Rescatades onze persones en afonar-se un catamarà prop de l’illa de Tabarca

Ejemplo de shortcode con estilo
Onze persones han sigut rescatades il·leses després que un catamarà haja començat a afonar-se front a l’illa de Tabarca, a Santa Pola. Salvament Marítim i Bombers d’Alicante han coordinat un dispositiu amb vaixells i helicòpter.

Onze persones han sigut rescatades este dijous del mar, totes sanes i salves, després que un catamarà haja començat a afonar-se front a l’illa de Tabarca, a poca distància de Santa Pola (Alacant), segons ha informat Salvament Marítim.

Segons ha detallat l’organisme en la seua conta oficial de X, l’avís ha arribat a través d’Emergències de la Generalitat Valenciana, que ha alertat que un catamarà s’estava enfonsant en esta zona molt transitada per embarcacions d’esbarjo.

Activació del dispositiu de rescat

Davant l’alarma, Salvament Marítim ha mobilitzat de manera immediata l’embarcació Salvamar Leo i l’helicòpter Helimer 220 cap al punt indicat. Al dispositiu també s’han sumat una patrullera de la Guàrdia Civil, l’embarcació Speis II i efectius de Bombers de l’Ajuntament d’Alacant.

Posteriorment, els bombers han comunicat que havien localitzat i rescatat en l’aigua les onze persones que anaven a bord del catamarà. Totes es trobaven conscients, estables i, segons han indicat, sanes i a salvo.

Mentres continuaven les tasques de rescat, l’embarcació afectada seguia enfonsant-se de manera progressiva en la zona pròxima a Tabarca, fet que ha obligat els equips a extremar les precaucions per a evitar nous riscos.

Trasllat dels afectats a Santa Pola

Una vegada a bord de la Salvamar Leo, els ocupants del catamarà han sigut traslladats fins al port de Santa Pola. Allí els esperaven servicis d’assistència sanitària per a realitzar-los una revisió mèdica preventiva i comprovar el seu estat de salut.

Després de desembarcar els afectats, la Salvamar Leo ha tornat a la zona de l’incident per a avaluar la situació de l’embarcació. En arribar ha trobat el catamarà semienfonsat.

Els tripulants de la unitat de salvament han aconseguit subjectar el vaixell amb un cap a la proa. En iniciar el remolc, l’embarcació ha eixit novament a flotació, encara que d’una manera inestable per l’aigua acumulada i els danys patits.

Segons Salvament Marítim, després d’un ‘remolc molt complicat’ han aconseguit portar el catamarà fins al port de Santa Pola. Una vegada allí, embarcacions auxiliars del port s’han fet càrrec de la maniobra final d’atracament.

Coordinació entre servicis d’emergència

Tant Salvament Marítim com els Bombers d’Alacant han remarcat que esta intervenció demostra la importància d’una bona coordinació entre servicis i de disposar de recursos pròxims en zones amb molta activitat nàutica.

En paraules de Salvament Marítim, ‘la cadena de salvament en la mar té múltiples esglaons greixats i coordinats’. Des dels primers avisos d’emergència fins al rescat, el trasllat a port i el remolc del vaixell, tots els actors han treballat de manera conjunta per a garantir la seguretat de les persones afectades i recuperar l’embarcació enfonsada.

Últimes notícies

Aguirre, preocupat pels tres partits sense guanyar del València

Javier Aguirre ha expressat la seua preocupació després de la derrota del València davant el Vila-real (1-2), que ha remuntat en el minut 96. L’entrenador també ha parlat de la lesió d’Otorbi i de l’anunci de venda d’accions del club.

El Villarreal supera al Valencia en Mestalla pese a complicarse el triunfo

Iñigo Pérez ha calificat de merescuda la victòria per 1-2 del Villarreal davant del Valencia, tot i admetre que el gol local ha complicat el partit.

Pepelu lamenta que el València haja perdut en l’últim minut

Pepelu ha admés que el València no ha jugat bé davant el Vila-real i ha lamentat la derrota en el minut 93. L’equip continua en zona de descens i encara no ha guanyat amb Javier Aguirre.

Carlos Macià destaca el gran desgaste del Villarreal en Mestalla

Carlos Macià ha afirmat que el Villarreal ha patit un desgast físic molt gran en la victòria per 1-2 a Mestalla. L’equip havia jugat esta setmana a Liverpool en la Lliga de Campions.

El Villarreal remunta al València en Mestalla amb un gol en el 96

Georges Mikautadze ha completat la remuntada del Villarreal davant el València amb un gol en el minut 96, després dels gols de Pepelu i Freeman.

Les màximes baixen fins a cinc graus i Elx registra 24,1 °C

Les temperatures màximes han baixat de manera generalitzada a la Comunitat Valenciana. Elx ha registrat 24,1 graus, mentre que Alacant ha perdut cinc graus respecte al divendres.

Gayà entra en el top 6 històric del València amb 416 partits

José Luis Gayà ha arribat als 416 partits oficials amb el València i és el sisé jugador amb més presències del club. En Lliga, ocupa el tercer lloc amb 351 partits.

David Otorbi abandona en llitera el València-Vila-real per una lesió

David Otorbi s’ha lesionat la cuixa dreta en el minut 14 del València-Vila-real i ha eixit del camp en llitera. Era la seua primera titularitat des de l’arribada de Javier Aguirre.