16 C
València
Dilluns, 9 febrer, 2026

Ratificada l’emergència per a arreplegar i destruir aliments peribles en descomposició

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

El ple del Consell ha pres raó de la declaració d’emergència efectuada per la Conselleria d’Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca per a la recollida i destrucció d’aliments peribles en descomposició procedents d’indústries agroalimentàries afectades per la dana del 29 d’octubre.

També s’inclou a les indústries de municipis que van patir, per efectes derivats de la dana, interrupcions en el subministrament elèctric o restriccions en els accessos per a vehicles de transport que van impedir donar eixida als productes emmagatzemats.

Esta mesura té una assignació de 150.000 euros i ha sigut encarregada a través d’una encomana a l’empresa pública Tragsa.

Les actuacions han consistit a planificar i posar els mitjans necessaris per a coordinar amb empreses autoritzades la retirada i gestió dels productes afectats, així com supervisar que la retirada i gestió siguen realitzades per empreses autoritzades de recollida de subproductes animals no destinats al consum humà, que són les encarregades de transportar i procedir a la seua destrucció.

Des de la Generalitat indiquen que era fonamental retirar amb la major rapidesa possible els aliments de les indústries agroalimentàries de les zones afectades, ja que els efectes de la contaminació motivada per la inundació de les instal·lacions o per la ruptura de la cadena de fred suposen un reg important per a la salut pública i mediambiental.

A més, era necessària la retirada urgent i controlada d’estos productes, sobretot els peribles, perquè es puga procedir a netejar i desinfectar les instal·lacions per a poder continuar amb la seua activitat diària.

ALIMENTS PER Al COMPLEX EDUCATIU DE XEST

D’altra banda, el Consell ha pres raó de la declaració d’emergència de la contractació del subministrament per a la reposició de productes alimentosos per a la cuina del complex educatiu de Xest després de la dana, a fi de garantir el funcionament del servici de manutenció d’al voltant de 400 estudiants. L’import total és de 78.428 euros (IVA inclòs) i el termini d’execució és de tres mesos.

Els productes emmagatzemats s’han vist danyats per l’alteració de la cadena de fred. Des de l’administració expliquen que es fa necessària la tramitació d’un expedient d’emergència que permeta el subministrament de carns fresques i embotits.

Últimes notícies

Taquilles tancades i retards en la primera jornada de vaga ferroviària en la Comunitat

La primera jornada de vaga ferroviària en la Comunitat transcorre sense incidents greus, però amb tancaments de taquilles, supressions i demores en Rodalia. Les línies C1 i C6 concentren la majoria de retards i s'ha activat transport per carretera per a trens suprimits.

Marcos Benavent no ratifica les seues declaracions en el cas Imelsa i al·lega que anava ‘fumat’

Marcos Benavent ha rebutjat ratificar el declarat en la instrucció del cas Imelsa en assegurar que acudia 'fumat' i en males condicions. Ha admés que va editar gravacions i que la seua estratègia anterior va ser implicar molts càrrecs, mentres els empresaris acusats neguen irregularitats.

Detingut un segon home pel segrest d’una parella a Corbera (València)

La Policia Nacional ha informat de la detenció a València d'un segon home, de 45 anys, per la seua presumpta autoria intel·lectual del segrest d'una parella a Corbera. La parella va ser alliberada després d'una persecució policial iniciada gràcies a la ubicació que la víctima va compartir des del maleter.

El Castelló suma 43 de 60 punts amb Pablo Hernández i aferma l’ascens directe

Des de l'arribada de Pablo Hernández, el Castelló ha sumat 43 de 60 punts possibles (71,6%) i s'assentisca en la zona d'ascens directe després de golejar al Valladolid a domicili.

Avís taronja este dimarts a València per vent de l’oest amb ratxes de 90 km/h

Aemet ha establit per a este dimarts l'avís taronja a l'interior sud i el litoral de València per ratxes de 90 km/h. Hi haurà avisos grocs a Castelló i Alacant.

Detinguda una parella pel furt afectuós d’onze rellotges de luxe i joies per 65.000 euros

Una dona i un home de 30 i 36 anys han sigut detinguts a Benidorm per sostraure onze rellotges d'alta gamma i joies mitjançant el furt afectuós. La víctima, un home d'avançada edat, va ser enganyat per a permetre l'accés a la seua vivenda.

Presó preventiva per a quatre detinguts per un robatori amb violència en una òptica de La Marina d’Elx

Dos dones i dos hòmens, de 22 a 41 anys, han sigut arrestats per assaltar una òptica en La Marina i han ingressat a la presó preventiva. El grup, amb antecedents, va fugir amb cotxe i va ser localitzat en un càmping de Guardamar del Segura.

Marcos Benavent no ratifica les seues declaracions en el cas Imelsa i al·lega que anava fumat

Marcos Benavent, exgerente de Imelsa, ha refusat ratificar el que va dir en instrucció en sostindre que anava 'perjudicat' i 'fumat'. Ha admés que manipulava gravacions i que la seua estratègia va ser implicar a molts i esguitar al PP.