20 C
València
Divendres, 7 novembre, 2025

Sánchez demana eleccions a la Comunitat Valenciana per a trencar la majoria negacionista

Pedro Sánchez ha demanat la convocatòria d’eleccions a la Comunitat Valenciana per a trencar la majoria que PP i Vox mantenen en el parlament autonòmic, a la qual ha acusat de negar l’emergència climàtica i d’estar darrere dels efectes de la dana a la regió.

‘Han sigut més de 230 persones les que han patit les conseqüències de la negligència, però també d’eixe negacionismo’, ha advertit en roda de premsa després de participar en el cim de líders prèvia a la COP30. Amb eixa xifra ha volgut subratllar que, quan es minimitza l’emergència climàtica, augmenten els riscos per a la població davant fenòmens de pluges torrencials i inundacions, i es ressent la capacitat de resposta institucional.

Segons ha sostingut, el negacionismo ha debilitat la resposta pública en reduir ambició i prioritat política enfront d’episodis de temps extrem, la qual cosa al seu juí es traduïx en menys prevenció i en reaccions més tardanes. Per això ha vinculat l’agenda climàtica amb la seguretat quotidiana dels ciutadans i amb la necessitat de dotar de mitjans i coordinació a les administracions.

Alerta per l’agenda climàtica

Sánchez ha manifestat la seua preocupació perquè les negociacions entre PP i Vox en la Comunitat Valenciana deriven en un desmantellament de l’agenda climàtica i de l’arquitectura institucional i pressupostària per a fer front a l’emergència al Mediterrani. Ha avisat que un canvi en eixe marc podria afectar la planificació de l’adaptació, a la coordinació d’emergències i als recursos destinats a protegir la ciutadania.

Ha assenyalat que el problema no era només el seu president, Carlos Mazón, sinó una majoria parlamentària que ha ‘banalitzat, frivolitzat i debilitat la resposta’ a l’emergència climàtica. En eixe context, ha recalcat: ‘Crec que si cal témer alguna cosa és al negacionismo d’Abascal i de Vox, i el que no cal témer és a la veu dels ciutadans i ciutadanes de la Comunitat Valenciana’.

Per això, ha apostat per unes eleccions que òbriguen un futur compromés amb la ciència, la raó i amb polítiques públiques que incrementen la seguretat dels ciutadans. Ha defés que uns comicis permetrien recompondre majories i impulsar mesures que reforcen la resiliència enfront d’episodis extrems associats a la crisi climàtica.

Últimes notícies

Rosalía revoluciona la catifa roja del Roig Arena a València amb l’estrena de LUX

L'arribada de Rosalía a Los40 Music Awards 2025 ha detingut la catifa roja en el Roig Arena i ha coincidit amb l'estrena del seu quart àlbum, LUX. Col·legues com Bombai i Nil Moliner han elogiat el disc i el significat de celebrar la gala a València.

Vox demana al PP que propose un candidat per a rellevar a Mazón en la Generalitat Valenciana

Vox ha demanat al PP que designe un candidat a la Generalitat Valenciana per a negociar amb ell les polítiques del nou Executiu. La petició arriba després de la dimissió de Mazón i la publicació en el BOE del seu cessament.

Cinc anys de presó per agredir sexualment a la seua neta durant sis anys

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a cinc anys de presó a un home per una agressió sexual continuada a la seua neta entre els 4 i 10 anys. La fallada afig allunyament, llibertat vigilada i indemnització.

A disposició judicial el camioner que ha atropellat mortalment a una jove a València

El camioner detingut per atropellar a una jove de 20 anys a València ha passat a disposició judicial. Va donar positiu en cànnabis i cocaïna i la Policia Local investiga les causes del sinistre.

Els ajuntaments afectats per la DANA podran comprar sòl en zones inundables per a usos no residencials

Un nou reial decret llei obri la possibilitat d'adquirir parcel·les en risc d'inundació amb fons estatals i destinar-les a parcs, aparcaments o altres usos. La mesura amplia l'objecte subvencionable dins dels 1.745 milions ja consignats i permet actuar en el domini públic hidràulic amb la Confederació Hidrogràfica.

PP i Vox pacten el pressupost de València per a 2026 i Catalá el desvincula del relleu en la Generalitat

PP i Vox han aprovat el projecte de pressupostos de València per a 2026, xifrat en 1.250,9 milions. Catalá ho ha desvinculat de la negociació del relleu de Mazón.

Detingut a Requena per la mort a tirs d’un home a Xirivella al setembre

La Policia Nacional ha detingut a Requena al presumpte autor dels trets que van posar fi a la vida d'un home de 35 anys a Xirivella el 4 de setembre. L'arrest culmina la busca oberta des d'eixe dia mentres s'investiguen les circumstàncies i el mòbil.

Arón Canet domina a Portimão i firma el rècord absolut de Moto2

Arón Canet va liderar les dos tandes de Moto2 a Portimão i va rebaixar dos vegades el rècord de la categoria. Jake Dixon i Albert Arenas van tancar el top-3.