Sanitat ha administrat ja gairebé 600.000 dosis extra de la vacuna contra el coronavirus

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha administrat un total de 586.310 dosis extra de la vacuna contra la covid-19 a persones amb condició d’alt risc, persones que viuen en residències, persones majors de 70 anys i persones immunitzades amb la monodosi de Janssen. Són 210.030 a Alacant, 86.168 a Castelló i 290.112 a València.

Per grups diana, estes 586.310 dosis addicionals administrades fins avui en la Comunitat Valenciana es distribueixen així: 37.583 a persones amb patologia de risc per a la covid-19; 20.720 a residents en centres de majors; 463.172 a persones de 70 i més anys i, finalment, 64.835 a persones que van rebre la vacuna de Janssen.

L’administració de dosi de reforç i de record contra la Covid-19 s’està simultanejant en la Comunitat Valenciana amb la campanya de vacunació contra la grip. De moment, s’han administrat un total de 684.520 dosis de vacuna contra la grip. Per províncies, són 255.686 a Alacant, 83.584 a Castelló i 345.250 a València.

La campanya de vacunació contra la grip, com de la del coronavirus (excepte en residències), s’està desenvolupant en els centres de salut i amb cita prèvia per a evitar aglomeracions que comprometen la seguretat de persones usuàries i professionals.

Els col·lectius per a les quals està indicada la vacuna de la grip són quatre: majors de 65 anys, persones de risc de complicacions derivades de la grip (com és el cas de dones embarassades o que acaben de donar a llum), personal sociosanitari i de serveis públics essencials.

Les persones que pertanyen als grups de població susceptibles de rebre alguna de les dos vacunes (extra de covid-19 o de la grip) i que encara no l’hagen rebut poden demanar hora per a immunitzar-se cridant al centre de salut o a través de l’APP GVA+Salut (només s’activa esta opció a les persones que pertanyen a un grup de risc) o la web de Sanitat (http://www.san.gva.es/cita_previa/citaprevia_general_cas.html).

2.190 vacunats en punts sense cita prèvia este cap de setmana

Durant el divendres i el dissabte s’han instal·lat diferents punts de vacunació sense cita de covid-19 en zones comercials de València, Alacant, Castelló i Finestrat amb motiu del Black Friday. En total, durant tot el cap de setmana s’han administrat 2.190 dosis.

El divendres es van habilitar dos punts a València: un enfront de la plaça de toros (556 dosis administrades) i un altre en Ikea-Alfafar (288 dosis). Així mateix, a Alacant, es va instal·lar un punt de vacunació en el centre comercial Plaza Mar 2 (216 dosis) i un altre en el Centre Comercial La Marina de Finestrat (22 dosis). A Castelló, també va estar operatiu el divendres el punt mòbil del centre comercial La Salera (637 dosis). En total, el divendres es van administrar 1.719 dosis

A més, el dissabte es va continuar vacunant en el centre comercial Plaza Mar 2 (414 dosis) i en el centre comercial La Marina de Finestrat (57 dosis), amb un total de 471 dosis injectades.

Punt de vacunació en CACSA amb motiu de la Fira del Corredor

La vacunació sense cita prèvia es mantindrà la setmana vinent. El divendres 3 i el dissabte 4 de desembre es desplegarà un punt de vacunació en la Fira Expo Esport València (aparcament d’autobusos/sortida de vianants del pàrquing de la Ciutat de les Arts i de les Ciències) amb motiu de la Marató València Trinidad Alfonso EDP que se celebrarà el diumenge 5. L’horari de vacunació serà el divendres 3 de desembre, de 10 a 14 h i de 17 a 20 h; i el dissabte 4 de desembre, de 10 a 14 h.

A més, en el centre comercial L’Aljub d’Elx, també s’instal·larà un punt mòbil el divendres 3 de desembre (de 17 a 21 hores) i, a Castelló de la Plana, la unitat mòbil del Centre Comercial La Salera continuarà vacunant com cada divendres, de 16 a 21 h.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després d'una denúncia d'una dona per presumpte assetjament sexual en la via pública.

La Policia investiga la desaparició d’una xiqueta de 12 anys a Sagunt

La Policia Nacional investiga la desaparició d'una xiqueta de 12 anys a Sagunt, mentres el Centre Nacional de Persones Desaparegudes ha emés una alerta per a recaptar la col·laboració ciutadana.

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia d’assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol després que una veïna presentara una denúncia per assetjament sexual davant la Policia Nacional.

Rescaten a tres banyistes atrapats pels corrents en els penya-segats de Peníscola

Tres hòmens que nadaven en la zona de penya-segats del castell de Peníscola han sigut rescatats després de quedar atrapats pels corrents. Van ser trets per terra i només presentaven arraps lleus.

L’alcalde d’Elx destituïx el pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx ha destituït de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després que una dona presentara una denúncia per assetjament sexual contra ell.

La Generalitat reclama al Govern comprar les parcel·les agrícoles afectades per la nova zona de domini hidràulic

La Generalitat exigix que el Ministeri per a la Transició Ecològica valore i adquirisca les parcel·les agrícoles afectades per una possible nova delimitació del domini públic hidràulic i complisca el seu compromís de reposar els terrenys danyats per la dana.

El Consell destina 1,9 milions a frenar la malaltia de Newcastle en granges avícoles

El Consell declara l'emergència sanitària i aprova actuacions per 1,9 milions d'euros per a previndre i controlar la malaltia de Newcastle en explotacions avícoles en un termini màxim de tres mesos.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a aplicar la jornada setmanal de 35 hores a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària i al compliment de les regles de gasto estatals i europees.