‘Salvem Correos’, es tanquen en l’Oficina principal de Castelló com a reivindicació

Representants de CCOO i UGT de Castelló s’han tancat hui en l’OFICINA PRINCIPAL DE CASTELLÓ, per a protestar per la reconversió i el desballestament del Servei Postal Públic. Aquest tancament s’emmarca en les mobilitzacions que els sindicats majoritaris CCOO i UGT estan duent a terme sota el lema “SALVEM CORREOS” i que té en l’horitzó més immediat la convocatòria de vaga general del pròxim 1, 2 i 3 de juny.

CCOO i UGT denuncien la política d’abandó del servei públic postal i de CorreOs, que ha provocat l’enfonsament de la càrrega de treball i a una situació insostenible econòmicament (enfonsament) amb unes pèrdues de quasi 600 milions d’euros des de 2019, “si sumem els 100 milions en negatiu de l’exercici 2021, i un dèficit estructural que el situa a la vora de la fallida tècnica”.

Aquesta “política de desballestament intencionat de la major empresa pública d’aquest país per part del seu president ha tingut com a conseqüència directa la implantació d’un model d’ocupació fem, amb altes taxes de precarietat laboral en la plantilla de la major empresa pública del país, amb més de 10.000 llocs a temps parcial, la qual cosa suposa més del 20% del total de la plantilla”, assenyalen des dels sindicats majoritaris.

A la província de Castelló la taxa d’ocupació a temps parcial és del 22%, molt similar a les de la resta de l’estat.

La deterioració del servei postal públic és cada vegada més evident a la província de Castelló “a conseqüència de la política de desmantellament del servei públic postal i de Correos, l’enfonsament de la seua activitat, i la precarització de l’ocupació i de les condicions de treball”, exposen des de les mateixes fonts.

El president de Correos i el govern han demostrat “molt poc interés pel diàleg social, el consens i la participació dels representants dels treballadors i treballadores de Correus, desoint a la majoria sindical que representa al 76% de la plantilla, que exigeix una negociació real i efectiva sobre el model postal públic, el seu finançament i viabilitat, provocant la ruptura unilateral del diàleg social i la imposició de mesures laborals que han augmentat la conflictivitat i la judicialització de les relacions laborals en Correos”, ressalten.

CCOO i UGT continuaran amb les mobilitzacions cap a la vaga general convocada per als dies 1, 2 i 3 de juny sota el lema “Salvem Correos”.

Totes dos organitzacions exigeixen al Govern d’Espanya «un replantejament sobre el futur de l’operador postal, des d’un model de servei públic de qualitat per a la ciutadania del país”, finalitzen.

Últimes notícies

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.

Arcadi España i Bernabé posen en valor el nou edifici de Tragsa després de la dana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, i la delegada del Govern, Pilar Bernabé, visiten el nou edifici de Tragsa a Paterna i destaquen el seu paper imprescindible en la recuperació després de la dana i en el suport a ajuntaments i veïns.