Rovira titlla de ‘fracàs total’ la vaga educativa i insisteix que és una acció política ‘contra el govern del canvi’

Ejemplo de shortcode con estilo
El conseller d'Educació, José Antonio Rovira, ha qualificat de "fracàs total" la vaga educativa a la Comunitat Valenciana, amb un seguiment del 18,01%. Insisteix que és una acció política contra el govern del canvi, sense relacionar-se amb retallades.

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

El conseller d’Educació, José Antonio Rovira, ha qualificat la vaga educativa convocada a la Comunitat Valenciana de «fracàs total», amb un seguiment inferior al 20%, i ha insistit que es tracta d’una acció «política» contra «les polítiques que està fent el govern del canvi».

El titular d’Educació ha detallat que, d’acord a les dades rebudes des de primera hora del matí de tots els centres educatius de la Comunitat Valenciana, «la vaga té un seguiment exactament del 18,01%, ni tan sols arriba a un 20%», la qual cosa «no lleva que, per part de molts sindicats i algunes plataformes, s’aconsellava a les famílies no portar als xiquets al col·legi o que no feren classe».

Però els professors que oficialment han secundat la vaga, han sigut un 18,05%, ha repetit Rovira, qui ha instat els sindicats a pensar «una miqueta» en açò.

«Em sembla un fracàs total de la vaga. Jo ja vaig dir que aquesta és una vaga política, clarament. És una vaga política contra les polítiques que està fent el govern del canvi. Podem estar d’acord o no, però és una vaga clarament política, perquè ni hi ha retallades ni hi ha res de res. Una altra cosa és que hi ha persones o partits polítics o sindicats que la paraula lliberteu educativa els ve gran o els espanta, potser», ha declarat.

D’altra banda, el responsable de la política educativa del govern valencià ha fet notar que ha vist en unes fotografies de les manifestacions banderes estelades, «com les quals hi havia en les manifestacions a Catalunya». «Em sorprenen», ha postil·lat.

Rovira ha defensat que les polítiques que està executant el Consell estaven en el programa electoral del PP, «per exemple, l’ensenyament gratuït de 0 a 3 anys, la llibertat educativa o la no imposició al 100% de només el valencià».

«A mi el que em preocupa, –ha prosseguit– és que dilluns passat em vaig reunir amb representants de la plataforma convocant i el que em preocupa és que tot el temps no vam estar parlant d’educació, vam estar parlant només d’educació en valencià i jo crec que l’educació és molt més que l’educació en valencià, l’educació ha de ser educació a seques i un concepte molt més ampli. Tota la reunió que vam tindre tractava sobre educació en valencià, que es veu que és l’única cosa que els preocupa».

Últimes notícies

La compra d’habitatge per estrangers cau un 13 % però paga preus rècord

Les compravendes d’habitatge per estrangers han retrocedit un 13 % en la primera mitat d’any, sobretot en zones turístiques, mentres el preu per metre quadrat que paguen, especialment els no residents, continua a l’alça. La Comunitat Valenciana es manté com a destinació preferida dels no residents i registra una de les majors pujades de preu.

Arresten a Benidorm un home reclamat per Romania per alteració greu de l’ordre públic

La Policia Nacional ha detingut a Benidorm un home de 41 anys reclamat per Romania per delictes contra l’ordre i la seguretat pública comesos en un casino en 2023. Sobre ell pesava una Ordre Europea de Detenció i Entrega i s’enfronta a una pena d’un any i cinc mesos de presó.

Desmantellada una plantació amb 400 plantes de marihuana en una vivenda d’urbanització a Ontinyent

La Guàrdia Civil ha desmantellat una plantació de marihuana amb 400 plantes en una vivenda d’una urbanització d’Ontinyent i ha detingut un home de 37 anys acusat de delicte contra la salut pública i frau elèctric.

La Albufera aguanta la dana però reclama un front comú per a tornar a les aigües clares

La dana va omplir la Albufera de València d’aigua, sediments i residus, però el llac ha demostrat resiliència. Ara, científics i gestors reclamen una estratègia conjunta per a millorar-ne la qualitat ecològica i recuperar les aigües clares d’antany.

Pluges intenses i tronades este dissabte a la Comunitat Valenciana

El cel estarà este dissabte molt nuvolós a la Comunitat Valenciana, amb ruixats i tronades fortes, sobretot al sud, i temperatures màximes en lleuger ascens. Diumenge continuarà l’inestabilitat, amb possibles acumulats de fins a 300 litres per metre quadrat en zones de València i Alacant.

Compromís-Front Valencià celebra un acord d’esquerres que EU vol projectar fins a 2027

Les quatre forces d’esquerra que han tancat in extremis la coalició Compromís: Front Valencià per al Congrés han definit l’acord com a històric, mentres Esquerra Unida reclama treballar ja amb la mirada posada en les autonòmiques de 2027.

Una nova dana amenaça la Comunitat Valenciana amb fins a 300 l/m² en 24 hores

La dana Adam pot deixar fins a 300 litres per metre quadrat en 24 hores, sobretot al sud d’Alacant, i podria comportar inundacions importants, segons ha advertit el conseller Juan Carlos Valderrama.

Els acusats del ‘cas Bar España’ demanen prescriure les injúries i calúmnies

Les defenses dels set acusats de difondre el bulo del conegut com a ‘cas Bar España’ han sol·licitat al jutge a Castelló que declare prescrits els delictes d’injúries i calúmnies i que rebutge el paper de la Fiscalia com a part acusadora. El judici ha començat amb llargues qüestions prèvies i problemes tècnics que han impedit la primera declaració prevista per videoconferència.