Rebaixen un any la pena a l’agressor sexual d’una menor per la llei del ‘només sí és sí’

La Secció Primera de l’Audiència d’Alacant accedeix a la sol·licitud de la defensa d’un condemnat per agressió sexual a una menor d’edat i li rebaixa la pena en un any, per aplicació de la Llei orgànica 10/2022, de garantia integral de la llibertat sexual.

D’aquesta manera, la pena passa dels 13 anys, 6 mesos i 1 dia (que va fixar finalment el Tribunal Suprem després d’estimar parcialment un recurs de cassació del condemnat el maig de 2020, enfront dels 14 anys i 3 mesos de presó imposats per l’Audiència en primera instància) a 12 anys, 6 mesos i 1 dia.

El Tribunal de l’Audiència ha pres aquesta decisió partint del dret de tot penat al fet que se li aplique la norma més beneficiosa, encara que siga posterior al moment de dictar-se la seua condemna, i a la vista que el Tribunal Suprem va considerar, en la sentència de cassació, que no s’apreciaven circumstàncies que aconsellaren «un increment de la pena sobre el mínim legal que ha de formar-se acudint a la meitat superior de la pena assenyalada per al delicte».

El condemnat, veí de Villena, va ser declarat culpable d’un delicte continuat d’agressió sexual a una menor que en 2012 tenia 11 anys i era filla de la dona amb la qual va tindre una relació sentimental durant 4 mesos. L’home va sotmetre a la menor a pràctiques de naturalesa sexual, segons consta en la sentència.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Morant ha reclamat més feminisme i defensa dels drets de les dones enfront del feixisme

La líder del PSPV ha lligat el 8M amb una crida a frenar el masclisme institucional i la violència digital, i ha reivindicat al PSOE com a alternativa. També ha citat avanços com l'SMI i els permisos per a defendre que el feminisme es traduïx en drets

Pastor (PP) ha acusat a Morant de guerres internes i ha posat el focus a Almussafes

El síndic del PP en Les Corts ha arremés contra la líder del PSPV pel conflicte a Almussafes i per la seua gestió. També ha citat el CNIO i ha carregat contra el Govern de Sánchez.

Morant defén l’expulsió de l’alcalde d’Almussafes i afirma que en el PSOE no caben señoros ni puters

La líder del PSPV-PSOE ha recolzat l'expulsió de Toni González i ha recalcat que el partit se situa del costat de les víctimes. També ha assenyalat conductes que considera assetjament i ha marcat límits interns.

Pérez Llorca anuncia ajudes de 6.000 €/hectàrea per a replantar cultius permanents

La Generalitat llança una línia de 26,7 milions, a 6.000 euros per hectàrea, per a agricultors amb pèrdues per la DANA de 2024. Exigirà densitat mínima per cultiu i se suma a inversions en camins, canalitzacions i regadiu.

Activistes porten làpides en la plaça de bous de València per a denunciar el suport del Consell a la tauromàquia

Un centenar d'activistes de AnimaNaturalis i CAS ha protestat enfront de la plaça de bous de València amb làpides amb noms de bous morts. Han demanat la fi de les ajudes públiques i de les corregudes.

Corberán demana un València protagonista i avisa de l’empremta de Quique davant l’Alabés

Corberán va afrontar la visita de l'Alabés amb Quique en la banqueta subratllant la identitat del València. Busquen encadenar dos victòries; Beltrán és baixa i Saravia entra.

El València vol afermar la seua escalada davant un Alabés amb l’estrena de Quique a Mestalla

El València busca enllaçar la seua segona victòria per a prendre aire respecte al descens davant un Alabés que inicia etapa amb Quique Sánchez Flores. Les baixes i les possibles estrenes marquen un dol directe a Mestalla

Emotiva sexta mascletà ‘in memoriam’ a Javi Nadal sota la pluja a València

La sexta mascletà de les Falles 2026 ha retut homenatge 'in memoriam' a Javi Nadal amb 194 quilos de pólvora, traca i 21 salves i un final aeri. Malgrat la pluja, el públic s'ha acollit sota paraigua i les autoritats han seguit el tret des del balcó.