Coneix ací els onze punts que reclamen els metges valencians per a no anar a la vaga

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana (CESM-CV) va anunciar el dilluns que havia avisat a la Conselleria de Sanitat Universal i de Salut Pública que el sector anirà a la vaga els dies 17 i 18 de gener de 2023 davant la situació actual i els “problemes” de la sanitat pública valenciana, com “la falta de professionals, maltractament o fugida de metges“, així com la sobrecàrrega de treball, i ha considerat que les circumstàncies globals “són exactament les mateixes” que en altres comunitats autònomes “per a plantejar un conflicte” amb els sindicats.

Objectius Generals del Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana

El CESM-CV ha enviat un comunicat en el qual explica els onze punts més importants que reivindiquen, i són els següents:

1.- Augment de plantilles de metges esmenant la marginació i el greuge comparatiu amb altres categories professionals en les successives ampliacions de personal sanitari ras el Covid, de les quals es van destinar a personal facultatiu un insuficient 10% de les places destinades a atenció hospitalària, i en les destinades a atenció primària, tan sols el 18% a medicina familiar i un minso 1,6% a pediatria.

2.- Prolongació d’activitat a partir dels 65 anys, de manera voluntària, automàtica per a tot metge apte segons avaluació de riscos laborals, i això fins als 70 anys, amb suspensió del PORH quant als apartats que ho limiten.

3.- Aplicació de la Llei d’Incompatibilitats que evite la denominada “incompatibilitat sobrevinguda” per subscripció de convenis amb hospitals privats de plans de xoc.

4.- Implantació d’un màxim de 35 hores/setmana en horari ordinari, amb exempció de dissabtes tal com té contemplades la immensa majoria de CC.AA.

5.- Recuperació paga extra llevada en la crisi de l’any 2011.

6.- Signatura ja del nou conveni dels laborals a extingir. Acceptació del segon conveni signat amb els treballadors del Departament de Dénia.

7.- No exclusió als treballadors laborals del procés de consolidació.

8.- Reduir la valoració dels coneixements de valencià en les diferents OPE per davall de la valoració de la tesi doctoral i dels mèrits de formació en el seu conjunt.

9.- Garantir tota la formació continuada necessària i sempre dins de l’horari laboral i finançada per la Conselleria garantint per a formació un mínim del 10% de la jornada laboral.

10.- Increment retributiu lineal en forma de complement (“complement facultatiu”) per a tots els metges adjunts adscrits a la Conselleria de Sanitat de 10.000 €/any.

11.- Definició immediata i posada en marxa, amb caràcter general, de les places de difícil cobertura per a facultatius amb incentius retributius i laborals realistes.

Paral·lelament, el Sindicat ha manifestat que, amb aquest marge, espera “donar un temps més que suficient” a l’Administració perquè valore les peticions que se li han traslladat des dels sindicats, encara que espera “poder asseure’s per a intentar arribar a un acord” i desconvocar la vaga, sempre que la Conselleria siga “sensible“.

Reunió amb el conseller de Sanitat, Miguel Mínguez

El secretari general del CESM-CV, Víctor Pedrera, després de reunir-se amb el conseller de Sanitat, Miguel Mínguez, amb qui esperava establir les vies de comunicació i negociació sobre aquests temes que afecten la sanitat pública, ha anunciat a última hora d’aquest dimarts que el sector pararà davant la “sobrecàrrega a nivell assistencial”.

Segons Pedrera, la “gota que ha satisfet el got” per a anunciar la vaga, el preavís de la qual presentaran aquest dimecres, ha sigut la decisió adoptada divendres passat per la Conselleria sobre l’ampliació de 690 noves places, de les quals “només 102 són mèdiques”.

Només el 13% respecte al total, quan la greu deficiència de plantilla que tenim en la sanitat pública valenciana radica en els metges”, ha dit per a afegir que entén que “fan falta zeladors, administratius i infermeres, però fan més falta metges”.

Portem molts augments de plantilla sent marginats”, ha criticat.

Mínguez confia que no hi haurà vaga de metges al gener

El conseller de Sanitat, Miguel Mínguez, ha confiat aquest dimecres que no hi haurà vaga el 17 i 18 de gener perquè en recursos humans i en infraestructures la Comunitat Valenciana està “considerablement millor” que altres autonomies i a més preveu que les reivindicacions que li ha traslladat CESM, se solucionen «moltíssim abans» que comence l’any.

Últimes notícies

El València Basket es classifica per a la seua quarta final ACB, de nou contra el Barça

El València Basket ha derrotat l'Asisa Joventut en el tercer partit de semifinals de la Lliga Endesa i disputarà la seua quarta final ACB, la segona consecutiva i la segona contra el Barça.

El Valencia Basket torna a la final ACB: quarta de la seua història i segona seguida contra el Barça

El Valencia Basket ha aconseguit el passe a la seua quarta final de la Lliga ACB després de superar l'Asisa Joventut, i repetirà presència per segon any consecutiu, ara davant el Barça, rival que ja el va superar en la final de 2003.

El Valencia Basket s’impon en Badalona i es classifica per a la final de la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha guanyat l’Asisa Joventut a Badalona per 73-87 en el tercer partit de la sèrie i s’ha classificat per a la final de la Lliga Endesa, que disputarà contra el Barça al Roig Arena.

Mor un home de 69 anys mentres es banyava a la platja de Daimús

Un home de 69 anys ha mort este diumenge a la platja de Daimús, a la Safor, després de ser rescatat de l'aigua i no superar les maniobres de reanimació practicades pel SAMU.

L’incendi de vegetació de Segart evoluciona de manera favorable i no arriba a ser forestal

Diverses dotacions del Consorci Provincial i de la Generalitat treballen esta vesprada en un incendi de vegetació a Segart, a la Calderona, que evoluciona de manera positiva i encara no s’ha convertit en incendi forestal.

Rescaten un motorista ferit d’una cuneta en un accident a Cortes de Pallás

Bombers del Consorci Provincial de València han rescatat este diumenge un motorista ferit que havia caigut al fons d’una cuneta després de xocar amb un cotxe a Cortes de Pallás. L’home ha sigut estabilitzat in situ i evacuat en helicòpter fins a l’Hospital La Fe.

Un banc de meduses obliga a alçar la bandera groga a la platja de la Goleta de Tavernes

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta de Tavernes de la Valldigna i ha obligat a hissar la bandera groga i l’avís específic de meduses mentre es revisa tot el litoral del municipi.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.