Sanitat confirma què farà amb qui es negue a posar-se la vacuna contra el Covid-19

 

L’Agència Europea de Medicaments aprovava este dilluns la vacuna de Pfizer contra el coronavirus i, finalment, tots els països europeus podran iniciar la campanya de vacunació el 27, tal com estava previst.

 

La vacunació contra el Covid-19 no serà obligatòria. No obstant això, des del Ministeri de Sanitat s’ha confirmat que es durà a terme un registre de les persones que es posen la vacuna i també d’aquelles persones que no se la vulguen posar.

 

En este sentit, la secretària d’Estat de Sanitat, Sílvia Cazón, ha declarat en una entrevista a Rac 1 que d’esta manera es podran «analitzar quines són les causes que provoquen el rebuig a la vacunació en diferents grups de la població». I, amb esta informació «podrem insistir en les campanyes informatives i de divulgació per a explicar els beneficis de les vacunes».

 

 

Un 28% dels ciutadans no està disposat a vacunar-se immediatament

Un 28% dels ciutadans no està disposat a vacunarse immediatament quan es dispose de la vacuna, segons recull el baròmetre del CIS del mes de desembre. Per contra, un 64,1% apunta que ho farà. Este grup aglutina el 40,5% que ho farà sense cap condició, un 16,2% que ho farà si té garanties, si està provada o si és fiable, un 3,2% que ho farà si té informació suficient, un 3,6% que ho farà per consell de les autoritats científiques o sanitàries, i un 0,6% ho farà segons l’origen de la vacuna. Només un 5,3% no ho sap o dubta i un 2,5% aporta respostes diferents. 

 

El baròmetre està àmpliament dedicat a la gestió del coronavirus. Un 67,2% dels enquestats considera que caldria adoptar mesures més dràstiques per a controlar-lo contra un 11,1% que diu que es podria continuar com estàvem. De les persones que van haver de contactar amb el personal sanitari, un 41,% diu que l’atenció va ser bona i un 36,3% molt bona. Un 80,1% va fer-se la prova del Covid i d’ells un 28,8% va donar positiu. Dels que van passar la malaltia un 69,2% ho va fer amb símptomes lleus en casa, i un 15,9% amb símptomes importants, però també en casa. Un 14,8% va ingressar a un hospital.

 

Els ciutadans també apunten que calen reformes a la sanitat espanyola (84,3%), majoritàriament dedicar més recursos econòmics al sistema, augmentar les plantilles, augmentar la coordinació amb les CCAA i augmentar les instal·lacions i els recursos. Preguntats per qui s’hauria de fer càrrec de la gestió de la pandèmia, el 70,3% diu que ho han de fer el govern espanyol i les CCAA en col·laboració. Un 16,7% creu que ho ha de fer en solitari el govern d’Espanya i un 6,3% només les CCAA.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’atur baixa al març en la Comunitat Valenciana i se situa en 288.162 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana baixa al març en 2.467 persones, un 0,85% menys que al febrer, i situa el total d'aturats en 288.162. La caiguda anual aconseguix les 19.440 persones, amb descensos en les tres províncies i suport de l'estirada de l'ocupació per Setmana Santa.

Pedro Martínez ressalta la victòria coral del València Basket davant el Riu Breogán

Pedro Martínez celebra el triomf del València Basket davant el Riu Breogán com una victòria coral en la qual subratlla l'aportació defensiva d'Isaac Nogués i la bona faena de Yankuba Avenc i Kameron Taylor.

Montero lidera un València Basket coral per a doblegar al Riu Breogán (105-88)

València Basket s'imposa al Riu Breogán per 105-88 en el Roig Arena, en un triomf coral liderat pel dominicà Jean Montero i sustentat en la potència ofensiva local.

Mor als 78 anys Josep Piera, poeta i referent de la literatura valenciana

El poeta i narrador valencià Josep Piera, figura clau de la Generació dels 70 i autor àmpliament premiat, ha mort als 78 anys. Institucions i representants públics destaquen el seu llegat literari i el seu compromís amb la cultura valenciana.

Dos morts en la segona fase de l’operació de trànsit de Setmana Santa en la Comunitat Valenciana

La segona fase de l'operació especial de trànsit de Setmana Santa registra dos víctimes mortals a Vila-real i Calp i un alt volum de desplaçaments per carretera.

Remuntada del Celta a Mestalla per a afermar-se en llocs europeus

El Celta de Vigo remunta al València amb una espectacular segona part a Mestalla, s'aferra a la zona europea i deixa al conjunt local sense premi malgrat el doblet de Guido Rodríguez.

Les màximes freguen els 27 graus en una Jornada de Pasqua molt temperada en la Comunitat

La Comunitat Valenciana ha viscut un Diumenge de Pasqua molt temperat, amb màximes de fins a 27,5 graus en diversos municipis de l'interior i prelitoral, i valors una mica més moderats en les capitals de província.

El Celta remunta a Mestalla i consolida la seua plaça europea davant el València

El Celta de Vigo remunta al València amb una brillant segona part, s'imposa 2-3 a Mestalla i reforça la seua posició europea mentres el conjunt local deixa escapar una ocasió per a acostar-se a Europa.