Claus per a reduir el consum energètic en vacances

Durant els mesos de juliol i agost, molts ciutadans es desplacen a la seua segona residència per a gaudir d’unes vacances o fins i tot per a teletreballar des de la seua casa en la costa o al poble, on les altes temperatures resulten més suportables que a la ciutat. No obstant això, tindre una segona casa suposa pagar una altra factura de llum més, per la qual cosa és important controlar la despesa energètica i alhora, reduir al mínim el cost de la factura de llum de l’habitatge habitual, evitant el conegut com a “consum fantasma” mentre no estem en ella.

Per això t’oferim algunes recomanacions perquè els usuaris puguen estalviar durant l’estiu en el rebut de la llum mitjançant un consum responsable i eficient.

Apagar l’habitatge actual

Abans d’eixir de vacances, és important evitar el temut consum fantasma en l’habitatge habitual. Aquest és la despesa energètica que generen els aparells connectats a la xarxa que no estan sent usats i pot suposar entorn del 12% de l’energia de la llar.

Per a evitar el consum en estand by, hem de desactivar de la xarxa tots els electrodomèstics com la televisió, ordinadors o carregadors del mòbil. Si es va passar fora una llarga temporada, convé acudir al comptador i desconnectar tots els electrodomèstics que no hagen de tindre un funcionament continu. Fins i tot es pot aprofitar per a buidar la nevera, la major consumidora entre els electrodomèstics de la llar, i així poder desendollar-la també.

Ús de ventiladors i control de l’aire condicionat

L’aire condicionat és un dels electrodomèstics que més eleva la factura elèctrica durant l’estiu, per això es recomana prioritzar l’ús de ventiladors de sostre o peu per a generar corrents d’aire i refrescar la casa de forma més sostenible reduint la despesa d’energia fins a un 90%.

En els casos en què siga necessari utilitzar l’aire condicionat, s’han de tindre en compte recomanacions com situar-lo en un lloc amb ombra i ventilat, regular la temperatura idònia entre els 24 °C i els 26 °C i utilitzar la manera ECO.

Finalment, és important fer un bon manteniment de l’aparell mitjançant la substitució de filtres cada canvi d’estació per a evitar que la pols i la brutícia obstruïsquen els conductes. Això ajudarà al fet que la qualitat de l’aire siga òptima i el preu de la factura siga menor.

Llum natural i ventilació

Aprofitant que a l’estiu els dies són més llargs, es pot reduir el consum de la llum artificial.

A més, mesures com ventilar la casa en les hores de menor temperatura, com les primeres hores del matí o durant la nit o aïllar portes, finestres i sòls de la casa, abaixar les persianes i cortines durant les hores més caloroses del dia o instal·lar tendals en les finestres, ajuden a crear una temperatura més agradable a l’interior i a un estalvi en la factura a final de mes.

Triar la tarifa de llum adequada

Aquestes recomanacions poden ajudar el consumidor a reduir l’ús d’energia, però no hem d’oblidar que el major estalvi es troba a triar una tarifa de llum que s’adapte al consum elèctric i a les necessitats de l’usuari durant tot l’any.

En primer lloc, cal recordar que no és necessari contractar la mateixa tarifa en totes les cases, ja que no es dona el mateix ús a la segona residència que a l’habitatge habitual.

Moltes persones desconeixen que una de les maneres d’optimitzar la factura de la llum és ajustar la potència elèctrica contractada. La forma més senzilla per a saber si es té contractada la potència adequada, és connectar tots els electrodomèstics alhora i comprovar si salten o no els ploms. Si fins i tot tenint tot connectat no salten, és perquè es té més potència elèctrica contractada de la qual realment es necessita.

Finalment, s’ha de tindre en compte que alguns contractes porten inclosos serveis addicionals, com el manteniment o l’assegurança de pagament, dels quals es pot prescindir en un segon habitatge i que encareixen la factura. 

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.