Recordant la Missa del Papa Francisco: La Parròquia Sant Ángel Custodi de València Celebra la seva Història

La parròquia valenciana de Sant Ángel Custodi reflexiona sobre la visita del cardenal Jorge Bergoglio al seu temple per oficiar una missa dirigida a pelegrins d’expressió hispana durant la V Trobada Mundial de les Famílies, esdeveniment que va tenir lloc al juliol del 2006.

Aquesta parròquia, ubicada al carrer Salamanca, va ser seleccionada per acollir les misses de pelegrins en diversos idiomes, gràcies a la seva proximitat a l’antiga llera del riu Túria, on es van celebrar els actes centrals de la trobada. Segons ha destacat l’Arquebisbat de València en un comunicat, el 6 de juliol, els pelegrins hispanoparlants, incloent-hi grups d’argentins, van participar activament en aquesta commemoració litúrgica.

El cardenal Bergoglio, llavors arquebisbe de Buenos Aires i que posteriorment seria nomenat Papa Francisco, va ser el principal celebrant de l’eucaristia. Aquest esdeveniment va tenir el suport de figures com el bisbe d’Osma-Soria, Mons. Vicente Jiménez, el vicari episcopal de València, Vicente Serrano, i el rector del temple, Miguel Díaz, tots dos ja traspassats. «Una celebració inolvidable per als fidels, un orgull per a la nostra comunitat haver acollit el Sant Pare anys abans de la seva designació», va comentar Virgili González, actual sacerdot de Sant Ángel Custodi, qui ha heretat aquest sentiment de gratitud del seu predecessor.

Després de la designació del Papa Francisco el 2013, la parròquia va embellir el seu espai amb la imatge del Sant Pare, ubicada en una de les rosasses de les capelles laterals, reconeixent així la seva visita. A més, la decoració de la parròquia inclou diverses rosasses que honoren pontífexs, alguns dels quals han estat canonitzats.

Les casulles utilitzades durant la Trobada, incloent-hi la que va portar el cardenal Bergoglio, són preservades com a relíquies, així com fotografies de l’esdeveniment, facilitades per les Missioneres Eucarístiques de Natzaret, que en aquell moment servien la comunitat.

Actualment, la parròquia acull el rés del Rosari pel Papa Francisco, amb la seva imatge presnant l’altar, decorat amb els colors del Vaticà, blanc i groc. «El meu camí com a sacerdot ha estat profundament influenciat pel pontificat del Papa Francisco, ja que vaig ser ordenat sacerdot el 2013, poc després de la seva elecció. La seva senzillesa ens recorda la manera en què hem de viure el nostre sacerdoti», va concloure González.

Últimes notícies

Triomf aclaparador de Samuel Navalón a Alacant amb una gran eixida per la porta gran

El torero d'Ayora Samuel Navalón ha arrasat en la tercera de la Fira de Fogueres d'Alacant, on ha obert la porta gran amb dues orelles. Marco Pérez ha tallat un trofeu i Víctor Hernández ha sigut ovacionat davant una corrida mansota del Puerto de San Lorenzo i La Ventana del Puerto.

La foto de la dana a Alfafar que dona a Óscar Corral el Premi Rei d’Espanya

El fotoperiodista Óscar Corral ha sigut guardonat amb el Premi Rei d’Espanya de fotografia per una imatge de la dana de 2024 a Alfafar, que ell mateix definix com un reflex de la força dels servicis públics i de la societat davant una tragèdia.

Soterren prompte un incendi de canyars que ha amenaçat les Salines de Santa Pola

El consorci provincial de Bombers d'Alacant ha donat per extingit l'incendi declarat esta vesprada en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha arribat a amenaçar el Parc Natural de les Salines de Santa Pola, sense causar ferits ni una gran afectació de superfície.

Un incendi de canyars obliga a mobilitzar els bombers a les Salines de Santa Pola

Els bombers del Consorci Provincial d'Alacant treballen en l'extinció d'un incendi en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha afectat el Parc Natural de les Salines de Santa Pola.

L’incendi d’Estivella queda estabilitzat i evoluciona de manera favorable

L’incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha quedat estabilitzat i presenta una evolució positiva, encara que continua sense controlar i amb mitjans terrestres treballant en l’extinció.

Preso provisional a Almenara per apunyalar mortalment la nova parella de la seua exdona

El jutjat de Nules ha acordat presó provisional sense fiança per a l’home detingut a Almenara per la mort a punyalades de la nova parella de la seua exdona durant una discussió en la vivenda d’ella.

Reuvers viatja amb el València Basket per intentar arribar al quart partit de la final

Nate Reuvers ha viatjat amb el València Basket a Barcelona tot i estar descartat per al tercer partit de la final contra el Barça, amb l’esperança de poder jugar el quart en cas de recuperar-se del seu esquinç de turmell.

Cárdenas marca el camí per al València Basket: agressivitat i físic per a colpejar el Barça

El base Álvaro Cárdenas assegura que el València Basket ha de ser agressiu en defensa i imposar el seu físic per a guanyar el tercer partit de la final de la Lliga Endesa en la pista del Barça.