Ratificada l’emergència per a arreplegar i destruir aliments peribles en descomposició

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

El ple del Consell ha pres raó de la declaració d’emergència efectuada per la Conselleria d’Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca per a la recollida i destrucció d’aliments peribles en descomposició procedents d’indústries agroalimentàries afectades per la dana del 29 d’octubre.

També s’inclou a les indústries de municipis que van patir, per efectes derivats de la dana, interrupcions en el subministrament elèctric o restriccions en els accessos per a vehicles de transport que van impedir donar eixida als productes emmagatzemats.

Esta mesura té una assignació de 150.000 euros i ha sigut encarregada a través d’una encomana a l’empresa pública Tragsa.

Les actuacions han consistit a planificar i posar els mitjans necessaris per a coordinar amb empreses autoritzades la retirada i gestió dels productes afectats, així com supervisar que la retirada i gestió siguen realitzades per empreses autoritzades de recollida de subproductes animals no destinats al consum humà, que són les encarregades de transportar i procedir a la seua destrucció.

Des de la Generalitat indiquen que era fonamental retirar amb la major rapidesa possible els aliments de les indústries agroalimentàries de les zones afectades, ja que els efectes de la contaminació motivada per la inundació de les instal·lacions o per la ruptura de la cadena de fred suposen un reg important per a la salut pública i mediambiental.

A més, era necessària la retirada urgent i controlada d’estos productes, sobretot els peribles, perquè es puga procedir a netejar i desinfectar les instal·lacions per a poder continuar amb la seua activitat diària.

ALIMENTS PER Al COMPLEX EDUCATIU DE XEST

D’altra banda, el Consell ha pres raó de la declaració d’emergència de la contractació del subministrament per a la reposició de productes alimentosos per a la cuina del complex educatiu de Xest després de la dana, a fi de garantir el funcionament del servici de manutenció d’al voltant de 400 estudiants. L’import total és de 78.428 euros (IVA inclòs) i el termini d’execució és de tres mesos.

Els productes emmagatzemats s’han vist danyats per l’alteració de la cadena de fred. Des de l’administració expliquen que es fa necessària la tramitació d’un expedient d’emergència que permeta el subministrament de carns fresques i embotits.

Últimes notícies

Les tres capitals valencianes baixen de 20 º en la nit més fresca des de juny

València, Castelló i Alacant han registrat esta nit mínimes per davall de 20 graus, cosa que no passava des del 16 de juny, amb valors especialment baixos a l’interior.

L’Hospital Doctor Peset, centre de referència per a regenerar cartílag de genoll i turmell

L’Hospital Universitari Doctor Peset ha sigut designat per Sanitat com a unitat de referència per al trasplantament autòleg de condrocits, una tècnica puntera per a regenerar cartílag de genoll i turmell en pacients joves i actius.

Onze milions per a reforçar el control de la mosca de la fruita en la Comunitat

La Conselleria d'Agricultura ha destinat 11 milions este any al control de la mosca de la fruita mitjançant un pla integral que combina prevenció, vigilància i tractaments en més de 140.000 hectàrees.

Almassora accelera la neteja dels embornals davant possibles pluges intenses

L’Ajuntament d’Almassora ha activat un pla especial de revisió i neteja d’embornals i estacions de bombeig davant el risc de pluges intenses en les pròximes setmanes.

Queixa per la falta de cadires amfíbies en la platja accessible de Muchavista

El Síndic de Greuges ha obert una investigació per la manca d’una de les dos cadires amfíbies a la platja accessible de Muchavista, a El Campello, arran de la queixa d’una mare d’una jove amb discapacitat greu.

L’incendi de la Devesa-El Saler continua estabilitzat i sense rebrots importants

L’incendi forestal de la Devesa-El Saler, a València, continua estabilitzat este dissabte, amb el perímetre consolidat i sense rebrots importants durant la nit.

La hostaleria d’El Saler exigix ajudes per les pèrdues de l’incendi

SOS Hostelería ha reclamat a l’Ajuntament de València i a l’Agència Tributària mesures fiscals urgents per a més de vint locals d’El Saler afectats per l’incendi i els talls d’accessos en plena fi de vacacions.

Detinguda una parella a Alacant amb 400 grams de marihuana en patinet

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un home i una dona que circulaven en patinet amb 400 grams de marihuana i que, segons la investigació, regentaven una associació cannàbica amb més droga emmagatzemada al seu domicili.