Recordant la Missa del Papa Francisco: La Parròquia Sant Ángel Custodi de València Celebra la seva Història

La parròquia valenciana de Sant Ángel Custodi reflexiona sobre la visita del cardenal Jorge Bergoglio al seu temple per oficiar una missa dirigida a pelegrins d’expressió hispana durant la V Trobada Mundial de les Famílies, esdeveniment que va tenir lloc al juliol del 2006.

Aquesta parròquia, ubicada al carrer Salamanca, va ser seleccionada per acollir les misses de pelegrins en diversos idiomes, gràcies a la seva proximitat a l’antiga llera del riu Túria, on es van celebrar els actes centrals de la trobada. Segons ha destacat l’Arquebisbat de València en un comunicat, el 6 de juliol, els pelegrins hispanoparlants, incloent-hi grups d’argentins, van participar activament en aquesta commemoració litúrgica.

El cardenal Bergoglio, llavors arquebisbe de Buenos Aires i que posteriorment seria nomenat Papa Francisco, va ser el principal celebrant de l’eucaristia. Aquest esdeveniment va tenir el suport de figures com el bisbe d’Osma-Soria, Mons. Vicente Jiménez, el vicari episcopal de València, Vicente Serrano, i el rector del temple, Miguel Díaz, tots dos ja traspassats. «Una celebració inolvidable per als fidels, un orgull per a la nostra comunitat haver acollit el Sant Pare anys abans de la seva designació», va comentar Virgili González, actual sacerdot de Sant Ángel Custodi, qui ha heretat aquest sentiment de gratitud del seu predecessor.

Després de la designació del Papa Francisco el 2013, la parròquia va embellir el seu espai amb la imatge del Sant Pare, ubicada en una de les rosasses de les capelles laterals, reconeixent així la seva visita. A més, la decoració de la parròquia inclou diverses rosasses que honoren pontífexs, alguns dels quals han estat canonitzats.

Les casulles utilitzades durant la Trobada, incloent-hi la que va portar el cardenal Bergoglio, són preservades com a relíquies, així com fotografies de l’esdeveniment, facilitades per les Missioneres Eucarístiques de Natzaret, que en aquell moment servien la comunitat.

Actualment, la parròquia acull el rés del Rosari pel Papa Francisco, amb la seva imatge presnant l’altar, decorat amb els colors del Vaticà, blanc i groc. «El meu camí com a sacerdot ha estat profundament influenciat pel pontificat del Papa Francisco, ja que vaig ser ordenat sacerdot el 2013, poc després de la seva elecció. La seva senzillesa ens recorda la manera en què hem de viure el nostre sacerdoti», va concloure González.

Últimes notícies

Cerquen un home desaparegut mentre es banyava en una platja d’Almassora

Equips de Bombers, Salvament Marítim, Guardia Civil i serveis sanitaris busquen des de primera hora de la vesprada un home que uns veïns han vist desaparèixer en l’aigua a la platja del Pla de la Torre d’Almassora.

Carlos Espí, millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports després del seu primer any en Primera

El davanter del Levante Carlos Espí, autor d’onze gols en la seua estrena en Primera Divisió amb només 20 anys, és reconegut com a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports 2025-2026.

Xàtiva s’acosta als 40 graus i la Comunitat registra les màximes més altes d’Espanya

La Comunitat Valenciana ha marcat este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en diverses localitats de València i Alacant.

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.