Sagunt fa públics els informes de la DANA per ajudar a les persones afectades

L’Ajuntament de Sagunt ha realitzat un informe de l’episodi de pluges que va tindre lloc entre el dimecres 1 i dijous 2, definit per la formació d’una DANA (Depressió Aïllada en Nivells Alts). Les dades han sigut obtingudes per les dos estacions meteorològiques del terme municipal, amb l’objectiu que totes aquelles persones afectades per l’episodi de pluges puguen acreditar la situació meteorològica i els danys causats davant les seues respectives entitats asseguradores.

Esta xarxa és gestionada i controlada diàriament per l’empresa INFORATGE SL. Gràcies al manteniment regular de la xarxa, les dades registrades són fiables, permetent conéixer així amb precisió els detalls de les situacions meteorològiques que afecten a tot el terme municipal.

Totes aquelles persones que estiguen interessades a obtindre l’informe poden descarregar-lo a través d’este enllaç.

El regidor delegat del Servei Municipal d’Informàtica i Comunicacions (SMIC), Pepe Gil, ha destacat la situació de la setmana passada com «especialment complicada» pels diferents episodis de temporals de pluja que ha patit el municipi: «El problema començava la nit del diumenge al dilluns, i després entre el dia 1 i 2 de setembre hem tingut una altra vegada una tempesta important».

Així mateix, l’edil ha valorat el servei d’informació meteorològica ja que «realment facilita als veïns poder obtindre les ajudes o que les assegurances puguen fer cas a les demandes que s’hagen pogut realitzar a causa dels temporals».

Segons s’explica en l’informe, en esta ocasió ha sigut el nucli de Sagunt el més afectat, arribant a registrar-se en tan sols 30 minuts 50,0 l/m² (entre les 23.10 i les 23.40).

Les dades recollides per l’estació meteorològica ‘Casc Urbà’, situada en els voltants del pavelló René Marigil, destaquen que el total de la precipitació acumulada durant l’episodi va ser de 72,4 l/m² i la intensitat màxima en 10 minuts un total de 29,6 l/m², la qual cosa es cataloga segons AEMET com una intensitat torrencial, ja que l’extrapolació de la intensitat de 10 minuts a una hora es va situar en 177,6 l/m².

D’altra banda, en l’estació meteorològica ‘Internuclis’, situada en els voltants de la central de la Policia Local, el total de precipitació acumulada en l’episodi va ser de 57,2 l/m² i la intensitat màxima en 10 minuts, que va tindre lloc entre les 23.20 i les 23.30 hores del dia 1, amb un total de 20,0 l/m², la qual cosa AEMET cataloga com una de pluja intensitat torrencial perquè l’extrapolació de la intensitat de 10 minuts a una hora es va situar en els 120,0 l/m². Així mateix, en esta estació destaca el fet que en 30 minuts, entre les 23.20 i les 23.50, hores es van registrar 40,8 l/m².

Pel que respecta al vent durant els dies 1 i 2, segons les anàlisis de les ràfegues màximes diàries registrades, la ràfega de vent més alta la va registrar l’estació ‘Internuclis’ amb 89,9 km/h el dia 1 a les 23.20 hores amb direcció 293ºWNW (ponent, mestral). No es descarta que en qualsevol altre punt del terme municipal s’arribaren a superar els 95 km/h.

La situació sinòptica que va tindre lloc entre el dimecres 1 i dijous 2 va estar definida per la formació d’una DANA (Depressió Aïllada en Nivells Alts o embossament d’aire fred a uns 5.500 m d’altura aproximadament) que va entrar per Portugal i es va dirigir cap al nord-est de la península provocant un augment molt significatiu de la inestabilitat a la Comunitat Valenciana en forma d’una línia de tempestes molt violentes que van avançar per tot l’interior del país i que van arribar al nostre territori entre la nit del dimecres 31 i la matinada del dijous 2 (la matinada del dimecres vam tindre un capítol de tempestes estàtiques entre el litoral nord de Castelló i litoral sud de Tarragona) amb importants inundacions en este sector.

Cap a la nit del dimecres 1 va arribar a l’interior de la Comunitat una línia de tempestes molt actives i organitzades que van derivar en la formació d’una línia de torbonada que va agranar tota la província de València i el sud de Castelló amb direcció d’oest a est arribant al litoral, provocant forts aigualits amb intensitat torrencial, inundacions, llampecs, intenses calamarsades, abundant aparell elèctric i fortes ratxes de vent i grans danys materials. La part final de l’episodi va tindre lloc la vesprada del dijous 2 amb la formació d’una potent tempesta, recorrent les comarques del sud de València i nord d’Alacant.

Últimes notícies

Jalance fregant els 43 °C i Alcoi per damunt dels 40 °C abans d’una nova ona de calor

Les màximes han arribat hui als 42,7 °C a Jalance i han superat els 40 °C en diverses localitats interiors, en vespres de la tercera ona de calor de juliol.

Un incendi forestal a Catí obliga a mobilitzar huit mitjans aeris i nombroses brigades

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Catí (Alt Maestrat) ha obligat a desplegar un ampli dispositiu amb nombrosos efectius terrestres i huit mitjans aeris, després que tot apunte que l’origen podria ser la caiguda d’un llamp.

L’emoció de Spanish Brass després d’interpretar l’himne en la final del Mundial 2026

El quintet valencià Spanish Brass ha viscut un moment històric en tocar l’himne espanyol a la final del Mundial 2026 als Estats Units, una experiència que definixen com a inoblidable.

Mor ofegat un home al port de Peníscola en plena matinada

Un home ha mort esta matinada, presumptament ofegat, a la zona del port de Peníscola. La Guàrdia Civil ha obert una investigació per a aclarir les circumstàncies del succés.

Mor un conductor en eixir de la via i xocar contra un mur a Utiel

Un conductor ha mort este dilluns a Utiel després d’eixir de la via a la N-III i col·lisionar contra un mur. Els bombers l’han hagut d’excarcerar del vehicle, però no han pogut salvar-li la vida.

Foios es bolca per homenatjar Ferran Torres després del seu gol històric al Mundial

Foios prepara un homenatge especial per a Ferran Torres, heroi del pas a la final del Mundial, i l’Ajuntament estudia nomenar-lo fill predilecte del municipi.

Diego Conde jugarà cedit al Betis una temporada amb opció de compra

El porter Diego Conde arriba al Betis cedit pel Villarreal per una temporada, amb opció de compra i després de l’eixida de Pau López a l’Andorra.

Hugo Sotelo reforça el mig del Llevant cedit pel Celta amb opció de compra

El migcampista gallec Hugo Sotelo jugarà esta temporada al Llevant cedit pel Celta de Vigo, que ha inclòs una opció de compra del 50% dels seus drets. El futbolista, que ja és a València, s’incorpora esta vesprada a la pretemporada de l’equip de Luís Castro.