carrasco exigix al Govern que pose fi a les retallades en la vigilància de les illes Columbretes

L'alcaldessa de Castelló reclama al Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació que revertisca les retallades de personal en la reserva marina de les illes Columbretes i advertix que la falta de vigilància afavorix l'activitat furtiva i posa en risc la biodiversitat.

El PSPV porta al TSJ al conseller de Sanitat per ocultar pagaments a la sanitat privada

El PSPV ha presentat un recurs davant el TSJ contra el conseller de Sanitat per negar-se a detallar en Les Corts els pagaments a empreses de la sanitat privada en 2024 i 2025.

Una campanya itinerant porta la cultura preventiva i l’autoprotecció als municipis valencians

La Conselleria d'Emergències i Interior posa en marxa una campanya itinerant amb un autobús interactiu per a reforçar la cultura preventiva i l'autoprotecció davant catàstrofes en municipis de la Comunitat Valenciana.

La Generalitat porta a Europa el seu pla de parcs inundables al Túria i el Pedrís

La Generalitat ha presentat davant institucions europees el seu projecte de parcs inundables metropolitans en les riberes del Túria i del Pedrís, un corredor verd de 1.500 hectàrees i més de 72 quilòmetres pensat com a defensa natural enfront de futures riuades.

L’aeroport de Castelló suma sis noves rutes regulars i aconseguix 16 connexions enguany

L'aeroport de Castelló incorpora entre maig i juliol sis noves rutes regulars, aconseguix les 16 connexions programades enguany i reforça la seua aliança amb el sector turístic provincial.

Detingut a Camp de Túria per una ona de robatoris, incendis i la mort de dos gossos

La Guàrdia Civil ha arrestat a un home de 41 anys a què s'atribuïxen sis robatoris amb força en domicilis, diversos incendis provocats i la mort de dos gossos a la comarca de Camp de Túria.

La Generalitat impulsa la licitació del nou edifici de consultes externes de l’Hospital de Sagunt

La Generalitat impulsa la licitació d'un nou edifici de consultes externes a l'Hospital de Sagunt, amb una inversió de 28 milions i prop de 9.500 m² per a ampliar la capacitat assistencial.

Sanitat trau a concurs el transport sanitari en la Comunitat per més de 580 milions

La Conselleria de Sanitat ha licitat el servici de transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana per més de 580 milions, amb un contracte de quatre anys ampliable fins a quasi 858 milions.