Luis Rubiales demana disculpes pel bes a Jenni Hermoso: “Segurament, m’he equivocat”

El president de la Reial Federació Espanyola de Futbol (RFEF) ha reconegut este dilluns que “segurament” es va equivocar en besar la jugadora Jenni Hermoso durant el lliurament de medalles a les jugadores de la selecció espanyola de futbol després d’haver guanyat el Mundial. Rubiales ha definit la situació com “un moment de màxima efusivitat” però ha insistit que ha “d’aprendre i entendre que quan un és president ha d’anar amb més compte”.

“Estem davant d’un fet històric, un dels dies més feliços del futbol espanyol. Campiones del món, una barbaritat. Per a assolir-ho portem treballant molt de temps i ens sentim orgullosos. Però també hi ha un fet que he de lamentar i és tot el que ha ocorregut entre una jugadora i jo, amb una magnífica relació entre els dos, i on segurament m’he equivocat”, ha assegurat Rubiales en un vídeo de la RFEF.

Rubiales se justifica

Rubiales ha explicat que el bes als llavis el va fer “sense cap mala intenció ni mala fe” i “de manera molt espontània […] Ací ho veiem una cosa natural, normal, però fora sembla que s’ha format enrenou”.

“Hi ha gent que per això s’ha sentit danyada”

“Hi ha gent que per això s’ha sentit danyada, he de disculpar-me, no tinc altra opció. I a més aprendre d’açò i entendre que quan un és president d’una institució tan important com la Federació, ha de tindre més compte, sobretot en cerimònies i en este tipus de qüestions”, ha manifestat.

Disculpes també per les seues declaracions

A les disculpes pel bes s’han sumat unes disculpes per les declaracions que Rubiales va fer ahir davant de diferents mitjans, en les quals qualificava “d’estupidesa” o “idiotesa” l’episodi. “Ací dins ningú li donava la mínima importància. Però fora sí que se li han donat. També vull disculpar-me davant d’estes persones, perquè entenc que si des de fora s’ha vist d’una altra manera, segurament tindran els seus motius”, s’ha disculpat.

Finalment, ha afegit que està “afligit” perquè “davant de l’èxit més gran de la nostra història en el futbol femení i un dels majors en general, açò haja entelat en certa manera la celebració”. “Jo crec que s’ha de donar el mèrit a estes dones, a l’equip liderat per Jorge Vilda, i açò s’ha de celebrar en gran”, ha finalitzat.

El bes a la futbolista madrilenya Jennifer Hermoso per part de Luis Rubiales ha generat diverses crítiques, com les del ministre de Cultura i Esport en funcions, Miquel Iceta, així com les de la ministra d’Igualtat, Irene Montero, i la de Drets Socials i Agenda 2030, Ione Belarra. Entitats com la Federació de Dones Progressistes de la Comunitat Valenciana, per la seua banda, n’han demanat la dimissió.

Anuncios

Últimes notícies

La CHJ reforça amb 3,8 milions el barranc de Poio a Torrent després dels danys de la DANA

La Confederació Hidrogràfica del Xúquer executa una obra d'emergència de 3,8 milions en set quilòmetres del barranc de Poio a Torrent per a reparar els danys de la DANA i millorar la capacitat hidràulica del llit.

El València, a la cua en rematades a porta i eficàcia golejadora en LaLiga

El València és el segon equip que menys remata a porteria i el quint menys golejador de LaLiga, amb 37 punts en 34 jornades i la permanència encara sense assegurar.

El Llevant frega els 1.000 gols encaixats en Primera Divisió

El Llevant afronta el seu pròxim partit en Primera Divisió a només tres punts d'aconseguir els 1.000 gols en contra, després de 626 partits en la màxima categoria.

L’aeroport de Castelló assegura 11.000 turistes austríacs en xàrter per a 2027 i 2028

L'aeroport de Castelló ha tancat un acord xàrter que preveu l'arribada de 11.000 turistes austríacs en 2027 i 2028, amb estades en hotels de Peníscola i vols en temporada de primavera.

El PP s’unix a PSPV i Compromís i tomba la prioritat nacional de Vox en la Diputació d’Alacant

La Diputació d'Alacant ha rebutjat la moció de Vox sobre prioritat nacional en ajudes socials amb 27 vots en contra i només un a favor, el de la ultradreta. El PP s'ha alineat amb PSPV-PSOE i Compromís després de no prosperar una esmena pròpia.

La tripulant valenciana del creuer MV Hondius evoluciona bé malgrat el brot de hantavirus

La Conselleria de Sanitat confirma que la tripulant valenciana del creuer MV Hondius es troba en bon estat i llança un missatge de tranquil·litat per la baixa probabilitat de transmissió entre persones.

Alerta taronja per pluges intenses en el litoral nord d’Alacant i sud de València

La Aemet activa l'avís taronja per pluges de fins a 40 l/m² en una hora i fins a 80 l/m² en dotze hores en el litoral nord d'Alacant i el litoral sud de València, amb tempestes, graníssol i ratxes de vent molt forts.

El fiscal Anticorrupció rebutja que Sánchez fora el número u de la trama de Ábalos

El fiscal cap d'Anticorrupció sosté davant el Suprem que Pedro Sánchez no era el líder de l'organització criminal que situa entorn de l'exministre José Luis Ábalos i defén que va haver-hi una estructura delictiva nascuda en Transports.