Sánchez continua ‘amb més força si cap’ al capdavant de la Presidència del Govern

El president del Govern Pedro Sánchez continuarà al capdavant de l’Executiu. En una compareixença anunciada inicialment a les 12 del matí des de La Moncloa i, que s’ha avançat a les 11 hores, el cap de l’Executiu ha manifestat que no es pot permetre a forces que tracten d’imposar la seua agenda recessiva mitjançant la difamació i ha demanat a la majoria social que es mobilitze per la dignitat i el sentit comú.

Sánchez ha assenyalat que la seua dona i ell fa 10 anys que sofreixen la campanya de descrèdit i que saben que «no pararà» i ha agraït les nombroses mostres de suport, que li han donat força per a prendre la seua decisió.

En la vesprada del passat dimecres 24 d’abril, Sánchez publicava una «carta a la ciutadania» en la qual anunciava que necessitava quatre dies per a reflexionar sobre la seua continuïtat al capdavant del Govern o renunciar després de la que considera una campanya d'»assetjament i enderrocament» amb finalitats polítics des de fa mesos i que ha acabat amb una obertura de diligències d’un jutjat de Madrid per presumpte tràfic d’influències i corrupció en els negocis. Este procés s’ha basat en les informacions publicades per dues capçaleres digitals, en la seua opinió, «de marcada orientació dretana i ultradretana» i que segons assenyala en la seua missiva «hem anat desmentint les falsedats abocades al mateix temps que Begoña ha emprés accions legals».

Des de fa dies dirigents i militants socialistes han tancat files entorn del seu líder mentre que altres veus, inclosa la del president de la Generalitat Valenciana, Carlos Mazón, han parlat d’un «cop d’efecte». Per al dirigent popular, «això de la carta em sona més a una carta en la màniga més que una d’amor». Com fos, el Ple del Consell que se celebra habitualment els dimarts, s’ha avançat a este dilluns a les 12.30, quan es preveu que la portaveu del Partit Popular, Ruth Merino, siga preguntada per la premsa.

La Fiscalia Provincial de Madrid va sol·licitar el dijous que s’arxivés la recerca, i va argumentar que no hi ha indicis de delicte que justifiquen l’obertura del procediment penal.

Durant estos dies, l’expectació ha estat màxima, també en el panorama internacional ha abocat tinta sobre els qui veuen una probable estratègia política i els qui veuen a la persona darrere del polític, afectada per esta denunciada campanya orquestrada. Així, ha congregat al carrer dissabte passat a milers de militants socialistes de tota Espanya a Ferraz i ahir diumenge a València per a prestar el seu suport al màxim dirigent del país.

Últimes notícies

Carlos Álvarez deixa el Levante i fitxa pel Club América mexicà

El Levante ha tancat el traspàs del migcampista Carlos Álvarez al Club América de Mèxic després de dues temporades i mitja i 105 partits com a granota.

Milers de persones omplin València per a defensar que Ceuta no està sola

Milers de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de València per a mostrar suport a Ceuta i exigir la dimissió de Pedro Sánchez, enmig de crits contra el Govern i pancartes contra la gestió de la crisi migratòria de juliol.

Les víctimes de la DANA veuen l’escrit de Mazón com una prova que ha de ser investigat

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre consideren que l’escrit remés per Carlos Mazón al jutjat reforça la necessitat que siga investigat pel retard en l’avís Es-Alert, que veuen clau en les 232 morts.

Carlos Romero transmet calma al Villarreal i confia que els triomfs arribaran prompte

Carlos Romero ha assegurat en la presentació dels fitxatges del Villarreal que l’equip està tranquil i confiat, malgrat no haver guanyat encara en Lliga, i afronta amb il·lusió el retorn a La Cerámica i el repte de la Champions.

La parella detinguda per la desaparició del seu bebé serà traslladada al jutjat d’Amposta

La parella arrestada este dimecres a València per la presumpta desaparició del seu bebé a Tarragona serà traslladada en els pròxims dies al jutjat d’Amposta, que porta una causa secreta oberta pel cas.

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.