Sanitat confirma què farà amb qui es negue a posar-se la vacuna contra el Covid-19

 

L’Agència Europea de Medicaments aprovava este dilluns la vacuna de Pfizer contra el coronavirus i, finalment, tots els països europeus podran iniciar la campanya de vacunació el 27, tal com estava previst.

 

La vacunació contra el Covid-19 no serà obligatòria. No obstant això, des del Ministeri de Sanitat s’ha confirmat que es durà a terme un registre de les persones que es posen la vacuna i també d’aquelles persones que no se la vulguen posar.

 

En este sentit, la secretària d’Estat de Sanitat, Sílvia Cazón, ha declarat en una entrevista a Rac 1 que d’esta manera es podran «analitzar quines són les causes que provoquen el rebuig a la vacunació en diferents grups de la població». I, amb esta informació «podrem insistir en les campanyes informatives i de divulgació per a explicar els beneficis de les vacunes».

 

 

Un 28% dels ciutadans no està disposat a vacunar-se immediatament

Un 28% dels ciutadans no està disposat a vacunarse immediatament quan es dispose de la vacuna, segons recull el baròmetre del CIS del mes de desembre. Per contra, un 64,1% apunta que ho farà. Este grup aglutina el 40,5% que ho farà sense cap condició, un 16,2% que ho farà si té garanties, si està provada o si és fiable, un 3,2% que ho farà si té informació suficient, un 3,6% que ho farà per consell de les autoritats científiques o sanitàries, i un 0,6% ho farà segons l’origen de la vacuna. Només un 5,3% no ho sap o dubta i un 2,5% aporta respostes diferents. 

 

El baròmetre està àmpliament dedicat a la gestió del coronavirus. Un 67,2% dels enquestats considera que caldria adoptar mesures més dràstiques per a controlar-lo contra un 11,1% que diu que es podria continuar com estàvem. De les persones que van haver de contactar amb el personal sanitari, un 41,% diu que l’atenció va ser bona i un 36,3% molt bona. Un 80,1% va fer-se la prova del Covid i d’ells un 28,8% va donar positiu. Dels que van passar la malaltia un 69,2% ho va fer amb símptomes lleus en casa, i un 15,9% amb símptomes importants, però també en casa. Un 14,8% va ingressar a un hospital.

 

Els ciutadans també apunten que calen reformes a la sanitat espanyola (84,3%), majoritàriament dedicar més recursos econòmics al sistema, augmentar les plantilles, augmentar la coordinació amb les CCAA i augmentar les instal·lacions i els recursos. Preguntats per qui s’hauria de fer càrrec de la gestió de la pandèmia, el 70,3% diu que ho han de fer el govern espanyol i les CCAA en col·laboració. Un 16,7% creu que ho ha de fer en solitari el govern d’Espanya i un 6,3% només les CCAA.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La renúncia de la Corunya impulsa al Nou Mestalla com a seu del Mundial 2030

la Corunya ha renunciat a ser seu del Mundial 2030 i obri una vacant que reaviva l'opció del Nou Mestalla. La decisió prioritza la reforma integral de Riazor.

Farmamundi i la Generalitat repartixen a Líban aliments i kits d’higiene a famílies desplaçades

Farmamundi i la Generalitat han activat una resposta d'emergència a Líban per a assistir a més de 20.000 persones desplaçades amb aliments i articles d'higiene. La intervenció prioritza a dones, menors i col·lectius vulnerables en Chouf, Hasbaya i Rachaya.

La renúncia de la Corunya impulsa les opcions del Nou Mestalla per al Mundial 2030

la Corunya ha renunciat a ser seu del Mundial 2030 i allibera una plaça que reforça la candidatura del Nou Mestalla. La decisió arriba per les exigències de la FIFA.

Detinguts un pare i el seu fill per estafar 140.000 euros amb factures falses a cinc persones

Pare i fill han sigut arrestats a Alacant per un suposat frau de 140.000 euros usant factures i pressupostos a nom d'empreses alienes. Hi ha cinc perjudicats, entre ells un treballador al qual van deixar a deure 4.000 euros.

Detinguts dos hòmens amb quasi 20 quilos de marihuana en un cotxe dins d’una nau a la Vall d’Albaida

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens després de trobar 19.890 grams de marihuana envasada al buit en un cotxe aparcat dins d'una nau d'un polígon de la Vall d'Albaida. Les diligències han sigut remeses al jutjat d'Ontinyent.

Detingut un regidor d’Altea de Compromís per bufetejar i lesionar a la seua parella

La Guàrdia Civil va detindre a l'edil Rafael Ramón Mompó en una vivenda de Xàbia. No constaven antecedents i l'alcalde li retira competències de manera cautelar.

Mor un home de 51 anys després de xocar el seu cotxe contra un semàfor a Sant Vicent del Raspeig

El sinistre va ocórrer de matinada i el SAMU va intentar reanimar-lo sense èxit. El cap de setmana va deixar una altra víctima mortal a la província en un xoc entre furgoneta i tractor.