Ratificada l’emergència per a arreplegar i destruir aliments peribles en descomposició

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

El ple del Consell ha pres raó de la declaració d’emergència efectuada per la Conselleria d’Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca per a la recollida i destrucció d’aliments peribles en descomposició procedents d’indústries agroalimentàries afectades per la dana del 29 d’octubre.

També s’inclou a les indústries de municipis que van patir, per efectes derivats de la dana, interrupcions en el subministrament elèctric o restriccions en els accessos per a vehicles de transport que van impedir donar eixida als productes emmagatzemats.

Esta mesura té una assignació de 150.000 euros i ha sigut encarregada a través d’una encomana a l’empresa pública Tragsa.

Les actuacions han consistit a planificar i posar els mitjans necessaris per a coordinar amb empreses autoritzades la retirada i gestió dels productes afectats, així com supervisar que la retirada i gestió siguen realitzades per empreses autoritzades de recollida de subproductes animals no destinats al consum humà, que són les encarregades de transportar i procedir a la seua destrucció.

Des de la Generalitat indiquen que era fonamental retirar amb la major rapidesa possible els aliments de les indústries agroalimentàries de les zones afectades, ja que els efectes de la contaminació motivada per la inundació de les instal·lacions o per la ruptura de la cadena de fred suposen un reg important per a la salut pública i mediambiental.

A més, era necessària la retirada urgent i controlada d’estos productes, sobretot els peribles, perquè es puga procedir a netejar i desinfectar les instal·lacions per a poder continuar amb la seua activitat diària.

ALIMENTS PER Al COMPLEX EDUCATIU DE XEST

D’altra banda, el Consell ha pres raó de la declaració d’emergència de la contractació del subministrament per a la reposició de productes alimentosos per a la cuina del complex educatiu de Xest després de la dana, a fi de garantir el funcionament del servici de manutenció d’al voltant de 400 estudiants. L’import total és de 78.428 euros (IVA inclòs) i el termini d’execució és de tres mesos.

Els productes emmagatzemats s’han vist danyats per l’alteració de la cadena de fred. Des de l’administració expliquen que es fa necessària la tramitació d’un expedient d’emergència que permeta el subministrament de carns fresques i embotits.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Un terratrémol de magnitud 2,6 sacseja Oliva i es deixa sentir a la Safor i la Marina Alta

Un terratrémol de magnitud 2,6 amb epicentre a Oliva es va registrar sobre les 21.53 hores i va ser percebut en nombroses localitats de la Safor i la Marina Alta, sense incidents ressenyables.

La ratxa de Carlos Espí manté viu al Llevant davant el Getafe

Un gol de Carlos Espí en el minut 83 va donar al Llevant una victòria agònica davant el Getafe després de fallar dos penals i li permet seguir a quatre punts de la salvació.

El travesser i el VAR frenen al Llevant davant un Getafe que seguix amb vida

El Llevant va acariciar el gol amb un tret al travesser de Kareem Tunde i va veure com el VAR anul·lava una expulsió i una miqueta en un 0-0 que manté viu al Getafe.

Juí en l’Audiència d’Alacant a un home per agressió sexual a una menor de 14 anys

L'Audiència d'Alacant jutja a un home acusat d'agredir sexualment a una menor de 14 anys en 2023, per la qual cosa la Fiscalia sol·licita deu anys de presó de manera provisional.

Defensa Animal critica la volta del tir i arrossegament a Nàquera després de dos dècades sense celebrar-se

La Plataforma Defensa Animal denuncia la recuperació del tir i arrossegament a Nàquera després de 20 anys sense celebrar-se i alerta del sofriment que, al seu juí, suporten els cavalls durant estes proves.

Imanol Arias i María Barranco porten al Teatre Principal d’Alacant la comèdia Millor no dir-ho

La comèdia Millor no dir-ho, escrita per Salomé Lelouch i dirigida per Claudio Tolcachir, es representarà els dies 25 i 26 d'abril en el Teatre Principal d'Alacant amb Imanol Arias i María Barranco com a matrimoni protagonista.

Facephi reforça la seua expansió internacional amb una nova filial al Canadà

Facephi amplia la seua presència internacional amb una nova filial al Canadà per a reforçar la seua proximitat al mercat i respondre a l'augment de la demanda de solucions d'identitat digital i antifrau basades en IA.

Asaja preveu una campanya de nispros a l’alça malgrat uns costos que considera inassumibles

Asaja Alacant preveu una campanya de nispros de Callosa d'en Sarrià amb al voltant de 10.000 tones, però advertix que el fort increment de costos posa en risc la viabilitat del cultiu.