Sanitat confirma què farà amb qui es negue a posar-se la vacuna contra el Covid-19

 

L’Agència Europea de Medicaments aprovava este dilluns la vacuna de Pfizer contra el coronavirus i, finalment, tots els països europeus podran iniciar la campanya de vacunació el 27, tal com estava previst.

 

La vacunació contra el Covid-19 no serà obligatòria. No obstant això, des del Ministeri de Sanitat s’ha confirmat que es durà a terme un registre de les persones que es posen la vacuna i també d’aquelles persones que no se la vulguen posar.

 

En este sentit, la secretària d’Estat de Sanitat, Sílvia Cazón, ha declarat en una entrevista a Rac 1 que d’esta manera es podran «analitzar quines són les causes que provoquen el rebuig a la vacunació en diferents grups de la població». I, amb esta informació «podrem insistir en les campanyes informatives i de divulgació per a explicar els beneficis de les vacunes».

 

 

Un 28% dels ciutadans no està disposat a vacunar-se immediatament

Un 28% dels ciutadans no està disposat a vacunarse immediatament quan es dispose de la vacuna, segons recull el baròmetre del CIS del mes de desembre. Per contra, un 64,1% apunta que ho farà. Este grup aglutina el 40,5% que ho farà sense cap condició, un 16,2% que ho farà si té garanties, si està provada o si és fiable, un 3,2% que ho farà si té informació suficient, un 3,6% que ho farà per consell de les autoritats científiques o sanitàries, i un 0,6% ho farà segons l’origen de la vacuna. Només un 5,3% no ho sap o dubta i un 2,5% aporta respostes diferents. 

 

El baròmetre està àmpliament dedicat a la gestió del coronavirus. Un 67,2% dels enquestats considera que caldria adoptar mesures més dràstiques per a controlar-lo contra un 11,1% que diu que es podria continuar com estàvem. De les persones que van haver de contactar amb el personal sanitari, un 41,% diu que l’atenció va ser bona i un 36,3% molt bona. Un 80,1% va fer-se la prova del Covid i d’ells un 28,8% va donar positiu. Dels que van passar la malaltia un 69,2% ho va fer amb símptomes lleus en casa, i un 15,9% amb símptomes importants, però també en casa. Un 14,8% va ingressar a un hospital.

 

Els ciutadans també apunten que calen reformes a la sanitat espanyola (84,3%), majoritàriament dedicar més recursos econòmics al sistema, augmentar les plantilles, augmentar la coordinació amb les CCAA i augmentar les instal·lacions i els recursos. Preguntats per qui s’hauria de fer càrrec de la gestió de la pandèmia, el 70,3% diu que ho han de fer el govern espanyol i les CCAA en col·laboració. Un 16,7% creu que ho ha de fer en solitari el govern d’Espanya i un 6,3% només les CCAA.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Cremà infantil convertix en cendra més de 380 minifallas plenes de jocs, riures i somnis

Més de 380 falles infantils de València han cremat en la Cremà, culminant un any de treball artístic i emocions per a milers de xiquets, amb la secció Especial i la falla municipal com a grans focus.

Emilio de Just curta l’última orella de la fira de Falles en una vesprada amb opcions de major triomf

Emilio de Justo va tallar l'última orella de la fira de Falles de València després d'una seriosa correguda de Núñez del Cuvillo, marcada pel vent i per bous amb opcions de major èxit.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València tanquen hui els seus dies grans amb la mascletà i la Cremà de quasi 760 monuments, en una edició massiva i sense incidents rellevants que deixa diversos debats pendents.

L’Ofrena de València suma més de 114.000 falleres i fallers, un 10% més que en 2025

L'Ofrena de flors a la Verge dels Desemparats reunix enguany 114.275 falleres i fallers, amb un creixement del 10% i més de deu mil participants addicionals.

Identificat un menor per agredir amb un bat de beisbol a una dona a Torrent

La Policia Nacional investiga l'agressió amb un bat de beisbol a una dona de 52 anys en el portal del seu edifici a Torrent i ha identificat a un menor de 17 anys com a presumpte autor.

Dos detinguts a Albatera després d’un control amb metamfetamina i haixix

Dos persones són detingudes a Albatera després de trobar-se metamfetamina, haixix, pastilles i diners en efectiu en un control de trànsit conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local.

Detinguda a Alacant per injectar àcid hialurònic a una menor sense titulació ni permís patern

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a una dona de 40 anys per presumpte intrusisme laboral i lesions després d'injectar àcid hialurònic en els llavis d'una menor sense titulació mèdica ni consentiment dels seus progenitors.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València culminen hui amb la mascletà i la Cremà de prop de 760 monuments, en una edició marcada per l'auge turístic i els reptes de gestió per a pròxims anys.