Sánchez continua ‘amb més força si cap’ al capdavant de la Presidència del Govern

El president del Govern Pedro Sánchez continuarà al capdavant de l’Executiu. En una compareixença anunciada inicialment a les 12 del matí des de La Moncloa i, que s’ha avançat a les 11 hores, el cap de l’Executiu ha manifestat que no es pot permetre a forces que tracten d’imposar la seua agenda recessiva mitjançant la difamació i ha demanat a la majoria social que es mobilitze per la dignitat i el sentit comú.

Sánchez ha assenyalat que la seua dona i ell fa 10 anys que sofreixen la campanya de descrèdit i que saben que “no pararà” i ha agraït les nombroses mostres de suport, que li han donat força per a prendre la seua decisió.

En la vesprada del passat dimecres 24 d’abril, Sánchez publicava una “carta a la ciutadania” en la qual anunciava que necessitava quatre dies per a reflexionar sobre la seua continuïtat al capdavant del Govern o renunciar després de la que considera una campanya d'”assetjament i enderrocament” amb finalitats polítics des de fa mesos i que ha acabat amb una obertura de diligències d’un jutjat de Madrid per presumpte tràfic d’influències i corrupció en els negocis. Este procés s’ha basat en les informacions publicades per dues capçaleres digitals, en la seua opinió, “de marcada orientació dretana i ultradretana” i que segons assenyala en la seua missiva “hem anat desmentint les falsedats abocades al mateix temps que Begoña ha emprés accions legals”.

Des de fa dies dirigents i militants socialistes han tancat files entorn del seu líder mentre que altres veus, inclosa la del president de la Generalitat Valenciana, Carlos Mazón, han parlat d’un “cop d’efecte”. Per al dirigent popular, “això de la carta em sona més a una carta en la màniga més que una d’amor”. Com fos, el Ple del Consell que se celebra habitualment els dimarts, s’ha avançat a este dilluns a les 12.30, quan es preveu que la portaveu del Partit Popular, Ruth Merino, siga preguntada per la premsa.

La Fiscalia Provincial de Madrid va sol·licitar el dijous que s’arxivés la recerca, i va argumentar que no hi ha indicis de delicte que justifiquen l’obertura del procediment penal.

Durant estos dies, l’expectació ha estat màxima, també en el panorama internacional ha abocat tinta sobre els qui veuen una probable estratègia política i els qui veuen a la persona darrere del polític, afectada per esta denunciada campanya orquestrada. Així, ha congregat al carrer dissabte passat a milers de militants socialistes de tota Espanya a Ferraz i ahir diumenge a València per a prestar el seu suport al màxim dirigent del país.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Gerard Moreno demana calma després de la derrota del Vila-real a Girona

Gerard Moreno assumix el mal partit del Vila-real a Girona, però reclama calma i recorda que l'equip continua tercer i depén de si mateix per a la Champions.

El Girona tomba al Vila-real i s’acosta a la salvació amb un autogol decisiu

El Girona s'imposa per la mínima al Vila-real en Montilivi gràcies a un autogol de Pau Navarro i s'allunya del descens mentres compromet la lluita groga per la tercera plaça.

Quinze quilòmetres de retenció en l’A-3 a Requena en el retorn de Setmana Santa

La volta de les vacacions de Setmana Santa i Pasqua provoca fins a quinze quilòmetres de circulació lenta en l'A-3 a l'altura de Requena i complicacions en altres vies de la Comunitat Valenciana.

Atzeneta del Maestrat registra la temperatura màxima del Dilluns de Pasqua amb 23,7 graus

Atzeneta del Maestrat ha liderat les temperatures diürnes del Dilluns de Pasqua en la Comunitat Valenciana amb 23,7 graus, per davant de Xàtiva i Carcaixent. Les capitals de província s'han quedat entorn dels 20 graus i el dimarts s'esperen pocs canvis.

La Gladiadora de The VicBros s’imposa en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan

L'hamburguesa La Gladiadora, del local alacantí The VicBros Burger, s'alça amb la victòria en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan i encadena el seu tercer triomf parcial després de Múrcia i Sevilla.

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.

L’Albufera marca rècord d’aus aquàtiques després de la dana amb 132.000 exemplars de 78 espècies

El cens hivernal al Parc Natural de L'Albufera aconseguix prop de 132.000 aus aquàtiques de 78 espècies, un 52,5% més que en 2025, i marca un màxim històric després de la dana de 2024.

El científic de la UPV Jaime Gómez-Hernández, primer espanyol premiat per InterPore per la seua carrera en mitjans porosos

L'investigador de la UPV Jaime Gómez-Hernández es convertix en el primer científic espanyol a rebre la Medalla InterPore a la Trajectòria Professional per la seua contribució internacional a l'estudi dels mitjans porosos i la hidrogeologia.