Sánchez obrirà la campanya a València, Feijóo ho farà a Catalunya, Abascal anirà a Lleó i Yolanda Díaz tria Madrid

Ejemplo de shortcode con estilo
Els líders polítics obriran la campanya electoral per als comicis europeus el 9 de juny a diversos punts d'Espanya: Sánchez a València, Feijóo a Catalunya, Abascal a Lleó i Díaz a Madrid. Es preveu una estratègia intensa amb actes variats per a mobilitzar els seus respectius electorats.

MADRID, 20 (EUROPA PRESS)

Els líders nacionals han triat diferents llocs per a la tradicional pegada de cartells d’aquest dijous que donarà el tret d’eixida a la campanya electoral dels comicis europeus del 9 de juny. El cap de l’Executiu, Pedro Sánchez, ho farà a València, mentre que el president del PP ha escollit Catalunya; el president de Vox, Santiago Abascal, obrirà a Lleó i la líder de Sumar, Yolanda Díaz, farà el propi a Madrid.

En concret, el secretari general del PSOE acudirà a l’acte d’obertura de campanya que duran a terme aquest dijous a València i en el qual també participarà el cap de llista socialista, la vicepresidenta tercera i ministra per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic Teresa Ribera.

El PSOE ha triat la Comunitat Valenciana per a arrancar una campanya d’europees que volen plantejar com un «plebiscit» sobre el líder del PP, Alberto Núñez Feijóo i en el qual esperen sobreposar-se a les enquestes, que els situen en segona posició, per darrere dels ‘populars’. Així ho han indicat fonts socialistes que també han confirmat que Sánchez estarà en el tancament de campanya, el divendres 7 de juny a Madrid

Esperen a més que el bon resultat obtingut en les catalanes del 12 de maig els servisca d’impuls per a aconseguir un bon resultat i plantejaran una estratègia en la qual alertaran de l’auge dels partits d’ultradreta i els efectes que pot tenir sobre el projecte europeu.

A més, és previsible que els socialistes incloguen en els seus mítings de campanya la crisi entre els Governs d’Espanya i Argentina després que el president Javier Milei cridara «corrupta» a la dona de Sánchez, en un acte de Vox a Madrid.

EL PP TRIA CATALUNYA

Els ‘populars’ han triat Catalunya per a la tradicional pegada de cartells de la campanya europea, després dels «magnífics» resultats que ha collit la formació en les eleccions catalanes, on ha passat de 3 a 15 escons al Parlament. A més, és la terra del seu cap de cartell, Dolors Montserrat

Amb l’objectiu de «pentinar» Espanya de dalt a a baix, el PP ha dissenyat dues «caravanes electorals», encapçalades per Feijóo i Montserrat, que recorreran totes les CCAA. A més, el partit ha dissenyat una campanya «molt sectorialitzada», per a desgranar totes les propostes electorals del partit, i de «mobilització» i «municipalització» en la qual va a implicarar als alcaldes i regidors del partit de tota Espanya.

El PP ha triat ‘El teu vot és la resposta’ com a lema de campanya, amb el qual volen convidar als ciutadans a aprofitar aquests comicis per a contestar a la carta que va escriure el cap de l’Executiu durant la seua reflexió. Segons els ‘populars’, són les eleccions d'»ara o mai» perquè és «molt possible que ja no hi haja una altra oportunitat de votar fins que vengen les pròximes generals».

ABASCAL DES DE LLEÓ

Per la seua banda, el líder de Vox, Santiago Abascal, obrirà la campanya des de León, encara que aquest dimecres ja es desplaçarà a Guadalajara per a protagonitzar un acte de precampanya.

A més, està previst que participe en un altre acte en la vesprada del divendres a Gijón, ciutat que acull aquest mateixa jornada una exhibició naval en el marc del Dia de les Forces Armades. Abascal tancarà la setmana a València, encara que des de Vox adverteixen que l’agenda és provisional i pot estar subjecta a canvis.

Vox encara la primera setmana de campanya després de la celebració el cap de setmana passat de l’Europa Visca 24, una convenció política que ha servit a la formació per a donar el tret d’eixida a aquesta nova cita electoral. Els de Santiago Abascal tenen bones perspectives per a les eleccions al Parlament Europeu i diverses enquestes assenyalen que podrien créixer fins als set seients.

SUMAR I PODEM OBRIRAN CAMPANYA A MADRID

Per la seua banda, la líder de Sumar i vicepresidenta segona, Yolanda Díaz, abrigallarà a la candidata de la seua formació a les eleccions europees, Estel Galán, en l’obertura de campanya a Madrid, en la qual es bolcarà amb fins a una desena d’actes.

De cara a aquesta cita, la formació concorre en coalició amb els seus aliats habituals: ‘comuns’, Compromís, IU, Més Madrid i Verds Equo, entre altres, i ha triat com a lema de campanya ‘Marca el rumb’, per a reivindicar que són el «motor de l’Executiu».

Sumar, que s’ha afanyat avui a remarcar diferències amb el PSOE en matèria fiscal, mediambiental i en política migratòria malgrat subratllar que el seu rival són les dretes, aprecia que està recuperant suport electoral per a aquestes eleccions i, per tant, una de les seues claus és apel·lar a una mobilització en l’esquerra similar a la del 23J.

Al seu torn, la presència dels seus socis en la llista de coalició consideren que serà clau en territoris com Madrid, Comunitat Valenciana, Catalunya i Andalusia, on en aquesta última comunitat autònoma aprecia una forta disputa pel vot progressista.

Per la seua banda, la candidata de Podem a les europees, l’exministra Irene Montero, obrirà també la campanya a Madrid, comunitat on tindrà una intensa presència i tancarà també la contesa electoral.

Els morats són optimistes respecte a aquestes eleccions, doncs és la seua aposta estratègica per a tractar de rearmar-se de cara al futur i on es mesuraran per primera vegada amb Sumar, després de la ruptura de finals d’any, en unes eleccions nacionals amb circumscripció única.

Fuentes de Podem consideren que l’alt coneixement de Montero en l’electorat, en contraposició amb el cap de llista de Sumar és una basa que els ajudarà el 9-J i s’afanyaran per diferenciar-se respecte al projecte de Díaz per a aclarir en les bases d’esquerra que ja són paperetes diferents.

Últimes notícies

Aguirre, preocupat pels tres partits sense guanyar del València

Javier Aguirre ha expressat la seua preocupació després de la derrota del València davant el Vila-real (1-2), que ha remuntat en el minut 96. L’entrenador també ha parlat de la lesió d’Otorbi i de l’anunci de venda d’accions del club.

El Villarreal supera al Valencia en Mestalla pese a complicarse el triunfo

Iñigo Pérez ha calificat de merescuda la victòria per 1-2 del Villarreal davant del Valencia, tot i admetre que el gol local ha complicat el partit.

Pepelu lamenta que el València haja perdut en l’últim minut

Pepelu ha admés que el València no ha jugat bé davant el Vila-real i ha lamentat la derrota en el minut 93. L’equip continua en zona de descens i encara no ha guanyat amb Javier Aguirre.

Carlos Macià destaca el gran desgaste del Villarreal en Mestalla

Carlos Macià ha afirmat que el Villarreal ha patit un desgast físic molt gran en la victòria per 1-2 a Mestalla. L’equip havia jugat esta setmana a Liverpool en la Lliga de Campions.

El Villarreal remunta al València en Mestalla amb un gol en el 96

Georges Mikautadze ha completat la remuntada del Villarreal davant el València amb un gol en el minut 96, després dels gols de Pepelu i Freeman.

Les màximes baixen fins a cinc graus i Elx registra 24,1 °C

Les temperatures màximes han baixat de manera generalitzada a la Comunitat Valenciana. Elx ha registrat 24,1 graus, mentre que Alacant ha perdut cinc graus respecte al divendres.

Gayà entra en el top 6 històric del València amb 416 partits

José Luis Gayà ha arribat als 416 partits oficials amb el València i és el sisé jugador amb més presències del club. En Lliga, ocupa el tercer lloc amb 351 partits.

David Otorbi abandona en llitera el València-Vila-real per una lesió

David Otorbi s’ha lesionat la cuixa dreta en el minut 14 del València-Vila-real i ha eixit del camp en llitera. Era la seua primera titularitat des de l’arribada de Javier Aguirre.