Milers de peregrins participen baix la pluja en la romeria de la Santa Faç d’Alacant

Alacant ha celebrat després dos anys la romeria de la Santa Faç. Malgrat la pluja, milers de devots no ha volgut perdre’s aquest tradicional pelegrinatge que té lloc cada any el segon dijous després de Setmana Santa des de fa més de cinc-cents anys. La comitiva recorre els huit quilòmetres que hi ha entre la Cocatedral de Sant Nicolás fins al Monestir de la Santa Faç.

La romeria de la Santa Faç és la més important en antiguitat i participació, només per darrere de la del Rocío. Aquest acte es remunta a 1789 quan, segons compte la història, en una processó rogativa per a acabar amb una sequia va brollar una llàgrima de l’ull dret de la Santa Faç. Es tracta d’un llenç amb el qual, segons la tradició, La Verònica va netejar el rostre de Crist durant la seua Passió quedant gravat el seu rostre.

L’Ajuntament d’Alacant ha repartit 15.000 canyes entre els pelegrins que han estat acompanyats per un dispositiu de prop mil efectius de cossos i forces de Seguretat. L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, ha assenyalat que «és una gran satisfacció poder eixir acompanyant la relíquia fins al caseriu de la Santa Faç, i tornar a celebrar la Romeria en un any molt important», i l’ha definida com la Romeria de «l’esperança, la recuperació, la normalitat i el retrobament».

En finalitzar la missa l’alcalde, Luis Barcala, juntament amb el president de la Diputació, Carlos Mazón, han mantingut una reunió amb les monges   Agustines per a abordar el pla d’obres de  rehabilitació del Monestir de la Santa Faç al qual es destinarà una inversió inicial de 400.000 euros.

Així mateix, el primer edil ha ressenyat que «s’ha notat que hi ha moltes ganes de peregrinar malgrat la pluja, després de dos anys sense fer-ho. El monestir, atenent la campanya Santa Faç 365 dies, que es va posar en marxa en 2021, ha romàs obert durant dotze hores diàries. Però visitar a la Santa Faç en el seu moment és una cosa que els alacantins porten molt dins. Això, i complint amb les mesures sanitàries fixades, ni la pluja ho ha impedit».

Al recorregut de la Santa Faç també ha participat el president de la Generalitat, Ximo Puig, que ha manifestat el seu suport a la petició per part de l’Ajuntament d’Alacant de declarar aquesta romeria en festa d’interés turístic autonòmic.

Últimes notícies

El Levante començarà LaLiga amb dos desplaçaments i Betis i Barça com a primers rivals a Orriols

El Levante iniciarà LaLiga EA Sports 26-27 fora de casa contra l’Espanyol, encadenarà dos partits a domicili i estrenarà el Ciutat davant Betis i Barça. El derbi amb el València arribarà en gener a Orriols i es tancarà la Lliga contra el Celta.

L’Elx començarà la Lliga al camp del Deportivo, on va celebrar l’ascens fa un any

L’Elx iniciarà la Lliga 2026-27 al camp del Deportivo de La Coruña, escenari del seu ascens, i la tancarà al Martínez Valero davant el Racing de Santander.

El Valencia arrancarà la Lliga contra el Betis a Mestalla i s’acomiadarà de l’estadi davant l’Elx

El Valencia començarà la Lliga 2026-2027 a Mestalla contra el Betis el 15 o 16 d’agost i jugarà l’últim partit oficial a l’actual estadi davant l’Elx en la penúltima jornada, abans de tancar la competició a El Sadar.

El Villarreal començarà la Lliga 2026/27 a Santander i la tancarà a Sant Sebastià

El Villarreal ha conegut el seu calendari de Lliga 2026/27, amb un inici marcat per tres jornades seguides com a visitant per les obres a l’estadi de la Ceràmica i un tram inicial carregat de derbis i duels davant els grans.

Un incendi en una nau d’Aspe arrasa la instal·lació i crema una zona de muntanya pròxima

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant treballen per a apagar un incendi en una nau industrial d’Aspe que s’ha estès a una zona de muntanya pròxima i ha deixat la instal·lació molt afectada.

Mig milió d’euros valencians per a ajuda d’emergència a Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha posat en marxa un paquet extraordinari de 500.000 euros per a assistència bàsica a Veneçuela, a més de reforçar l’enviament d’equips de rescat i personal especialitzat des de la Comunitat Valenciana.

147 anys i mig de presó per als 14 acusats d’introduir cocaïna pel Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 persones a 147 anys i mig de presó i multes de 784,6 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020, després que el TSJCV anul·lara una absolució prèvia i ordenara valorar els missatges de Sky ECC.

147 anys de presó per als 14 condemnats per introduir cocaïna al Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 acusats a 147 anys i mig de presó i a multes que superen els 784 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020.