14.1 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Rodríguez considera “tancat” el tema dels contractes amb Israel i destaca la importància dels lloguers

València – La ministra d’Habitatge i Agenda Urbana, Isabel Rodríguez, ha afirmat que l’assumpte dels contractes amb Israel està “tancat” després de la decisió de l’Executiu de rescindir, de manera unilateral, el contracte del Ministeri d’Interior per a la compra de munició. En aquestes declaracions, Rodríguez ha deixat clar que allò que realment li interessa són els contractes de lloguer.

En ser preguntada pels mitjans de comunicació a València sobre el futur dels contractes amb Israel, la ministra ha dit que el Govern s’ha posicionat, desestimant entrar en més detalls o especular sobre la possible dimissió del ministre d’Interior, Fernando Grande-Marlaska, arran d’aquesta crisi.

Rodríguez ha recalcat la seva preocupació per la situació del mercat de lloguer a València, argumentant que es poden implementar mesures per fer baixar els preus. “És fonamental per a la ciutadania que s’apliqui la llei d’habitatge, ja que podria implicar una reducció dels contractes de lloguer en un 6%, tal com ha succeït en ciutats com Barcelona”, ha afirmat.

Respecte al canvi de postura del Govern, que inicialment havia dit que no podia rescindir el contracte amb l’empresa israeliana, Rodríguez ha insistit que no té res a afegir i que el Govern ha deixat clara la seva postura.

“Els meus focus estan en els contractes de lloguer. Vull que els preus baixin i que s’apliquin totes les eines necessàries per aconseguir-ho”, ha conclòs la ministra.

Últimes notícies

Més de 140 servicis de bombers per les ratxes de vent en la Comunitat Valenciana

Els bombers han atés més de 140 servicis en la Comunitat Valenciana pel vent, amb ratxes de fins a 60 km/h hui. El dissabte s'esperen pics de 100-120 km/h i ja hi ha mesures preventives.

Dos persones han mort i set han resultat ferides en l’incendi d’una vivenda a Xàbia

Una dona de 71 anys i un home de 42 han mort després de declarar-se un incendi en la segona planta d'un edifici de cinc altures a Xàbia. Unes 40 persones han sigut evacuades mentres s'investiguen les causes.

Vollering s’exhibix a Gandia i recupera el jersei taronja de líder

La campiona d'Europa es va imposar en solitari en l'obertura a Gandia després d'atacar a Barxeta. Defén el títol i arranca líder amb 52 segons.

La consellera de Cultura destaca la creativitat valenciana després de 40 nominacions als Goya 2026

Carmen Ortí ha posat en valor l'empenyiment de l'audiovisual valencià després d'una trobada amb els nominats. La Comunitat suma 40 nominacions i 18 produccions, 11 amb ajudes.

L’Elx busca frenar la seua caiguda davant un Osasuna en ratxa

L'Elx rep a Osasuna este divendres (21.00) amb l'obligació de tallar sis jornades sense guanyar i diverses baixes, davant un rival que suma 10 de 12 punts.

Incendi en un edifici de set plantes a Xàbia: els bombers treballen per a sufocar-ho

Els bombers intenten sufocar un incendi declarat en un edifici de set plantes a Xàbia. S'han evacuat veïns fins a la sexta planta i l'operatiu seguix actiu.

Thomas Partey, acusat de dos nous càrrecs de violació a Londres

Dos nous càrrecs de violació presentats a Londres amplien el cas contra el migcampista del Vila-real: ja suma set per tres dones i una agressió sexual. El jugador es va declarar no culpable de les acusacions inicials i haurà de comparéixer el 13 de març.

Sense rastre de Mariano García Calatayud quatre anys després de la seua detenció a Ucraïna

Quatre anys després de ser detingut per forces russes a Kherson, no hi ha notícies de Mariano García Calatayud. El seu entorn manté la busca i alerta per la seua salut.