Rebaixen un any la pena a l’agressor sexual d’una menor per la llei del ‘només sí és sí’

La Secció Primera de l’Audiència d’Alacant accedeix a la sol·licitud de la defensa d’un condemnat per agressió sexual a una menor d’edat i li rebaixa la pena en un any, per aplicació de la Llei orgànica 10/2022, de garantia integral de la llibertat sexual.

D’aquesta manera, la pena passa dels 13 anys, 6 mesos i 1 dia (que va fixar finalment el Tribunal Suprem després d’estimar parcialment un recurs de cassació del condemnat el maig de 2020, enfront dels 14 anys i 3 mesos de presó imposats per l’Audiència en primera instància) a 12 anys, 6 mesos i 1 dia.

El Tribunal de l’Audiència ha pres aquesta decisió partint del dret de tot penat al fet que se li aplique la norma més beneficiosa, encara que siga posterior al moment de dictar-se la seua condemna, i a la vista que el Tribunal Suprem va considerar, en la sentència de cassació, que no s’apreciaven circumstàncies que aconsellaren «un increment de la pena sobre el mínim legal que ha de formar-se acudint a la meitat superior de la pena assenyalada per al delicte».

El condemnat, veí de Villena, va ser declarat culpable d’un delicte continuat d’agressió sexual a una menor que en 2012 tenia 11 anys i era filla de la dona amb la qual va tindre una relació sentimental durant 4 mesos. L’home va sotmetre a la menor a pràctiques de naturalesa sexual, segons consta en la sentència.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Motxilles, documentació i carteres lideren els objectes perduts en el TRAM d’Alacant en 2025

El TRAM d'Alacant va registrar en 2025 un total de 2.439 objectes perduts, amb motxilles, documentació i carteres com a articles més oblidats pels usuaris.

Un jove detingut i dos ferits greus en una baralla de matinada en una discoteca de Gandia

Un jove de 20 anys ha sigut detingut després d'una violenta baralla en una discoteca de la platja de Gandia que s'ha saldat amb dos ferits, un d'ells operat d'urgència per ferides en el coll.

Girona busca allunyar-se del descens davant un Vila-real que frega la Champions

Girona i Vila-real es mesuren en Montilivi amb objectius molt distints: els locals volen fugir del descens i somiar amb Europa, i els visitants afermar la plaça de Champions.

Retencions en l’A-3 cap a Madrid i boira densa en la V-21 compliquen el retorn de Setmana Santa

Les primeres retencions importants es registren en l'A-3 en sentit Madrid, amb cues que aconseguixen els dotze quilòmetres, mentres un banc de boira en la V-21 ha dificultat la visibilitat durant diverses hores.

Localitzen en internet un manuscrit del segle XVII desaparegut de l’Arxiu de la Seda de València

La Policia de la Generalitat ha localitzat en internet un manuscrit del segle XVII del Gremi de Velluters, desaparegut de l'Arxiu del Col·legi de l'Art Major de la Seda de València a inicis del segle XX i lloc a la venda per 71.900 euros.

Marcelino apel·la a la millor versió del Vila-real per a afermar la tercera plaça a Girona

Marcelino García Toral insistix que el Vila-real ha d'oferir la seua millor versió en el camp del Girona per a fer un pas clau en la lluita per la tercera plaça i la classificació a la Champions.

El Consell eleva un 22% les ajudes a la innovació fins a 59 milions d’euros

El Consell incrementa un 22% el pressupost d'ajudes del Ivace+i Innovació fins a 59 milions, amb menys tràmits i major impacte exigit en les empreses.

Un any i mig després de la dana encara queden 471 ascensors sense reparar a València

La dana d'octubre de 2024 va deixar inutilitzats 7.530 ascensors en vivendes de València i, any i mig després, encara queden 471 per reparar o substituir, molts bloquejats pel cost i la complexitat de les obres.