Sánchez continua ‘amb més força si cap’ al capdavant de la Presidència del Govern

El president del Govern Pedro Sánchez continuarà al capdavant de l’Executiu. En una compareixença anunciada inicialment a les 12 del matí des de La Moncloa i, que s’ha avançat a les 11 hores, el cap de l’Executiu ha manifestat que no es pot permetre a forces que tracten d’imposar la seua agenda recessiva mitjançant la difamació i ha demanat a la majoria social que es mobilitze per la dignitat i el sentit comú.

Sánchez ha assenyalat que la seua dona i ell fa 10 anys que sofreixen la campanya de descrèdit i que saben que “no pararà” i ha agraït les nombroses mostres de suport, que li han donat força per a prendre la seua decisió.

En la vesprada del passat dimecres 24 d’abril, Sánchez publicava una “carta a la ciutadania” en la qual anunciava que necessitava quatre dies per a reflexionar sobre la seua continuïtat al capdavant del Govern o renunciar després de la que considera una campanya d'”assetjament i enderrocament” amb finalitats polítics des de fa mesos i que ha acabat amb una obertura de diligències d’un jutjat de Madrid per presumpte tràfic d’influències i corrupció en els negocis. Este procés s’ha basat en les informacions publicades per dues capçaleres digitals, en la seua opinió, “de marcada orientació dretana i ultradretana” i que segons assenyala en la seua missiva “hem anat desmentint les falsedats abocades al mateix temps que Begoña ha emprés accions legals”.

Des de fa dies dirigents i militants socialistes han tancat files entorn del seu líder mentre que altres veus, inclosa la del president de la Generalitat Valenciana, Carlos Mazón, han parlat d’un “cop d’efecte”. Per al dirigent popular, “això de la carta em sona més a una carta en la màniga més que una d’amor”. Com fos, el Ple del Consell que se celebra habitualment els dimarts, s’ha avançat a este dilluns a les 12.30, quan es preveu que la portaveu del Partit Popular, Ruth Merino, siga preguntada per la premsa.

La Fiscalia Provincial de Madrid va sol·licitar el dijous que s’arxivés la recerca, i va argumentar que no hi ha indicis de delicte que justifiquen l’obertura del procediment penal.

Durant estos dies, l’expectació ha estat màxima, també en el panorama internacional ha abocat tinta sobre els qui veuen una probable estratègia política i els qui veuen a la persona darrere del polític, afectada per esta denunciada campanya orquestrada. Així, ha congregat al carrer dissabte passat a milers de militants socialistes de tota Espanya a Ferraz i ahir diumenge a València per a prestar el seu suport al màxim dirigent del país.

Últimes notícies

Carlos Baño s’acull al cas judicial per a no respondre sobre el presumpte frau dels bo comercie

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, evita respondre a l'esquerra sobre el presumpte frau en els bo comercie de 2022 i 2023 en al·legar que el cas està judicialitzat.

Mor als 74 anys Tania Doris, vedete valenciana i mite del Paral·lel barceloní

La vedete valenciana Tania Doris, figura emblemàtica del Paral·lel i diva del Teatre Apol·lo, ha mort als 74 anys després d'una llarga trajectòria en la revista musical i l'espectacle.

Docents valencians exhibixen un taüt davant el Palau per a denunciar la situació de l’escola pública

Centenars de docents es concentren davant el Palau de la Generalitat en la tercera jornada de vaga indefinida, amb un taüt simbòlic i protestes contra el Consell i la Conselleria d'Educació.

La Comunitat Valenciana es manté entre les regions amb menor gasto sanitari per habitant

La Comunitat Valenciana registra un gasto sanitari públic de 1.867 euros per habitant, clarament per davall de la mitjana nacional de 2.084 euros i només per davant d'Andalusia i Madrid.

Educació xifra en un 24,55% el seguiment del tercer dia de vaga del professorat

La Conselleria d'Educació situa en el 24,55% el seguiment del tercer dia de vaga indefinida del professorat, amb diferències per províncies i en descens respecte a la jornada anterior.

La Guàrdia Civil d’Alacant honra als seus agents caiguts en el 182 aniversari del cos

La Comandància de la Guàrdia Civil a Alacant celebra el 182 aniversari del cos amb un acte institucional centrat en l'homenatge als agents morts a Huelva i el suport a les seues famílies i companys.

Carlos Baño acudix a la comissió pel presumpte frau dels bons comercie reivindicant el seu honor

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d'Alacant, compareix en la comissió d'investigació de la Diputació sobre el presumpte frau en els bons comercie de 2022 i 2023 assegurant que arriba molt tranquil i amb l'honor molt alt.

Simulacre del sistema És-Alert en els municipis de l’entorn de la nuclear de Cofrentes

El Govern prova el sistema d'avisos És-Alert en diversos municipis pròxims a la central nuclear de Cofrentes per a comprovar la seua cobertura i ajustar els protocols d'emergència si fora necessari.