13.7 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Detenen a 11 persones pel robatori de 40 tones de coure de la catenària ferroviària

La Guàrdia Civil de València, en el marc de l’operació CATENAR, ha detingut a 11 persones i investigat a altres 6 pel robatori i posterior venda de coure en chatarrerías de la província de València.

La recerca ha permés esclarir 7 delictes de robatori i 3 delictes de furt denunciats pels responsables d’infraestructura ferroviària. Estos delictes es van cometre en les obres del tram ferroviari Xátiva-L’Alzina.

A causa de la complexitat de la desinstal·lació del cable sostret, la recerca es va centrar en persones amb coneixements en la realització d’esta mena d’infraestructures. Sent els suposats autors, en la seua majoria, treballadors de l’obra del tram ferroviari.

Posteriorment, es van realitzar inspeccions en chatarrerías de la província de València, arribant a localitzar vendes del material sostret a nom de familiars i amics per a fraccionar les vendes, recuperant 446 kg de coure de catenària.

L’organització va arribar a vendre més de 40 tones de material, en la seua majoria cobre procedent de la catenària ferroviària. Obtenint un benefici econòmic superior als 80.000 euros.

Després de l’aprehensió dels objectes, es va procedir a informar els responsables de l’empresa denunciant com a víctimes del delicte i posterior lliurament del cablejat.

S’ha detingut a 11 persones: 9 homes de nacionalitat espanyola i un altre de nacionalitat colombiana i 1 dona de nacionalitat espanyola. També s’han investigat a 6 persones de nacionalitat espanyola. Tots ells amb edats compreses entre els 19 a 49 anys per cometre, almenys, 7 delictes de robatori amb força, 3 delictes de furt, un delicte de simulació de delicte i un delicte de pertinença a organització criminal.

Les diligències han estat lliurades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 4 de Xàtiva (València).

Últimes notícies

El vent nocturn deixa ratxes de 76 km/h a Vilafranca sense incidents en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana seguix en alerta per vent este divendres després d'una nit de ratxes destacades. El màxim, 76 km/h a Vilafranca, no va provocar incidents rellevants.

Febrer arriba en la Comunitat Valenciana amb pluges febles després d’un dissabte ventós

El diumenge, inici de febrer, portarà intervals nuvolosos i pluges febles a l'interior que poden aconseguir el litoral, després d'un dissabte de fort vent d'oest.

CaixaBank guanya 5.891 milions en 2025, un 1,8% més, i eleva el dividend

CaixaBank va obtindre un benefici net de 5.891 milions en 2025, un 1,8% més, malgrat la caiguda del marge d'interessos. Hi haurà dividend total de 0,50 €/acció i payout del 59,4%.

València supera al Maccabi 94-83 amb un Taylor decisiu i el Roig Arena com a impuls

El València Basket es va imposar 94-83 al Maccabi amb Taylor clau en la remuntada i Sako dominant el rebot. La graderia del Roig Arena va impulsar el tancament del partit i l'equip va tornar al top 6.

Unes 150 persones reclamen a València l’expulsió d’Israel dels tornejos europeus

La concentració va coincidir amb el partit d'Eurolliga entre València Basket i Maccabi Tel Aviv i es va desenrotllar amb un ampli desplegament policial. És el primer dol de la temporada a Espanya enfront d'un equip israelià que es juga amb públic malgrat la recomanació de celebrar-ho a porta tancada.

Prop de 150 persones reclamen a València expulsar a Israel dels tornejos europeus

Unes 150 persones s'han concentrat al costat del Roig Arena durant el València Basket-Maccabi per a exigir l'expulsió d'Israel de les competicions europees. La protesta ha transcorregut amb consignes, pancartes i un ampli dispositiu policial.

Pérez Llorca ha reclamat una indemnització similar per a les víctimes de la DANA i del tren de Adamuz

El president valencià ha demanat equiparar les indemnitzacions de la DANA amb les de l'accident ferroviari de Adamuz i ha titllat de vergonyosa la diferència. Ha reclamat una rectificació i ha evitat entrar en una guerra de xifres.

Sarabia: ‘Davant el Barça cal ser valents i allunyar-los de la nostra porteria’

Eder Sarabia va assegurar que l'Elx ha de ser valent davant el Barcelona, superar la pressió i mantindre al rival lluny de l'àrea. Va confirmar les baixes d'Álvaro Núñez i Josan Ferrández, i no va descartar al nouvingut Lucas Cepeda.