Milers de peregrins participen baix la pluja en la romeria de la Santa Faç d’Alacant

Alacant ha celebrat després dos anys la romeria de la Santa Faç. Malgrat la pluja, milers de devots no ha volgut perdre’s aquest tradicional pelegrinatge que té lloc cada any el segon dijous després de Setmana Santa des de fa més de cinc-cents anys. La comitiva recorre els huit quilòmetres que hi ha entre la Cocatedral de Sant Nicolás fins al Monestir de la Santa Faç.

La romeria de la Santa Faç és la més important en antiguitat i participació, només per darrere de la del Rocío. Aquest acte es remunta a 1789 quan, segons compte la història, en una processó rogativa per a acabar amb una sequia va brollar una llàgrima de l’ull dret de la Santa Faç. Es tracta d’un llenç amb el qual, segons la tradició, La Verònica va netejar el rostre de Crist durant la seua Passió quedant gravat el seu rostre.

L’Ajuntament d’Alacant ha repartit 15.000 canyes entre els pelegrins que han estat acompanyats per un dispositiu de prop mil efectius de cossos i forces de Seguretat. L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, ha assenyalat que «és una gran satisfacció poder eixir acompanyant la relíquia fins al caseriu de la Santa Faç, i tornar a celebrar la Romeria en un any molt important», i l’ha definida com la Romeria de «l’esperança, la recuperació, la normalitat i el retrobament».

En finalitzar la missa l’alcalde, Luis Barcala, juntament amb el president de la Diputació, Carlos Mazón, han mantingut una reunió amb les monges   Agustines per a abordar el pla d’obres de  rehabilitació del Monestir de la Santa Faç al qual es destinarà una inversió inicial de 400.000 euros.

Així mateix, el primer edil ha ressenyat que «s’ha notat que hi ha moltes ganes de peregrinar malgrat la pluja, després de dos anys sense fer-ho. El monestir, atenent la campanya Santa Faç 365 dies, que es va posar en marxa en 2021, ha romàs obert durant dotze hores diàries. Però visitar a la Santa Faç en el seu moment és una cosa que els alacantins porten molt dins. Això, i complint amb les mesures sanitàries fixades, ni la pluja ho ha impedit».

Al recorregut de la Santa Faç també ha participat el president de la Generalitat, Ximo Puig, que ha manifestat el seu suport a la petició per part de l’Ajuntament d’Alacant de declarar aquesta romeria en festa d’interés turístic autonòmic.

Últimes notícies

Corberán valora l’empat: partit equilibrat i exigència de Mestalla

Carlos Corberán ha qualificat d’equilibrat l’empat del València CF contra el Celta de Vigo i ha admés que l’equip va defensar més del que volia. El tècnic ha defensat la línia de cinc, ha reclamat reforços i ha mostrat respecte per l’exigència de Mestalla.

Javi Guerra dona per bo l’empat del València contra el Celta a Mestalla

El migcampista del València Javi Guerra ha valorat com a just l’empat sense gols contra el Celta en l’estrena de LALIGA a Mestalla i ha demanat el suport de l’afició per al pròxim partit de lliga.

Empat gris a Mestalla en l’estrena de Lliga entre Valencia i Celta

Valencia CF i Celta de Vigo han inaugurat la seua temporada de Lliga amb un empat sense gols a Mestalla, en un partit gris i escàs d’ocasions, marcat també per la melancolia pel compte arrere cap a l’adéu de l’actual estadi.

Contingut l’incendi de Segorbe, que manté 630 hectàrees cremades però continua actiu

Els bombers han aconseguit contindre l’avanç de l’incendi de Segorbe, que es manté en 630 hectàrees cremades però continua actiu i no està estabilitzat. Gátova seguirà desallotjada almenys fins diumenge per seguretat.

Presó provisional per al jove de 22 anys acusat de matar el seu oncle a Massanassa

El Tribunal de Instància de Catarroja ha decretat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al jove de 22 anys detingut per la mort del seu oncle, de 43 anys, apunyalat en la via pública a Massanassa després d’una discussió en un bar.

L’incendi de Segorbe entra esta vesprada en les hores de més risc i manté mil veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dijous a Segorbe ha calcinat més de 600 hectàrees, ha obligat a desallotjar un miler de persones a Gátova i entra esta vesprada en les hores de més risc. Uns 350 efectius i 25 mitjans aeris treballen per contindre un perímetre d’uns 15 quilòmetres.

El Metropolitano jutja Julián Alvarez en un duel clau entre Atlético i Villarreal

Julián Alvarez torna hui al Metropolitano enmig de la polèmica pel seu frustrat fitxatge pel Barcelona, en un partit en què l’Atlético rep un Villarreal que ja el va golejar 5-1 en la passada lliga.

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.