12.6 C
València
Diumenge, 14 desembre, 2025

Sanitat demana al govern reconsiderar la suspensió de la vacuna d’AstraZeneca

 

La consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló, ha remés una carta a la ministra de Sanitat, Carolina Darias, en la que sol·licita que s’introduïsca la suspensió de la vacunació amb AstraZeneca en l‘ordre del dia del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut que se celebra este dimecres, perquè es puga abordar de manera conjunta amb les comunitats autònomes.

 

D’eixa manera ho han confirmat a Europa Press fonts de la Conselleria de Sanitat Universal, que apunten al fet que la intenció de Barceló és que s’aborde el tema i s’informe de la situació als responsables de les comunitats autònomes, i que es compartisquen els informes o estudis dels que dispose Sanitat respecte a esta qüestió.

 

La petició de Barceló es produïx després que la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ordenara este dilluns la paralització de l’administració de la vacuna contra el coronavirus feta per la companyia AstraZeneca, el mateix dia que començava la campanya de vacunació del personal docent i auxiliar dels centres educatius.

 

Este dimarts la directora gerent de l’Agència Europea del Medicament (EMA), Emer Cooke, ha afirmat que la institució seguix convençuda que els beneficis de la vacuna d’AstraZeneca contra el Covid-19 superen als riscos d’efectes secundaris i de moment no ha trobat «indicis» que demostren que els casos de trombosis registrats en persones que han rebut esta vacuna estiguen relacionats amb la seua administració.

 

Margarita del Val explica un el detall ignorat d’AstraZeneca

Les vacunes d’AstraZeneca estan en el punt de mira després que algunes persones que van rebre la seua dosi hagen presentat suposats casos de trombes. Els dubtes eixits al seu voltant han fet reaccionar la viròloga espanyola Margarita del Val, qui ha volgut llevar importància als incidents detectats, assenyalant que són «dràsticament inferiors» als que les persones patixen de manera habitual. 

 

De la mateixa manera, la investigadora del CSIC també ha volgut aclarir que, si la vacuna presentara un risc real per a la població, ja hauria estat retirada del mercat. «Se sap quantes trombes acostumen a haver de quina classe hi ha en la població, i quan es comparen els casos es veu que és un número molt inferior», ha destacat.

Últimes notícies

Ajornat el València Basket-Casademont Zaragoza per l’alerta de fortes pluges

La FEB ha ajornat el dol de Lliga Femenina previst en el Roig Arena per l'alerta meteorològica en la Comunitat. AEMET manté nivell roig per pluges.

Protecció Civil demana evitar desplaçaments per fortes pluges en el litoral de València

Un És-Alert remés a les 19.23 advertix de risc d'inundació des del diumenge al migdia en el litoral nord i sud de València. Aemet ha elevat l'avís a nivell roig.

Mascarell decidix amb un gol i una assistència i saca al Mallorca del descens: 3-1 a l’Elx

Un gol i una assistència d'Omar Mascarell en el tram final van donar al Mallorca un 3-1 davant l'Elx i li van permetre eixir de la zona de descens. Muriqi va tancar el triomf amb una cabotada.

Aemet eleva a roig l’avís per pluges de 180 l/m² en 12 hores en el litoral de València

Aemet ha activat el nivell roig en el litoral nord i sud de València per acumulats de 180 l/m² en 12 hores. Es preveuen 36 hores molt adverses amb pluges persistents i localment torrencials.

Mascarell decidix al final i el Mallorca ix del descens amb un 3-1 a l’Elx

Un gol i una assistència d'Omar Mascarell en els minuts finals van donar al Mallorca un 3-1 davant l'Elx i oxigen en la taula. Els il·licitans van resistir amb un autogol de Maffeo però a penes van inquietar.

3-1: Omar Mascarell es vist d’heroi i saca al Mallorca de la zona de descens

Omar Mascarell va resoldre el partit amb un gol i una assistència en els minuts finals i va donar al Mallorca un 3-1 clau davant l'Elx. L'equip ix del descens i suma 17 punts.

El PSOE activa l’expedient per a suspendre de militància a l’alcalde d’Almussafes

La Secretaria d'Organització del PSOE ha iniciat l'expedient de suspensió de militància de Toni González després de les acusacions d'assetjament. El PSPV li va demanar l'acta i el partit va avalar una gestora en l'agrupació local.

València suspén les activitats nadalenques municipals per l’alerta taronja de pluges

L'Ajuntament ha ampliat mesures davant previsió de precipitacions intenses i ratxes de vent: suspén actes a l'aire lliure i recomana cancel·lar esdeveniments privats.