Ricky Rubio confirma la seua absència a París: ‘Seria egoista prestar-me a la selecció sense estar al 100%’

“La meua carrera esportiva depèn de l’estiu, de si seguir o no”

BARCELONA, 14 (EUROPA PRESS)

El jugador espanyol de bàsquet Ricky Rubio va confirmar el divendres que no estarà en els Jocs Olímpics de París 2024 l’ estiu al no veure’s al cent per cent i per considerar que seria “egoista” dir sí al seleccionador, Sergio Scariolo, per a estar en l’equip sense poder desplegar el seu bàsquet al màxim, i va afegir que el seu futur professional dependrà d’ell mateix i del que decidisca l’estiu.

“M’haguera agradat anar, però no em donava temps a estar al cent per cent. La meua carrera esportiva depèn de l’estiu, de si seguir o no. Seria una forma egoista prestar-me a la selecció sense estar al 100% i també havia de pensar en mi en este moment”, va anunciar Ricky Rubio als mitjans en un acte de la ‘Ricky Rubio Foundation’ que presidix.

Rubio, que després d’estar fóra del bàsquet per un procés de salut mental va tornar a jugar amb Espanya abans de fitxar pel Barça, al febrer d’enguany, va recalcar: “No seria just anar a París”, va afegir.

En este sentit, va afegir que és alguna cosa que tenia “molt decidida” durant la temporada. “M’he volgut allunyar un poc de les sensacions que he tingut durant la temporada, per a poder tenir la ment lliure i per a saber exactament a on anar”, va comentar.

De totes maneres, el base del Masnou no havia entrat en la preselecció de Sergio Scariolo per al torneig Preolimpic de València, que es disputarà del 2 al 7 de juliol a La Fonteta. “Ricky ens ha demanat un temps de reflexió, ha de prendre decisions definitives sobre la seua carrera i la seua vida, és just respectar-ho, amb tot l’afecte i la comunicació fluïda hem rebut açix. No ens ha alegrat, però ho respectem”, va valorar llavors el seleccionador.

Últimes notícies

Aagesen defén una coordinació constant en la dana i acusa a la Generalitat de fallar com a autoritat competent

Sara Aagesen insistix al Senat en què la coordinació entre ministeris durant la dana va ser contínua i responsabilitza a la Generalitat Valenciana del retard en les alertes a la població.

El València preveu 50.000 abonats en el Nou Mestalla i limitarà els concerts a l’estiu

El València calcula aconseguir els 50.000 abonats en el Nou Mestalla en la temporada 2027-28 i planteja un model d'estadi actiu tot l'any, amb concerts sol a l'estiu i horaris pactats amb el veïnat de Benicalap.

Toljan i Víctor García s’exerciten al marge i són dubte per al Llevant davant el Betis

Jeremy Toljan i Víctor García s'entrenen al marge per sobrecàrregues musculars i són seriós dubte per al lateral dret del Llevant en la seua visita al Betis.

Affengruber amplia la nòmina de mundialistes de l’Elx amb la seua crida amb Àustria

El central de l'Elx David Affengruber és convocat per Àustria per al pròxim Mundial i s'unix a la tala però il·lustre llista de jugadors franjiverdes que han disputat esta cita.

Jaume Guardeño continua la seua recuperació en una clínica de neurorrehabilitación a Barcelona

El ciclista Jaume Guardeño ha sigut traslladat a la Clínica Guttmann de Barcelona, centre de referència en neurorrehabilitación, on continuarà recuperant-se del greu accident patit mentres entrenava el 31 de març.

Montero i Sako es reincorporen al València Basket abans de la Final Four de l’Eurolliga

Jean Montero i Neal Sako se sumen de nou als entrenaments del València Basket després de superar els seus problemes físics, a pocs dies de la semifinal d'Eurolliga davant el Reial Madrid.

Eray Cömert, central del València, convocat per Suïssa per al Mundial 2026

Eray Cömert, central del València, ha sigut inclòs en la llista definitiva de Suïssa per al Mundial 2026, que es disputarà al Canadà, els Estats Units i Mèxic.

Vega Gimeno fixa com a meta portar al 3×3 espanyol als Jocs de Los Angeles 2028

Vega Gimeno inicia la seua etapa com a coordinadora del bàsquet 3x3 en la FEB amb l'objectiu de classificar als equips absoluts per a Los Angeles 2028 i reforçar el treball de base.