Sánchez continua ‘amb més força si cap’ al capdavant de la Presidència del Govern

El president del Govern Pedro Sánchez continuarà al capdavant de l’Executiu. En una compareixença anunciada inicialment a les 12 del matí des de La Moncloa i, que s’ha avançat a les 11 hores, el cap de l’Executiu ha manifestat que no es pot permetre a forces que tracten d’imposar la seua agenda recessiva mitjançant la difamació i ha demanat a la majoria social que es mobilitze per la dignitat i el sentit comú.

Sánchez ha assenyalat que la seua dona i ell fa 10 anys que sofreixen la campanya de descrèdit i que saben que «no pararà» i ha agraït les nombroses mostres de suport, que li han donat força per a prendre la seua decisió.

En la vesprada del passat dimecres 24 d’abril, Sánchez publicava una «carta a la ciutadania» en la qual anunciava que necessitava quatre dies per a reflexionar sobre la seua continuïtat al capdavant del Govern o renunciar després de la que considera una campanya d'»assetjament i enderrocament» amb finalitats polítics des de fa mesos i que ha acabat amb una obertura de diligències d’un jutjat de Madrid per presumpte tràfic d’influències i corrupció en els negocis. Este procés s’ha basat en les informacions publicades per dues capçaleres digitals, en la seua opinió, «de marcada orientació dretana i ultradretana» i que segons assenyala en la seua missiva «hem anat desmentint les falsedats abocades al mateix temps que Begoña ha emprés accions legals».

Des de fa dies dirigents i militants socialistes han tancat files entorn del seu líder mentre que altres veus, inclosa la del president de la Generalitat Valenciana, Carlos Mazón, han parlat d’un «cop d’efecte». Per al dirigent popular, «això de la carta em sona més a una carta en la màniga més que una d’amor». Com fos, el Ple del Consell que se celebra habitualment els dimarts, s’ha avançat a este dilluns a les 12.30, quan es preveu que la portaveu del Partit Popular, Ruth Merino, siga preguntada per la premsa.

La Fiscalia Provincial de Madrid va sol·licitar el dijous que s’arxivés la recerca, i va argumentar que no hi ha indicis de delicte que justifiquen l’obertura del procediment penal.

Durant estos dies, l’expectació ha estat màxima, també en el panorama internacional ha abocat tinta sobre els qui veuen una probable estratègia política i els qui veuen a la persona darrere del polític, afectada per esta denunciada campanya orquestrada. Així, ha congregat al carrer dissabte passat a milers de militants socialistes de tota Espanya a Ferraz i ahir diumenge a València per a prestar el seu suport al màxim dirigent del país.

Últimes notícies

El Valencia d’Óscar Sánchez estrena triomf i es reivindica a Vitòria

El Valencia ha estrenat el seu caseller de victòries a LaLiga EA Sports davant l’Alavés, en el debut d’Óscar Sánchez com a tècnic interí, que destaca la personalitat i el compromís del vestidor.

Vinícius, Mbappé i Konaté amaguen el missatge de suport a Ceuta abans del partit a Elx

Vinícius, Mbappé i Konaté han eixit al Martínez Valero amb la samarreta de suport a Ceuta enrotllada, tallant el lema, i se l'han llevada abans que la resta de jugadors.

El valencià Aaron Mayol fa història amb el seu debut oficial amb el Valencia CF

El migcentre Aaron Mayol, format més d’una dècada al Levante i ara al planter del Valencia CF, s’ha convertit en el primer jugador nascut en 2008 que debuta en partit oficial amb el club de Mestalla, en el triomf a domicili contra l’Alavés.

El Valencia CF suma la primera victòria del curs a Vitòria amb un gol de Luis Rioja

El Valencia CF ha estrenat el seu caseller de triomfs en esta Lliga EA Sports amb un 0-1 a Vitòria gràcies a un gol de Luis Rioja, en el primer partit amb Óscar Sánchez a la banqueta després de la destitució de Carlos Corberán.

Desallotgen un càmping i diverses granges pel greu incendi de Tuéjar, empitjorat pel vent

L’incendi declarat este dimarts a Tuéjar ha forçat el desallotjament preventiu d’una zona d’acampada i diverses granges, amb els treballs d’extinció dificultats pel vent i la baixa humitat. Els mitjans aeris s’han retirat de nit i les brigades terrestres continuen lluitant contra el foc.

Osorio debuta com a titular en un Elx amb canvis davant el Madrid

Abiel Osorio debutarà com a titular amb l’Elx contra un Reial Madrid ple de rotacions en què repetirà Yan Diomande. Tant Martín Anselmi com José Mourinho introduïxen diversos canvis en els seus onzes.

Més mitjans contra l’incendi de Tuéjar en activar-se la situació 2 del pla forestal

L’incendi forestal declarat a Tuéjar ha obligat a activar la situació 2 del Pla Especial de Incendis Forestals i a reforçar de manera notable els mitjans aeris i terrestres, inclosa la UME.

La calor torna a colpejar l’interior de València amb 37,6 graus a Xàtiva

Les màximes han pujat fins a 3 graus en punts de l’interior de la província de València, amb 37,6 graus a Xàtiva, segons Aemet. En la ciutat de València el termòmetre també ha pujat fins als 32,3 graus.