Rebaixen un any la pena a l’agressor sexual d’una menor per la llei del ‘només sí és sí’

La Secció Primera de l’Audiència d’Alacant accedeix a la sol·licitud de la defensa d’un condemnat per agressió sexual a una menor d’edat i li rebaixa la pena en un any, per aplicació de la Llei orgànica 10/2022, de garantia integral de la llibertat sexual.

D’aquesta manera, la pena passa dels 13 anys, 6 mesos i 1 dia (que va fixar finalment el Tribunal Suprem després d’estimar parcialment un recurs de cassació del condemnat el maig de 2020, enfront dels 14 anys i 3 mesos de presó imposats per l’Audiència en primera instància) a 12 anys, 6 mesos i 1 dia.

El Tribunal de l’Audiència ha pres aquesta decisió partint del dret de tot penat al fet que se li aplique la norma més beneficiosa, encara que siga posterior al moment de dictar-se la seua condemna, i a la vista que el Tribunal Suprem va considerar, en la sentència de cassació, que no s’apreciaven circumstàncies que aconsellaren «un increment de la pena sobre el mínim legal que ha de formar-se acudint a la meitat superior de la pena assenyalada per al delicte».

El condemnat, veí de Villena, va ser declarat culpable d’un delicte continuat d’agressió sexual a una menor que en 2012 tenia 11 anys i era filla de la dona amb la qual va tindre una relació sentimental durant 4 mesos. L’home va sotmetre a la menor a pràctiques de naturalesa sexual, segons consta en la sentència.

Últimes notícies

Les comarques d’interior de València arriben als 39 graus abans del pic de la nova ona de calor

Zarra ha arribat este dimecres als 39,1 graus i altres municipis d’interior de València s’han acostat als 38, a les portes del pic de l’ona de calor previst per a la vesprada de dijous, quan la Aemet espera fins a 40 graus i ha activat l’avís taronja a València i Alacant.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha tornat a València després de quasi set anys per a reunir-se amb la direcció del club, visitar el Nou Mestalla i interessar-se per l’estat de salut de la directora financera.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha viatjat a València després de quasi set anys d’absència per a visitar el Nou Mestalla, reunir-se amb la cúpula del club i analitzar el mercat d’estiu.

Risc extrem d’incendis este dijous: nivell 3 de preemergència a tota la Comunitat

La Generalitat ha activat per a este dijous 23 de juliol el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana i ha demanat màxima precaució per l’onada de calor.

La Coordinadora Feminista d’Elx denuncia a Govern i Consell la prohibició de xiquetes al Misteri

La Coordinadora Feminista d’Elx ha denunciat davant el Govern central i la Generalitat que les xiquetes continuen excloses de l’Escolania i de les representacions del Misteri d’Elx, i reclama la seua incorporació immediata.

Unes obres en un col·lector provoquen un abocament que tanca platges a La Pobla de Farnals

La Pobla de Farnals ha atribuït a unes obres de reparació en un col·lector de l’EPSAR l’abocament d’aigües residuals que ha obligat a tancar temporalment la Platja Nord al bany, mentres es vigila l’evolució de la taca i s’esperen analítiques.

Almussafes veu en l’aliança de Ford amb Geely una oportunitat per a reforçar el seu futur

L’Ajuntament d’Almussafes celebra l’acord de Ford amb Geely i considera que pot reforçar la càrrega de treball, la competitivitat i l’ocupació de la planta valenciana.

Alicant tanca parcs per vent fort i activa el CAUS per alerta roja per calor extrema

L'Ajuntament d'Alacant tancarà este dijous parcs, Castillo de Santa Bárbara, veladors i instal·lacions esportives a l'aire lliure per fortes ratxes de vent i calor extrema, i obrirà el CAUS per atendre persones vulnerables.