12.4 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

Rovira titlla de ‘fracàs total’ la vaga educativa i insisteix que és una acció política ‘contra el govern del canvi’

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

El conseller d’Educació, José Antonio Rovira, ha qualificat la vaga educativa convocada a la Comunitat Valenciana de “fracàs total”, amb un seguiment inferior al 20%, i ha insistit que es tracta d’una acció “política” contra “les polítiques que està fent el govern del canvi”.

El titular d’Educació ha detallat que, d’acord a les dades rebudes des de primera hora del matí de tots els centres educatius de la Comunitat Valenciana, “la vaga té un seguiment exactament del 18,01%, ni tan sols arriba a un 20%”, la qual cosa “no lleva que, per part de molts sindicats i algunes plataformes, s’aconsellava a les famílies no portar als xiquets al col·legi o que no feren classe”.

Però els professors que oficialment han secundat la vaga, han sigut un 18,05%, ha repetit Rovira, qui ha instat els sindicats a pensar “una miqueta” en açò.

“Em sembla un fracàs total de la vaga. Jo ja vaig dir que aquesta és una vaga política, clarament. És una vaga política contra les polítiques que està fent el govern del canvi. Podem estar d’acord o no, però és una vaga clarament política, perquè ni hi ha retallades ni hi ha res de res. Una altra cosa és que hi ha persones o partits polítics o sindicats que la paraula lliberteu educativa els ve gran o els espanta, potser”, ha declarat.

D’altra banda, el responsable de la política educativa del govern valencià ha fet notar que ha vist en unes fotografies de les manifestacions banderes estelades, “com les quals hi havia en les manifestacions a Catalunya”. “Em sorprenen”, ha postil·lat.

Rovira ha defensat que les polítiques que està executant el Consell estaven en el programa electoral del PP, “per exemple, l’ensenyament gratuït de 0 a 3 anys, la llibertat educativa o la no imposició al 100% de només el valencià”.

“A mi el que em preocupa, –ha prosseguit– és que dilluns passat em vaig reunir amb representants de la plataforma convocant i el que em preocupa és que tot el temps no vam estar parlant d’educació, vam estar parlant només d’educació en valencià i jo crec que l’educació és molt més que l’educació en valencià, l’educació ha de ser educació a seques i un concepte molt més ampli. Tota la reunió que vam tindre tractava sobre educació en valencià, que es veu que és l’única cosa que els preocupa”.

Últimes notícies

Víctimes de la dana convoquen una concentració per l’acarament entre Pradas i Cuenca

Les associacions de víctimes de la dana han cridat a concentrar-se este dilluns a les 9.00 davant el jutjat de Catarroja, coincidint amb l'acarament entre Salomé Pradas i José Manuel Cuenca. La jutgessa busca aclarir contradiccions sobre la gestió del confinament durant l'emergència que va deixar 230 morts.

Almgren i McColgan baten els rècords europeus de 10K a València i Mechaal firma el d’Espanya

Edició històrica en la 10K València Ibercaja: Andreas Almgren (26:45) i Eilish McColgan (30:08) van batre els rècords d'Europa i Said Mechaal va fixar el d'Espanya amb 27:21.

Detingut a Alcoi per abandonar tones de roba usada en naus i parcel·les per a eludir la gestió de residus

La Policia Nacional ha detingut a Alcoi a un home de 39 anys per estafa i danys després de llogar naus i parcel·les i abandonar en elles desenes de tones de roba usada. Cobrava per reciclar-la i la deixava en eixos espais; la retirada s'ha estimat en més de 120.000 euros i s'investiga un possible delicte ambiental.

Les temperatures pugen a l’interior i el vent amaina a Castelló

Aemet preveu cels poc nuvolosos, mínimes a la baixa en el litoral i màximes a l'alça a l'interior. El vent d'oest afluixa i gira a sud en la costa; Emergències alça l'alerta a l'interior nord de Castelló.

Quelton, bikinis exclusius nascuts en pandèmia que conquisten les xarxes socials

Les germanes Queralton convertixen un projecte nascut en pandèmia en una marca de bikinis metal·litzats i col·leccions limitades amb tracció en Instagram i TikTok.

1-1: Pepelu salva un punt per al València de penal en el 87 davant l’Elx

El València va dominar i va generar ocasions, però va empatar 1-1 gràcies a un penal transformat per Pepelu en el 87 després del 0-1 de Diang. L'equip seguirà en descens malgrat el punt.

Pepelu empata de penal en el 87 i el València rescata un punt davant l’Elx

Pepelu va empatar de penal en el 87 després del gol de Diang en el 75; el València va dominar però va fallar en la definició i dormirà en la zona roja.

El València perdona a l’Elx en una primera part marcada per les molèsties físiques (0-0)

El València va ser superior però va fallar en la definició i va marxar 0-0 al descans davant l'Elx a Mestalla. Thierry es va retirar amb molèsties i Dimitrievski va seguir després de ser atés.