Pedro Sánchez avança les eleccions generals al 23 de juliol

Després dels resultats dels comicis celebrat ahir, el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha anunciat hui que dissol les Corts Generals i convoca les eleccions generals pel 23 de juliol.

En una compareixença extraordinària amb motiu de la derrota del PSOE a les eleccions autonòmiques i municipals del 28 de maig, Pedro Sánchez ha anunciat des del Palau de la Moncloa l’avançament de les eleccions generals al juliol.

«Acabe de mantindre un despatx amb sa majestat el rei en què he comunicat al cap de l’Estat la decisió de convocar un Consell de Ministres esta mateixa vesprada per dissoldre les Corts i procedir a la convocatòria d’eleccions generals», ha dit Sánchez.

A més, el dirigent ha confirmat que la convocatòria apareixerà publicada demà dimarts al BOE i els comicis se celebraran el pròxim diumenge 23 de juliol.

“El sentit del vot trasllada un missatge que va més enllà, i per això com a president del Govern i també com a secretari general del PSOE assumisc els resultats en primera persona i crec necessari donar una resposta i sotmetre el nostre mandat democràtic a la voluntat popular. Crec que el millor és que els espanyols es pronuncien”, ha dit Sánchez.

Últimes notícies

El PP aplaudix que el Parlament Europeu mantinga oberta la investigació sobre el cas Oltra

El PP en Les Corts valora que la Comissió de Peticions del Parlament Europeu mantinga oberta la investigació sobre la gestió del cas d'abusos a una menor tutelada vinculat a l'entorn de Mónica Oltra mentres seguisca el procediment judicial a Espanya.

Paco Roca explora les relacions de parella en el seu nou còmic El viatge, que saltarà al cinema

El viatge, la nova novel·la gràfica de Paco Roca, indaga en les ruptures i les relacions de parella a llarg termini, ambientades a la Patagònia i amb adaptació al cinema en marxa.

Detingut a València per cobrar per empadronar il·legalment a estrangers

La Policia Nacional deté a València a un home de 42 anys acusat de falsedat documental i d'afavorir la immigració irregular mitjançant contractes de lloguer falsos per a empadronar a estrangers a canvi de diners.

Jaime Pradilla assumix la derrota davant el Reial Madrid i reivindica la temporada del València Basket

Jaime Pradilla lamenta l'eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en semifinals de l'Eurolliga, però defén l'any de l'equip i confia que prompte puguen sentir-se orgullosos del seu recorregut.

Scariolo destaca la resiliència del Reial Madrid després de reinventar-se rumb a la final d’Eurolliga

Sergio Scariolo subratlla que el Reial Madrid ha hagut de reinventar el seu joc per les baixes interiors i ressalta la resiliència de l'equip abans de la final d'Eurolliga davant Olympiacos.

Scariolo descarta a Usman Garuba per a la final de l’Eurolliga després de lesionar-se davant el València

Usman Garuba es lesiona en la semifinal de l'Eurolliga davant el València Basket i Sergio Scariolo confirma que el pivot del Reial Madrid queda descartat per a la final contra el Olympiacos.

Hezonja llança un missatge d’optimisme abans de la final de l’Eurolliga

Mario Hezonja es mostra convençut de les opcions del Reial Madrid en la final de l'Eurolliga davant Olympiacos i demana confiança malgrat l'esglai per la lesió de Garuba.

Pedro Martínez lamenta l’eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en l’Eurolliga

Pedro Martínez va reconéixer que al València Basket li haguera agradat competir millor en la semifinal de la Final a Quatre, després de caure amb claredat davant un Reial Madrid al qual va considerar just vencedor.