Claus per a reduir el consum energètic en vacances

Durant els mesos de juliol i agost, molts ciutadans es desplacen a la seua segona residència per a gaudir d’unes vacances o fins i tot per a teletreballar des de la seua casa en la costa o al poble, on les altes temperatures resulten més suportables que a la ciutat. No obstant això, tindre una segona casa suposa pagar una altra factura de llum més, per la qual cosa és important controlar la despesa energètica i alhora, reduir al mínim el cost de la factura de llum de l’habitatge habitual, evitant el conegut com a “consum fantasma” mentre no estem en ella.

Per això t’oferim algunes recomanacions perquè els usuaris puguen estalviar durant l’estiu en el rebut de la llum mitjançant un consum responsable i eficient.

Apagar l’habitatge actual

Abans d’eixir de vacances, és important evitar el temut consum fantasma en l’habitatge habitual. Aquest és la despesa energètica que generen els aparells connectats a la xarxa que no estan sent usats i pot suposar entorn del 12% de l’energia de la llar.

Per a evitar el consum en estand by, hem de desactivar de la xarxa tots els electrodomèstics com la televisió, ordinadors o carregadors del mòbil. Si es va passar fora una llarga temporada, convé acudir al comptador i desconnectar tots els electrodomèstics que no hagen de tindre un funcionament continu. Fins i tot es pot aprofitar per a buidar la nevera, la major consumidora entre els electrodomèstics de la llar, i així poder desendollar-la també.

Ús de ventiladors i control de l’aire condicionat

L’aire condicionat és un dels electrodomèstics que més eleva la factura elèctrica durant l’estiu, per això es recomana prioritzar l’ús de ventiladors de sostre o peu per a generar corrents d’aire i refrescar la casa de forma més sostenible reduint la despesa d’energia fins a un 90%.

En els casos en què siga necessari utilitzar l’aire condicionat, s’han de tindre en compte recomanacions com situar-lo en un lloc amb ombra i ventilat, regular la temperatura idònia entre els 24 °C i els 26 °C i utilitzar la manera ECO.

Finalment, és important fer un bon manteniment de l’aparell mitjançant la substitució de filtres cada canvi d’estació per a evitar que la pols i la brutícia obstruïsquen els conductes. Això ajudarà al fet que la qualitat de l’aire siga òptima i el preu de la factura siga menor.

Llum natural i ventilació

Aprofitant que a l’estiu els dies són més llargs, es pot reduir el consum de la llum artificial.

A més, mesures com ventilar la casa en les hores de menor temperatura, com les primeres hores del matí o durant la nit o aïllar portes, finestres i sòls de la casa, abaixar les persianes i cortines durant les hores més caloroses del dia o instal·lar tendals en les finestres, ajuden a crear una temperatura més agradable a l’interior i a un estalvi en la factura a final de mes.

Triar la tarifa de llum adequada

Aquestes recomanacions poden ajudar el consumidor a reduir l’ús d’energia, però no hem d’oblidar que el major estalvi es troba a triar una tarifa de llum que s’adapte al consum elèctric i a les necessitats de l’usuari durant tot l’any.

En primer lloc, cal recordar que no és necessari contractar la mateixa tarifa en totes les cases, ja que no es dona el mateix ús a la segona residència que a l’habitatge habitual.

Moltes persones desconeixen que una de les maneres d’optimitzar la factura de la llum és ajustar la potència elèctrica contractada. La forma més senzilla per a saber si es té contractada la potència adequada, és connectar tots els electrodomèstics alhora i comprovar si salten o no els ploms. Si fins i tot tenint tot connectat no salten, és perquè es té més potència elèctrica contractada de la qual realment es necessita.

Finalment, s’ha de tindre en compte que alguns contractes porten inclosos serveis addicionals, com el manteniment o l’assegurança de pagament, dels quals es pot prescindir en un segon habitatge i que encareixen la factura. 

Últimes notícies

La Confederació de l’Ebre alerta de possibles crescudes sobtades a Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre advertix de risc de crescudes ràpides en llits menors i barrancs d'Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya davant pluges intenses i tempestes previstes per a la vesprada.

Sergio De Larrea, triat millor jugador jove de la Lliga Endesa

El base del València Basket Sergio De Larrea ha sigut triat millor jugador jove de la Lliga Endesa després de dominar la votació popular i la d'entrenadors i mitjans. L'internacional espanyol succeïx en el palmarés a Jean Montero i confirma la seua irrupció en l'elit.

Les PAU arranquen en la Comunitat Valenciana amb 25.666 alumnes i servicis mínims al 100% en plena vaga docent

La Comunitat Valenciana inicia el dimarts les PAU amb 25.666 estudiants i servicis mínims del 100% per a exàmens i correccions en ple conflicte per la vaga indefinida del professorat.

Mikel Crespo definix com a èpic l’ascens del València Femení a Lliga F

Mikel Crespo qualifica l'ascens del València Femení a Lliga F com un assoliment èpic després d'empatar en el minut 99 i resistir en la pròrroga per a tornar a la màxima categoria.

Detinguts dos hòmens per empadronar a 18 persones en una vivenda del Puig a canvi de diners

La Policia ha detingut a Sagunt a dos hòmens acusats d'empadronar fraudulentament a fins a 18 persones, dotze d'elles immigrants en situació irregular, en una vivenda del Puig que presentava greus deficiències d'habitabilitat.

Gràffica, la revista que s’ha convertit en arxiu viu de la cultura visual en espanyol

La revista Gràffica va nàixer com un projecte per a divulgar el disseny gràfic des de dins del sector i s'ha consolidat en dèsset anys com a mitjà de referència i arxiu viu de la cultura visual en espanyol.

Ruixats amb tempesta i possible graníssol a l’interior de Castelló i màximes en descens

Este diumenge s'esperen ruixats amb tempesta i possible graníssol, puntualment forts a l'interior de Castelló, i un descens de les temperatures màximes en bona part de la Comunitat Valenciana.

Avís groc per pluges i tempestes esta vesprada a l’interior de Castelló i València

La Aemet activa l'avís groc per pluges i tempestes esta vesprada a l'interior de Castelló i del nord de València, amb el risc de graníssol i ratxes fortes de vent.