20.8 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

Sanitat confirma què farà amb qui es negue a posar-se la vacuna contra el Covid-19

 

L’Agència Europea de Medicaments aprovava este dilluns la vacuna de Pfizer contra el coronavirus i, finalment, tots els països europeus podran iniciar la campanya de vacunació el 27, tal com estava previst.

 

La vacunació contra el Covid-19 no serà obligatòria. No obstant això, des del Ministeri de Sanitat s’ha confirmat que es durà a terme un registre de les persones que es posen la vacuna i també d’aquelles persones que no se la vulguen posar.

 

En este sentit, la secretària d’Estat de Sanitat, Sílvia Cazón, ha declarat en una entrevista a Rac 1 que d’esta manera es podran «analitzar quines són les causes que provoquen el rebuig a la vacunació en diferents grups de la població». I, amb esta informació «podrem insistir en les campanyes informatives i de divulgació per a explicar els beneficis de les vacunes».

 

 

Un 28% dels ciutadans no està disposat a vacunar-se immediatament

Un 28% dels ciutadans no està disposat a vacunarse immediatament quan es dispose de la vacuna, segons recull el baròmetre del CIS del mes de desembre. Per contra, un 64,1% apunta que ho farà. Este grup aglutina el 40,5% que ho farà sense cap condició, un 16,2% que ho farà si té garanties, si està provada o si és fiable, un 3,2% que ho farà si té informació suficient, un 3,6% que ho farà per consell de les autoritats científiques o sanitàries, i un 0,6% ho farà segons l’origen de la vacuna. Només un 5,3% no ho sap o dubta i un 2,5% aporta respostes diferents. 

 

El baròmetre està àmpliament dedicat a la gestió del coronavirus. Un 67,2% dels enquestats considera que caldria adoptar mesures més dràstiques per a controlar-lo contra un 11,1% que diu que es podria continuar com estàvem. De les persones que van haver de contactar amb el personal sanitari, un 41,% diu que l’atenció va ser bona i un 36,3% molt bona. Un 80,1% va fer-se la prova del Covid i d’ells un 28,8% va donar positiu. Dels que van passar la malaltia un 69,2% ho va fer amb símptomes lleus en casa, i un 15,9% amb símptomes importants, però també en casa. Un 14,8% va ingressar a un hospital.

 

Els ciutadans també apunten que calen reformes a la sanitat espanyola (84,3%), majoritàriament dedicar més recursos econòmics al sistema, augmentar les plantilles, augmentar la coordinació amb les CCAA i augmentar les instal·lacions i els recursos. Preguntats per qui s’hauria de fer càrrec de la gestió de la pandèmia, el 70,3% diu que ho han de fer el govern espanyol i les CCAA en col·laboració. Un 16,7% creu que ho ha de fer en solitari el govern d’Espanya i un 6,3% només les CCAA.

Últimes notícies

Redó lamenta que una víctima haja de renunciar després de la retirada de l’acusació de Mouliaà

Ana Redondo considera tremendament dolorós que una víctima haja de renunciar per la duració d'un procés, després de la retirada de l'acusació d'Elisa Mouliaà contra Íñigo Errejón. La ministra subratlla l'acompanyament institucional i el respecte a la presumpció d'innocència.

Redó ha afirmat que el PP repetix a Móstoles la seua actitud del cas Nevenka

Redó ha qualificat de 'cínica' la reacció del PP de Madrid en el cas de Móstoles i l'ha comparada amb el patró del cas Nevenka. Ha demanat respostes immediates i centrades en la protecció de les víctimes.

Condemnat a 22 anys i mig per assassinar a la seua parella amb 18 punyalades a Alcoi

Un home de 32 anys ha sigut condemnat a 22 anys i mig per assassinar a la seua parella, Dori, de 27, amb almenys 18 punyalades en 2022 a Alcoi. L'Audiència d'Alacant ha aplicat el veredicte del jurat i el condemnat haurà d'indemnitzar a la família amb més de 255.000 euros.

El València espera incorporar un director esportiu per al mercat espanyol en 4 a 8 setmanes

El club preveu sumar un director esportiu centrat en el mercat espanyol en un termini de 30 a 60 dies. La figura actuarà com a enllaç entre la direcció i l'entrenador.

El València Basket canvia el focus a Copa i Lliga després de caure en l’Eurolliga

L'equip taronja cau 69-55 davant el Reyer Venècia i redirigix la seua temporada cap a la Copa de la Reina i la Lliga Femenina Endesa. Burgos apel·la a mantindre la mentalitat.

Dos filaes més permeten la desfilada mixta en els Moros i Cristians d’Alcoi

Chano i Asturians han eliminat els dissenys de vestimenta diferenciats per sexe i se sumen a Llauradors, Magenta i Benimerins. Cinc filaes permeten ja esquadres mixtes, mentres 23 de 28 encara no ho fan.

Gourlay ratifica la seua plena confiança en Corberán i assumix la responsabilitat

El director general de futbol del València va recolzar sense matisos a Carlos Corberán, va assumir la responsabilitat pels resultats i va demanar estabilitat per a remuntar.

El risc de pobresa en la Comunitat creix 0,8 punts i aconseguix al 30,7% de la població

El 30,7% de la població de la Comunitat Valenciana està en risc de pobresa o exclusió social, cinc punts per damunt de la mitjana. La taxa empitjora 0,8 punts enfront de 2024.