Reobri al bany la Platja de la Glea a Oriola Costa

ALACANT, 25 (EUROPA PRESS)

La Regidoria de Costa de l’Ajuntament d’Oriola ha decidit reobrir al bany la Platja de la Glea, després dels resultats obtinguts en les recents proves de qualitat de l’aigua.

En el marc del Programa de Control de la Qualitat de les Aigües de Bany, gestionat per la Conselleria, s’havien detectat nivells elevats en els paràmetres microbiològics de control en les mostres preses, segons ha indicat el consistori oriolà en un comunicat.

Els resultats havien superat el doble dels valors màxims admissibles per a un dels indicadors de contaminació. Per això, la platja va ser tancada temporalment al bany per a protegir la salut pública.

No obstant això, les anàlisis recents han confirmat que els nivells dels paràmetres de control es troben ara dins dels límits establits, la qual cosa permet la reobertura de la platja.

La Regidoria de Costa ha agraït la comprensió dels ciutadans i visitants durant el període de tancament i ha afirmat que continuarà amb la vigilància i el control, seguint les indicacions de la Direcció general de l’Aigua per a «mantenir la qualitat de l’aigua en nivells òptims».

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU