Es retira l’avís groc a tota la Comunitat i tornen les altes temperatures

Sembla que la situació d’inestabilitat dona una treva, almenys durant alguns dies al territori valencià. Els últims dies han deixat pluges i tempestes, sobretot aquest cap de setmana, en el qual s’han registrat diverses incidències relacionades amb inundacions i caigudes d’arbres. Però com sovint sol ocórrer a la franja mediterrània, quan s’acaba la gota freda a vegades tornen les altes temperatures que fins al moment s’havien mantingut més suaus. Hui la Comunitat s’alça amb cels rasos, i segons l’Agència Estatal de Meteorologia s’ha retirat l’avís groc per pluges i les tres províncies mantenen l’avís verd (sense risc o risc baix). El mateix ocorre en la resta de l’estat espanyol, que es troba sense risc.

 

A Castelló trobem cel poc nuvolós amb intervals de núvols baixos matinals i núvols d’evolució diürna en zones de muntanya a les comarques de l’interior. Les temperatures sense canvis, amb 29ºC de màxima i 18ºC de mínima a la Vall d’Uixó, 29ºC de màxima i 20ºC de mínima a Vinaròs; 29ºC de màxima i 19ºC de mínima a Castelló de la Plana, i 26ºC de màxima a Morella i 15ºC de mínima. A la província de València situació similar amb intervals de núvols matinals i núvols d’evolució diürna a les zones de muntanya i una part del litoral però sense probabilitat de pluja. A les comarques del litoral, en canvi el cel es manté ras i sense núvols. El vent bufarà variable fluix. Hui tindrem 30ºC de màxima i 18ºC de mínima a Ontinyent; a Gandia, 28ºC de màxima i 21ºC de mínima i a València 29ºC de màxima i 20ºC de mínima.

A Alacant cels rasos menys en zones de muntanya que tindran núvols al llarg del matí però evolucionaran al llarg del dia. Vent variable fluix, i temperatures amb mínimes i màximes lleugerament més altes. Hui trobem 28ºC de màxima i 21ºC de mínima a Alacant. A Orihuela 31ºC de màxima i 21ºC de mínima, a Dénia 29ºC de màxima i 21ºC de mínima i a Alcoi 28ºC de màxima i 18ºC de mínima.

De cara a demà s’espera un augment de les temperatures, a comarques tant del litoral com de l’interior on podrien augmentar un o dos graus tant les màximes, com les mínimes. Es mantindrà demà també l’avís verd a les tres províncies.

Últimes notícies

El vent afluixa en l’incendi de Tírig i dona un respir a l’extinció

Aemet preveu que el vent vaja perdent força esta nit en la zona de l’incendi de Tírig, fet que pot facilitar els treballs d’extinció, centrats sobretot en la protecció de Catí i de les explotacions ramaderes pròximes.

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.

El PSPV porta a Fiscalia Massó per dir que Sánchez és ‘capo de la màfia corrupta’

El PSPV-PSOE ha presentat una denúncia davant la Fiscalia Provincial de València contra la presidenta de Les Corts, Llanos Massó (Vox), per un presumpte delicte d’injúries amb publicitat després d’haver qualificat Pedro Sánchez de ‘capo de la màfia corrupta’ en la xarxa social X.