Sanitat demanarà test negatiu de covid o vacunació completa als viatgers que vinguen de la Xina

La ministra de Sanitat, Carolina Darias, ha anunciat este divendres que es demanarà test negatiu o pauta completa de vacunació als viatgers procedents de la Xina, abans que entre en vigor, el 8 de gener, l’obertura de fronteres al país asiàtic que pateix actualment una explosió de contagis pel fet que ha posat fi a l’estricta política de restriccions que ha mantingut el país pràcticament aïllat del virus.

Este anunci arriba després que dijous, després d’una reunió convocada de forma urgent de l’Health Security Committee (HSC) de la Unió Europea, els Estats membres de la UE acordaren mantindre una «vigilància activa» davant l’aparent explosió de contagis de coronavirus a la Xina, en què va eixir el compromís de seguir en contacte per examinar possibles iniciatives conjuntes, com les que ja reclama públicament Itàlia.

Així mateix, hores més tard Sanitat va recomanar als viatgers espanyols la destinació o procedència dels quals siga la Xina que tinguen pauta de vacunació completa i que mantinguen les mesures de precaució, i va insistir en la importància de vacunar-se amb la segona dosi de record amb les adaptades a variants, especialment les persones més vulnerables.

Així mateix, el Govern està treballant a aprovar la resolució necessària per a exigir als viatgers el certificat digital o equivalent, que és el document que determina que una persona està vacunada amb algun dels sèrums autoritzats per l’OMS.

També es treballa, juntament amb Aena, a realitzar test d’antígens a l’arribada dels viatgers als aeroports i amb el ministeri de l’Interior perquè també s’exigisca el certificat digital de Covid a les fronteres terrestres o marítimes.

El Ministeri de Sanitat impulsarà també que a escala europea s’exigisca a les persones procedents de la Xina el certificat covid, una decisió que no es va assolir este dijous en una reunió d’urgència del Comité de Seguretat Sanitària de la Unió Europea.

Este mateix matí se celebrarà també a la reunió de la Ponència d’Alertes, integrada per experts del Ministeri i de les comunitats, per «compartir la informació disponible» sobre la reunió del Comité de Seguretat Sanitària de la Unió Europea, celebrada este dijous

Últimes notícies

Triomf del Valencia Basket en la pròrroga (118-117) en el primer duel de semifinals davant el Joventut

El Valencia Basket ha obert l’eliminatòria de semifinals de la Lliga Endesa amb una victòria ajustada per 118-117 davant l’Asisa Joventut al Roig Arena, després d’una pròrroga molt disputada.

El professorat valencià aposta per suspendre la vaga i rebutja 6 dels 7 punts d’Educació

Un 67 % dels docents que han participat en la consulta sindical ha apostat per parar la vaga indefinida i, d’ells, un 71 % preferix suspendre-la per mantindre les mobilitzacions actives.

Bordalás seguirà al Getafe fins a 2028 després de renovar per dos temporades

José Bordalás ha renovat amb el Getafe per dos temporades i continuarà fins a juny de 2028, després de dues setmanes de negociacions.

Jorge Bellver oferix el seu càrrec al president de la Generalitat després de ser imputat pel cas Azud

El director general de Transparència, Jorge Bellver, ha posat el seu càrrec a disposició del president de la Generalitat després que l’Audiència Provincial de Valencia haja confirmat la seua imputació en el cas Azud. També ha demanat la suspensió temporal de la seua militància en el PP de la Comunitat Valenciana.

Diego López passa per quiròfan a Madrid pel trencament del lligament del genoll dret

L’extrem del Valencia Diego López ha sigut operat a Madrid del trencament del lligament creuat anterior del genoll dret i romandrà en observació abans de rebre l’alta hospitalària.

El president del Castelló promet que l’equip tornarà encara més fort després del colp de l’ascens

El president del CD Castellón, Haralabos Voulgaris, llança un missatge d’ànim després de quedar-se a les portes de l’ascens davant l’Almería i reivindica el creixement del club, la plantilla i l’entrenador Pablo Hernández.

Affengruber explica com fitxar per l’Elx l’ha obert la porta al Mundial

El central austríac de l’Elx David Affengruber assegura des de Califòrnia que la seua arribada al club fa dos anys ha sigut clau per disputar el Mundial amb Àustria.

Morant acusa Mazón de preocupar-se només per la imatge durant la DANA del 29-O

Diana Morant denuncia que al Govern de Carlos Mazón el 29 d octubre de 2024 només li preocupava la imatge. El PSPV-PSOE exigeix que Juanfran Pérez Llorca li retire l acta de diputat i cese els consellers que van gestionar la DANA.