Sánchez obrirà la campanya a València, Feijóo ho farà a Catalunya, Abascal anirà a Lleó i Yolanda Díaz tria Madrid

MADRID, 20 (EUROPA PRESS)

Els líders nacionals han triat diferents llocs per a la tradicional pegada de cartells d’aquest dijous que donarà el tret d’eixida a la campanya electoral dels comicis europeus del 9 de juny. El cap de l’Executiu, Pedro Sánchez, ho farà a València, mentre que el president del PP ha escollit Catalunya; el president de Vox, Santiago Abascal, obrirà a Lleó i la líder de Sumar, Yolanda Díaz, farà el propi a Madrid.

En concret, el secretari general del PSOE acudirà a l’acte d’obertura de campanya que duran a terme aquest dijous a València i en el qual també participarà el cap de llista socialista, la vicepresidenta tercera i ministra per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic Teresa Ribera.

El PSOE ha triat la Comunitat Valenciana per a arrancar una campanya d’europees que volen plantejar com un «plebiscit» sobre el líder del PP, Alberto Núñez Feijóo i en el qual esperen sobreposar-se a les enquestes, que els situen en segona posició, per darrere dels ‘populars’. Així ho han indicat fonts socialistes que també han confirmat que Sánchez estarà en el tancament de campanya, el divendres 7 de juny a Madrid

Esperen a més que el bon resultat obtingut en les catalanes del 12 de maig els servisca d’impuls per a aconseguir un bon resultat i plantejaran una estratègia en la qual alertaran de l’auge dels partits d’ultradreta i els efectes que pot tenir sobre el projecte europeu.

A més, és previsible que els socialistes incloguen en els seus mítings de campanya la crisi entre els Governs d’Espanya i Argentina després que el president Javier Milei cridara «corrupta» a la dona de Sánchez, en un acte de Vox a Madrid.

EL PP TRIA CATALUNYA

Els ‘populars’ han triat Catalunya per a la tradicional pegada de cartells de la campanya europea, després dels «magnífics» resultats que ha collit la formació en les eleccions catalanes, on ha passat de 3 a 15 escons al Parlament. A més, és la terra del seu cap de cartell, Dolors Montserrat

Amb l’objectiu de «pentinar» Espanya de dalt a a baix, el PP ha dissenyat dues «caravanes electorals», encapçalades per Feijóo i Montserrat, que recorreran totes les CCAA. A més, el partit ha dissenyat una campanya «molt sectorialitzada», per a desgranar totes les propostes electorals del partit, i de «mobilització» i «municipalització» en la qual va a implicarar als alcaldes i regidors del partit de tota Espanya.

El PP ha triat ‘El teu vot és la resposta’ com a lema de campanya, amb el qual volen convidar als ciutadans a aprofitar aquests comicis per a contestar a la carta que va escriure el cap de l’Executiu durant la seua reflexió. Segons els ‘populars’, són les eleccions d'»ara o mai» perquè és «molt possible que ja no hi haja una altra oportunitat de votar fins que vengen les pròximes generals».

ABASCAL DES DE LLEÓ

Per la seua banda, el líder de Vox, Santiago Abascal, obrirà la campanya des de León, encara que aquest dimecres ja es desplaçarà a Guadalajara per a protagonitzar un acte de precampanya.

A més, està previst que participe en un altre acte en la vesprada del divendres a Gijón, ciutat que acull aquest mateixa jornada una exhibició naval en el marc del Dia de les Forces Armades. Abascal tancarà la setmana a València, encara que des de Vox adverteixen que l’agenda és provisional i pot estar subjecta a canvis.

Vox encara la primera setmana de campanya després de la celebració el cap de setmana passat de l’Europa Visca 24, una convenció política que ha servit a la formació per a donar el tret d’eixida a aquesta nova cita electoral. Els de Santiago Abascal tenen bones perspectives per a les eleccions al Parlament Europeu i diverses enquestes assenyalen que podrien créixer fins als set seients.

SUMAR I PODEM OBRIRAN CAMPANYA A MADRID

Per la seua banda, la líder de Sumar i vicepresidenta segona, Yolanda Díaz, abrigallarà a la candidata de la seua formació a les eleccions europees, Estel Galán, en l’obertura de campanya a Madrid, en la qual es bolcarà amb fins a una desena d’actes.

De cara a aquesta cita, la formació concorre en coalició amb els seus aliats habituals: ‘comuns’, Compromís, IU, Més Madrid i Verds Equo, entre altres, i ha triat com a lema de campanya ‘Marca el rumb’, per a reivindicar que són el «motor de l’Executiu».

Sumar, que s’ha afanyat avui a remarcar diferències amb el PSOE en matèria fiscal, mediambiental i en política migratòria malgrat subratllar que el seu rival són les dretes, aprecia que està recuperant suport electoral per a aquestes eleccions i, per tant, una de les seues claus és apel·lar a una mobilització en l’esquerra similar a la del 23J.

Al seu torn, la presència dels seus socis en la llista de coalició consideren que serà clau en territoris com Madrid, Comunitat Valenciana, Catalunya i Andalusia, on en aquesta última comunitat autònoma aprecia una forta disputa pel vot progressista.

Per la seua banda, la candidata de Podem a les europees, l’exministra Irene Montero, obrirà també la campanya a Madrid, comunitat on tindrà una intensa presència i tancarà també la contesa electoral.

Els morats són optimistes respecte a aquestes eleccions, doncs és la seua aposta estratègica per a tractar de rearmar-se de cara al futur i on es mesuraran per primera vegada amb Sumar, després de la ruptura de finals d’any, en unes eleccions nacionals amb circumscripció única.

Fuentes de Podem consideren que l’alt coneixement de Montero en l’electorat, en contraposició amb el cap de llista de Sumar és una basa que els ajudarà el 9-J i s’afanyaran per diferenciar-se respecte al projecte de Díaz per a aclarir en les bases d’esquerra que ja són paperetes diferents.

Últimes notícies

Carlos Espí fitxa pel Real Madrid fins 2031 després de brillar al Levante

El davanter valencià Carlos Espí deixa el Levante UD i firma pel Real Madrid per cinc temporades, fins al 30 de juny de 2031, després d’una irrupció destacada en l’elit.

Carlos Espí, màxim golejador granota, fitxa pel Real Madrid

El Levante UD ha tancat amb el Real Madrid el traspàs del davanter Carlos Espí, màxima venda d’un jugador de la seua pedrera. El punta valencià, de 20 anys, s’acomiada com a màxim golejador granota de l’última temporada.

1.800 veïns poden tornar a casa pel bon avanç de l’incendi de la Vall d’Uixó

La millora en l’evolució de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó ha permés el retorn de 1.800 persones a Alfondeguilla, Chóvar i Sueras, encara amb el foc sense estabilitzar i unes 5.200 persones desalojades.

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.
FILMOTECA D'ESTIU