Detenen a 11 persones pel robatori de 40 tones de coure de la catenària ferroviària

La Guàrdia Civil de València, en el marc de l’operació CATENAR, ha detingut a 11 persones i investigat a altres 6 pel robatori i posterior venda de coure en chatarrerías de la província de València.

La recerca ha permés esclarir 7 delictes de robatori i 3 delictes de furt denunciats pels responsables d’infraestructura ferroviària. Estos delictes es van cometre en les obres del tram ferroviari Xátiva-L’Alzina.

A causa de la complexitat de la desinstal·lació del cable sostret, la recerca es va centrar en persones amb coneixements en la realització d’esta mena d’infraestructures. Sent els suposats autors, en la seua majoria, treballadors de l’obra del tram ferroviari.

Posteriorment, es van realitzar inspeccions en chatarrerías de la província de València, arribant a localitzar vendes del material sostret a nom de familiars i amics per a fraccionar les vendes, recuperant 446 kg de coure de catenària.

L’organització va arribar a vendre més de 40 tones de material, en la seua majoria cobre procedent de la catenària ferroviària. Obtenint un benefici econòmic superior als 80.000 euros.

Després de l’aprehensió dels objectes, es va procedir a informar els responsables de l’empresa denunciant com a víctimes del delicte i posterior lliurament del cablejat.

S’ha detingut a 11 persones: 9 homes de nacionalitat espanyola i un altre de nacionalitat colombiana i 1 dona de nacionalitat espanyola. També s’han investigat a 6 persones de nacionalitat espanyola. Tots ells amb edats compreses entre els 19 a 49 anys per cometre, almenys, 7 delictes de robatori amb força, 3 delictes de furt, un delicte de simulació de delicte i un delicte de pertinença a organització criminal.

Les diligències han estat lliurades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 4 de Xàtiva (València).

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescatada una dona després de desplomar-se el sòl d’una vivenda a Venta del Moro

Una dona de 55 anys ha sigut rescatada després de caure uns 2,5 metres en cedir el sòl d'una vivenda en el llogaret Els Marcs, a Venta del Moro, i traslladada a l'Hospital de Requena per policontusiones.

La cooptació dels acadèmics és nociva per al valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una crítica sobre com s’elegixen els acadèmics de l’AVL i una defensa d’un model més plural, transversal i representatiu de les diferents visions sobre el valencià

Bernabé critica la votació de la confraria de Sagunt per anar contra la igualtat de gènere

Pilar Bernabé considera que la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a permetre que les dones processionen per Setmana Santa és contrària a la igualtat i obri la porta a accions legals.

L’exdirectora de la residència de Paiporta afirma que no va rebre avisos de la DANA abans de la riuada

L'exdirectora de la residència Saba de Paiporta sosté davant la comissió del Congrés que no va haver-hi avisos directes de l'administració sobre la DANA i defén que tot l'equip va actuar per a salvar la vida dels majors.

Barcala descarta obrir ara el debat sobre la taxa turística en la Comunitat Valenciana

Luis Barcala insistix que no és el moment de parlar de la taxa turística en la Comunitat Valenciana, malgrat la pressió de PSPV i Compromís per a recuperar-la.

Barcala ultima amb el ministre Puente el projecte de soterrament del Parc Central

Luis Barcala afirma que ha tancat amb el ministre Óscar Puente la presentació imminent del projecte del Parc Central, que preveu soterrar les vies ferroviàries al seu pas per Alacant.

Barcala garantix transparència total en la comissió sobre les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

Luis Barcala defén que la comissió municipal aclarirà el paper de l'Ajuntament en l'adjudicació de 140 vivendes públiques a la Platja de Sant Joan i promet col·laboració màxima amb la Justícia.

La Generalitat impulsa un centenar d’activitats als parcs naturals per Pasqua

La Generalitat organitza més de cent activitats de 'Pasqua als parcs' en 22 parcs naturals i espais protegits, amb especial protagonisme per als municipis i els centres educatius.