Sanitat demanarà test negatiu de covid o vacunació completa als viatgers que vinguen de la Xina

La ministra de Sanitat, Carolina Darias, ha anunciat este divendres que es demanarà test negatiu o pauta completa de vacunació als viatgers procedents de la Xina, abans que entre en vigor, el 8 de gener, l’obertura de fronteres al país asiàtic que pateix actualment una explosió de contagis pel fet que ha posat fi a l’estricta política de restriccions que ha mantingut el país pràcticament aïllat del virus.

Este anunci arriba després que dijous, després d’una reunió convocada de forma urgent de l’Health Security Committee (HSC) de la Unió Europea, els Estats membres de la UE acordaren mantindre una «vigilància activa» davant l’aparent explosió de contagis de coronavirus a la Xina, en què va eixir el compromís de seguir en contacte per examinar possibles iniciatives conjuntes, com les que ja reclama públicament Itàlia.

Així mateix, hores més tard Sanitat va recomanar als viatgers espanyols la destinació o procedència dels quals siga la Xina que tinguen pauta de vacunació completa i que mantinguen les mesures de precaució, i va insistir en la importància de vacunar-se amb la segona dosi de record amb les adaptades a variants, especialment les persones més vulnerables.

Així mateix, el Govern està treballant a aprovar la resolució necessària per a exigir als viatgers el certificat digital o equivalent, que és el document que determina que una persona està vacunada amb algun dels sèrums autoritzats per l’OMS.

També es treballa, juntament amb Aena, a realitzar test d’antígens a l’arribada dels viatgers als aeroports i amb el ministeri de l’Interior perquè també s’exigisca el certificat digital de Covid a les fronteres terrestres o marítimes.

El Ministeri de Sanitat impulsarà també que a escala europea s’exigisca a les persones procedents de la Xina el certificat covid, una decisió que no es va assolir este dijous en una reunió d’urgència del Comité de Seguretat Sanitària de la Unió Europea.

Este mateix matí se celebrarà també a la reunió de la Ponència d’Alertes, integrada per experts del Ministeri i de les comunitats, per «compartir la informació disponible» sobre la reunió del Comité de Seguretat Sanitària de la Unió Europea, celebrada este dijous

Últimes notícies

El Vila-real visita Dortmund en Champions amb Foyth descartat i Romero en dubte

El Vila-real arriba al debut en la Lliga de Campions contra el Borussia Dortmund sense haver guanyat encara en lliga i amb la baixa segura de Juan Foyth i el dubte de Carlos Romero.

El nou Valencia Basket de Xavi Albert debuta en pretemporada contra el Casademont Zaragoza

El Valencia Basket d’Xavi Albert disputa dilluns a Benicarló el seu primer amistós oficial de pretemporada contra el Casademont Zaragoza, amb fins a nou fitxatges i algunes baixes destacades.

Cap de setmana amb cels rasos i calor al sud de Castelló i prelitoral de València

El primer cap de setmana de setembre es tanca amb estabilitat, cels poc nuvolosos i temperatures altes a l’interior i prelitoral de València i al sud de Castelló, segons l’Aemet. Les màximes baixen a Castelló però tornen a pujar a València i al sud d’Alacant a l’inici de setmana.

Les obres d’emergència en els col·legis afectats per la dana ja estan acabades

La Generalitat ha conclòs les obres d’emergència en més de 60 centres educatius de la província de València afectats per la dana d’octubre de 2024, amb una inversió superior als 21,5 milions d’euros.

Detingut a Alcoi per empadronar estrangers irregulars per 250 euros

La Policia Nacional ha detingut a Alcoi un home de 59 anys acusat d’empadronar estrangers en situació irregular al seu domicili per 250 euros. L’investigat hauria col·laborat en la permanència il·legal mitjançant empadronaments ficticis per a facilitar tràmits de documentació.

Un avi s’enfronta a 30 anys de presó per abusos sexuals als seus cinc néts a l’Horta Nord

Un home octogenari serà jutjat a València acusat d’abusar sexualment dels seus cinc néts menors durant més d’una dècada. La mateixa setmana, l’Audiència Provincial també jutjarà casos d’agressió sexual, homicidi en grau de temptativa i frau a la Seguretat Social.

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.