La forta pujada de la fruita d’estiu canvia la cistella de la compra

La inflació és un dels principals problemes econòmics a Europa i el món sencer. La Reserva Federal ha anunciat aquesta setmana la pujada de tipus d’interés. Pujaran un 0,25% i serà la primera pujada de tipus en 11 anys. D’aquesta manera, el tipus d’interés dels Estats Units se situa en una forqueta d’entre l’1,5% i l’1,75%.

S’espera que al setembre hi haja una altra pujada, si bé encara no se sap de quant. A conseqüència d’aquesta, els préstecs s’encariran. També hi haurà més dificultats d’accés al crèdit, ja que es desincentiva el consum, la qual cosa també afecta a l’ocupació. L’objectiu és rebaixar la inflació al 2%. Al maig, en l’Eurozona, va aconseguir el 8,1%, alguna cosa que no havia ocorregut mai.

Puja el preu dels productes

La forta pujada dels preus dels aliments està canviant la cistella de la compra de la gran majoria dels espanyols, que continuen comprant fruita, però potser no tota la que volien, a causa de l’encariment dels tan cobejats melons d’Alger, melons i bresquilles en plena onada de calor.

Ara, al juny, es nota especialment en productes tan habituals, com el meló o el meló d’Alger.
Ja el mes d’abril, l’increment del preu d’algunes d’aqueixes fruites era més que ostensible, com indiquen les dades de la consultora IRI, que observa una pujada anual del preu del meló d’Alger del 18,7% i del meló del 3,2% també respecte a abril de 2021.

Fins a finals de maig, la producció de meló d’Alger i meló ha sigut curta, entorn d’un 50% inferior, a causa de la calitja i les pluges, i també va haver-hi menys entrada de les habituals des del Senegal, però al juny els rendiments han augmentat i, al seu judici, hauria de produir-se una baixada de preus.

L’OCU detecta pujades de preus per damunt del 10% d’algunes cadenes de supermercats. Entre els productes més afectats destaquen els olis (34%), els peixos (16%), els aliments envasats (11%) i els lactis (11%). L’OCU adverteix que, en cas de mantindre’s les pujades, suposarà un sobrecost de 500 euros en la cistella de la compra durant aquest any. Els únics productes que no han pujat i que fins i tot han baixat el seu cost són en general articles de neteja o higiene com a sabó, dentifrici o productes per a netejar el bany.

Últimes notícies

El CEO de Vodafone Espanya haurà de declarar com a investigat pel cas Finetwork

El Tribunal d’Instància d’Alacant ha citat el conseller delegat de Vodafone Espanya, José Miguel García, a declarar com a investigat l’1 de setembre arran d’una querella per presumpta administració deslleial en l’operació de Finetwork.

Un home es tanca amb sa mare major en un pis del Marítim i la Policia el reduïx sense ferits

La Policia Nacional ha accedit a una vivenda del districte del Marítim de València on un home de 58 anys s’havia atrinxerat amb sa mare de 81 anys i mobilitat reduïda, i ha aconseguit reduir-lo sense danys abans de traslladar-lo a un centre mèdic.

Ayora reforça serveis socials i atenció a la dependència amb 2,5 milions de la Generalitat

La Conselleria de Serveis Socials ha destinat 2,49 milions d’euros a recursos bàsics i especialitzats d’Ayora mitjançant el contracte programa, amb inversions destacades en residències, atenció domiciliària i parcs accessibles.

Avís de crescudes sobtades en barrancs i rius menuts de Castelló este divendres

La Confederación Hidrográfica del Ebro ha alertat de possibles crescudes sobtades en barrancs i cursos menuts de Castelló i altres províncies per la vesprada d'este divendres, davant els avisos grocs per pluges intenses i tempestes de l'Aemet.

STAS denuncia que el reforç de vigilància forestal arriba massa tard

La secció sindical de STAS en Vaersa a València ha acusat la Generalitat d’improvisar en el reforç de la vigilància forestal, que arriba en ple agost, i ha criticat les condicions laborals dels brigadistes. El sindicat dona suport a la incorporació de 122 efectius però no descarta mobilitzacions ni una possible vaga.

Paterna demana tancar el Parc del Túria i la Vallesa durant l’eclipsi solar

L’Ajuntament de Paterna ha sol·licitat a la Generalitat Valenciana el tancament preventiu del Parc Natural del Túria i de l’entorn de la Vallesa durant l’eclipsi solar del 12 d’agost, davant la previsió d’una elevada afluència de visitants i per risc d’incendis.

Alfondeguilla dedicarà un carrer a Moncofa per l’ajuda en l’incendi de la Vall d’Uixó

Alfondeguilla ha aprovat dedicar l’actual carrer Herrero Tejedor a Moncofa com a agraïment per l’acollida dels evacuats durant l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que va obligar a desallotjar el municipi durant sis dies.

Risc màxim d’incendis en la Comunitat per a la jornada de l’eclipsi solar

La Generalitat ha declarat el nivell 3 de preemergència per risc màxim d’incendis el 12 d’agost, coincidint amb l’eclipsi solar, amb el tancament de nombrosos parcs naturals i fortes restriccions a l’ús del foc i a les acampades.
FILMOTECA D'ESTIU