Ratificada l’emergència per a arreplegar i destruir aliments peribles en descomposició

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

El ple del Consell ha pres raó de la declaració d’emergència efectuada per la Conselleria d’Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca per a la recollida i destrucció d’aliments peribles en descomposició procedents d’indústries agroalimentàries afectades per la dana del 29 d’octubre.

També s’inclou a les indústries de municipis que van patir, per efectes derivats de la dana, interrupcions en el subministrament elèctric o restriccions en els accessos per a vehicles de transport que van impedir donar eixida als productes emmagatzemats.

Esta mesura té una assignació de 150.000 euros i ha sigut encarregada a través d’una encomana a l’empresa pública Tragsa.

Les actuacions han consistit a planificar i posar els mitjans necessaris per a coordinar amb empreses autoritzades la retirada i gestió dels productes afectats, així com supervisar que la retirada i gestió siguen realitzades per empreses autoritzades de recollida de subproductes animals no destinats al consum humà, que són les encarregades de transportar i procedir a la seua destrucció.

Des de la Generalitat indiquen que era fonamental retirar amb la major rapidesa possible els aliments de les indústries agroalimentàries de les zones afectades, ja que els efectes de la contaminació motivada per la inundació de les instal·lacions o per la ruptura de la cadena de fred suposen un reg important per a la salut pública i mediambiental.

A més, era necessària la retirada urgent i controlada d’estos productes, sobretot els peribles, perquè es puga procedir a netejar i desinfectar les instal·lacions per a poder continuar amb la seua activitat diària.

ALIMENTS PER Al COMPLEX EDUCATIU DE XEST

D’altra banda, el Consell ha pres raó de la declaració d’emergència de la contractació del subministrament per a la reposició de productes alimentosos per a la cuina del complex educatiu de Xest després de la dana, a fi de garantir el funcionament del servici de manutenció d’al voltant de 400 estudiants. L’import total és de 78.428 euros (IVA inclòs) i el termini d’execució és de tres mesos.

Els productes emmagatzemats s’han vist danyats per l’alteració de la cadena de fred. Des de l’administració expliquen que es fa necessària la tramitació d’un expedient d’emergència que permeta el subministrament de carns fresques i embotits.

Últimes notícies

L’onada de calor dispara els 40 graus en municipis de València i Alacant

L’onada de calor ha deixat hui fins a 40,4 graus en Alcoi i valors de 40 graus en Ontinyent i Fontanars dels Alforins, mentres que a les capitals s’han quedat al voltant dels 30 graus.

Mathew Ryan continuarà en la porteria del Levante una temporada més

El porter australià Mathew Ryan ha decidit continuar en el Levante la pròxima temporada després de dubtar sobre el seu futur i disputar el Mundial amb Austràlia. El club ha confirmat que s’incorporarà de manera immediata a la pretemporada.

Els veïns d’Artana i Eslida tornen a casa després de l’incendi de la Vall d’Uixó

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó ha quedat estabilitzat després de set dies i quasi 9.600 hectàrees cremades, i permet el retorn dels veïns d'Artana i Eslida. Les autoritats avisen que el foc encara no està controlat ni extingit i demanen no accedir a la zona.

32,1 milions per a immunitzar nadons i xiquets contra el VRS en la Comunitat Valenciana

El Consell ha autoritzat 32,1 milions per a adquirir 70.000 dosis contra el VRS per a la campanya 2026-2027, i ha aprovat també mesures en justícia, formació digital, medi ambient i agricultura.

El Huerto del Cura suma prestigi amb l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics

El Jardín Artístico Nacional Huerto del Cura, a Elx, ha formalitzat l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics, certificat pel Consell d’Europa, fet que reforça el seu valor patrimonial i turístic.

Sagunt a Escena obri la 43a edició amb dos obres inspirades en el Segle d’Or

El Teatre Romà estrena 'El Narciso en su opinión', mentre l''Off Romà' combina teatre clàssic i dansa contemporània

El dèficit de la Comunitat Valenciana baixa al 0,71% del PIB fins als 1.180 milions

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana s’ha reduït una dècima fins al 0,71% del PIB, amb 1.180 milions acumulats fins maig, en un context de menor gasto per la dana i superàvit de la Seguretat Social.

1,7 milions de la Diputació per als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha aprovat una modificació pressupostària d’1,7 milions d’euros per a impulsar la recuperació dels municipis danyats per l’incendi forestal declarat el 25 de juliol a la Serra d’Espadà, amb ajudes específiques per a pobles menuts i convenis per a la Vall d’Uixó i Onda.
FILMOTECA D'ESTIU