9.9 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

Rovira titlla de ‘fracàs total’ la vaga educativa i insisteix que és una acció política ‘contra el govern del canvi’

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

El conseller d’Educació, José Antonio Rovira, ha qualificat la vaga educativa convocada a la Comunitat Valenciana de “fracàs total”, amb un seguiment inferior al 20%, i ha insistit que es tracta d’una acció “política” contra “les polítiques que està fent el govern del canvi”.

El titular d’Educació ha detallat que, d’acord a les dades rebudes des de primera hora del matí de tots els centres educatius de la Comunitat Valenciana, “la vaga té un seguiment exactament del 18,01%, ni tan sols arriba a un 20%”, la qual cosa “no lleva que, per part de molts sindicats i algunes plataformes, s’aconsellava a les famílies no portar als xiquets al col·legi o que no feren classe”.

Però els professors que oficialment han secundat la vaga, han sigut un 18,05%, ha repetit Rovira, qui ha instat els sindicats a pensar “una miqueta” en açò.

“Em sembla un fracàs total de la vaga. Jo ja vaig dir que aquesta és una vaga política, clarament. És una vaga política contra les polítiques que està fent el govern del canvi. Podem estar d’acord o no, però és una vaga clarament política, perquè ni hi ha retallades ni hi ha res de res. Una altra cosa és que hi ha persones o partits polítics o sindicats que la paraula lliberteu educativa els ve gran o els espanta, potser”, ha declarat.

D’altra banda, el responsable de la política educativa del govern valencià ha fet notar que ha vist en unes fotografies de les manifestacions banderes estelades, “com les quals hi havia en les manifestacions a Catalunya”. “Em sorprenen”, ha postil·lat.

Rovira ha defensat que les polítiques que està executant el Consell estaven en el programa electoral del PP, “per exemple, l’ensenyament gratuït de 0 a 3 anys, la llibertat educativa o la no imposició al 100% de només el valencià”.

“A mi el que em preocupa, –ha prosseguit– és que dilluns passat em vaig reunir amb representants de la plataforma convocant i el que em preocupa és que tot el temps no vam estar parlant d’educació, vam estar parlant només d’educació en valencià i jo crec que l’educació és molt més que l’educació en valencià, l’educació ha de ser educació a seques i un concepte molt més ampli. Tota la reunió que vam tindre tractava sobre educació en valencià, que es veu que és l’única cosa que els preocupa”.

Últimes notícies

2-2: Akor Adams rescata al Sevilla amb un doblet i castiga la relaxació de l’Elx

El Sevilla va empatar en el Martínez Valero amb dos gols de Akor Adams, l'últim de penal en el 92. L'Elx va malgastar un 2-0 i va pagar els seus dubtes.

2-2: Akor Adams evita la derrota del Sevilla i castiga els dubtes de l’Elx

Akor Adams va firmar un doblet i va rescatar al Sevilla amb un penal en el descompte per a empatar 2-2 en el Martínez Valero. L'Elx va malmetre una renda de 2-0 i va mostrar dubtes en la gestió del resultat.

2-2: Akor Adams rescata al Sevilla en el descompte i castiga els dubtes de l’Elx

Akor Adams va firmar un doblet, el segon de penal en el 92, per a evitar la derrota d'un Sevilla que va arribar a anar 2-0 a baix. L'Elx es va relaxar amb la renda i ho va pagar car.

Podem felicitar les festes i Nadal. A triar

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana denuncia la polarització política actual, on qualsevol detall —fins i tot una paraula en una felicitació— és utilitzat per desqualificar l’adversari, exagerant-ne el significat i carregant-lo d’intencions que no tenen base real

El greu accident ferroviari d’Adamuz deixa 40 víctimes mortals i obliga a decretar tres dies de dol oficial

Hi ha 41 persones hospitalitzades, 12 d’elles a l’UCI, mentre continuen les tasques d’identificació i la investigació sobre les causes del sinistre

L’excés de fred deixa 125 morts en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre

MoMo estima 125 morts per excés de fred en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre, un 7,2% menys que un any abans. La majoria s'han concentrat al gener.

Jutjat de Llíria cita al subdirector d’Emergències per la filtració de l’àudio del 112

El Jutjat d'Instrucció 6 de Llíria ha citat a Jorge Suárez com a testimoni per la filtració a la premsa d'un fragment de l'àudio entre Aemet i el 112 durant la DANA. La Guàrdia Civil assenyala que dos ex alts càrrecs van copiar la crida en una memòria portàtil.

Port subratlla el plus de jugar a casa abans del València Basket-París en Eurolliga

El capità Josep Puerto va cridar a la calma després de dos derrotes i va destacar que jugar en el Roig Arena pot aportar l'energia necessària davant París Basketball.