Sanitat demanarà test negatiu de covid o vacunació completa als viatgers que vinguen de la Xina

La ministra de Sanitat, Carolina Darias, ha anunciat este divendres que es demanarà test negatiu o pauta completa de vacunació als viatgers procedents de la Xina, abans que entre en vigor, el 8 de gener, l’obertura de fronteres al país asiàtic que pateix actualment una explosió de contagis pel fet que ha posat fi a l’estricta política de restriccions que ha mantingut el país pràcticament aïllat del virus.

Este anunci arriba després que dijous, després d’una reunió convocada de forma urgent de l’Health Security Committee (HSC) de la Unió Europea, els Estats membres de la UE acordaren mantindre una «vigilància activa» davant l’aparent explosió de contagis de coronavirus a la Xina, en què va eixir el compromís de seguir en contacte per examinar possibles iniciatives conjuntes, com les que ja reclama públicament Itàlia.

Així mateix, hores més tard Sanitat va recomanar als viatgers espanyols la destinació o procedència dels quals siga la Xina que tinguen pauta de vacunació completa i que mantinguen les mesures de precaució, i va insistir en la importància de vacunar-se amb la segona dosi de record amb les adaptades a variants, especialment les persones més vulnerables.

Així mateix, el Govern està treballant a aprovar la resolució necessària per a exigir als viatgers el certificat digital o equivalent, que és el document que determina que una persona està vacunada amb algun dels sèrums autoritzats per l’OMS.

També es treballa, juntament amb Aena, a realitzar test d’antígens a l’arribada dels viatgers als aeroports i amb el ministeri de l’Interior perquè també s’exigisca el certificat digital de Covid a les fronteres terrestres o marítimes.

El Ministeri de Sanitat impulsarà també que a escala europea s’exigisca a les persones procedents de la Xina el certificat covid, una decisió que no es va assolir este dijous en una reunió d’urgència del Comité de Seguretat Sanitària de la Unió Europea.

Este mateix matí se celebrarà també a la reunió de la Ponència d’Alertes, integrada per experts del Ministeri i de les comunitats, per «compartir la informació disponible» sobre la reunió del Comité de Seguretat Sanitària de la Unió Europea, celebrada este dijous

Anuncios

Últimes notícies

Avís groc per pluges intenses i tempestes a Castelló i Alacant

Aemet activa l'avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora, tempestes, graníssol de dos centímetres i ratxes de vent molt forts a Castelló i Alacant.

Abril de 2026 va ser molt càlid i extremadament sec en la Comunitat Valenciana

Abril de 2026 va registrar en la Comunitat Valenciana una temperatura mitjana de 15,5 graus, 2,1 per damunt de l'habitual, i una pluja un 58% inferior a la mitjana climàtica.

Sanitat ordena retirar un lot de colònia per a bebés per una fallada en l’etiquetatge

Sanitat ha ordenat la retirada d'un lot de la colònia de bebés Suavinex Baby Cologne Memories per no advertir en l'etiqueta la presència de tres al·lergògens per damunt del límit legal.

El València afronta un altre final de Lliga pendent de certificar la permanència

El València arriba a les últimes quatre jornades de LaLiga encara sense la permanència assegurada, com ja va ocórrer en les temporades 2022-23 i 2024-25, quan només va sumar cinc i quatre punts en eixe tram.

Un de cada 20 alumnes mostra risc de dependència problemàtica de la IA en els seus estudis

Un estudi amb 1.905 adolescents detecta que el 4,7% de l'alumnat corre risc de desenrotllar una relació problemàtica amb la intel·ligència artificial generativa en l'àmbit educatiu.

Espanya afronta una setmana de temps inestable amb pluges, tempestes, neu i ambient més fresc

La primera setmana de maig arriba marcada per un ambient típicament primaveral, amb forts contrastos de pluja, tempestes, neu en muntanya i temperatures més fresques de l'habitual, sobretot en el nord i l'est peninsular.

El Vila-real i Marcelino posen fi a la seua segona etapa per discrepàncies en el projecte

Marcelino García Toral no seguirà en la banqueta del Vila-real la pròxima temporada després de no prosperar la renovació per discrepàncies en el projecte esportiu, malgrat haver encadenat dos classificacions històriques per a la Lliga de Campions.

Mercadona comença a construir a Palma el seu primer magatzem exclusiu per a venda en línia a Mallorca

Mercadona ha iniciat a Palma la construcció d'un magatzem exclusiu per a venda en línia, amb una inversió de 19,5 milions i més de 200 ocupacions previstes quan estiga operatiu en 2027.