Rovira titlla de ‘fracàs total’ la vaga educativa i insisteix que és una acció política ‘contra el govern del canvi’

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

El conseller d’Educació, José Antonio Rovira, ha qualificat la vaga educativa convocada a la Comunitat Valenciana de “fracàs total”, amb un seguiment inferior al 20%, i ha insistit que es tracta d’una acció “política” contra “les polítiques que està fent el govern del canvi”.

El titular d’Educació ha detallat que, d’acord a les dades rebudes des de primera hora del matí de tots els centres educatius de la Comunitat Valenciana, “la vaga té un seguiment exactament del 18,01%, ni tan sols arriba a un 20%”, la qual cosa “no lleva que, per part de molts sindicats i algunes plataformes, s’aconsellava a les famílies no portar als xiquets al col·legi o que no feren classe”.

Però els professors que oficialment han secundat la vaga, han sigut un 18,05%, ha repetit Rovira, qui ha instat els sindicats a pensar “una miqueta” en açò.

“Em sembla un fracàs total de la vaga. Jo ja vaig dir que aquesta és una vaga política, clarament. És una vaga política contra les polítiques que està fent el govern del canvi. Podem estar d’acord o no, però és una vaga clarament política, perquè ni hi ha retallades ni hi ha res de res. Una altra cosa és que hi ha persones o partits polítics o sindicats que la paraula lliberteu educativa els ve gran o els espanta, potser”, ha declarat.

D’altra banda, el responsable de la política educativa del govern valencià ha fet notar que ha vist en unes fotografies de les manifestacions banderes estelades, “com les quals hi havia en les manifestacions a Catalunya”. “Em sorprenen”, ha postil·lat.

Rovira ha defensat que les polítiques que està executant el Consell estaven en el programa electoral del PP, “per exemple, l’ensenyament gratuït de 0 a 3 anys, la llibertat educativa o la no imposició al 100% de només el valencià”.

“A mi el que em preocupa, –ha prosseguit– és que dilluns passat em vaig reunir amb representants de la plataforma convocant i el que em preocupa és que tot el temps no vam estar parlant d’educació, vam estar parlant només d’educació en valencià i jo crec que l’educació és molt més que l’educació en valencià, l’educació ha de ser educació a seques i un concepte molt més ampli. Tota la reunió que vam tindre tractava sobre educació en valencià, que es veu que és l’única cosa que els preocupa”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

PSPV i Compromís exigixen explicacions per un assessor de Massó que treballaria per a Vox a Múrcia

PSPV i Compromís han demanat a Plans Massó aclarir la contractació d'un assessor que, segons s'ha publicat, realitzaria funcions per a Vox a Múrcia. Presidència sosté que assessora en comunicació.

La Policia Nacional reforça la seguretat de les Falles amb noves mesures i tecnologia

L'operatiu de la Policia Nacional per a les Falles 2026 es reforça amb un VIPA 6x6, sistemes anti-dron i més efectius, amb 6.000 agents coordinats a València.

El PP lamenta la polèmica i el PSPV exigix garanties per l’accés de trens a València en hores de mascletà

El tall de l'accés de Rodalia a l'Estació del Nord en hores de mascletà obri un xoc polític en Les Corts. PP, PSPV, Compromís i Vox discrepen sobre seguretat i solucions.

Bernabé proposa permetre l’arribada de les línies C-1 i C-2 a l’Estació del Nord de València

La delegada del Govern ha plantejat que C-1 i C-2 acaben en l'Estació del Nord durant les Falles, condicionat a l'aval tècnic municipal i a l'organització de l'operatiu.

El Consell baixarà impostos i reduirà la burocràcia per a impulsar la ramaderia extensiva

La Generalitat ha anunciat l'eliminació del ITP per a les explotacions extensives i un pla 2026-2030 amb 70 mesures per a guanyar rendibilitat i agilitzar tràmits.

La banca preveu un creixement moderat però sòlid de l’economia espanyola en 2026

Experts del sector bancari han pronosticat un creixement moderat però sòlid de l'economia espanyola en 2026, per damunt de l'eurozona. Han assenyalat riscos pel petroli i el conflicte a l'Iran i han destacat el suport del consum, la inversió i els fons europeus.

Tellado rebutja reobrir la ferida del 11M i ho considera matèria jutjada en tribunals i urnes

El secretari general del PP ha rebutjat furgar en la 'ferida' del 11M i ha remarcat que és una matèria jutjada en tribunals i urnes. Responia a les tesis de Jaime Mayor Orella.

La jutgessa de la DANA cita com a testimonis a comandaments i empleats d’FGV

La instructora ha cridat a declarar a responsables del lloc d'FGV a Paiporta i a un coordinador de seguretat. També ha demanat confirmar si va haver-hi instruccions d'Emergències entre el 24 i el 29 d'octubre de 2024.