12 C
València
Diumenge, 14 desembre, 2025

Rodríguez considera “tancat” el tema dels contractes amb Israel i destaca la importància dels lloguers

València – La ministra d’Habitatge i Agenda Urbana, Isabel Rodríguez, ha afirmat que l’assumpte dels contractes amb Israel està “tancat” després de la decisió de l’Executiu de rescindir, de manera unilateral, el contracte del Ministeri d’Interior per a la compra de munició. En aquestes declaracions, Rodríguez ha deixat clar que allò que realment li interessa són els contractes de lloguer.

En ser preguntada pels mitjans de comunicació a València sobre el futur dels contractes amb Israel, la ministra ha dit que el Govern s’ha posicionat, desestimant entrar en més detalls o especular sobre la possible dimissió del ministre d’Interior, Fernando Grande-Marlaska, arran d’aquesta crisi.

Rodríguez ha recalcat la seva preocupació per la situació del mercat de lloguer a València, argumentant que es poden implementar mesures per fer baixar els preus. “És fonamental per a la ciutadania que s’apliqui la llei d’habitatge, ja que podria implicar una reducció dels contractes de lloguer en un 6%, tal com ha succeït en ciutats com Barcelona”, ha afirmat.

Respecte al canvi de postura del Govern, que inicialment havia dit que no podia rescindir el contracte amb l’empresa israeliana, Rodríguez ha insistit que no té res a afegir i que el Govern ha deixat clara la seva postura.

“Els meus focus estan en els contractes de lloguer. Vull que els preus baixin i que s’apliquin totes les eines necessàries per aconseguir-ho”, ha conclòs la ministra.

Últimes notícies

Una dona i un menor, ferits en un accident en la CV-166 a Benassal

Una dona i un menor han resultat ferits després de l'eixida de via del vehicle en la CV-166 en direcció a Benassal. Van ser atesos per Samu i SVB i traslladats a un hospital.

Les pluges deixen 60 l/m² en quatre hores a Castelló sense incidències

La vesprada ha deixat 60 l/m² a la ciutat de Castelló i acumulats destacats en la zona, sense incidències. El balanç diari situa el màxim a la Font d'en Carròs amb 147,9 l/m².

Catorze municipis de València i Castelló suspenen les classes este dilluns per les pluges

La Conselleria d'Educació ha confirmat la suspensió de l'activitat lectiva este dilluns en 14 municipis de València i Castelló per l'alerta de pluges. La mesura afecta a 78.744 alumnes i prioritza la seguretat en desplaçaments i zones inundables.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Les pluges continuen amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València, amb tempestes encara en la mar. Persistixen avisos roig i taronja i risc de ruixats molt intensos en les pròximes hores

Emergències manté les alertes per pluges intenses i demana extremar la precaució

Es mantenen les alertes per pluges amb nivell roig en el litoral de València. Emergències demana evitar zones inundables.

Municipis de la zona zero de la dana suspenen les classes este dilluns per les pluges

Diversos municipis han decidit suspendre les classes este dilluns per les alertes de pluges. València ho farà parcialment i la UPV i la UV suspendran al matí.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Aemet ha informat que continua plovent amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València. Es mantenen avisos rojos i taronges i no es descarta que algunes tempestes marítimes aconseguisquen la costa amb ruixats molt intensos.

Rescat a Vila-real: bombers evacuen en embarcació a una parella bloquejada per la pluja

Dos dotacions i una unitat de comandament han acudit al carrer del Riu per a auxiliar a un home i una dona el vehicle de la qual havia quedat immobilitzat per l'aigua. El Consorci ha atés a més incidències a Borriol i Nules.