Rebaixen un any la pena a l’agressor sexual d’una menor per la llei del ‘només sí és sí’

La Secció Primera de l’Audiència d’Alacant accedeix a la sol·licitud de la defensa d’un condemnat per agressió sexual a una menor d’edat i li rebaixa la pena en un any, per aplicació de la Llei orgànica 10/2022, de garantia integral de la llibertat sexual.

D’aquesta manera, la pena passa dels 13 anys, 6 mesos i 1 dia (que va fixar finalment el Tribunal Suprem després d’estimar parcialment un recurs de cassació del condemnat el maig de 2020, enfront dels 14 anys i 3 mesos de presó imposats per l’Audiència en primera instància) a 12 anys, 6 mesos i 1 dia.

El Tribunal de l’Audiència ha pres aquesta decisió partint del dret de tot penat al fet que se li aplique la norma més beneficiosa, encara que siga posterior al moment de dictar-se la seua condemna, i a la vista que el Tribunal Suprem va considerar, en la sentència de cassació, que no s’apreciaven circumstàncies que aconsellaren «un increment de la pena sobre el mínim legal que ha de formar-se acudint a la meitat superior de la pena assenyalada per al delicte».

El condemnat, veí de Villena, va ser declarat culpable d’un delicte continuat d’agressió sexual a una menor que en 2012 tenia 11 anys i era filla de la dona amb la qual va tindre una relació sentimental durant 4 mesos. L’home va sotmetre a la menor a pràctiques de naturalesa sexual, segons consta en la sentència.

Últimes notícies

El Consell Jurídic Consultiu bat rècord amb 900 dictàmens en 2025, sis de cada deu per responsabilitat patrimonial

El Consell Jurídic Consultiu ha aprovat 900 dictàmens en 2025, la xifra més alta dels òrgans consultius de l’Estat, i el 60 % són reclamacions per responsabilitat patrimonial, sobretot en l’àmbit sanitari i municipal.

El Consell Jurídic Consultiu bat rècord amb 900 dictàmens en 2025, sis de cada deu per responsabilitat patrimonial

El Consell Jurídic Consultiu ha aprovat 900 dictàmens en 2025, la xifra més alta entre els òrgans consultius de l’Estat, amb un 60 % relacionats amb reclamacions de responsabilitat patrimonial, sobretot en sanitat i ajuntaments.

Ajudes de la Diputació de Castelló per a Soneja i Azuébar després de l’incendi forestal

La Diputació de Castelló ha activat la línia de catàstrofes del pla Diputació Respon per a ajudar Soneja i Azuébar a fer front als danys causats per l’incendi forestal originat diumenge passat.

Fins a 58 nous jutges en la Comunitat Valenciana amb les 500 places aprovades pel Govern

El Consell de Ministres ha aprovat la creació de 500 places de jutges, 58 d’elles en la Comunitat Valenciana, i 200 de fiscals, amb una ampliació rècord de la planta judicial i fiscal gràcies al nou model de tribunals d’instància.

Onze morts atribuïbles a la calor en només sis dies de juliol a la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat onze morts atribuïbles a la calor en els primers sis dies de juliol a la Comunitat Valenciana, una xifra molt inferior a les 54 defuncions del mateix període de 2025.

Cullera recupera el búnquer del Faro de la Guerra Civil i l’obrirà a visites

Cullera ha restaurat el búnquer del Faro, construït en 1938 durant la Guerra Civil, i prepara ara la seua musealització per a obrir-lo a les visites públiques.

Compromís acusa l’Ajuntament de València d’un contracte ‘a mida’ per als Bombers

Compromís assegura que l’Ajuntament de València ha adjudicat un contracte ‘a mida’ per a equipar camions de Bombers amb tabletes, amb el preu inflat i irregularitats assenyalades per l’Agència Valenciana Antifrau.

La Generalitat vol mantindre els contractes d’emergència mentre duren les seqüeles de les catàstrofes

El comissionat per a la Recuperació, Raúl Mérida, reclama contractes d’emergència més àgils i flexibilitat per a ajuntaments i afectats per la dana, així com una nova alerta negra per a catàstrofes.