Sanitat demanarà test negatiu de covid o vacunació completa als viatgers que vinguen de la Xina

La ministra de Sanitat, Carolina Darias, ha anunciat este divendres que es demanarà test negatiu o pauta completa de vacunació als viatgers procedents de la Xina, abans que entre en vigor, el 8 de gener, l’obertura de fronteres al país asiàtic que pateix actualment una explosió de contagis pel fet que ha posat fi a l’estricta política de restriccions que ha mantingut el país pràcticament aïllat del virus.

Este anunci arriba després que dijous, després d’una reunió convocada de forma urgent de l’Health Security Committee (HSC) de la Unió Europea, els Estats membres de la UE acordaren mantindre una «vigilància activa» davant l’aparent explosió de contagis de coronavirus a la Xina, en què va eixir el compromís de seguir en contacte per examinar possibles iniciatives conjuntes, com les que ja reclama públicament Itàlia.

Així mateix, hores més tard Sanitat va recomanar als viatgers espanyols la destinació o procedència dels quals siga la Xina que tinguen pauta de vacunació completa i que mantinguen les mesures de precaució, i va insistir en la importància de vacunar-se amb la segona dosi de record amb les adaptades a variants, especialment les persones més vulnerables.

Així mateix, el Govern està treballant a aprovar la resolució necessària per a exigir als viatgers el certificat digital o equivalent, que és el document que determina que una persona està vacunada amb algun dels sèrums autoritzats per l’OMS.

També es treballa, juntament amb Aena, a realitzar test d’antígens a l’arribada dels viatgers als aeroports i amb el ministeri de l’Interior perquè també s’exigisca el certificat digital de Covid a les fronteres terrestres o marítimes.

El Ministeri de Sanitat impulsarà també que a escala europea s’exigisca a les persones procedents de la Xina el certificat covid, una decisió que no es va assolir este dijous en una reunió d’urgència del Comité de Seguretat Sanitària de la Unió Europea.

Este mateix matí se celebrarà també a la reunió de la Ponència d’Alertes, integrada per experts del Ministeri i de les comunitats, per «compartir la informació disponible» sobre la reunió del Comité de Seguretat Sanitària de la Unió Europea, celebrada este dijous

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Redó i Morant se citen a València amb les dones vetades en la confraria de Sagunt

Les ministres Ana Redondo i Diana Morant es reunixen a València amb representants del col·lectiu Setmana Santa Inclusiva després de la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, una decisió que pot tindre conseqüències legals i turístiques.

Rajoy elogia la sensatesa de Pérez Llorca i la seua gestió al capdavant de la Generalitat

Mariano Rajoy presenta a Torrent el seu llibre 'L'art de governar' i reivindica la sensatesa i moderació de Juanfran Pérez Llorca al capdavant de la Generalitat, en un acte centrat en la defensa de la democràcia i les bones pràctiques de govern.

Detingut un aficionat del Múrcia per una brutal pallissa a un seguidor de l’Hèrcules després del partit

La Policia Nacional ha arrestat a Alacant a un jove de 29 anys, seguidor del Real Murcia, per la seua presumpta participació en la pallissa a un aficionat de l'Hèrcules després del partit del 15 de març.

Un jutjat obliga a València a actuar contra el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts

Una sentència reconeix que el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts vulnera drets fonamentals dels veïns i ordena a l'Ajuntament adoptar mesures, inclosa la possible reubicació dels esdeveniments.

Ciutadans demana ser acusació popular en la causa de les vivendes protegides de la Platja de Sant Joan

Ciutadans sol·licita personar-se com a acusació popular en la investigació judicial per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan, a Alacant.

Més de 550 corredors desafiaran les escales del Gran Hotel Bali en la Pujada Vertical

La XX Pujada Vertical al Gran Hotel Bali reunirà este dissabte a Benidorm a més de 550 esportistes, inclosos els millors especialistes del circuit mundial de carreres de gratacels.

València impulsa la recuperació dels seus ponts històrics i prioritza el de San José

L'Ajuntament de València aferma el pla de conservació dels cinc ponts històrics i concentra ara els treballs en el Pont de San José, on ja s'ha actuat en nou dels seus tretze arcs.

L’alberg i centre d’experiències mediterrànies de Tabarca reobri amb nova oferta sostenible

L'alberg i centre d'experiències mediterrànies de l'illa de Tabarca reobri després d'una renovació sostenible, amb tallers gastronòmics, rutes guiades i activitats astronòmiques per a desestacionalitzar el turisme en la Costa Blanca.