20.9 C
València
Diumenge, 7 desembre, 2025

Rovira titlla de ‘fracàs total’ la vaga educativa i insisteix que és una acció política ‘contra el govern del canvi’

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

El conseller d’Educació, José Antonio Rovira, ha qualificat la vaga educativa convocada a la Comunitat Valenciana de “fracàs total”, amb un seguiment inferior al 20%, i ha insistit que es tracta d’una acció “política” contra “les polítiques que està fent el govern del canvi”.

El titular d’Educació ha detallat que, d’acord a les dades rebudes des de primera hora del matí de tots els centres educatius de la Comunitat Valenciana, “la vaga té un seguiment exactament del 18,01%, ni tan sols arriba a un 20%”, la qual cosa “no lleva que, per part de molts sindicats i algunes plataformes, s’aconsellava a les famílies no portar als xiquets al col·legi o que no feren classe”.

Però els professors que oficialment han secundat la vaga, han sigut un 18,05%, ha repetit Rovira, qui ha instat els sindicats a pensar “una miqueta” en açò.

“Em sembla un fracàs total de la vaga. Jo ja vaig dir que aquesta és una vaga política, clarament. És una vaga política contra les polítiques que està fent el govern del canvi. Podem estar d’acord o no, però és una vaga clarament política, perquè ni hi ha retallades ni hi ha res de res. Una altra cosa és que hi ha persones o partits polítics o sindicats que la paraula lliberteu educativa els ve gran o els espanta, potser”, ha declarat.

D’altra banda, el responsable de la política educativa del govern valencià ha fet notar que ha vist en unes fotografies de les manifestacions banderes estelades, “com les quals hi havia en les manifestacions a Catalunya”. “Em sorprenen”, ha postil·lat.

Rovira ha defensat que les polítiques que està executant el Consell estaven en el programa electoral del PP, “per exemple, l’ensenyament gratuït de 0 a 3 anys, la llibertat educativa o la no imposició al 100% de només el valencià”.

“A mi el que em preocupa, –ha prosseguit– és que dilluns passat em vaig reunir amb representants de la plataforma convocant i el que em preocupa és que tot el temps no vam estar parlant d’educació, vam estar parlant només d’educació en valencià i jo crec que l’educació és molt més que l’educació en valencià, l’educació ha de ser educació a seques i un concepte molt més ampli. Tota la reunió que vam tindre tractava sobre educació en valencià, que es veu que és l’única cosa que els preocupa”.

Últimes notícies

Cristina Ouviña va reaparéixer després de ser mare: 573 dies després del seu últim partit oficial

La base del València Basket va reaparéixer 573 dies després de la seua última trobada després de la seua maternitat i va tancar amb un triple el 83-66 davant el Spar Gran Canària.

Sarabia reivindica a l’Elx després del 3-0 al Girona: superiors des del primer minut

El tècnic de l'Elx va assegurar que el seu equip va ser superior des de l'inici en el 3-0 al Girona i va subratllar la pressió alta, el 3-4-3 i l'aportació de Fort i Rafa Mir. Va considerar que era un dia clau per a tallar la ratxa i reforçar la confiança.

Marcelino es convertix en el tècnic del Vila-real amb més victòries en Lliga: 93

La victòria davant el Getafe situa a Marcelino com l'entrenador del Vila-real amb més triomfs en Primera, amb 93, per davant de Pellegrini. La ratxa de lliga de l'equip encadena sis victòries i suma onze en quinze jornades.

3-0: L’Elx es retroba amb la victòria davant un Girona fràgil

L'Elx va tallar la seua mala ratxa huit jornades després amb un 3-0 sòlid davant el Girona. Valera va obrir el marcador i Rafa Mir va sentenciar amb dos punts després del descans, en un dol marcat per fallades del porter visitant.

Lisci avisa: demà és un partit de guanyar sí o sí davant el Llevant

El tècnic d'Osasuna ha qualificat el dol davant el cuer com el més important de la temporada. Recupera a Budimir i a Rosier i demana màxima atenció en les àrees.

Osasuna i Llevant, dol directe per a fugir de la zona baixa en l’estrena de lliga de De el Moral i Iborra

Osasuna rep a un Llevant cuer en un xoc clau per la permanència. El tàndem Del Moral-Iborra s'estrena en Lliga després de la destitució de Julián Calero.

Investiguen una agressió amb arma blanca a un home al Jardí del Túria de València

La Policia investiga l'agressió amb arma blanca patida de matinada per un home trobat al Jardí del Túria. Roman ingressat amb pronòstic reservat i indocumentat.

Investiguen una agressió amb arma blanca al Jardí del Túria de València

La Policia Nacional investiga una agressió amb arma blanca ocorreguda de matinada al Jardí del Túria. La víctima, sense documentació, està hospitalitzada amb pronòstic reservat.