Recordant la Missa del Papa Francisco: La Parròquia Sant Ángel Custodi de València Celebra la seva Història

La parròquia valenciana de Sant Ángel Custodi reflexiona sobre la visita del cardenal Jorge Bergoglio al seu temple per oficiar una missa dirigida a pelegrins d’expressió hispana durant la V Trobada Mundial de les Famílies, esdeveniment que va tenir lloc al juliol del 2006.

Aquesta parròquia, ubicada al carrer Salamanca, va ser seleccionada per acollir les misses de pelegrins en diversos idiomes, gràcies a la seva proximitat a l’antiga llera del riu Túria, on es van celebrar els actes centrals de la trobada. Segons ha destacat l’Arquebisbat de València en un comunicat, el 6 de juliol, els pelegrins hispanoparlants, incloent-hi grups d’argentins, van participar activament en aquesta commemoració litúrgica.

El cardenal Bergoglio, llavors arquebisbe de Buenos Aires i que posteriorment seria nomenat Papa Francisco, va ser el principal celebrant de l’eucaristia. Aquest esdeveniment va tenir el suport de figures com el bisbe d’Osma-Soria, Mons. Vicente Jiménez, el vicari episcopal de València, Vicente Serrano, i el rector del temple, Miguel Díaz, tots dos ja traspassats. «Una celebració inolvidable per als fidels, un orgull per a la nostra comunitat haver acollit el Sant Pare anys abans de la seva designació», va comentar Virgili González, actual sacerdot de Sant Ángel Custodi, qui ha heretat aquest sentiment de gratitud del seu predecessor.

Després de la designació del Papa Francisco el 2013, la parròquia va embellir el seu espai amb la imatge del Sant Pare, ubicada en una de les rosasses de les capelles laterals, reconeixent així la seva visita. A més, la decoració de la parròquia inclou diverses rosasses que honoren pontífexs, alguns dels quals han estat canonitzats.

Les casulles utilitzades durant la Trobada, incloent-hi la que va portar el cardenal Bergoglio, són preservades com a relíquies, així com fotografies de l’esdeveniment, facilitades per les Missioneres Eucarístiques de Natzaret, que en aquell moment servien la comunitat.

Actualment, la parròquia acull el rés del Rosari pel Papa Francisco, amb la seva imatge presnant l’altar, decorat amb els colors del Vaticà, blanc i groc. «El meu camí com a sacerdot ha estat profundament influenciat pel pontificat del Papa Francisco, ja que vaig ser ordenat sacerdot el 2013, poc després de la seva elecció. La seva senzillesa ens recorda la manera en què hem de viure el nostre sacerdoti», va concloure González.

Últimes notícies

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control després de cremar unes 10.000 hectàrees, mentres es lleva parcialment el confinament a la Vilavella, Betxí i Onda i es mantenen 10.000 persones desallotjades.

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.

La mare de Violeta Mangriñán, jubilada i al front de l’incendi de la Vall d’Uixó

La mare d’Elvira Mangriñán, veïna d’Aín i ja jubilada, s’ha incorporat al dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha arrasat 8.500 hectàrees, i la seua filla li ho ha agraït públicament en xarxes socials.

Els veïns de la Vilavella tornen a casa però seguixen confinats i només ixen per menjar i aigua

Els aproximadament 3.000 veïns de la Vilavella han tornat a les seues vivendes després del desallotjament per lincendi de la Vall dUixó, però continuen sota confinament domiciliari i només poden eixir per a comprar menjar i arreplegar aigua.

Trump difon el vídeo de Ferran Torres amb la gorra de ‘Make Spain Great Again’

Donald Trump ha compartit diverses vegades a Truth Social un vídeo de Ferran Torres celebrant el títol mundial amb una gorra roja amb el lema 'Make Spain Great Again'. La Casa Blanca ja ha reaccionat i el mateix president ha elogiat el davanter valencià.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua molt actiu i afronta una vesprada llarga i complicada

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua molt actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i una vesprada que es preveu llarga i complicada per l’orografia i l’oratge. Els mitjans aeris ja operen al complet i es treballa intensament als fronts d’Alcudia de Veo i Tales.

Rovira exigix una negociació autonòmica real sobre la nova financiació

El conseller José Antonio Rovira reclama que el nou sistema de finançament es negocie amb totes les autonomies de règim comú i defensa un fons transitori de nivellació per a la Comunitat Valenciana. PSPV i Compromís critiquen l’actitud del Consell i li exigixen aprofitar els recursos que oferix el Govern central.
FILMOTECA D'ESTIU