15.2 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

Pedro Sánchez avança les eleccions generals al 23 de juliol

Després dels resultats dels comicis celebrat ahir, el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha anunciat hui que dissol les Corts Generals i convoca les eleccions generals pel 23 de juliol.

En una compareixença extraordinària amb motiu de la derrota del PSOE a les eleccions autonòmiques i municipals del 28 de maig, Pedro Sánchez ha anunciat des del Palau de la Moncloa l’avançament de les eleccions generals al juliol.

“Acabe de mantindre un despatx amb sa majestat el rei en què he comunicat al cap de l’Estat la decisió de convocar un Consell de Ministres esta mateixa vesprada per dissoldre les Corts i procedir a la convocatòria d’eleccions generals”, ha dit Sánchez.

A més, el dirigent ha confirmat que la convocatòria apareixerà publicada demà dimarts al BOE i els comicis se celebraran el pròxim diumenge 23 de juliol.

“El sentit del vot trasllada un missatge que va més enllà, i per això com a president del Govern i també com a secretari general del PSOE assumisc els resultats en primera persona i crec necessari donar una resposta i sotmetre el nostre mandat democràtic a la voluntat popular. Crec que el millor és que els espanyols es pronuncien”, ha dit Sánchez.

Últimes notícies

Morant demana blindar les ajudes a la dependència i més recursos per als ajuntaments

La líder del PSPV-PSOE ha plantejat blindar les ajudes a la dependència en la Comunitat i reforçar els servicis socials municipals. També ha reclamat actuar en vivenda amb topalls al lloguer.

Morant defén que el Govern ha triplicat la inversió ferroviària i prioritza la Rodalia valenciana

Morant ha assegurat que l'Executiu ha passat de 'els mil i escaig milions' en 2018 a 'més de 5.000 milions', amb 1.700 milions per a Rodalia en la Comunitat. Ha advertit de molèsties per obres i ha demanat reflexió davant els efectes del temporal a les platges.

Ratxes de més de 100 km/h assoten l’interior de Castelló i aconseguixen 122 km/h en Fredes

El vent del nord-oest està deixant ratxes molt fortes en la Comunitat Valenciana, amb 122 km/h en Fredes. Aemet activa avís taronja per vent fins al migdia i temporal en la costa.

Vent molt fort a l’interior nord i descens de temperatures este dissabte en la Comunitat Valenciana

Dissabte amb cel poc nuvolós, descens de màximes a l'interior de Castelló i ratxes molt fortes de l'oest a l'interior nord. El diumenge arribarà amb més núvols, pluges febles a l'interior i pujada de la cota de neu.

Un catedràtic de la UPV repetix en el top 100 europeu de dissenyadors de jocs de taula amb un puzle

Gabriel Songel torna a figurar entre els 100 millors dissenyadors europeus de jocs de taula gràcies a un puzle modular de 12 peces. El reconeixement li ha permés participar en la Game Inventors Convention de la Fira del Joguet de Nuremberg 2026.

Un treballador de 40 anys ha mort després de caure des de diversos metres en una vivenda de Torrent

Un treballador de 40 anys ha mort en caure des de diversos metres mentres treballava en una vivenda de Torrent. Els servicis d'emergència no van poder reanimar-ho.

Dimitix la regidor d’Urbanisme d’Alacant després de ser adjudicatària d’una vivenda pública

Rocío Gómez ha anunciat la seua dimissió un dia després de conéixer-se que va ser adjudicatària d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan; el cas està sota investigació per possibles irregularitats.

Marcelino va assegurar que el dol davant Osasuna serà de ritme alt, intensitat i dificultat

El tècnic del Vila-real va assegurar este divendres que el xoc a Pamplona exigirà la millor versió, va subratllar la fortalesa local d'Osasuna i va confirmar diverses baixes.