Detenen a 11 persones pel robatori de 40 tones de coure de la catenària ferroviària

La Guàrdia Civil de València, en el marc de l’operació CATENAR, ha detingut a 11 persones i investigat a altres 6 pel robatori i posterior venda de coure en chatarrerías de la província de València.

La recerca ha permés esclarir 7 delictes de robatori i 3 delictes de furt denunciats pels responsables d’infraestructura ferroviària. Estos delictes es van cometre en les obres del tram ferroviari Xátiva-L’Alzina.

A causa de la complexitat de la desinstal·lació del cable sostret, la recerca es va centrar en persones amb coneixements en la realització d’esta mena d’infraestructures. Sent els suposats autors, en la seua majoria, treballadors de l’obra del tram ferroviari.

Posteriorment, es van realitzar inspeccions en chatarrerías de la província de València, arribant a localitzar vendes del material sostret a nom de familiars i amics per a fraccionar les vendes, recuperant 446 kg de coure de catenària.

L’organització va arribar a vendre més de 40 tones de material, en la seua majoria cobre procedent de la catenària ferroviària. Obtenint un benefici econòmic superior als 80.000 euros.

Després de l’aprehensió dels objectes, es va procedir a informar els responsables de l’empresa denunciant com a víctimes del delicte i posterior lliurament del cablejat.

S’ha detingut a 11 persones: 9 homes de nacionalitat espanyola i un altre de nacionalitat colombiana i 1 dona de nacionalitat espanyola. També s’han investigat a 6 persones de nacionalitat espanyola. Tots ells amb edats compreses entre els 19 a 49 anys per cometre, almenys, 7 delictes de robatori amb força, 3 delictes de furt, un delicte de simulació de delicte i un delicte de pertinença a organització criminal.

Les diligències han estat lliurades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 4 de Xàtiva (València).

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Metrovalencia oferirà servicis mínims del 80% del 15 al 19 de març durant els aturs

FGV aplicarà una cobertura del 80% en Metrovalencia i del 75% en el TRAM d'Alacant entre el 15 i el 19 de març. Hi haurà franges d'aturs el diumenge i el dilluns.

Esparter-Gran Via Ramón y Cajal aconseguix el ninot indultat infantil de 2026

La comissió Esparter-Gran Via Ramón y Cajal ha aconseguit el ninot indultat infantil de les Falles 2026 amb una escena de taller firmada per Zvonimir Ostoic (Zeta). L'elecció, amb 9.190 dels 53.661 vots, obri els cinc dies grans que arranquen amb la plantá infantil.

La falla Esparter-Gran Via Ramón y Cajal ha aconseguit el ninot indultat infantil de 2026

La comissió Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s'ha alçat amb el ninot indultat infantil 2026, obra de Zvonimir Ostoic (Zeta) amb disseny de Raón Pla. L'elecció obri els cinc dies grans amb la plantà de 382 monuments infantils i anticipa l'anunci del ninot gran el diumenge

Milers es mobilitzen a Espanya per a exigir la fi de la guerra a Orient Mitjà

Milers de persones protesten en més de 150 ciutats espanyoles per a reclamar que es detinga la guerra a l'Iran i a Orient Mitjà. Madrid reunix 5.000 segons l'organització.

Una potent mascletà ha obert els dies grans de les Falles 2026

La mascletà de Pirotècnia Aitana, titulada 'La bellesa del sota', ha inaugurat els dies grans de les Falles 2026 amb 274 quilos de pólvora en sis minuts. La jornada ha estat marcada pel comiat de Juan Bautista Mollá i un balanç de 88 atencions sanitàries.

Compromís demana auditar les ajudes a la Cambra de Comerç d’Alacant després de la detenció de Carlos Baño

Compromís ha demanat a la Sindicatura de Comptes auditar les ajudes a la Cambra de Comerç d'Alacant i reclama al Consell de Transparència revisar el compliment de la llei.

Carlos Baño nega irregularitats i s’oferix a col·laborar amb la justícia

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant rebutja qualsevol benefici personal i afirma que col·laborarà amb la investigació sobre els bons consum. Va quedar en llibertat amb càrrecs després d'acollir-se al seu dret a no declarar.

Una potent mascletà obri els dies grans de les Falles 2026

Pirotècnia Aitana ha inaugurat els dies grans amb 'La bellesa del sota', 274 quilos de pólvora en sis minuts i l'adeu de Juan Bautista Mollà.