19.7 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

Requisen a Alacant 5.250 petards que es venien de manera il·legal al carrer en Fogueres

La regidoria de Seguretat de l’Ajuntament d’Alacant, informa que en la jornada de les Fogueres d’ahir la Policia Local d’Alacant va intervindre denunciat a persones per venda ambulant il·legal de material pirotècnic, amb sancions d’entre 600 i 3.000 euros, i ha requisat un total de 5.250 petards de categoria 1 i 2. El material pirotècnic es va requisar pels agents en la Plaça Calvo Sotelo, carrer el Pinós i Plaza Florida Portazgo.

Segons fonts policials els agents de la unitat Fox realitzen durant totes les Fogueres un operatiu especial per a combatre la venda il·legal de material pirotècnic, així com es reforça el control sobre la venda ambulant i la dispensació de begudes alcohòliques en les vies públiques durant aquestes Fogueres.

En la passada nit també es van intervindre 500 articles de joguets al carrer, 50 pots de productes peribles i 15 plantes. Així mateix es va actuar en les barraques de Plaza Galícia i Granja de Rocamora per estar fora d’horari, la Policia va intervindre alçant una acta per mancar d’activitat en un establiment en el Moll 12.

Policia Local alça 23 actes de sanció en la via pública per consum d’alcohol en el dispositiu 0,0

La Policia Local d’Alacant durant la tard nit d’ahir va alçar 23 actes de denúncia per consum de begudes alcohòliques en el dispositiu 0,0 de seguretat organitzat evitant així els botellons aquestes Fogueres, i va decomissar els litres d’alcohol. Els agents policials també van interposar tres denúncies per miccionar en la via pública, i una per grafiti

La Policia Local va realitzar ahir controls mòbils per tota la ciutat i en el centre per a vigilar i evitar la tinença i el consum d’alcohol, i es van controlar els punts fixos a la Platja del Postiguet, Parc Ereta, Canalejas, avinguda Ramón y Cajal, Paseito Ramiro, Camí de Ronda, Castillo San Fernando, Països Escandinaus, avinguda de Niça i plaça Sèneca, evitant el consum d’alcohol en menors i el botelló.

En aquest sentit el regidor de Seguretat va recordar als joves que està prohibit el consum d’alcohol en la via pública, i més d’un centenar de policies conformen aquest dispositiu especial 0,0, i quan alguna dotació de servei observe consumint alcohol a alguna persona es procediran al decomís de les begudes i la seua immediata destrucció, s’estendrà acta i donaran coneixement, en el cas dels menors als pares, tutors o responsables. En les passades Fogueres la Policia Local va decomissar més d’un miler de litres d’alcohol.

Actuacions Bombers del SPEIS

Els Bombers del Servei de Prevenció Extinció d’Incendis i Salvament de l’Ajuntament van acudir a la vesprada a extingir un incendi forestal amb diversos focus en una zona campa de matolls i bosc baix situat al carrer Àguila, originat per menors tirant petards.

Dos dotacions del SPEIS juntament amb quatre patrulles de Policia Local s’han desplaçat per a controlar l’incendi. El foc s’ha produït abans de les 19,30 hores, quan els serveis d’emergència han rebut un avís a través de la sala operativa.

Els Bombers van atacar des de dos punts diferents amb el desplegament de diverses línies d’aigua i organitzats en equips per a atacar les flames i controlar el foc, que s’hi ha perimetrat per a poder intervindre, ja que tenia diversos focus d’ignició i era necessari actuar ràpidament per a evitar que es propagara.

Les tasques d’extinció s’han allargat durant una hora, fins que s’ha aconseguit controlar i extingir l’incendi, que ha afectat una zona de bosc baix i matolls.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La pólvora i la música tornen a València en la Crida que obri les Falles 2026

La Crida marcarà l'inici oficial de les Falles 2026 amb milers de fallers davant les Torres de Serrans. La jornada inclou despertà, bandes i la primera mascletà.

Catalá demana canvis en el Codi Tècnic de l’Edificació per a evitar incendis com el de Campanar

Catalá ha reclamat al Govern modificar el Codi Tècnic de l'Edificació per a reforçar la seguretat després de l'incendi de Campanar. València ha activat una fitxa per a bombers i bonifica el 95% del ICIO, amb 68 sol·licituds en tràmit.

Kipngeno i Hariso dominen la Marató bp Castelló amb victòries en solitari

Els kenians Leonard Kipngeno i Keleitu Kayamo Hariso es van imposar amb autoritat en la Marató bp Castelló. Cap va batre el rècord, però van firmar àmplies victòries.

Pérez Llorca subratlla l’hospitalitat com a nexe entre valencians i andalusos

Pérez Llorca ha reivindicat l'hospitalitat, l'enteniment i l'alegria com a trets compartits per valencians i andalusos. Ho ha fet a Burjassot, en l'acte del Dia d'Andalusia organitzat per FECACV, que enguany ret homenatge a Huelva.

Catalá demana revisar el Codi Tècnic per a evitar incendis com el de Campanar

L'alcaldessa de València ha demanat al Govern modificar el Codi Tècnic de l'Edificació per a reforçar la seguretat i evitar materials que agreugen incendis. Ha detallat mesures locals i ajudes fiscals ja en marxa i l'avanç en 68 sol·licituds.

Cepeda va assegurar que l’Elx està capacitat i apunta a l’Espanyol per a frenar la mala ratxa

El xilé va defendre que l'equip està preparat per a revertir la mala dinàmica i va demanar passar pàgina després de la derrota a Bilbao. Va assenyalar el dol a casa davant l'Espanyol com a opció immediata per a sumar i allunyar el descens.

Harbert Kibet firma la millor marca mundial de 2026 en el 10K de Castelló; Schrub i Keith, rècords d’Europa

Harbert Kibet es va imposar en el 10K Facsa Castelló amb 26:39, millor marca mundial de l'any. Yann Schrub (26:43) i Megan Keith (30:07) van batre els rècords d'Europa. Caroline Makandi va guanyar en dones amb 29:34.

Tres detinguts a Almoradí per robatoris amb violència i furts en vehicles

Guàrdia Civil i Policia Local han arrestat a tres hòmens d'entre 19 i 29 anys per una sèrie de robatoris amb violència, robatoris amb força i furts a la Vega Baixa. Els fets, vinculats mitjançant cambres i testimonis, van derivar en detencions el 7 i 8 de febrer; els sospitosos van quedar en llibertat amb mesures cautelars.