Puigdemont crida a anar a la manifestació de Barcelona i avisa que «ni reixes ni exilis» els dissuadiran

 

El president de la Generalitat cessat, Carles Puigdemont, ha cridat este divendres als ciutadans a participar en la manifestació sobiranista d’este dissabte a Barcelona, i ha advertit que «no hi haurà reixes ni exilis que puguen dissuadir» als catalans de decidir lliurement el seu futur.

 

En un missatge institucional que ha llançat des de Brussel·les, ha dit que l’única cosa que volen és alguna cosa permesa en la majoria de pobles demòcrates del món: decidir amb urnes: «Ni violència, ni repressió, ni fiscals, ni jutges, ni governs autoritaris ni governs imposats, sinó a través de les urnes».

 

Puigdemont ha defensat que la manifestació, convocada per ANC i Òmnium Cultural després de l’empresonament de part del Govern cessat, ha d’expressar un clam unitari i clar per la seua llibertat i per la democràcia: «Volem a tota la gent que està a la presó, i als quals estem fora, a casa i en llibertat».

 

Ha demanat als ciutadans que no es deixen atemorir pels quals volen retallar llibertats i vexar i humiliar les institucions catalanes, i ha assegurat que els membres del Govern cessat que estan en la presó o a Brussel·les els necessiten «molt actius» i sentiran el seu clam.

 

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Pluges intenses a Alacant i vent molt fort a Castelló este dilluns

La Comunitat Valenciana afronta un dilluns amb ruixats forts a l'interior i sud d'Alacant i ratxes de vent molt forts a Castelló, seguit d'una millora notable el dimarts.

El Vila-real assalta San Mamés i agreuja la crisi de l’Athletic

El Vila-real s'imposa 1-2 en San Mamés amb gols de Cardona i Alfon i aprofundix en els dubtes d'un Athletic sense reacció, que només retalla al final amb Guruzeta.

Logronyo tanca un cap de setmana de cultura valenciana amb la crema d’una falla dedicada al vi Rioja

La crema d'una falla al·legòrica al vi de Rioja posa fi a Logronyo a un intens cap de setmana de cultura valenciana, amb mascletaes, desfilades i milers d'assistents.

Marcelino valora el triomf en San Mamés: juguem un partit molt complet

Marcelino destaca la mentalitat, l'encert en moments clau i l'actuació de Gerard Moreno com a claus del 1-2 del Vila-real davant l'Athletic en San Mamés.

Valverde lamenta la derrota davant el Vila-real i un ambient en San Mamés més tibant de l’esperat

Ernesto Valverde reconeix que la derrota de l'Athletic davant el Vila-real no va ser el partit esperat i admet un ambient tibant en San Mamés, marcat per la urgència de punts i la pressió de l'afició.

El Vila-real marxa al descans amb avantatge clar en San Mamés gràcies a Cardona i Alfon

El Vila-real es va al descans amb un 0-2 en San Mamés després d'aprofitar dos accions clau culminades per Sergi Cardona i Alfon davant un Athletic poc efectiu.

Emergències activa el nivell groc per pluges intenses a l’interior sud de València

El Centre de Coordinació d'Emergències manté el nivell groc per pluges fortes a l'interior sud de València i en el sud d'Alacant, a més de ratxes de vent de fins a 80 km/h a Castelló.

Awa Fam lidera el draft WNBA 2026 amb Marta Suárez i Iyana Martín en el punt de mira

La pivot del València Basket part entre les grans favorites del draft WNBA 2026, mentres les asturianes Marta Suárez i Iyana Martín també aspiren a ser triades en primera ronda en una nit històrica per al bàsquet espanyol.