16.7 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

Sánchez continua ‘amb més força si cap’ al capdavant de la Presidència del Govern

El president del Govern Pedro Sánchez continuarà al capdavant de l’Executiu. En una compareixença anunciada inicialment a les 12 del matí des de La Moncloa i, que s’ha avançat a les 11 hores, el cap de l’Executiu ha manifestat que no es pot permetre a forces que tracten d’imposar la seua agenda recessiva mitjançant la difamació i ha demanat a la majoria social que es mobilitze per la dignitat i el sentit comú.

Sánchez ha assenyalat que la seua dona i ell fa 10 anys que sofreixen la campanya de descrèdit i que saben que “no pararà” i ha agraït les nombroses mostres de suport, que li han donat força per a prendre la seua decisió.

En la vesprada del passat dimecres 24 d’abril, Sánchez publicava una “carta a la ciutadania” en la qual anunciava que necessitava quatre dies per a reflexionar sobre la seua continuïtat al capdavant del Govern o renunciar després de la que considera una campanya d'”assetjament i enderrocament” amb finalitats polítics des de fa mesos i que ha acabat amb una obertura de diligències d’un jutjat de Madrid per presumpte tràfic d’influències i corrupció en els negocis. Este procés s’ha basat en les informacions publicades per dues capçaleres digitals, en la seua opinió, “de marcada orientació dretana i ultradretana” i que segons assenyala en la seua missiva “hem anat desmentint les falsedats abocades al mateix temps que Begoña ha emprés accions legals”.

Des de fa dies dirigents i militants socialistes han tancat files entorn del seu líder mentre que altres veus, inclosa la del president de la Generalitat Valenciana, Carlos Mazón, han parlat d’un “cop d’efecte”. Per al dirigent popular, “això de la carta em sona més a una carta en la màniga més que una d’amor”. Com fos, el Ple del Consell que se celebra habitualment els dimarts, s’ha avançat a este dilluns a les 12.30, quan es preveu que la portaveu del Partit Popular, Ruth Merino, siga preguntada per la premsa.

La Fiscalia Provincial de Madrid va sol·licitar el dijous que s’arxivés la recerca, i va argumentar que no hi ha indicis de delicte que justifiquen l’obertura del procediment penal.

Durant estos dies, l’expectació ha estat màxima, també en el panorama internacional ha abocat tinta sobre els qui veuen una probable estratègia política i els qui veuen a la persona darrere del polític, afectada per esta denunciada campanya orquestrada. Així, ha congregat al carrer dissabte passat a milers de militants socialistes de tota Espanya a Ferraz i ahir diumenge a València per a prestar el seu suport al màxim dirigent del país.

Últimes notícies

La jutgessa de la dana cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La instructora de la causa sobre la gestió de la dana ha citat a tres escortes del llavors president Carlos Mazón per al 9 de febrer. També ha fixat les testificals d'Avelino Mascarell i de dos comandaments de la UME a inicis de març.

Els amos de Serra Gelada demanen executar la sentència que obliga a Benidorm a pagar 350 milions

Els propietaris del APR-7 de Serra Gelada han demanat l'execució de la sentència que obliga a Benidorm a pagar 350 milions, xifra que amb interessos ascendix a 352,6 milions. Reclamen execució immediata i alerten que la demora encarix el deute.

Carbonell admet pressió d’amfitrió i tractarà de trencar el malefici en la Copa

Enric Carbonell, director general del València Basket, va admetre la pressió extra de ser amfitrió en la Copa del Rei que es disputarà en el Roig Arena. Després del sorteig, l'equip va quedar aparellat amb el Joventut en quarts el dijous 19.

Els metges reprenen les protestes per a demanar jornada de 35 hores, topalls d’agenda i menys pacients

Els metges han représ concentracions davant la Conselleria de Sanitat per a exigir jornada de 35 hores de dilluns a divendres, topar agendes i limitar pacients. També demanen reforços en urgències i claredat en la productivitat variable.

Benavent sosté que els treballadors zombi eren altres i que ell sí que treballava

Marcos Benavent ha assegurat que no és un 'treballador zombi' i que 'clar que treballava' a l'inici del juí del cas Imelsa. S'enfronta a 6 anys i 6 mesos de presó, mentres les defenses discutixen nul·litats i prescripció.

Pérez Llorca i Barrachina han acordat reforçar la col·laboració per a l’aigua i la sanitat a Castelló

El president de la Generalitat i la presidenta de la Diputació han alineat prioritats per a accelerar el nou Hospital General, garantir el subministrament d'aigua i ordenar infraestructures. El full de ruta inclou incentius al sector ramader jove i la recatalogació de carreteres per a municipis xicotets.

El detingut per la mort del menor a Sueca passarà a disposició judicial el dimarts

L'home que es va entregar a Sueca per la mort d'un menor de 13 anys serà presentat davant el jutge el dimarts. L'autòpsia i totes les hipòtesis continuen obertes.

Camarero demana defendre a Europa el taulell de Castelló per a protegir l’ocupació

Susana Camarero ha reclamat al Govern que s'alie amb Castelló i defenga a Europa al sector tauleller davant la directiva d'emissions, pel seu impacte en costos, competitivitat i ocupació.