Rebaixen un any la pena a l’agressor sexual d’una menor per la llei del ‘només sí és sí’

La Secció Primera de l’Audiència d’Alacant accedeix a la sol·licitud de la defensa d’un condemnat per agressió sexual a una menor d’edat i li rebaixa la pena en un any, per aplicació de la Llei orgànica 10/2022, de garantia integral de la llibertat sexual.

D’aquesta manera, la pena passa dels 13 anys, 6 mesos i 1 dia (que va fixar finalment el Tribunal Suprem després d’estimar parcialment un recurs de cassació del condemnat el maig de 2020, enfront dels 14 anys i 3 mesos de presó imposats per l’Audiència en primera instància) a 12 anys, 6 mesos i 1 dia.

El Tribunal de l’Audiència ha pres aquesta decisió partint del dret de tot penat al fet que se li aplique la norma més beneficiosa, encara que siga posterior al moment de dictar-se la seua condemna, i a la vista que el Tribunal Suprem va considerar, en la sentència de cassació, que no s’apreciaven circumstàncies que aconsellaren «un increment de la pena sobre el mínim legal que ha de formar-se acudint a la meitat superior de la pena assenyalada per al delicte».

El condemnat, veí de Villena, va ser declarat culpable d’un delicte continuat d’agressió sexual a una menor que en 2012 tenia 11 anys i era filla de la dona amb la qual va tindre una relació sentimental durant 4 mesos. L’home va sotmetre a la menor a pràctiques de naturalesa sexual, segons consta en la sentència.

Últimes notícies

El Levante començarà LaLiga amb dos desplaçaments i Betis i Barça com a primers rivals a Orriols

El Levante iniciarà LaLiga EA Sports 26-27 fora de casa contra l’Espanyol, encadenarà dos partits a domicili i estrenarà el Ciutat davant Betis i Barça. El derbi amb el València arribarà en gener a Orriols i es tancarà la Lliga contra el Celta.

L’Elx començarà la Lliga al camp del Deportivo, on va celebrar l’ascens fa un any

L’Elx iniciarà la Lliga 2026-27 al camp del Deportivo de La Coruña, escenari del seu ascens, i la tancarà al Martínez Valero davant el Racing de Santander.

El Valencia arrancarà la Lliga contra el Betis a Mestalla i s’acomiadarà de l’estadi davant l’Elx

El Valencia començarà la Lliga 2026-2027 a Mestalla contra el Betis el 15 o 16 d’agost i jugarà l’últim partit oficial a l’actual estadi davant l’Elx en la penúltima jornada, abans de tancar la competició a El Sadar.

El Villarreal començarà la Lliga 2026/27 a Santander i la tancarà a Sant Sebastià

El Villarreal ha conegut el seu calendari de Lliga 2026/27, amb un inici marcat per tres jornades seguides com a visitant per les obres a l’estadi de la Ceràmica i un tram inicial carregat de derbis i duels davant els grans.

Un incendi en una nau d’Aspe arrasa la instal·lació i crema una zona de muntanya pròxima

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant treballen per a apagar un incendi en una nau industrial d’Aspe que s’ha estès a una zona de muntanya pròxima i ha deixat la instal·lació molt afectada.

Mig milió d’euros valencians per a ajuda d’emergència a Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha posat en marxa un paquet extraordinari de 500.000 euros per a assistència bàsica a Veneçuela, a més de reforçar l’enviament d’equips de rescat i personal especialitzat des de la Comunitat Valenciana.

147 anys i mig de presó per als 14 acusats d’introduir cocaïna pel Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 persones a 147 anys i mig de presó i multes de 784,6 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020, després que el TSJCV anul·lara una absolució prèvia i ordenara valorar els missatges de Sky ECC.

147 anys de presó per als 14 condemnats per introduir cocaïna al Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 acusats a 147 anys i mig de presó i a multes que superen els 784 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020.