Adif reprén este dimarts a les 20.00 la circulació ferroviària entre València i Barcelona en el Corredor Mediterrani després dels danys causats per la dana Alice a les províncies de Castelló i Tarragona. La reobertura serà progressiva i amb capacitat reduïda en el tram més afectat, mentres continuen les labors de reparació en infraestructura i instal·lacions.
Circulació condicionada entre Ulldecona i L’Aldea
Des d’eixa hora es podrà circular per una sola via entre Ulldecona i L’Aldea, el sector que va quedar fora de servici per les inundacions i l’arrossegament del balast en diversos punts. El balast és el material que dona suport i estabilitat a la via; el seu desplaçament va deixar travesses sense suport i va provocar danys estructurals, per la qual cosa el pas serà altern i amb menor capacitat. Esta limitació pot derivar en reajustaments operatius i temps de viatge més llargs mentres es consolida la reposició de la plataforma.
Per a accelerar la recuperació s’han mobilitzat més d’un centenar de tècnics i maquinària especialitzada de via, com a perfiladores i batedores. A més, s’han aportat 1.100 metres cúbics de balast en tres composicions des del punt d’apilament de Moncofa (Castelló). Després de les pluges reiterades de la tard-nit anterior, la millora del temps permet intensificar les tasques de restitució de plataforma i instal·lacions danyades, amb especial atenció a l’estabilitat dels trams erosionats.
De moment, l’única restricció activa es concentra en eixa via única entre Ulldecona i L’Aldea. No existix previsió per al restabliment total per les dos vies, de manera que els treballs continuen per a recompondre el material de suport, assegurar el seient de les travesses i corregir els desperfectes estructurals detectats.
La dana també va provocar incidències a la província de Castelló. Un raig va deixar sense tensió la catenària entre Santa Magdalena de Pulpís i Benicarló, incidència ja resolta durant la nit. A Benicarló, una altra descàrrega va danyar xarxes de senyalització, instal·lacions de seguretat i sistemes de control de trànsit; s’estan reposant targetes electròniques, cablejats i connexions per a restituir la funcionalitat.
Com a mesura de gestió de capacitat, s’han suspés temporalment els treballs de la Fase I del Corredor Mediterrani en l’estació de Santa Magdalena de Pulpis. Esta decisió permet utilitzar les dos vies cap a i des de Vinaròs mentres les instal·lacions de control, comandament i senyalització de Benicarló romanen fora de servici pels efectes de la dana, facilitant major flexibilitat a l’explotació ferroviària durant la incidència.