Ratificada l’emergència per a arreplegar i destruir aliments peribles en descomposició

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

El ple del Consell ha pres raó de la declaració d’emergència efectuada per la Conselleria d’Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca per a la recollida i destrucció d’aliments peribles en descomposició procedents d’indústries agroalimentàries afectades per la dana del 29 d’octubre.

També s’inclou a les indústries de municipis que van patir, per efectes derivats de la dana, interrupcions en el subministrament elèctric o restriccions en els accessos per a vehicles de transport que van impedir donar eixida als productes emmagatzemats.

Esta mesura té una assignació de 150.000 euros i ha sigut encarregada a través d’una encomana a l’empresa pública Tragsa.

Les actuacions han consistit a planificar i posar els mitjans necessaris per a coordinar amb empreses autoritzades la retirada i gestió dels productes afectats, així com supervisar que la retirada i gestió siguen realitzades per empreses autoritzades de recollida de subproductes animals no destinats al consum humà, que són les encarregades de transportar i procedir a la seua destrucció.

Des de la Generalitat indiquen que era fonamental retirar amb la major rapidesa possible els aliments de les indústries agroalimentàries de les zones afectades, ja que els efectes de la contaminació motivada per la inundació de les instal·lacions o per la ruptura de la cadena de fred suposen un reg important per a la salut pública i mediambiental.

A més, era necessària la retirada urgent i controlada d’estos productes, sobretot els peribles, perquè es puga procedir a netejar i desinfectar les instal·lacions per a poder continuar amb la seua activitat diària.

ALIMENTS PER Al COMPLEX EDUCATIU DE XEST

D’altra banda, el Consell ha pres raó de la declaració d’emergència de la contractació del subministrament per a la reposició de productes alimentosos per a la cuina del complex educatiu de Xest després de la dana, a fi de garantir el funcionament del servici de manutenció d’al voltant de 400 estudiants. L’import total és de 78.428 euros (IVA inclòs) i el termini d’execució és de tres mesos.

Els productes emmagatzemats s’han vist danyats per l’alteració de la cadena de fred. Des de l’administració expliquen que es fa necessària la tramitació d’un expedient d’emergència que permeta el subministrament de carns fresques i embotits.

Últimes notícies

Justícia manté el mateix reforç en el jutjat de Catarroja malgrat les crítiques de l’oposició

La consellera de Justícia defén que el jutjat de Catarroja continuarà comptant amb el mateix nombre d'efectius de reforç i sosté que el procés de canvi de personal ha sigut transparent i basat en criteris objectius.

Felipe González defén eleccions generals enguany i reivindica un lideratge no mercenari

Felipe González considera que hauria d'haver-hi eleccions generals este 2026 i vincula la crisi oberta pel cas Plus ultra amb la necessitat d'un lideratge no mercenari, centrat en el benefici de la població.

Bernabé es declara sorpresa i avergonyida pel tancament de la Conselleria al professorat en vaga

Pilar Bernabé retrau a la Generalitat que mantinguera tancades les portes de la Conselleria d'Educació durant la nova jornada de vaga docent i després de setmanes de protestes pacífiques.

Pérez Llorca urgix al PSOE a convocar eleccions generals si vol parlar de moralitat

Juanfran Pérez Llorca considera molt lletja i molt trista la investigació judicial sobre José Luis Rodríguez Zapatero i reclama al PSOE que convoque eleccions generals si vol parlar de moralitat.

Hugo Duro entra en el club històric de golejadors del València després de tres Lligues seguides al capdavant

Hugo Duro tanca la temporada com a màxim golejador del València per tercera Lliga consecutiva i s'unix a una llista reduïda de llegendes que van dominar la taula anotadora del club.

El València Basket posa a prova la ressaca europea a Saragossa per a afermar-se com a segon de l’ACB

El València Basket visita a un Casademont Zaragoza en dificultats en un partit ajornat clau per a consolidar la segona plaça de la Lliga Endesa i comprovar l'efecte del seu recent Final Four de l'Eurolliga.

El capità del vaixell afonat en Komodo amb una família valenciana va comprar la seua llicència, segons la cort

Un tribunal indonesi condemna a 3,5 anys de presó al capità del vaixell turístic afonat al Parc Nacional de Komodo, després de concloure que va comprar la seua llicència sense formació i va actuar amb negligència conscient.

Pérez Llorca acusa el Govern de desemparar als regants alacantins per les retallades del Tajo-Segura

Juanfran Pérez Llorca retrau al Govern central una situació de desemparament prolongat cap als regants valencians per la reducció de cabals del transvasament Tajo-Segura i reclama un gran pacte nacional de l'aigua.