Sanitat confirma què farà amb qui es negue a posar-se la vacuna contra el Covid-19

 

L’Agència Europea de Medicaments aprovava este dilluns la vacuna de Pfizer contra el coronavirus i, finalment, tots els països europeus podran iniciar la campanya de vacunació el 27, tal com estava previst.

 

La vacunació contra el Covid-19 no serà obligatòria. No obstant això, des del Ministeri de Sanitat s’ha confirmat que es durà a terme un registre de les persones que es posen la vacuna i també d’aquelles persones que no se la vulguen posar.

 

En este sentit, la secretària d’Estat de Sanitat, Sílvia Cazón, ha declarat en una entrevista a Rac 1 que d’esta manera es podran «analitzar quines són les causes que provoquen el rebuig a la vacunació en diferents grups de la població». I, amb esta informació «podrem insistir en les campanyes informatives i de divulgació per a explicar els beneficis de les vacunes».

 

 

Un 28% dels ciutadans no està disposat a vacunar-se immediatament

Un 28% dels ciutadans no està disposat a vacunarse immediatament quan es dispose de la vacuna, segons recull el baròmetre del CIS del mes de desembre. Per contra, un 64,1% apunta que ho farà. Este grup aglutina el 40,5% que ho farà sense cap condició, un 16,2% que ho farà si té garanties, si està provada o si és fiable, un 3,2% que ho farà si té informació suficient, un 3,6% que ho farà per consell de les autoritats científiques o sanitàries, i un 0,6% ho farà segons l’origen de la vacuna. Només un 5,3% no ho sap o dubta i un 2,5% aporta respostes diferents. 

 

El baròmetre està àmpliament dedicat a la gestió del coronavirus. Un 67,2% dels enquestats considera que caldria adoptar mesures més dràstiques per a controlar-lo contra un 11,1% que diu que es podria continuar com estàvem. De les persones que van haver de contactar amb el personal sanitari, un 41,% diu que l’atenció va ser bona i un 36,3% molt bona. Un 80,1% va fer-se la prova del Covid i d’ells un 28,8% va donar positiu. Dels que van passar la malaltia un 69,2% ho va fer amb símptomes lleus en casa, i un 15,9% amb símptomes importants, però també en casa. Un 14,8% va ingressar a un hospital.

 

Els ciutadans també apunten que calen reformes a la sanitat espanyola (84,3%), majoritàriament dedicar més recursos econòmics al sistema, augmentar les plantilles, augmentar la coordinació amb les CCAA i augmentar les instal·lacions i els recursos. Preguntats per qui s’hauria de fer càrrec de la gestió de la pandèmia, el 70,3% diu que ho han de fer el govern espanyol i les CCAA en col·laboració. Un 16,7% creu que ho ha de fer en solitari el govern d’Espanya i un 6,3% només les CCAA.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Ábalos s’enfronta hui a les acusacions de Aldama en la recta final del juí de les màscares

El juí a José Luis Ábalos pels presumptes tripijocs en contractes de màscares entra en la seua fase decisiva amb la declaració de l'exministre, que respondrà a les greus acusacions del comisionista Víctor de Aldama.

Més calor i risc de tempestes en l’inici de maig en la Comunitat Valenciana

La primera setmana completa de maig arriba a la Comunitat Valenciana amb un notable repunt de les màximes, fins a 27 graus en el centre, i risc de ruixats tempestuosos a l'interior.

Carlos Álvarez patix una lesió de turmell i perilla la seua final de Lliga amb el Llevant

Carlos Álvarez patix una lesió de sindesmosis en el turmell esquerre i podria perdre's els últims quatre partits de Lliga amb el Llevant, a l'espera de la seua evolució.

El València Basket patix davant un combatiu Ensino Lugo però assegura el passe a semifinals

El València Basket va remuntar en el Roig Arena per a imposar-se 73-70 al Durán Maquinaria Ensino Lugo i certificar el seu bitllet a semifinals de la Lliga Femenina Endesa, on es mesurarà al Spar Girona.

València Basket es jugarà el passe a la final davant Girona sense factor pista

València Basket s'enfrontarà al Spar Girona en les semifinals de la Lliga Femenina, una eliminatòria a doble partit en la qual el conjunt valencià no tindrà el factor pista a favor.

Tres ferits en una col·lisió frontal amb un cotxe en sentit contrari en l’A-7 a Tibi

Tres persones han resultat ferides en una col·lisió frontal en l'A-7, a l'altura de l'eixida de Tibi, després que un dels vehicles circulara en sentit contrari.

Controlat l’incendi en la campa exterior d’un desballestament d’Orihuela

El foc declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela ha quedat controlat este diumenge al migdia després dels treballs continuats del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant.

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.