Sánchez obrirà la campanya a València, Feijóo ho farà a Catalunya, Abascal anirà a Lleó i Yolanda Díaz tria Madrid

MADRID, 20 (EUROPA PRESS)

Els líders nacionals han triat diferents llocs per a la tradicional pegada de cartells d’aquest dijous que donarà el tret d’eixida a la campanya electoral dels comicis europeus del 9 de juny. El cap de l’Executiu, Pedro Sánchez, ho farà a València, mentre que el president del PP ha escollit Catalunya; el president de Vox, Santiago Abascal, obrirà a Lleó i la líder de Sumar, Yolanda Díaz, farà el propi a Madrid.

En concret, el secretari general del PSOE acudirà a l’acte d’obertura de campanya que duran a terme aquest dijous a València i en el qual també participarà el cap de llista socialista, la vicepresidenta tercera i ministra per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic Teresa Ribera.

El PSOE ha triat la Comunitat Valenciana per a arrancar una campanya d’europees que volen plantejar com un «plebiscit» sobre el líder del PP, Alberto Núñez Feijóo i en el qual esperen sobreposar-se a les enquestes, que els situen en segona posició, per darrere dels ‘populars’. Així ho han indicat fonts socialistes que també han confirmat que Sánchez estarà en el tancament de campanya, el divendres 7 de juny a Madrid

Esperen a més que el bon resultat obtingut en les catalanes del 12 de maig els servisca d’impuls per a aconseguir un bon resultat i plantejaran una estratègia en la qual alertaran de l’auge dels partits d’ultradreta i els efectes que pot tenir sobre el projecte europeu.

A més, és previsible que els socialistes incloguen en els seus mítings de campanya la crisi entre els Governs d’Espanya i Argentina després que el president Javier Milei cridara «corrupta» a la dona de Sánchez, en un acte de Vox a Madrid.

EL PP TRIA CATALUNYA

Els ‘populars’ han triat Catalunya per a la tradicional pegada de cartells de la campanya europea, després dels «magnífics» resultats que ha collit la formació en les eleccions catalanes, on ha passat de 3 a 15 escons al Parlament. A més, és la terra del seu cap de cartell, Dolors Montserrat

Amb l’objectiu de «pentinar» Espanya de dalt a a baix, el PP ha dissenyat dues «caravanes electorals», encapçalades per Feijóo i Montserrat, que recorreran totes les CCAA. A més, el partit ha dissenyat una campanya «molt sectorialitzada», per a desgranar totes les propostes electorals del partit, i de «mobilització» i «municipalització» en la qual va a implicarar als alcaldes i regidors del partit de tota Espanya.

El PP ha triat ‘El teu vot és la resposta’ com a lema de campanya, amb el qual volen convidar als ciutadans a aprofitar aquests comicis per a contestar a la carta que va escriure el cap de l’Executiu durant la seua reflexió. Segons els ‘populars’, són les eleccions d'»ara o mai» perquè és «molt possible que ja no hi haja una altra oportunitat de votar fins que vengen les pròximes generals».

ABASCAL DES DE LLEÓ

Per la seua banda, el líder de Vox, Santiago Abascal, obrirà la campanya des de León, encara que aquest dimecres ja es desplaçarà a Guadalajara per a protagonitzar un acte de precampanya.

A més, està previst que participe en un altre acte en la vesprada del divendres a Gijón, ciutat que acull aquest mateixa jornada una exhibició naval en el marc del Dia de les Forces Armades. Abascal tancarà la setmana a València, encara que des de Vox adverteixen que l’agenda és provisional i pot estar subjecta a canvis.

Vox encara la primera setmana de campanya després de la celebració el cap de setmana passat de l’Europa Visca 24, una convenció política que ha servit a la formació per a donar el tret d’eixida a aquesta nova cita electoral. Els de Santiago Abascal tenen bones perspectives per a les eleccions al Parlament Europeu i diverses enquestes assenyalen que podrien créixer fins als set seients.

SUMAR I PODEM OBRIRAN CAMPANYA A MADRID

Per la seua banda, la líder de Sumar i vicepresidenta segona, Yolanda Díaz, abrigallarà a la candidata de la seua formació a les eleccions europees, Estel Galán, en l’obertura de campanya a Madrid, en la qual es bolcarà amb fins a una desena d’actes.

De cara a aquesta cita, la formació concorre en coalició amb els seus aliats habituals: ‘comuns’, Compromís, IU, Més Madrid i Verds Equo, entre altres, i ha triat com a lema de campanya ‘Marca el rumb’, per a reivindicar que són el «motor de l’Executiu».

Sumar, que s’ha afanyat avui a remarcar diferències amb el PSOE en matèria fiscal, mediambiental i en política migratòria malgrat subratllar que el seu rival són les dretes, aprecia que està recuperant suport electoral per a aquestes eleccions i, per tant, una de les seues claus és apel·lar a una mobilització en l’esquerra similar a la del 23J.

Al seu torn, la presència dels seus socis en la llista de coalició consideren que serà clau en territoris com Madrid, Comunitat Valenciana, Catalunya i Andalusia, on en aquesta última comunitat autònoma aprecia una forta disputa pel vot progressista.

Per la seua banda, la candidata de Podem a les europees, l’exministra Irene Montero, obrirà també la campanya a Madrid, comunitat on tindrà una intensa presència i tancarà també la contesa electoral.

Els morats són optimistes respecte a aquestes eleccions, doncs és la seua aposta estratègica per a tractar de rearmar-se de cara al futur i on es mesuraran per primera vegada amb Sumar, després de la ruptura de finals d’any, en unes eleccions nacionals amb circumscripció única.

Fuentes de Podem consideren que l’alt coneixement de Montero en l’electorat, en contraposició amb el cap de llista de Sumar és una basa que els ajudarà el 9-J i s’afanyaran per diferenciar-se respecte al projecte de Díaz per a aclarir en les bases d’esquerra que ja són paperetes diferents.

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU