Luis Rubiales demana disculpes pel bes a Jenni Hermoso: «Segurament, m’he equivocat»

El president de la Reial Federació Espanyola de Futbol (RFEF) ha reconegut este dilluns que «segurament» es va equivocar en besar la jugadora Jenni Hermoso durant el lliurament de medalles a les jugadores de la selecció espanyola de futbol després d’haver guanyat el Mundial. Rubiales ha definit la situació com «un moment de màxima efusivitat» però ha insistit que ha «d’aprendre i entendre que quan un és president ha d’anar amb més compte».

«Estem davant d’un fet històric, un dels dies més feliços del futbol espanyol. Campiones del món, una barbaritat. Per a assolir-ho portem treballant molt de temps i ens sentim orgullosos. Però també hi ha un fet que he de lamentar i és tot el que ha ocorregut entre una jugadora i jo, amb una magnífica relació entre els dos, i on segurament m’he equivocat», ha assegurat Rubiales en un vídeo de la RFEF.

Rubiales se justifica

Rubiales ha explicat que el bes als llavis el va fer «sense cap mala intenció ni mala fe» i «de manera molt espontània […] Ací ho veiem una cosa natural, normal, però fora sembla que s’ha format enrenou».

«Hi ha gent que per això s’ha sentit danyada»

«Hi ha gent que per això s’ha sentit danyada, he de disculpar-me, no tinc altra opció. I a més aprendre d’açò i entendre que quan un és president d’una institució tan important com la Federació, ha de tindre més compte, sobretot en cerimònies i en este tipus de qüestions», ha manifestat.

Disculpes també per les seues declaracions

A les disculpes pel bes s’han sumat unes disculpes per les declaracions que Rubiales va fer ahir davant de diferents mitjans, en les quals qualificava «d’estupidesa» o «idiotesa» l’episodi. «Ací dins ningú li donava la mínima importància. Però fora sí que se li han donat. També vull disculpar-me davant d’estes persones, perquè entenc que si des de fora s’ha vist d’una altra manera, segurament tindran els seus motius», s’ha disculpat.

Finalment, ha afegit que està «afligit» perquè «davant de l’èxit més gran de la nostra història en el futbol femení i un dels majors en general, açò haja entelat en certa manera la celebració». «Jo crec que s’ha de donar el mèrit a estes dones, a l’equip liderat per Jorge Vilda, i açò s’ha de celebrar en gran», ha finalitzat.

El bes a la futbolista madrilenya Jennifer Hermoso per part de Luis Rubiales ha generat diverses crítiques, com les del ministre de Cultura i Esport en funcions, Miquel Iceta, així com les de la ministra d’Igualtat, Irene Montero, i la de Drets Socials i Agenda 2030, Ione Belarra. Entitats com la Federació de Dones Progressistes de la Comunitat Valenciana, per la seua banda, n’han demanat la dimissió.

Últimes notícies

L’incendi d’El Saler queda controlat però continuen tancats accessos i platges

L’incendi forestal intencionat a la Devesa d’El Saler, que ha cremat 36 hectàrees, ha quedat controlat i la majoria de veïns ja han tornat a les seues vivendes, tot i que continuen tancats el bosc, les platges i diversos accessos viaris.

Les víctimes de la DANA tornen a València per denunciar que encara no tenen respostes

Les associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 s’han concentrat a la plaça de la Verge de València per exigir la fi de l’aforament de Carlos Mazón i reclamar respostes sobre la gestió de la tragèdia en què moriren 231 persones.

Brugué es lluïx amb un doblet en la golejada del Levante al Betis

Roger Brugué ha firmat dos gols en la victòria del Levante per 5-2 davant el Betis i ha explicat que tenia moltes ganes de marcar en casa en Primera Divisió. El davanter reivindica el treball de l’equip i demana un any tranquil per a l’afició granota.

El Levante goleja el Betis i s’estrena amb un 5-2 al Ciutat

El Levante ha derrotat el Betis per 5-2 al Ciutat de València en la jornada 3 de LaLiga EA Sports, amb un doblet decisiu de Roger Brugué en la segona part.

La modernització del viver de La Yesa reforça la producció de planta autòctona

La Conselleria de Medi Ambient ha modernitzat el viver forestal de La Yesa amb un nou túnel de cultiu i 30 taules de producció per a incrementar la planta autòctona destinada a projectes de restauració ecològica a la Comunitat Valenciana.

Desallotgen un hotel de Benidorm per un incendi en un transformador

Un incendi en un transformador d'Iberdrola ha obligat a desallotjar de manera preventiva l'hotel Mont Park de Benidorm. No s'han registrat ferits ni persones ateses pels servicis sanitaris.

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.