Requisen a Alacant 5.250 petards que es venien de manera il·legal al carrer en Fogueres

La regidoria de Seguretat de l’Ajuntament d’Alacant, informa que en la jornada de les Fogueres d’ahir la Policia Local d’Alacant va intervindre denunciat a persones per venda ambulant il·legal de material pirotècnic, amb sancions d’entre 600 i 3.000 euros, i ha requisat un total de 5.250 petards de categoria 1 i 2. El material pirotècnic es va requisar pels agents en la Plaça Calvo Sotelo, carrer el Pinós i Plaza Florida Portazgo.

Segons fonts policials els agents de la unitat Fox realitzen durant totes les Fogueres un operatiu especial per a combatre la venda il·legal de material pirotècnic, així com es reforça el control sobre la venda ambulant i la dispensació de begudes alcohòliques en les vies públiques durant aquestes Fogueres.

En la passada nit també es van intervindre 500 articles de joguets al carrer, 50 pots de productes peribles i 15 plantes. Així mateix es va actuar en les barraques de Plaza Galícia i Granja de Rocamora per estar fora d’horari, la Policia va intervindre alçant una acta per mancar d’activitat en un establiment en el Moll 12.

Policia Local alça 23 actes de sanció en la via pública per consum d’alcohol en el dispositiu 0,0

La Policia Local d’Alacant durant la tard nit d’ahir va alçar 23 actes de denúncia per consum de begudes alcohòliques en el dispositiu 0,0 de seguretat organitzat evitant així els botellons aquestes Fogueres, i va decomissar els litres d’alcohol. Els agents policials també van interposar tres denúncies per miccionar en la via pública, i una per grafiti

La Policia Local va realitzar ahir controls mòbils per tota la ciutat i en el centre per a vigilar i evitar la tinença i el consum d’alcohol, i es van controlar els punts fixos a la Platja del Postiguet, Parc Ereta, Canalejas, avinguda Ramón y Cajal, Paseito Ramiro, Camí de Ronda, Castillo San Fernando, Països Escandinaus, avinguda de Niça i plaça Sèneca, evitant el consum d’alcohol en menors i el botelló.

En aquest sentit el regidor de Seguretat va recordar als joves que està prohibit el consum d’alcohol en la via pública, i més d’un centenar de policies conformen aquest dispositiu especial 0,0, i quan alguna dotació de servei observe consumint alcohol a alguna persona es procediran al decomís de les begudes i la seua immediata destrucció, s’estendrà acta i donaran coneixement, en el cas dels menors als pares, tutors o responsables. En les passades Fogueres la Policia Local va decomissar més d’un miler de litres d’alcohol.

Actuacions Bombers del SPEIS

Els Bombers del Servei de Prevenció Extinció d’Incendis i Salvament de l’Ajuntament van acudir a la vesprada a extingir un incendi forestal amb diversos focus en una zona campa de matolls i bosc baix situat al carrer Àguila, originat per menors tirant petards.

Dos dotacions del SPEIS juntament amb quatre patrulles de Policia Local s’han desplaçat per a controlar l’incendi. El foc s’ha produït abans de les 19,30 hores, quan els serveis d’emergència han rebut un avís a través de la sala operativa.

Els Bombers van atacar des de dos punts diferents amb el desplegament de diverses línies d’aigua i organitzats en equips per a atacar les flames i controlar el foc, que s’hi ha perimetrat per a poder intervindre, ja que tenia diversos focus d’ignició i era necessari actuar ràpidament per a evitar que es propagara.

Les tasques d’extinció s’han allargat durant una hora, fins que s’ha aconseguit controlar i extingir l’incendi, que ha afectat una zona de bosc baix i matolls.

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU