Claus per a reduir el consum energètic en vacances

Durant els mesos de juliol i agost, molts ciutadans es desplacen a la seua segona residència per a gaudir d’unes vacances o fins i tot per a teletreballar des de la seua casa en la costa o al poble, on les altes temperatures resulten més suportables que a la ciutat. No obstant això, tindre una segona casa suposa pagar una altra factura de llum més, per la qual cosa és important controlar la despesa energètica i alhora, reduir al mínim el cost de la factura de llum de l’habitatge habitual, evitant el conegut com a “consum fantasma” mentre no estem en ella.

Per això t’oferim algunes recomanacions perquè els usuaris puguen estalviar durant l’estiu en el rebut de la llum mitjançant un consum responsable i eficient.

Apagar l’habitatge actual

Abans d’eixir de vacances, és important evitar el temut consum fantasma en l’habitatge habitual. Aquest és la despesa energètica que generen els aparells connectats a la xarxa que no estan sent usats i pot suposar entorn del 12% de l’energia de la llar.

Per a evitar el consum en estand by, hem de desactivar de la xarxa tots els electrodomèstics com la televisió, ordinadors o carregadors del mòbil. Si es va passar fora una llarga temporada, convé acudir al comptador i desconnectar tots els electrodomèstics que no hagen de tindre un funcionament continu. Fins i tot es pot aprofitar per a buidar la nevera, la major consumidora entre els electrodomèstics de la llar, i així poder desendollar-la també.

Ús de ventiladors i control de l’aire condicionat

L’aire condicionat és un dels electrodomèstics que més eleva la factura elèctrica durant l’estiu, per això es recomana prioritzar l’ús de ventiladors de sostre o peu per a generar corrents d’aire i refrescar la casa de forma més sostenible reduint la despesa d’energia fins a un 90%.

En els casos en què siga necessari utilitzar l’aire condicionat, s’han de tindre en compte recomanacions com situar-lo en un lloc amb ombra i ventilat, regular la temperatura idònia entre els 24 °C i els 26 °C i utilitzar la manera ECO.

Finalment, és important fer un bon manteniment de l’aparell mitjançant la substitució de filtres cada canvi d’estació per a evitar que la pols i la brutícia obstruïsquen els conductes. Això ajudarà al fet que la qualitat de l’aire siga òptima i el preu de la factura siga menor.

Llum natural i ventilació

Aprofitant que a l’estiu els dies són més llargs, es pot reduir el consum de la llum artificial.

A més, mesures com ventilar la casa en les hores de menor temperatura, com les primeres hores del matí o durant la nit o aïllar portes, finestres i sòls de la casa, abaixar les persianes i cortines durant les hores més caloroses del dia o instal·lar tendals en les finestres, ajuden a crear una temperatura més agradable a l’interior i a un estalvi en la factura a final de mes.

Triar la tarifa de llum adequada

Aquestes recomanacions poden ajudar el consumidor a reduir l’ús d’energia, però no hem d’oblidar que el major estalvi es troba a triar una tarifa de llum que s’adapte al consum elèctric i a les necessitats de l’usuari durant tot l’any.

En primer lloc, cal recordar que no és necessari contractar la mateixa tarifa en totes les cases, ja que no es dona el mateix ús a la segona residència que a l’habitatge habitual.

Moltes persones desconeixen que una de les maneres d’optimitzar la factura de la llum és ajustar la potència elèctrica contractada. La forma més senzilla per a saber si es té contractada la potència adequada, és connectar tots els electrodomèstics alhora i comprovar si salten o no els ploms. Si fins i tot tenint tot connectat no salten, és perquè es té més potència elèctrica contractada de la qual realment es necessita.

Finalment, s’ha de tindre en compte que alguns contractes porten inclosos serveis addicionals, com el manteniment o l’assegurança de pagament, dels quals es pot prescindir en un segon habitatge i que encareixen la factura. 

Últimes notícies

Acabades les 17 obres d’emergència per la DANA al Júcar després d’una inversió de més de 220 milions

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha donat per tancades les 17 obres d’emergència per la DANA del 29 d’octubre de 2024, amb una inversió superior als 220 milions d’euros i actuacions centrades sobretot a la província de València.

Les obres d’emergència per la dana del 2024 al Júcar queden acabades després d’una inversió de 220 milions

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha conclòs les 17 obres d’emergència per la dana del 29 d’octubre del 2024, amb més de 220 milions invertits sobretot a la província de València per reforçar la protecció davant futures inundacions.

Paiporta prova nous avisos d’emergència amb megafonia de llarg abast

L’Ajuntament de Paiporta ha provat un sistema de megafonia de llarg abast per a reforçar els avisos a la població en emergències i continua analitzant diferents tecnologies per a triar la més eficaç.

Deixa el mòbil en la casa on ha robat a Elx i trau a la llum el furt en telefonar per a recuperar-lo

Un home de 64 anys ha sigut detingut a Elx després de deixar-se el mòbil en una vivenda on havia robat i telefonar després per intentar recuperar-lo, la qual cosa ha permés a la Policia Nacional identificar-lo i localitzar part dels objectes sostrets.

Intervenen més de mil botelles del ‘gas de la risa’ quan anaven cap a Balears des de Dénia

La Guàrdia Civil ha intervingut 1.008 botelles d’òxid nitrós en una furgoneta que anava a embarcar al port de Dénia amb destinació a les Illes Balears. El valor de la càrrega supera els 35.000 euros i s’investiga l’origen del producte.

L’alacantí Daniel Holgado farà el salt a MotoGP en 2027 amb Gresini Racing

El pilot alacantí Daniel Holgado, actual sisé del Mundial de Moto2 amb l’equip d’Aspar, ha signat amb Gresini Racing per a debutar en MotoGP en la temporada 2027.

Pablo Martínez s’acomiada del Llevant després de set temporades: ‘Sempre serà casa meua’

El migcampista madrileny Pablo Martínez ha dit adéu al Llevant després de set temporades i 155 partits, amb un emotiu missatge en què assegura que el club ‘sempre serà granota’ en el seu cor.

Consum dona 60.000 euros per a enviar ajuda humanitària a Veneçuela

La cooperativa canalitza l’aportació a través de Creu Roja per a atendre les persones damnificades pels terratrémols