Pedro Sánchez avança les eleccions generals al 23 de juliol

Després dels resultats dels comicis celebrat ahir, el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha anunciat hui que dissol les Corts Generals i convoca les eleccions generals pel 23 de juliol.

En una compareixença extraordinària amb motiu de la derrota del PSOE a les eleccions autonòmiques i municipals del 28 de maig, Pedro Sánchez ha anunciat des del Palau de la Moncloa l’avançament de les eleccions generals al juliol.

“Acabe de mantindre un despatx amb sa majestat el rei en què he comunicat al cap de l’Estat la decisió de convocar un Consell de Ministres esta mateixa vesprada per dissoldre les Corts i procedir a la convocatòria d’eleccions generals”, ha dit Sánchez.

A més, el dirigent ha confirmat que la convocatòria apareixerà publicada demà dimarts al BOE i els comicis se celebraran el pròxim diumenge 23 de juliol.

“El sentit del vot trasllada un missatge que va més enllà, i per això com a president del Govern i també com a secretari general del PSOE assumisc els resultats en primera persona i crec necessari donar una resposta i sotmetre el nostre mandat democràtic a la voluntat popular. Crec que el millor és que els espanyols es pronuncien”, ha dit Sánchez.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els avisos per vent fort a Castelló conclouen este divendres a les 8 del matí

Aemet confirma que este dijous serà l'últim dia de vent fort a la província de Castelló, on s'han registrat ratxes de fins a 110 km/h, i que els avisos acabaran el divendres a les 8 del matí.

El fort vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan de Benicàssim

El festival SanSan cancel·la per motius de seguretat tots els concerts previstos per a la seua jornada inaugural a Benicàssim a causa del fort vent i a l'alerta groga a la província de Castelló. L'organització garantix devolucions per a les entrades de dia i reembossaments proporcionals per als abonaments.

El vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan a Benicàssim

El festival SanSan de Benicàssim ha cancel·lat tots els concerts previstos per a la primera jornada per les fortes ratxes de vent i prioritzar la seguretat del públic, artistes i personal.

Rescatat en helicòpter un conductor després de caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit

Un conductor és rescatat en helicòpter després d'eixir-se de la via i caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit, en la zona de Pont Serrans. El ferit és estabilitzat en el lloc i evacuat fins a la carretera per al seu trasllat sanitari.

El València Basket busca segellar la passada davant el Virtus Bolonya en una Eurolliga al límit

El València Basket visita la pista del Virtus Bolonya amb l'opció de deixar quasi assegurat el seu bitllet a la següent ronda de l'Eurolliga, en una classificació extremadament igualada i amb baixes importants.

Educació activa el protocol d’agressions després de l’atac a una mestra en una escola infantil d’Elda

La Conselleria de Educacion ha activat el protocol d'agressions despues que una mare bufetejara a una mestra de l'escola infantil Almafra d'Elda. L'Ajuntament i la comunitat educativa han condemnat l'atac i expressat el seu suport a la docent.

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Tres persones han resultat afectades en l'incendi d'un pis a Mislata. Dos dones van ser donades d'alta en el lloc i un home de 44 anys va ser traslladat a l'Hospital General de València per inhalació de fum.

Desarticulada a Alacant una xarxa que estafava amb la compravenda de cotxes a particulars i financeres

La Policia Nacional ha desmantellat a Alacant una organització que usava empreses fictícies i testaferros per a adquirir vehicles amb lísing o amb càrregues i revendre'ls a Espanya i altres països europeus, causant perjuís a particulars i entitats financeres.