Milers de peregrins participen baix la pluja en la romeria de la Santa Faç d’Alacant

Alacant ha celebrat després dos anys la romeria de la Santa Faç. Malgrat la pluja, milers de devots no ha volgut perdre’s aquest tradicional pelegrinatge que té lloc cada any el segon dijous després de Setmana Santa des de fa més de cinc-cents anys. La comitiva recorre els huit quilòmetres que hi ha entre la Cocatedral de Sant Nicolás fins al Monestir de la Santa Faç.

La romeria de la Santa Faç és la més important en antiguitat i participació, només per darrere de la del Rocío. Aquest acte es remunta a 1789 quan, segons compte la història, en una processó rogativa per a acabar amb una sequia va brollar una llàgrima de l’ull dret de la Santa Faç. Es tracta d’un llenç amb el qual, segons la tradició, La Verònica va netejar el rostre de Crist durant la seua Passió quedant gravat el seu rostre.

L’Ajuntament d’Alacant ha repartit 15.000 canyes entre els pelegrins que han estat acompanyats per un dispositiu de prop mil efectius de cossos i forces de Seguretat. L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, ha assenyalat que «és una gran satisfacció poder eixir acompanyant la relíquia fins al caseriu de la Santa Faç, i tornar a celebrar la Romeria en un any molt important», i l’ha definida com la Romeria de «l’esperança, la recuperació, la normalitat i el retrobament».

En finalitzar la missa l’alcalde, Luis Barcala, juntament amb el president de la Diputació, Carlos Mazón, han mantingut una reunió amb les monges   Agustines per a abordar el pla d’obres de  rehabilitació del Monestir de la Santa Faç al qual es destinarà una inversió inicial de 400.000 euros.

Així mateix, el primer edil ha ressenyat que «s’ha notat que hi ha moltes ganes de peregrinar malgrat la pluja, després de dos anys sense fer-ho. El monestir, atenent la campanya Santa Faç 365 dies, que es va posar en marxa en 2021, ha romàs obert durant dotze hores diàries. Però visitar a la Santa Faç en el seu moment és una cosa que els alacantins porten molt dins. Això, i complint amb les mesures sanitàries fixades, ni la pluja ho ha impedit».

Al recorregut de la Santa Faç també ha participat el president de la Generalitat, Ximo Puig, que ha manifestat el seu suport a la petició per part de l’Ajuntament d’Alacant de declarar aquesta romeria en festa d’interés turístic autonòmic.

Últimes notícies

Els sindicats reclamen a Educació el document final abans de tornar a negociar la vaga docent

STEPV, CCOO i UGT demanen a la Conselleria d'Educació que els remeta el text complet amb els huit punts de l'acord abans de la reunió d'este divendres a les 14.00 hores per a abordar la vaga indefinida del professorat públic.

Pérez Llorca espera que la nova proposta siga solvent per a posar fi a la vaga docent

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, confia que el nou oferiment que el Consell farà este divendres als sindicats de professorat valencià siga tècnicament solvent i suficient per a desconvocar la vaga indefinida que ja porta dinou dies. La proposta arribarà sense detalls avançats i enmig de la divisió sindical, especialment pel bloqueig en matèria retributiva.

La criminalitat puja un 4,7 % en el primer trimestre a la Comunitat Valenciana

La criminalitat creix un 4,7 % a la Comunitat Valenciana entre gener i març respecte a 2025, per damunt de la mitjana estatal de l’1 %, amb augments especials en homicidis, segrests i delictes sexuals.

Presó provisional per a l’home detingut pel crim masclista de Callosa de Segura

La Secció de Violència sobre la Dona del Tribunal d’Instància d’Orihuela decreta presó provisional, comunicada i sense fiança per a l’home que va matar presumptament la seua parella Patricia en el seu domicili de Callosa de Segura.

El subdelegat del Govern a Alacant demana unitat contra la violència masclista

El subdelegat del Govern a Alacant, Manuel Pineda, reclama la unitat de totes les institucions i de la societat civil davant l’assassinat masclista de Patricia a Callosa de Segura, el número 23 a Espanya enguany.

Un tècnic de la CHJ assenyala Emergències per no analitzar bé les dades de pluja i cabals

Un responsable del SAIH de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer declara que era competència d'Emergències interpretar les dades de pluja i cabals durant la DANA i critica la gestió del Cecopi.

Ortí defensa que els pressupostos de 2026 són els més alts sense maltractar l’educació pública

La consellera Carmen Ortí assegura en Les Corts que el pressupost de 2026 per a Educació, Cultura i Universitats és el més alt de la història i que no suposa cap maltractament a l’escola pública, mentres PSPV i Compromís l’acusen de retallades i li reclamen la dimissió.

Ortí apel·la al respecte físic en la nova mesa de negociació amb els sindicats docents

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, confia que en la mesa de negociació convocada per a este divendres a les 14.00 hores es respecte la integritat física i la llibertat dels participants per a avançar en la resolució del conflicte amb el professorat en vaga.