Recordant la Missa del Papa Francisco: La Parròquia Sant Ángel Custodi de València Celebra la seva Història

La parròquia valenciana de Sant Ángel Custodi reflexiona sobre la visita del cardenal Jorge Bergoglio al seu temple per oficiar una missa dirigida a pelegrins d’expressió hispana durant la V Trobada Mundial de les Famílies, esdeveniment que va tenir lloc al juliol del 2006.

Aquesta parròquia, ubicada al carrer Salamanca, va ser seleccionada per acollir les misses de pelegrins en diversos idiomes, gràcies a la seva proximitat a l’antiga llera del riu Túria, on es van celebrar els actes centrals de la trobada. Segons ha destacat l’Arquebisbat de València en un comunicat, el 6 de juliol, els pelegrins hispanoparlants, incloent-hi grups d’argentins, van participar activament en aquesta commemoració litúrgica.

El cardenal Bergoglio, llavors arquebisbe de Buenos Aires i que posteriorment seria nomenat Papa Francisco, va ser el principal celebrant de l’eucaristia. Aquest esdeveniment va tenir el suport de figures com el bisbe d’Osma-Soria, Mons. Vicente Jiménez, el vicari episcopal de València, Vicente Serrano, i el rector del temple, Miguel Díaz, tots dos ja traspassats. «Una celebració inolvidable per als fidels, un orgull per a la nostra comunitat haver acollit el Sant Pare anys abans de la seva designació», va comentar Virgili González, actual sacerdot de Sant Ángel Custodi, qui ha heretat aquest sentiment de gratitud del seu predecessor.

Després de la designació del Papa Francisco el 2013, la parròquia va embellir el seu espai amb la imatge del Sant Pare, ubicada en una de les rosasses de les capelles laterals, reconeixent així la seva visita. A més, la decoració de la parròquia inclou diverses rosasses que honoren pontífexs, alguns dels quals han estat canonitzats.

Les casulles utilitzades durant la Trobada, incloent-hi la que va portar el cardenal Bergoglio, són preservades com a relíquies, així com fotografies de l’esdeveniment, facilitades per les Missioneres Eucarístiques de Natzaret, que en aquell moment servien la comunitat.

Actualment, la parròquia acull el rés del Rosari pel Papa Francisco, amb la seva imatge presnant l’altar, decorat amb els colors del Vaticà, blanc i groc. «El meu camí com a sacerdot ha estat profundament influenciat pel pontificat del Papa Francisco, ja que vaig ser ordenat sacerdot el 2013, poc després de la seva elecció. La seva senzillesa ens recorda la manera en què hem de viure el nostre sacerdoti», va concloure González.

Últimes notícies

Estabilitzat l’incendi forestal de Llíria en només dues hores

L’incendi forestal declarat esta vesprada en el terme de Llíria ha quedat estabilitzat en unes dues hores després de desallotjar diverses vivendes.

Thiago Fernández reforçarà les bandes del Llevant cedit pel Villarreal

L’extrem argentí Thiago Fernández, de 22 anys i propietat del Villarreal, jugarà esta pròxima temporada al Llevant en qualitat de cedit.

Un incendi forestal en Llíria obliga a desallotjar diverses vivendes

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Llíria ha obligat a desallotjar diverses vivendes i ha mobilitzat importants mitjans terrestres i aeris.

Benidorm destina 8.000 euros per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

L'Ajuntament de Benidorm ha aprovat destinar 8.000 euros a accions humanitàries per a les víctimes del terratrémol de magnitud 7,4 a Colòmbia, que ha causat almenys 240 morts. L'ajuda es canalitzarà a través d'organismes oficials i inclou un missatge especial de suport a la ciutat agermanada de Manizales.

Valencia i Hércules s’enfronten dijous a Paterna en un nou amistós de pretemporada

El Valencia CF jugarà este dijous 13 d’agost un amistós contra l’Hércules al camp Antonio Puchades de Paterna, en una setmana amb dos partits preparatoris abans de l’estrena en LaLiga 2026-27.

Les màximes arriben als 37 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes d’este dimarts han arribat als 37 graus en diversos municipis de la Comunitat Valenciana, amb pics de quasi 38 graus a Elx.

Consells per conduir amb seguretat durant l’eclipsi solar a València

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb recomanacions per evitar desplaçaments innecessaris i reforços de transport públic a València.

Així es podrà vore l’eclipsi solar des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar d’este dimecres es vorà amb cel poc nuvolós en gran part de la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló. Aemet preveu temperatures altes, risc extrem d’incendis i recorda que es podrà observar el fenomen des de les ciutats litorals sense desplaçar-se.