Rodríguez considera «tancat» el tema dels contractes amb Israel i destaca la importància dels lloguers

València – La ministra d’Habitatge i Agenda Urbana, Isabel Rodríguez, ha afirmat que l’assumpte dels contractes amb Israel està «tancat» després de la decisió de l’Executiu de rescindir, de manera unilateral, el contracte del Ministeri d’Interior per a la compra de munició. En aquestes declaracions, Rodríguez ha deixat clar que allò que realment li interessa són els contractes de lloguer.

En ser preguntada pels mitjans de comunicació a València sobre el futur dels contractes amb Israel, la ministra ha dit que el Govern s’ha posicionat, desestimant entrar en més detalls o especular sobre la possible dimissió del ministre d’Interior, Fernando Grande-Marlaska, arran d’aquesta crisi.

Rodríguez ha recalcat la seva preocupació per la situació del mercat de lloguer a València, argumentant que es poden implementar mesures per fer baixar els preus. «És fonamental per a la ciutadania que s’apliqui la llei d’habitatge, ja que podria implicar una reducció dels contractes de lloguer en un 6%, tal com ha succeït en ciutats com Barcelona», ha afirmat.

Respecte al canvi de postura del Govern, que inicialment havia dit que no podia rescindir el contracte amb l’empresa israeliana, Rodríguez ha insistit que no té res a afegir i que el Govern ha deixat clara la seva postura.

«Els meus focus estan en els contractes de lloguer. Vull que els preus baixin i que s’apliquin totes les eines necessàries per aconseguir-ho», ha conclòs la ministra.

Últimes notícies

Compromís exigix l’enderroc de l’hotel Sidi Saler i la renaturalització de la Devesa

Compromís ha reclamat al Govern central que declare caducada la concessió de l’hotel Sidi Saler, en parc natural de l’Albufera, i inicie el seu enderroc per recuperar el cordó dunar de la Devesa.

La Comunitat activa 15.000 efectius i tanca parcs naturals pel gran eclipsi solar

La Comunitat Valenciana ha activat un macrodispositiu amb més de 15.000 efectius, 29 mitjans aeris i 40 drons per a garantir la seguretat durant l’eclipsi solar d’este dimecres, amb parcs naturals tancats i operatius especials en platges i zones d’alta afluència.

L’augment de carrapates al camp encén l’alarma sanitària entre els llauradors

AVA-ASAJA ha alertat d’un fort increment de carrapates en zones rurals valencianes i reclama mesures sobre camps abandonats i fauna salvatge per a reduir el risc per a persones i animals.

Un sisme de magnitud 2,7 sacseja el Golf de València sense causar danys

El Golf de València ha registrat este dimarts un sisme de magnitud 2,7, a sis quilòmetres de profunditat, que no ha causat danys ni incidències segons Emergències 112.

L’Elx torna a omplir el Martínez Valero amb 27.000 abonats

L’Elx ha tancat la campanya d’abonaments 2026-27 amb 27.000 abonats, xifra límit del club i rècord històric igualat, impulsat pel ‘Carnet Franjiverde’.

Així queden els dorsals del València Basket femení per a la temporada 2026-27

Les sis jugadores que continuen al València Basket conserven els seus números per al curs 2026-27, mentres que la nova incorporació Marta Suárez estrenarà el dorsal 16 a La Fonteta.

Deting a Tortosa un fugitiu reclamat per Interpol per robatoris en empreses de Castelló

La Guàrdia Civil ha detingut a Tortosa un home reclamat per Interpol i vinculat a dos robatoris amb força en empreses de la província de Castelló el passat 5 de juny.

Un SMS de Sanitat alerta com vore l’eclipsi solar de forma segura a la Comunitat Valenciana

La Conselleria de Sanitat ha enviat un SMS amb recomanacions per a observar de forma segura l’eclipsi solar del 12 d’agost i ha reforçat urgències, Oftalmologia i el dispositiu d’ambulàncies a la Comunitat Valenciana.