Recordant la Missa del Papa Francisco: La Parròquia Sant Ángel Custodi de València Celebra la seva Història

La parròquia valenciana de Sant Ángel Custodi reflexiona sobre la visita del cardenal Jorge Bergoglio al seu temple per oficiar una missa dirigida a pelegrins d’expressió hispana durant la V Trobada Mundial de les Famílies, esdeveniment que va tenir lloc al juliol del 2006.

Aquesta parròquia, ubicada al carrer Salamanca, va ser seleccionada per acollir les misses de pelegrins en diversos idiomes, gràcies a la seva proximitat a l’antiga llera del riu Túria, on es van celebrar els actes centrals de la trobada. Segons ha destacat l’Arquebisbat de València en un comunicat, el 6 de juliol, els pelegrins hispanoparlants, incloent-hi grups d’argentins, van participar activament en aquesta commemoració litúrgica.

El cardenal Bergoglio, llavors arquebisbe de Buenos Aires i que posteriorment seria nomenat Papa Francisco, va ser el principal celebrant de l’eucaristia. Aquest esdeveniment va tenir el suport de figures com el bisbe d’Osma-Soria, Mons. Vicente Jiménez, el vicari episcopal de València, Vicente Serrano, i el rector del temple, Miguel Díaz, tots dos ja traspassats. «Una celebració inolvidable per als fidels, un orgull per a la nostra comunitat haver acollit el Sant Pare anys abans de la seva designació», va comentar Virgili González, actual sacerdot de Sant Ángel Custodi, qui ha heretat aquest sentiment de gratitud del seu predecessor.

Després de la designació del Papa Francisco el 2013, la parròquia va embellir el seu espai amb la imatge del Sant Pare, ubicada en una de les rosasses de les capelles laterals, reconeixent així la seva visita. A més, la decoració de la parròquia inclou diverses rosasses que honoren pontífexs, alguns dels quals han estat canonitzats.

Les casulles utilitzades durant la Trobada, incloent-hi la que va portar el cardenal Bergoglio, són preservades com a relíquies, així com fotografies de l’esdeveniment, facilitades per les Missioneres Eucarístiques de Natzaret, que en aquell moment servien la comunitat.

Actualment, la parròquia acull el rés del Rosari pel Papa Francisco, amb la seva imatge presnant l’altar, decorat amb els colors del Vaticà, blanc i groc. «El meu camí com a sacerdot ha estat profundament influenciat pel pontificat del Papa Francisco, ja que vaig ser ordenat sacerdot el 2013, poc després de la seva elecció. La seva senzillesa ens recorda la manera en què hem de viure el nostre sacerdoti», va concloure González.

Últimes notícies

Pérez Llorca apel·la a la unitat del PPCV i presenta el partit com el futur de la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca destaca a Elx que la unitat interna és clau per al futur del PPCV i de la Comunitat Valenciana, i carrega contra la gestió del Botànic i del Govern de Pedro Sánchez.

Ràfegues de 80 km/h, llamps i granís en les tormentes del sud de Castelló i nord de València

Tormentes de pas ràpid han afectat esta vesprada el sud de Castelló i el nord de València amb ràfegues de fins a 80 km/h, llamps que estan provocant incendis i granís en diversos municipis.

El Centre del Carme connecta l’herència de Juana Francés amb l’art actual en ‘Memorias del suelo’

El Centre del Carme Cultura Contemporània exhibix fins al 4 d’octubre ‘Memorias del suelo’, una mostra col·lectiva que revisa la influència de Juana Francés en artistes actuals a partir de les morfologies del sòl i les seues problemàtiques ambientals i socials.

Marcos Benavent, el ‘yonqui del dinero’, haurà d’ingressar en presó pel cas Imelsa

La Audiencia Provincial de València ha citat l’exgerent d’Imelsa Marcos Benavent per comunicar-li la fermesa de la seua primera condemna i instar-lo a ingressar en presó pel cas Imelsa.

Caballero defensa amb wasaps la gestió municipal de València durant la DANA i carrega contra Bernabé

El portaveu del govern municipal de València, Juan Carlos Caballero, assegura que els missatges del grup de WhatsApp de l’equip de govern demostren el treball fet durant la DANA i acusa la delegada del Govern, Pilar Bernabé, d’haver estat absent i de criticar injustament els bombers.

Enginyeria Aeronàutica de la UPV aconseguix la nota de tall més alta amb un 13,504

Enginyeria Aeronàutica de la UPV ha registrat la nota de tall més alta de la Comunitat Valenciana amb un 13,504, mentre que Medicina a la UV torna a ser el grau més demanat en primera opció.

Dimitrievski i Cenk s’afegixen a la pretemporada del València CF a Paterna

El porter Stole Dimitrievski i el central Cenk Özkacar s’han incorporat a la primera setmana de pretemporada del València CF a Paterna, amb el tur encara buscant eixida i l’equip preparant la concentració a Girona.

Alicant avançarà les vacacions escolars de Setmana Santa de 2027 fins al Dilluns Sant

Els col·legis i instituts dAlicant han acordat avançar les vacacions de Setmana Santa de 2027 al Dilluns Sant i allargar-les fins al Dimecres de Pasqua, amb tres dies autonòmics permutats i tres jornades locals no lectives en desembre i abril.