Ximo Puig fa una crida a la prudència i insta la població que es vacune contra la COVID i la grip

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha fet una crida a la “prudència” i la “corresponsabilitat” davant la previsió que es produïsca un augment de casos de coronavirus, i ha instat la població a vacunar-se contra la COVID-19 i la grip, ja que la vacunació, és “el gran ariet de la lluita contra la pandèmia, i la millor manera d’atacar aquest virus que encara està massa present entre nosaltres”.

Així ho ha manifestat després de la reunió que ha mantingut amb persones expertes de diferents àrees de coneixement per a tractar l’evolució de la pandèmia de COVID-19 en la Comunitat Valenciana, a la qual també ha assistit el conseller de Sanitat Universal i Salut Pública, Miguel Mínguez.

El responsable del Consell ha assenyalat que l’actual situació és “molt millor” que fa un any, ja que l’ocupació als hospitals no supera el 5%. No obstant això, ha afegit que la coincidència entre la COVID-19 i la grip en els pròxims mesos pot requerir un increment en l’atenció hospitalària a l’inici de l’any, com ja ve succeint tradicionalment amb la grip.

Durant la seua intervenció, Ximo Puig també ha avançat que s’està procedint a la vacunació de les persones majors de 60 anys, i ha recordat la importància tant d’immunitzar-se com d’usar màscara quan es té algun símptoma, en el transport públic i quan es compartisca espai amb persones vulnerables.

El president ha indicat que la situació de la Comunitat Valenciana “és positiva”, atés que el 72% de la població té una immunitat híbrida, és a dir, que o bé s’ha contagiat o està vacunada i, per tant, té una àmplia protecció enfront de totes les variants del virus.

Entre les persones que han participat en la reunió celebrada aquest dimecres es troben la subdirectora general d’Epidemiologia de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, Hermelinda Vanaclocha; el catedràtic de Geografia Humana a la Universitat de València i membre de l’Institut Interuniversitari de Desenvolupament Local, Joan Romero; el subdirector general d’Avaluació de la Gestió Assistencial de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, Ramón Limón; i el catedràtic de Psiquiatria de la Universitat de València, Rafa Tabarés.

També han intervingut el director d’investigació de l’Institut Valencià d’Investigacions Econòmiques, Francisco Pérez; el vicepresident de la Fundació Institut d’Investigació en Serveis de Salut, Ricard Menéu; i la científica Pilar Mateo, reconeguda internacionalment en el camp de la Química.

Així mateix, han participat la biòloga Gloria Sánchez, científica investigadora en l’Institut d’Agroquímica i Tecnologia d’Aliments (IATA-CSIC); i el cap del servei de Microbiologia de l’Hospital Clínic, David Navarro.

Finalment, i de manera telemàtica, han intervingut la directora general d’Anàlisi i Polítiques Públiques, Ana Berenguer; el director del departament de Salut Pública de la Universitat Miguel Hernández, Ildefons Hernández; i l’investigador de la Fundació d’Investigació Sanitària Biomèdica de la Comunitat Valenciana, Salvador Peiró.

Últimes notícies

Dela ressalta el caràcter del Llevant després de la remuntada davant el Celta

Adrián de la Font, Dela, subratlla el caràcter i la unitat del Llevant després d'aconseguir davant el Celta la seua segona remuntada consecutiva i eixir provisionalment del descens.

Empat al descans entre Betis i Elx amb gols de Cucho i Héctor Fort

Betis i Elx marxen al descans amb empat 1-1 en La Cartoixa, després dels gols de Cucho Hernández i Héctor Fort i una miqueta anul·lat als il·licitans en l'afegit.

Vint-i-nou inquilins d’Alacant porten a Nestar-Azora als tribunals per clàusules abusives en els seus lloguers

Vint-i-nou inquilins de promocions a Alacant i Sant Vicent del Raspeig han demandat a Nestar-Azora per considerar abusives diverses clàusules que encarixen el lloguer a partir del tercer any de contracte.

La pacient aïllada en un hospital d’Alacant torna a donar negatiu en hantavirus

La dona de 32 anys ingressada a l'hospital de Sant Joan d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat negatiu per tercera vegada en la PCR, encara que continuarà ingressada sota vigilància.

Celta i Llevant marxen al descans amb empat a un en Balaídos

Celta i Llevant es van al descans amb empat a un gol en Balaídos, després d'avançar-se els celestes amb una miqueta de Ferran Jutglà i empatar Arriaga a la vora de l'intermedi.

Bernabé Zapata es retira del tenis després de caure en la Copa Faulconbridge

Bernabé Zapata posa fi a la seua carrera professional als 29 anys després de perdre en la primera ronda de la Copa Faulconbridge a València davant el paraguaià Adolfo Daniel Vallejo per un doble 6-1.

València registra la temperatura màxima més alta de l’any amb 27,4 graus i Orihuela aconseguix els 28,5

Les màximes han marcat el valor més alt de l'any a València, amb 27,4 graus, i han superat els 28 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana, destacant els 28,5 d'Orihuela.

L’avís groc per vent de fins a 80 km/h continua actiu a l’interior nord de Castelló

L'avís groc per ratxes de vent de fins a 80 km/h es manté durant la nit i fins a les 10 hores del dimecres a l'interior nord de Castelló, amb pluja i tempestes localment intenses.