Detenen a 11 persones pel robatori de 40 tones de coure de la catenària ferroviària

La Guàrdia Civil de València, en el marc de l’operació CATENAR, ha detingut a 11 persones i investigat a altres 6 pel robatori i posterior venda de coure en chatarrerías de la província de València.

La recerca ha permés esclarir 7 delictes de robatori i 3 delictes de furt denunciats pels responsables d’infraestructura ferroviària. Estos delictes es van cometre en les obres del tram ferroviari Xátiva-L’Alzina.

A causa de la complexitat de la desinstal·lació del cable sostret, la recerca es va centrar en persones amb coneixements en la realització d’esta mena d’infraestructures. Sent els suposats autors, en la seua majoria, treballadors de l’obra del tram ferroviari.

Posteriorment, es van realitzar inspeccions en chatarrerías de la província de València, arribant a localitzar vendes del material sostret a nom de familiars i amics per a fraccionar les vendes, recuperant 446 kg de coure de catenària.

L’organització va arribar a vendre més de 40 tones de material, en la seua majoria cobre procedent de la catenària ferroviària. Obtenint un benefici econòmic superior als 80.000 euros.

Després de l’aprehensió dels objectes, es va procedir a informar els responsables de l’empresa denunciant com a víctimes del delicte i posterior lliurament del cablejat.

S’ha detingut a 11 persones: 9 homes de nacionalitat espanyola i un altre de nacionalitat colombiana i 1 dona de nacionalitat espanyola. També s’han investigat a 6 persones de nacionalitat espanyola. Tots ells amb edats compreses entre els 19 a 49 anys per cometre, almenys, 7 delictes de robatori amb força, 3 delictes de furt, un delicte de simulació de delicte i un delicte de pertinença a organització criminal.

Les diligències han estat lliurades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 4 de Xàtiva (València).

Últimes notícies

Mor un home de 76 anys després d’una parada cardiorespiratòria a la platja de Ponent-Los Náufragos de Torrevella

Un home de 76 anys ha mort a primera hora del matí a la platja de Ponent-Los Náufragos de Torrevella després de patir una parada cardiorespiratòria, malgrat els intents de reanimació del personal sanitari.

Anselmi explica quin Elx vol: agressiu, valent i sempre mirant la porteria rival

L argentí Martín Anselmi definix el seu model per a l Elx: un equip agressiu, solidari, dinàmic i molt connectat en atac i pressió.

Judici oral a un jove per injuriar Carlos Mazón en xarxes mig any després de la dana

Una jutgessa de València ha obert judici oral contra un jove de 21 anys que, en abril de 2025, va insultar en obert l’aleshores president de la Generalitat, Carlos Mazón, a la xarxa social X. La Fiscalia demana una multa de 3.000 euros per un presumpte delicte d’injúries contra autoritat.

El relat més íntim de Ferran Torres: quan va pensar a deixar el futbol

Ferran Torres, heroi de la segona estrela d’Espanya, ha revelat que va arribar a perdre la il·lusió pel futbol i va pensar a deixar-lo per la pressió i les crítiques, fins que va demanar ajuda psicològica.

El xofer de Pradas diu que no recorda converses ni telefonades el dia de la DANA

El xofer de l’exconsellera Salomé Pradas ha declarat al jutjat de Catarroja que no recorda ni converses ni telefonades durant els desplaçaments del dia de la DANA perquè, segons ha explicat, anava pendent de la carretera. Ha detallat el recorregut d’aquella jornada i ha remarcat que va tindre poques interaccions amb la resta de càrrecs presents.

Fins a 41 graus: avís taronja per calor extrema en set comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana

Set comunitats, entre elles la Comunitat Valenciana, han activat l’avís taronja per una nova onada de calor amb màximes de fins a 41 graus, segons Aemet.

Una nova ‘calculadora’ permetrà personalitzar el risc de càncer de mama en dones d’Espanya

El projecte MamoRisk analitzarà 10.000 dones de 14 comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana, per predir el risc individual de càncer de mama a 2 i 5 anys.

La signatura d’hipoteques cau un 11,5 % al maig a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat al maig una caiguda del 11,5 % en hipoteques per a vivenda, fins a 4.825 operacions, en un context de desacceleració del mercat hipotecari a Espanya.