Sanitat demanarà test negatiu de covid o vacunació completa als viatgers que vinguen de la Xina

La ministra de Sanitat, Carolina Darias, ha anunciat este divendres que es demanarà test negatiu o pauta completa de vacunació als viatgers procedents de la Xina, abans que entre en vigor, el 8 de gener, l’obertura de fronteres al país asiàtic que pateix actualment una explosió de contagis pel fet que ha posat fi a l’estricta política de restriccions que ha mantingut el país pràcticament aïllat del virus.

Este anunci arriba després que dijous, després d’una reunió convocada de forma urgent de l’Health Security Committee (HSC) de la Unió Europea, els Estats membres de la UE acordaren mantindre una «vigilància activa» davant l’aparent explosió de contagis de coronavirus a la Xina, en què va eixir el compromís de seguir en contacte per examinar possibles iniciatives conjuntes, com les que ja reclama públicament Itàlia.

Així mateix, hores més tard Sanitat va recomanar als viatgers espanyols la destinació o procedència dels quals siga la Xina que tinguen pauta de vacunació completa i que mantinguen les mesures de precaució, i va insistir en la importància de vacunar-se amb la segona dosi de record amb les adaptades a variants, especialment les persones més vulnerables.

Així mateix, el Govern està treballant a aprovar la resolució necessària per a exigir als viatgers el certificat digital o equivalent, que és el document que determina que una persona està vacunada amb algun dels sèrums autoritzats per l’OMS.

També es treballa, juntament amb Aena, a realitzar test d’antígens a l’arribada dels viatgers als aeroports i amb el ministeri de l’Interior perquè també s’exigisca el certificat digital de Covid a les fronteres terrestres o marítimes.

El Ministeri de Sanitat impulsarà també que a escala europea s’exigisca a les persones procedents de la Xina el certificat covid, una decisió que no es va assolir este dijous en una reunió d’urgència del Comité de Seguretat Sanitària de la Unió Europea.

Este mateix matí se celebrarà també a la reunió de la Ponència d’Alertes, integrada per experts del Ministeri i de les comunitats, per «compartir la informació disponible» sobre la reunió del Comité de Seguretat Sanitària de la Unió Europea, celebrada este dijous

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Sarabia demana entendre el que ha passat i superar-ho després del 4-1 davant el Reial Madrid

El tècnic de l'Elx va analitzar el 4-1 al Bernabéu, va admetre que porten tres mesos sense guanyar i va demanar unió i energia per als deu partits que resten. L'equip depén del resultat del Mallorca per a mantindre's fora del descens.

Un Redó torna al Bernabéu 23 anys després

Federico Redondo va ser titular amb l'Elx en el Santiago Bernabéu, 23 anys després de l'adeu del seu pare. El cognom va tornar a un estadi que el va convertir en llegenda.

Un Redó torna al Bernabéu 23 anys després

Vint-i-tres anys després, el cognom Redó va tornar al Bernabéu: Federico va ser titular amb l'Elx davant el Reial Madrid i va firmar una estrena exigent en un escenari de màxima pressió.

Martim Net: ‘Jugant així no podem marcar gols’

Martim Net va admetre que a l'Elx li va faltar pegada en la derrota 4-1 davant el Reial Madrid i va avisar d'una baixada anímica després d'encaixar. El pròxim repte és el Mallorca.

El Reial Madrid goleja a l’Elx amb el cap en el Etihad (4-1)

El Reial Madrid va véncer 4-1 a l'Elx al Bernabéu després d'encarrilar el dol abans del descans. Huijsen i Güler van completar la golejada i l'equip va acabar amb set canteranos.

Pedro Martínez admet mala preparació després del 89-71 a Tenerife

València Basket va perdre 89-71 a Tenerife i Pedro Martínez va assumir errors en la preparació. El tècnic va reconéixer la superioritat local i la falta d'energia pròpia.

Tenerife desarbora a un València sense punteria rumb al 89-71

El Tenerife va castigar la falta d'encert del València amb un demolidor parcial 24-2 i va tancar un 89-71 sòlid malgrat l'absència de Gio Shermadini. El triomf li manté en zona de playoff.

Rüdiger i Valverde posen al Reial Madrid 2-0 davant l’Elx al descans

Dos punts de Rüdiger (39) i Valverde (44) donen un còmode avantatge al Reial Madrid davant l'Elx al descans. L'equip, malgrat deu baixes, rendibilitza les seues dos arribades.