10.7 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

Pedro Sánchez avança les eleccions generals al 23 de juliol

Després dels resultats dels comicis celebrat ahir, el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha anunciat hui que dissol les Corts Generals i convoca les eleccions generals pel 23 de juliol.

En una compareixença extraordinària amb motiu de la derrota del PSOE a les eleccions autonòmiques i municipals del 28 de maig, Pedro Sánchez ha anunciat des del Palau de la Moncloa l’avançament de les eleccions generals al juliol.

“Acabe de mantindre un despatx amb sa majestat el rei en què he comunicat al cap de l’Estat la decisió de convocar un Consell de Ministres esta mateixa vesprada per dissoldre les Corts i procedir a la convocatòria d’eleccions generals”, ha dit Sánchez.

A més, el dirigent ha confirmat que la convocatòria apareixerà publicada demà dimarts al BOE i els comicis se celebraran el pròxim diumenge 23 de juliol.

“El sentit del vot trasllada un missatge que va més enllà, i per això com a president del Govern i també com a secretari general del PSOE assumisc els resultats en primera persona i crec necessari donar una resposta i sotmetre el nostre mandat democràtic a la voluntat popular. Crec que el millor és que els espanyols es pronuncien”, ha dit Sánchez.

Últimes notícies

Presó provisional per al detingut per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al sospitós de l'incendi d'un edifici a Crevillent. La causa està oberta per incendi, assassinat i lesions.

Mor Enric Mestre als 89 anys, referent de la ceràmica contemporània

L'Ajuntament d'Alboraia va anunciar la defunció del ceramista als 89 anys. La seua obra geomètrica va deixar empremta en espais públics del municipi i la seua última aparició va ser al novembre amb un premi a l'excel·lència.

Un incendi en un edifici de Paiporta deixa 11 ferits, cinc traslladats a l’hospital

Onze persones d'entre 3 i 79 anys han sigut ateses després d'un incendi en un edifici del carrer l'Horta. Cinc han sigut traslladades, quatre per fum i una per cremades.

Rescaten a diverses persones a Paiporta per un incendi en un pis de la primera planta

Bombers han rescatat a diverses persones en un edifici de Paiporta després de declarar-se un incendi en un pis de la primera planta. El fum s'ha propagat cap a les plantes superiors i diverses persones han rebut atenció sanitària.

Estenen tres dies la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Les autoritats indonèsies van decidir estendre fins al diumenge la busca de tres espanyols després del naufragi del vaixell turístic KM Putri Sakinah. La mesura arriba després de set jornades de rastreig i una petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

Rescaten a diverses persones d’un edifici de Paiporta després d’un incendi en la primera planta

Un incendi en un pis de la primera planta d'un edifici de Paiporta ha generat un dens núvol de fum i ha obligat a rescatar a diverses persones. El foc ha sigut extingit després de la mobilització de sis dotacions.

Estenen tres jornades la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Indonèsia va prolongar fins al diumenge l'operatiu per a localitzar a tres espanyols desapareguts després del naufragi d'un vaixell turístic en Komodo. L'ampliació es recolza en les dades de set dies de rastreig i en la petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

El Vila-real busca trencar la seua mala ratxa d’estrenes davant l’Elx en el Martínez Valero

L'equip groc visita el Martínez Valero en la primera jornada de 2026 després de dos derrotes seguides en els seus primers partits de l'any i un llarg període invicte.