Coneix ací els onze punts que reclamen els metges valencians per a no anar a la vaga

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana (CESM-CV) va anunciar el dilluns que havia avisat a la Conselleria de Sanitat Universal i de Salut Pública que el sector anirà a la vaga els dies 17 i 18 de gener de 2023 davant la situació actual i els “problemes” de la sanitat pública valenciana, com “la falta de professionals, maltractament o fugida de metges“, així com la sobrecàrrega de treball, i ha considerat que les circumstàncies globals “són exactament les mateixes” que en altres comunitats autònomes “per a plantejar un conflicte” amb els sindicats.

Objectius Generals del Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana

El CESM-CV ha enviat un comunicat en el qual explica els onze punts més importants que reivindiquen, i són els següents:

1.- Augment de plantilles de metges esmenant la marginació i el greuge comparatiu amb altres categories professionals en les successives ampliacions de personal sanitari ras el Covid, de les quals es van destinar a personal facultatiu un insuficient 10% de les places destinades a atenció hospitalària, i en les destinades a atenció primària, tan sols el 18% a medicina familiar i un minso 1,6% a pediatria.

2.- Prolongació d’activitat a partir dels 65 anys, de manera voluntària, automàtica per a tot metge apte segons avaluació de riscos laborals, i això fins als 70 anys, amb suspensió del PORH quant als apartats que ho limiten.

3.- Aplicació de la Llei d’Incompatibilitats que evite la denominada “incompatibilitat sobrevinguda” per subscripció de convenis amb hospitals privats de plans de xoc.

4.- Implantació d’un màxim de 35 hores/setmana en horari ordinari, amb exempció de dissabtes tal com té contemplades la immensa majoria de CC.AA.

5.- Recuperació paga extra llevada en la crisi de l’any 2011.

6.- Signatura ja del nou conveni dels laborals a extingir. Acceptació del segon conveni signat amb els treballadors del Departament de Dénia.

7.- No exclusió als treballadors laborals del procés de consolidació.

8.- Reduir la valoració dels coneixements de valencià en les diferents OPE per davall de la valoració de la tesi doctoral i dels mèrits de formació en el seu conjunt.

9.- Garantir tota la formació continuada necessària i sempre dins de l’horari laboral i finançada per la Conselleria garantint per a formació un mínim del 10% de la jornada laboral.

10.- Increment retributiu lineal en forma de complement (“complement facultatiu”) per a tots els metges adjunts adscrits a la Conselleria de Sanitat de 10.000 €/any.

11.- Definició immediata i posada en marxa, amb caràcter general, de les places de difícil cobertura per a facultatius amb incentius retributius i laborals realistes.

Paral·lelament, el Sindicat ha manifestat que, amb aquest marge, espera “donar un temps més que suficient” a l’Administració perquè valore les peticions que se li han traslladat des dels sindicats, encara que espera “poder asseure’s per a intentar arribar a un acord” i desconvocar la vaga, sempre que la Conselleria siga “sensible“.

Reunió amb el conseller de Sanitat, Miguel Mínguez

El secretari general del CESM-CV, Víctor Pedrera, després de reunir-se amb el conseller de Sanitat, Miguel Mínguez, amb qui esperava establir les vies de comunicació i negociació sobre aquests temes que afecten la sanitat pública, ha anunciat a última hora d’aquest dimarts que el sector pararà davant la “sobrecàrrega a nivell assistencial”.

Segons Pedrera, la “gota que ha satisfet el got” per a anunciar la vaga, el preavís de la qual presentaran aquest dimecres, ha sigut la decisió adoptada divendres passat per la Conselleria sobre l’ampliació de 690 noves places, de les quals “només 102 són mèdiques”.

Només el 13% respecte al total, quan la greu deficiència de plantilla que tenim en la sanitat pública valenciana radica en els metges”, ha dit per a afegir que entén que “fan falta zeladors, administratius i infermeres, però fan més falta metges”.

Portem molts augments de plantilla sent marginats”, ha criticat.

Mínguez confia que no hi haurà vaga de metges al gener

El conseller de Sanitat, Miguel Mínguez, ha confiat aquest dimecres que no hi haurà vaga el 17 i 18 de gener perquè en recursos humans i en infraestructures la Comunitat Valenciana està “considerablement millor” que altres autonomies i a més preveu que les reivindicacions que li ha traslladat CESM, se solucionen “moltíssim abans” que comence l’any.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca anuncia ajudes per a consolidar les empreses valencianes als Estats Units

La Generalitat ha llançat una nova línia d'ajudes perquè pimes i grans companyies valencianes consoliden la seua presència als Estats Units, cobrint tràmits, fires, màrqueting, personal i consultoria. L'anunci s'ha realitzat en la Nit de les Finances, avantsala de Forinvest.

Vicente Lafuente reivindica una CEV forta, independent i pròxima a l’empresa: ‘Volem ser la casa en la qual tots vulguen estar’

Es tracta de la tercera reunió-esmorzar que organitza l’AMDComVal per a tots els seus associats i que consolida així un espai de diàleg directe amb responsables d’entitats tant públiques com privades.

Les pluges seguiran este dimecres a Alacant i sud de València i remetran a la vesprada

Aemet preveu cel molt nuvolós i ruixats a Alacant i en la mitat sud de València, localment persistents al matí. L'avís groc regix fins a les 12.00.

Investigat a Alacant per ciberestafa en criptomonedes mitjançant ‘email phishing’

La Guàrdia Civil ha investigat a Alacant a una persona per un frau de falses inversions en criptoactivos després de suplantar per correu a un 'exchange'. El sospitós va ser captat retirant diners en caixers després del rastre de les transferències.

Vicente Lafuente deixa la presidència de Femeval per a centrar-se en la CEV

Vicente Lafuente ha dimitit com a president de Femeval per a centrar-se en la CEV per la càrrega de treball. La federació activa una elecció parcial amb calendari i presidència en funcions.

Ferit un acompanyant per un tret dissuasiu durant una persecució a Alzira

Un acompanyant ha resultat ferit a la cama per un tret dissuasiu durant una persecució policial a Alzira. Els dos ocupants del cotxe han sigut detinguts.

El Museu de Belles Arts de València exhibix el seu art contemporani dels 40 als 70

El MuBAV reunix 48 obres de 32 artistes en Temps Moderns, un recorregut per la modernització artística entre els 40 i els 70. La mostra es visita fins al 31 de maig.

El MACA incorpora serigrafies de Soledad Sevilla i documents sobre Eusebio Sempere

L'Ajuntament d'Alacant ha acceptat per al MACA dos sèries de serigrafies de Soledad Sevilla i documentació sobre Eusebio Sempere, que reforcen la seua col·lecció i arxiu.