Detenen a 11 persones pel robatori de 40 tones de coure de la catenària ferroviària

La Guàrdia Civil de València, en el marc de l’operació CATENAR, ha detingut a 11 persones i investigat a altres 6 pel robatori i posterior venda de coure en chatarrerías de la província de València.

La recerca ha permés esclarir 7 delictes de robatori i 3 delictes de furt denunciats pels responsables d’infraestructura ferroviària. Estos delictes es van cometre en les obres del tram ferroviari Xátiva-L’Alzina.

A causa de la complexitat de la desinstal·lació del cable sostret, la recerca es va centrar en persones amb coneixements en la realització d’esta mena d’infraestructures. Sent els suposats autors, en la seua majoria, treballadors de l’obra del tram ferroviari.

Posteriorment, es van realitzar inspeccions en chatarrerías de la província de València, arribant a localitzar vendes del material sostret a nom de familiars i amics per a fraccionar les vendes, recuperant 446 kg de coure de catenària.

L’organització va arribar a vendre més de 40 tones de material, en la seua majoria cobre procedent de la catenària ferroviària. Obtenint un benefici econòmic superior als 80.000 euros.

Després de l’aprehensió dels objectes, es va procedir a informar els responsables de l’empresa denunciant com a víctimes del delicte i posterior lliurament del cablejat.

S’ha detingut a 11 persones: 9 homes de nacionalitat espanyola i un altre de nacionalitat colombiana i 1 dona de nacionalitat espanyola. També s’han investigat a 6 persones de nacionalitat espanyola. Tots ells amb edats compreses entre els 19 a 49 anys per cometre, almenys, 7 delictes de robatori amb força, 3 delictes de furt, un delicte de simulació de delicte i un delicte de pertinença a organització criminal.

Les diligències han estat lliurades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 4 de Xàtiva (València).

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

3-2: El València remunta en el 99, amarga el debut de Quique i s’allunya del descens

El València va voltejar dos punts de Lucas Boyé i va decidir en el 99 amb un penal d'Hugo Duro, per a prendre aire i posar terra pel mig amb el descens.

El València firma la remuntada 3-2 davant l’Alabés amb un penal d’Hugo Duro en el 97

El València va guanyar 3-2 a l'Alabés a Mestalla amb un penal d'Hugo Duro en el 97 després d'empatar en el 90 amb Cömert. Boyé havia marcat dos per als visitants.

Un penal de Boyé en el 3 avança a l’Alabés a Mestalla (0-1)

Lucas Boyé va avançar a l'Alabés des del punt de penal en el minut 3 a Mestalla. El València, incòmode, va disposar d'ocasions per a igualar i no va encertar.

Ginés Marín i Aaron Palacio tallen una orella en una vesprada d’actitud a Castelló

Ginés Marín i Aaron Palacio han obert el capítol de trofeus en la Fira de la Magdalena amb una orella cada un. La correguda de La Quinta va resultar molt desigual i Javier Zulueta es va anar de buit.

El 8M a València rebutja la violència masclista i diu no a les guerres

Milers de persones han marxat a València en el 8M per a exigir igualtat real i mesures efectives contra la violència masclista, amb un missatge clar de no a les guerres.

Pedro Martínez subratlla l’equilibri del València Basket i refreda l’eufòria

El tècnic va valorar la folgada victòria davant UCAM Murcia i, després d'una altra bona imatge en Eurolliga, va demanar prudència: 'hem trobat l'equilibri, però no hi ha fórmula màgica'

110-84: el València Basket atropella al UCAM Murcia amb un Montero decisiu

El València Basket va dominar de principi a fi i va guanyar 110-84 al UCAM Murcia en el Roig Arena, impulsat pels 23 punts i 6 assistències de Jean Montero. Els taronja van arribar a manar per 30 i es van ensenyorir també del basket average.

València Basket atropella 110-84 al UCAM Murcia amb un Jean Montero determinant

València va dominar des del salt inicial i va tancar una àmplia victòria en el Roig Arena, amb Montero (23 i 6) com a referència. La renda esborra el +12 de l'anada.