Requisen a Alacant 5.250 petards que es venien de manera il·legal al carrer en Fogueres

La regidoria de Seguretat de l’Ajuntament d’Alacant, informa que en la jornada de les Fogueres d’ahir la Policia Local d’Alacant va intervindre denunciat a persones per venda ambulant il·legal de material pirotècnic, amb sancions d’entre 600 i 3.000 euros, i ha requisat un total de 5.250 petards de categoria 1 i 2. El material pirotècnic es va requisar pels agents en la Plaça Calvo Sotelo, carrer el Pinós i Plaza Florida Portazgo.

Segons fonts policials els agents de la unitat Fox realitzen durant totes les Fogueres un operatiu especial per a combatre la venda il·legal de material pirotècnic, així com es reforça el control sobre la venda ambulant i la dispensació de begudes alcohòliques en les vies públiques durant aquestes Fogueres.

En la passada nit també es van intervindre 500 articles de joguets al carrer, 50 pots de productes peribles i 15 plantes. Així mateix es va actuar en les barraques de Plaza Galícia i Granja de Rocamora per estar fora d’horari, la Policia va intervindre alçant una acta per mancar d’activitat en un establiment en el Moll 12.

Policia Local alça 23 actes de sanció en la via pública per consum d’alcohol en el dispositiu 0,0

La Policia Local d’Alacant durant la tard nit d’ahir va alçar 23 actes de denúncia per consum de begudes alcohòliques en el dispositiu 0,0 de seguretat organitzat evitant així els botellons aquestes Fogueres, i va decomissar els litres d’alcohol. Els agents policials també van interposar tres denúncies per miccionar en la via pública, i una per grafiti

La Policia Local va realitzar ahir controls mòbils per tota la ciutat i en el centre per a vigilar i evitar la tinença i el consum d’alcohol, i es van controlar els punts fixos a la Platja del Postiguet, Parc Ereta, Canalejas, avinguda Ramón y Cajal, Paseito Ramiro, Camí de Ronda, Castillo San Fernando, Països Escandinaus, avinguda de Niça i plaça Sèneca, evitant el consum d’alcohol en menors i el botelló.

En aquest sentit el regidor de Seguretat va recordar als joves que està prohibit el consum d’alcohol en la via pública, i més d’un centenar de policies conformen aquest dispositiu especial 0,0, i quan alguna dotació de servei observe consumint alcohol a alguna persona es procediran al decomís de les begudes i la seua immediata destrucció, s’estendrà acta i donaran coneixement, en el cas dels menors als pares, tutors o responsables. En les passades Fogueres la Policia Local va decomissar més d’un miler de litres d’alcohol.

Actuacions Bombers del SPEIS

Els Bombers del Servei de Prevenció Extinció d’Incendis i Salvament de l’Ajuntament van acudir a la vesprada a extingir un incendi forestal amb diversos focus en una zona campa de matolls i bosc baix situat al carrer Àguila, originat per menors tirant petards.

Dos dotacions del SPEIS juntament amb quatre patrulles de Policia Local s’han desplaçat per a controlar l’incendi. El foc s’ha produït abans de les 19,30 hores, quan els serveis d’emergència han rebut un avís a través de la sala operativa.

Els Bombers van atacar des de dos punts diferents amb el desplegament de diverses línies d’aigua i organitzats en equips per a atacar les flames i controlar el foc, que s’hi ha perimetrat per a poder intervindre, ja que tenia diversos focus d’ignició i era necessari actuar ràpidament per a evitar que es propagara.

Les tasques d’extinció s’han allargat durant una hora, fins que s’ha aconseguit controlar i extingir l’incendi, que ha afectat una zona de bosc baix i matolls.

Últimes notícies

València tanca uns Gay Games històrics i passa el testic a Perth 2030

València ha posat punt final als Gay Games amb un acte a la Fonteta, on ha passat el testic a Perth, seu de l’edició de 2030, després d’una setmana amb més de 10.200 esportistes de 81 països.

Xabi López-Arostegui trenca el seu contracte i deixa el Valencia Basket després de cinc temporades

L’aler basc Xabi López-Arostegui ha acordat amb el Valencia Basket la rescissió del contracte fins a 2027 i se’n va del club després de cinc temporades i 253 partits.

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.

Temperatures màximes altes este primer dissabte de juliol a l’interior i prelitoral de València

L’interior i el prelitoral de la província de València afronten este primer dissabte de juliol amb cels poc nuvolosos i temperatures màximes elevades, segons Aemet, i vent fluix de component este i sud-est.