Pedro Sánchez avança les eleccions generals al 23 de juliol

Després dels resultats dels comicis celebrat ahir, el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha anunciat hui que dissol les Corts Generals i convoca les eleccions generals pel 23 de juliol.

En una compareixença extraordinària amb motiu de la derrota del PSOE a les eleccions autonòmiques i municipals del 28 de maig, Pedro Sánchez ha anunciat des del Palau de la Moncloa l’avançament de les eleccions generals al juliol.

“Acabe de mantindre un despatx amb sa majestat el rei en què he comunicat al cap de l’Estat la decisió de convocar un Consell de Ministres esta mateixa vesprada per dissoldre les Corts i procedir a la convocatòria d’eleccions generals”, ha dit Sánchez.

A més, el dirigent ha confirmat que la convocatòria apareixerà publicada demà dimarts al BOE i els comicis se celebraran el pròxim diumenge 23 de juliol.

“El sentit del vot trasllada un missatge que va més enllà, i per això com a president del Govern i també com a secretari general del PSOE assumisc els resultats en primera persona i crec necessari donar una resposta i sotmetre el nostre mandat democràtic a la voluntat popular. Crec que el millor és que els espanyols es pronuncien”, ha dit Sánchez.

Últimes notícies

El Suprem reclama de nou al Parlament Europeu alçar la immunitat de Alvise per assetjament

El Tribunal Suprem sol·licita per tercera vegada al Parlament Europeu el suplicatori per a retirar la immunitat a l'eurodiputat Luis Perez, Alvise, i investigar-li per presumpte assetjament i revelacion de secrets a exmembres del seu partit.

Catalá reclama al Govern una reunió pel Sidi Saler després d’un any sense resposta

L'alcaldessa de València, María José Catalá, manté la seua exigència de reunir-se amb el Ministeri per a la Transició Ecològica per a definir el futur de l'antic hotel Sidi Saler, tancat i abandonat, després de més d'un any sense resposta.

La Guàrdia Civil d’Alacant honra als agents morts en el seu 182 aniversari

La Guàrdia Civil d'Alacant va celebrar el 182 aniversari de la seua fundació amb un acte institucional marcat per l'homenatge als agents morts i ferits a Huelva i el reconeixement als guàrdies retirats.

València destina més de 1,8 milions a renovar el sanejament dels Poblats Marítims

L'Ajuntament de València invertix 1,81 milions a modernitzar la xarxa de sanejament dels Poblats Marítims per a millorar l'evacuació d'aigües pluvials i residuals i reforçar la resposta davant pluges intenses.

València i Raig es juguen a Mestalla la permanència i somiar amb Europa

València i Rayo Vallecano, separats per un punt, s'enfronten a Mestalla amb la permanència en joc i la sèptima plaça europea encara a l'abast en LaLiga.

Corberán fixa l’objectiu en els 45 punts davant un Raig finalista europeu

Carlos Corberán insistix que el més ambiciós per al València és aconseguir els 45 punts davant el Rayo Vallecano, finalista europeu, i centra tot el discurs en el pròxim partit a Mestalla.

Carlos Baño s’acull al cas judicial per a no respondre sobre el presumpte frau dels bo comercie

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, evita respondre a l'esquerra sobre el presumpte frau en els bo comercie de 2022 i 2023 en al·legar que el cas està judicialitzat.

Mor als 74 anys Tania Doris, vedete valenciana i mite del Paral·lel barceloní

La vedete valenciana Tania Doris, figura emblemàtica del Paral·lel i diva del Teatre Apol·lo, ha mort als 74 anys després d'una llarga trajectòria en la revista musical i l'espectacle.