17.8 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

Luis Rubiales demana disculpes pel bes a Jenni Hermoso: “Segurament, m’he equivocat”

El president de la Reial Federació Espanyola de Futbol (RFEF) ha reconegut este dilluns que “segurament” es va equivocar en besar la jugadora Jenni Hermoso durant el lliurament de medalles a les jugadores de la selecció espanyola de futbol després d’haver guanyat el Mundial. Rubiales ha definit la situació com “un moment de màxima efusivitat” però ha insistit que ha “d’aprendre i entendre que quan un és president ha d’anar amb més compte”.

“Estem davant d’un fet històric, un dels dies més feliços del futbol espanyol. Campiones del món, una barbaritat. Per a assolir-ho portem treballant molt de temps i ens sentim orgullosos. Però també hi ha un fet que he de lamentar i és tot el que ha ocorregut entre una jugadora i jo, amb una magnífica relació entre els dos, i on segurament m’he equivocat”, ha assegurat Rubiales en un vídeo de la RFEF.

Rubiales se justifica

Rubiales ha explicat que el bes als llavis el va fer “sense cap mala intenció ni mala fe” i “de manera molt espontània […] Ací ho veiem una cosa natural, normal, però fora sembla que s’ha format enrenou”.

“Hi ha gent que per això s’ha sentit danyada”

“Hi ha gent que per això s’ha sentit danyada, he de disculpar-me, no tinc altra opció. I a més aprendre d’açò i entendre que quan un és president d’una institució tan important com la Federació, ha de tindre més compte, sobretot en cerimònies i en este tipus de qüestions”, ha manifestat.

Disculpes també per les seues declaracions

A les disculpes pel bes s’han sumat unes disculpes per les declaracions que Rubiales va fer ahir davant de diferents mitjans, en les quals qualificava “d’estupidesa” o “idiotesa” l’episodi. “Ací dins ningú li donava la mínima importància. Però fora sí que se li han donat. També vull disculpar-me davant d’estes persones, perquè entenc que si des de fora s’ha vist d’una altra manera, segurament tindran els seus motius”, s’ha disculpat.

Finalment, ha afegit que està “afligit” perquè “davant de l’èxit més gran de la nostra història en el futbol femení i un dels majors en general, açò haja entelat en certa manera la celebració”. “Jo crec que s’ha de donar el mèrit a estes dones, a l’equip liderat per Jorge Vilda, i açò s’ha de celebrar en gran”, ha finalitzat.

El bes a la futbolista madrilenya Jennifer Hermoso per part de Luis Rubiales ha generat diverses crítiques, com les del ministre de Cultura i Esport en funcions, Miquel Iceta, així com les de la ministra d’Igualtat, Irene Montero, i la de Drets Socials i Agenda 2030, Ione Belarra. Entitats com la Federació de Dones Progressistes de la Comunitat Valenciana, per la seua banda, n’han demanat la dimissió.

Últimes notícies

Morant acusa el PP d’iniciar els ‘jocs de la fam’ després de l’acarament per la dana

La líder del PSPV ha acusat el PP de passar de 'tot es va fer bé' a culpar-se per la gestió de la dana i ha demanat la compareixença urgent de Pérez Llorca. També ha assenyalat a la cúpula popular per la 'negligent' actuació i s'ha mostrat disposada a revelar les seues wasaps del dia de la tempesta.

Pradas defén que va donar la cara en la causa de la DANA i retrau que uns altres reinicialitzen els seus mòbils

La exconsellera s'ha ratificat davant la jutgessa en un acarament amb José Manuel Cuenca i ha sostingut que va informar Presidència durant la DANA. Assegura que va trencar la indicació de no cridar al president, va aportar guasaps i crides, i que va actuar segons criteri tècnic.

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a la exalcaldesa d’Orihuela i a huit persones més pel contracte d’escombraries

La Secció Sèptima de l'Audiència d'Alacant ha condemnat a nou dels 33 acusats en la peça del contracte d'escombraries d'Orihuela. Entre ells estan la exalcaldesa Mónica Lorente i tres exconcejales, en una segona sentència després de la validació d'escoltes i registres pel Suprem.

Salomé Pradas s’acosta a les víctimes de la DANA després de l’acarament i defén que ho ha aportat tot

La exconsellera s'ha dirigit als familiars després de l'acarament amb José Manuel Cuenca, ha defés la seua versió i ha demanat parlar amb ells. Les víctimes l'han increpada i han exigit responsabilitats.

Pradas es va sentir persuadida des de Presidència per a no confinar durant la dana

La exconsellera ha assegurat davant la jutgessa que va percebre pressions des de Presidència per a descartar el confinament durant la dana, en un acarament amb José Manuel Cuenca. La disputa ha girat entorn dels missatges, la cobertura legal i els telèfons mòbils com a prova.

Tosha Schareina, quart en l’etapa, s’allunya del podi del Dakar

El valencià va acabar a 9.47 de Luciano Benavides i és quart de la general de motos, a 20.13 del cap, en una jornada de navegació exigent.

10 detinguts per una estafa de 86.350 euros amb falses inversions en una multinacional

Deu persones han sigut detingudes en set províncies per una estafa que va captar 86.350 euros mitjançant suposades inversions en una gran energètica. La víctima va aportar estalvis i préstecs sota pressió.

Tosha Schareina, quart en l’etapa i més lluny del podi del Dakar en motos

Tosha Schareina va acabar quart en l'octava etapa del Dakar, a 9.47 de Luciano Benavides, i és quart de la general a 20.13 del nou líder. Benavides va guanyar per segona jornada seguida i va prendre el comandament per 10 segons sobre Daniel Sanders.